Norbert Jezierski Napisano 9 Sierpień 2005 Share Napisano 9 Sierpień 2005 Dzięki uprzejmości p. Leszka Foltynowicza - wykładowcy na Politechnice Poznańskiej i diagnosty równocześnie - na naszych stronach zamieszczamy jeden z jego ostatnich wykładów - tym razem poświęconego instalacjom LPG. Format: PowerPoint TUTAJ - do pobrania bezpłatna przeglądarka formatu PowerPoint. . "Najczęściej wykrywane nieprawidłowości instalacji LPG wykrywane w czasie badania technicznego w SKP, a warunkujące negatywny wynik badania." TUTAJ - do pobrania treść REFERATU [24,3 MB]. Jeśli pojawią się pytania i uwagi do treści referatu - postaram się przekazać je autorowi Życzę miłej lektury !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Czy można prosić o wyjasnienie: 1. W czym jest problem z reduktorem/parownikiem podcisnieniowym ? 2. Jaka jest różnica pomiedzy mieszalnikiem a mikserem ? 3. I jakieś słowo wyjaśnienie w kwesti "elektronicznej jednosti sterujacej" Pozdrawiam, Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Witam serdecznie ,jestem początkujący na Waszym forum i jestem pełen podziwu ,zarówno za wyczerpujace materialy jak i styl przekazu.Barawo zycze wytrwłości. [ Dodano: 11-08-2005, 10:32 ] Mam jeszcze pytanko ,czy ma ktoś pomysł zgodnie z wejsciem w życie dzisiaj Dz.U.Nr.139.poz.1168 na wpisywanie CO 2 i rodzaju zawieszenia ,gdzie i jak to wpisywać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denderys Napisano 14 Sierpień 2005 Share Napisano 14 Sierpień 2005 Witam mam problem z pobraniem pliku o usterkach LPG , pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Sierpień 2005 Share Napisano 14 Sierpień 2005 Klikasz prawym przyciskiem myszki wybierasz "Zapisz element docelowy jako..." i zapisyjesz go w wybranej lokalizacji, najlepiej w "Moje dokumenty" Potem z tychże dokumentów otwierasz plik i po bólu. Tylko nie zapomnij ściągnąć też przeglądarki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denderys Napisano 14 Sierpień 2005 Share Napisano 14 Sierpień 2005 Dzieki za podpowiedz , ale nic z tego plik ma miec 24 mega a mi sciaga 500 kilo i na tym kończy a tak dok ladnie to 624 KB [ Dodano: 15-08-2005, 07:34 ] Uf udało się , a wystarczyło sie przespać , pozdrawiam i dziękuje, a tak na marginesie to ten pokaz narobił mi mentliku w głowie , przyłącze sie do wątpliwości Piotra Barczuka.Temat bardzo ciekawy może go ktoś rozwikła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 15 Sierpień 2005 Share Napisano 15 Sierpień 2005 Wszystko najlepiej ciągnąć programem Flash Get. Tak na marginesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosi Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Witam! też bym chętnie zgłebił temat parowników podciśnieniowy-nadciśnieniowy,mikser-mieszalnik,elektroniczna jednostka sterująca.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 16 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2005 Zaprosiłem autora referatu na forum - obiecał, że będzie. Terminu - niestety - nie podał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Temat LPG nie daje mi spać po nocach i oto moje przemyślenia: Autor w/w prezentacji stoi na stanowisku: 1. W samochodach wyposażonych we wtrysk paliwa przystosowywanych po 2002 można montować tylko układy nadciśnieniowe - ???????? 2. Dla w/w ukł. stosuj się "mieszacze" czyli coś co ma za zadanie mieszać a nie dozować w przeciwieństwie do "miksera" który jest zwężką venturiego. I dzięki tej to zwężce zachowuje pewną proporcjonalność pomiędzy ilością przepływającego powietrza a ilością dostarczanego LPG. ------------------------- Nie potrafię się doczytać jedna z jakich przepisów wynika w/w interpretacja. IMHO z przepisów o badaniach technicznych nie wynika nawet konieczność stosowania elektronicznego sterowania składem mieszanki (umowna II gen.) i spokojnie każdy samochód który przyjedzie na badanie tech. z I gen. Przechodzi to badanie z wynikiem pozytywnym o ile tylko spełnia wymogi co do toksycznych składników spalin. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nenes Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Czy jest moze kontakt do p. Leszka Foltynowicza ?? Jezeli by mozna podac jakieś namiary bedę b.wdzięczny moje gg 815616 -ArturK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Temat LPG nie daje mi spać po nocach i oto moje przemyślenia: Autor w/w prezentacji stoi na stanowisku: 1. W samochodach wyposażonych we wtrysk paliwa przystosowywanych po 2002 można montować tylko układy nadciśnieniowe - ???????? 2. Dla w/w ukł. stosuj się "mieszacze" czyli coś co ma za zadanie mieszać a nie dozować w przeciwieństwie do "miksera" który jest zwężką venturiego. I dzięki tej to zwężce zachowuje pewną proporcjonalność pomiędzy ilością przepływającego powietrza a ilością dostarczanego LPG. ------------------------- Nie potrafię się doczytać jedna z jakich przepisów wynika w/w interpretacja. IMHO z przepisów o badaniach technicznych nie wynika nawet konieczność stosowania elektronicznego sterowania składem mieszanki (umowna II gen.) i spokojnie każdy samochód który przyjedzie na badanie tech. z I gen. Przechodzi to badanie z wynikiem pozytywnym o ile tylko spełnia wymogi co do toksycznych składników spalin. Piotr Barczuk To poczytaj LPG w pętli zamkniętej i tam dałem mały załącznik. Może to coś pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 17 Sierpień 2005 Share Napisano 17 Sierpień 2005 Nie można napisać ustawy w sposób " samochód musi posiadać sondę L i katalizator" można jedynie: "samochód musi spełniać normy emisji...." Zapis w załączniku 9 jest żenujący "elektroniczna jednostka sterująca" to znaczy CO? Czym ma sterować ta jednostka ? Jak ma sterować ? A dlaczego elektroniczna a nie np. optoelektoniczna lub mechaniczna. Porostu BZDURA Oczywiście mówię to tyko w kontekście przepisów dotyczących badań technicznych. Nie wiem co jest zawarte w EKG ONZ 67 - ale idę o zakład ze jest tam mowa o emisji a nie o budowie. Cytowane pismo nie ma co prawda żadnej mocy prawnej i jest pobożnym życzeniem, a jego autora podejrzewam o bark wiedzy a nie złą wolę. A pomijając to wszystko to skąd wynika konieczność zasilania nadciśnieniowego w dalszym ciągu nie wiem. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 17 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 17 Sierpień 2005 Panowie, panowie !! To, co widzicie - to prezentacja w formacie PDF, a nie praca naukowa ! Szkoda, że Leszka Foltynowicza nie ma z nami na forum ale pamiętajcie - w tym przypadku niestety większość opisów (żeby nie powiedzieć - wszystkie) została w głowie autora ... Nie można na podstawie pojedyńczych słów oskarżać kogoś o niewiedzę w takiej czy innej sprawie - dajcie mu się obronić !! Ponowię zaproszenie autora na forum - mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmund zawieja Napisano 17 Sierpień 2005 Share Napisano 17 Sierpień 2005 Bardzo dobrze niech to ktoś porzomnie wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 17 Sierpień 2005 Share Napisano 17 Sierpień 2005 Dla jasnosci - nie mam nic do p. Foltynowicza bo widziałem same obrazki, które zasiały we mnie niepokój - stad moje pytania. I wyglada, że ktoś z nas dwóch musi być w błędzie A co do pisma z ministerstwa i samego załącznika 9 - to uważam że zostały napisane przez kogoś kto niebardzo zna się na prawei a na technice to już zupełnie. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 17 Sierpień 2005 Share Napisano 17 Sierpień 2005 Reduktory gazu inaczej parowniki dzielimy na -podciśnieniowe stosowane w silnikach gaznikowych elektroniczny stosowany w silnikach z wtryskiem paliwa jedno jak i wielopunktowym.reduktor nadciśnieniowy stosowany jes tylko przy wielopunktowym wtrysku gazu.stosujemy reduktory elektroniczne też zaliczane do podciśnieniowych we wszystkich typach samochodów 8 zaworowych.do 16 zakładamy wtrysk gazu-zalecenia producenta.wszystkie instalacje posiadaja homologacje.,i nie ma problemu na skp zdjecia według mnie sa niejasne -co znaczy czerwone kółko na otworze tylnej ścianki reduktora -i powinien być nadciśnieniowy-pytanie do autora.do dzisiaj zakładamy reduktory z otworem w tylnej ściance do wtrysków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 Reduktor to reduktor a parownik to podgrzewacz - tak się składa ze na ogół są jednym urządzeniem, ale niekoniecznie. Nie istnieje bezpośredni związek pomiędzy ilości zaworów, a rodzajem instalacji (zbyt duże uogólnienie). O wiele większe związki występują pomiędzy rodzajem sterowania zasilania benzyną a rodzajem instalacji LPG. Podział parowników odzwierciedla to co się dzieje w samochodach na naszych drogach, ale nie do końca zgodny teorią. Istnieją reduktory „nadciśnieniowe” które wpięte są w instalacje „II gen.” i bynajmniej nie zasilają silnika wielopunktowo (np. IMPKO). Dla instalacji nadciśnieniowych ważne jest aby ten otwór zaznaczony czerwonym kółkiem został połączony z ciśnieniem w kolektorze dolotowym, w celu utrzymania stałej równicy ciśnień pomiędzy kolektorem a ciśnieniem LPG. Na zdrowy rozum jest to również istotne w I i II gen. (tak jak połączenie przestrzeni nad komorą pływakową w gaźniku z ciśnieniem panującym poniżej filtra pow.) ale jak wiadomo nie jest to takie proste i często przekracza możliwości gazowników. Co do zaleceń polskich importerów instalacji LPG to dużą ostrożność polecam. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 oczywiście jest to wielki skrót.zastosowanie reduktora "zwykłego w silniku "16" zaworowym może powodowac cofanie "płomienia gazowego" i rozrywać kolektory lub filtry powietrza pomimo zabezpieczeń przeciw wybuchowych.w "8" mozna stosować wtrysk gazu ale wiaże się to z kosztami najważniejszeym wydaje się dostosowanie elektroniki gazowej do samochodu,układ z jedną lub dwiema sondami itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 Widziałem całe tabuny Mondeo 16V z plastikowym kolektorem i instalką II gen. założoną w Holandii i w niczym to nikomu i niczemu nie przeszkadzało i nikt tam nie wpychał radosnej twórczości „made in Poland” - anty wybuchów. W silnikach nawet 8 zaworowych wyprodukowanych po 2001 roku nie można zakładać II gen. ze względu na EOBD "układ z dwiema sondami" . A zakładanie w tych samochodach pożal się Boże "emulatorów EOBD” jest barbarzyństwem. To jednak nic nie wnosi do moich rozterek i autor prezentacji jest wciąż bardzo oczekiwanym gościem na tym forum. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 audi 100 2,3 podłłoga koła zapasowego to tworzywo sztuczne -w miejsce koła przykrecony zbiornik gazu na śrubki "8" -szt2 jak ocenić czy wytrzyma przeciażenia -moim zdaniem nie -i konflikt gotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 czy naprawdę my jako diagności musimy sprawdzać takie sprawy? zbiornik gazu jest zamocowany prawidłowo? jest, nie jast ruchomy?nie odpowietrzenia głowicy wielozaworowej są prawidłowe?o.k,pośw tdt jest?o.k szczelność przewodów jest o.k . i tyle a przeciążenia to ja nie mam pojącia a czy w audi 100 2,3l jest faktycznie tworzywo szt. pierwsze słysze miłej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 jest tak fabrycznie" plastikowa" wneka koła -jak kierowca gdzies "walnie" wyrwie butle i coś złego sie stanie to kto -diagnosta do prokuratora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 to co walcz z klientem i powiedz mu że instalacja jest żle zamontowana (za ok 2tys/zł) firma instalująca gaz się "wyprze" i pojedzie gdzieś na inną stację. to jest paskudne ale terażniejsze miłej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz Napisano 11 Październik 2005 Share Napisano 11 Październik 2005 jak podchodzicie do butli ma być zabudowana na przykład w pn truck na skrzyni?czy nie?a co z ciężarowym seicento w przedziale ładunkowym zbiornik walcowy-ma byc zabudowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.