Skocz do zawartości

Najczęściej wykrywane nieprawidłowości instalacji LPG


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki uprzejmości p. Leszka Foltynowicza - wykładowcy na Politechnice Poznańskiej i diagnosty równocześnie - na naszych stronach zamieszczamy jeden z jego ostatnich wykładów - tym razem poświęconego instalacjom LPG.

 

Format: PowerPoint

TUTAJ - do pobrania bezpłatna przeglądarka formatu PowerPoint. .

 

"Najczęściej wykrywane nieprawidłowości instalacji LPG wykrywane w czasie badania technicznego w SKP, a warunkujące negatywny wynik badania."

TUTAJ - do pobrania treść REFERATU [24,3 MB].

 

Jeśli pojawią się pytania i uwagi do treści referatu - postaram się przekazać je autorowi :D

 

Życzę miłej lektury !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można prosić o wyjasnienie:

 

1. W czym jest problem z reduktorem/parownikiem podcisnieniowym ?

2. Jaka jest różnica pomiedzy mieszalnikiem a mikserem ?

3. I jakieś słowo wyjaśnienie w kwesti "elektronicznej jednosti sterujacej"

 

Pozdrawiam,

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie ,jestem początkujący na Waszym forum i jestem pełen podziwu ,zarówno za wyczerpujace materialy jak i styl przekazu.Barawo zycze wytrwłości.

 

[ Dodano: 11-08-2005, 10:32 ]

Mam jeszcze pytanko ,czy ma ktoś pomysł zgodnie z wejsciem w życie dzisiaj Dz.U.Nr.139.poz.1168 na wpisywanie CO 2 i rodzaju zawieszenia ,gdzie i jak to wpisywać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikasz prawym przyciskiem myszki wybierasz "Zapisz element docelowy jako..." i zapisyjesz go w wybranej lokalizacji, najlepiej w "Moje dokumenty" Potem z tychże dokumentów otwierasz plik i po bólu. Tylko nie zapomnij ściągnąć też przeglądarki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz , ale nic z tego plik ma miec 24 mega a mi sciaga 500 kilo i na tym kończy :cry: a tak dok ladnie to 624 KB

 

[ Dodano: 15-08-2005, 07:34 ]

Uf udało się , a wystarczyło sie przespać , pozdrawiam i dziękuje, a tak na marginesie to ten pokaz narobił mi mentliku w głowie , przyłącze sie do wątpliwości Piotra Barczuka.Temat bardzo ciekawy może go ktoś rozwikła :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat LPG nie daje mi spać po nocach i oto moje przemyślenia:

Autor w/w prezentacji stoi na stanowisku:

1. W samochodach wyposażonych we wtrysk paliwa przystosowywanych po 2002 można montować tylko układy nadciśnieniowe - ????????

2. Dla w/w ukł. stosuj się "mieszacze" czyli coś co ma za zadanie mieszać a nie dozować w przeciwieństwie do "miksera" który jest zwężką venturiego. I dzięki tej to zwężce zachowuje pewną proporcjonalność pomiędzy ilością przepływającego powietrza a ilością dostarczanego LPG.

-------------------------

Nie potrafię się doczytać jedna z jakich przepisów wynika w/w interpretacja. IMHO z przepisów o badaniach technicznych nie wynika nawet konieczność stosowania elektronicznego sterowania składem mieszanki (umowna II gen.) i spokojnie każdy samochód który przyjedzie na badanie tech. z I gen. Przechodzi to badanie z wynikiem pozytywnym o ile tylko spełnia wymogi co do toksycznych składników spalin.

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat LPG nie daje mi spać po nocach i oto moje przemyślenia:

Autor w/w prezentacji stoi na stanowisku:

1. W samochodach wyposażonych we wtrysk paliwa przystosowywanych po 2002 można montować tylko układy nadciśnieniowe - ????????

2. Dla w/w ukł. stosuj się "mieszacze" czyli coś co ma za zadanie mieszać a nie dozować w przeciwieństwie do "miksera" który jest zwężką venturiego. I dzięki tej to zwężce zachowuje pewną proporcjonalność pomiędzy ilością przepływającego powietrza a ilością dostarczanego LPG.

-------------------------

Nie potrafię się doczytać jedna z jakich przepisów wynika w/w interpretacja. IMHO z przepisów o badaniach technicznych nie wynika nawet konieczność stosowania elektronicznego sterowania składem mieszanki (umowna II gen.) i spokojnie każdy samochód który przyjedzie na badanie tech. z I gen. Przechodzi to badanie z wynikiem pozytywnym o ile tylko spełnia wymogi co do toksycznych składników spalin.

 

Piotr Barczuk

 

To poczytaj LPG w pętli zamkniętej i tam dałem mały załącznik. Może to coś pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można napisać ustawy w sposób " samochód musi posiadać sondę L i katalizator" można jedynie:

"samochód musi spełniać normy emisji...."

 

Zapis w załączniku 9 jest żenujący "elektroniczna jednostka sterująca" to znaczy CO? Czym ma sterować ta jednostka ? Jak ma sterować ? A dlaczego elektroniczna a nie np. optoelektoniczna lub mechaniczna. Porostu BZDURA

 

Oczywiście mówię to tyko w kontekście przepisów dotyczących badań technicznych. Nie wiem co jest zawarte w EKG ONZ 67 - ale idę o zakład ze jest tam mowa o emisji a nie o budowie.

 

Cytowane pismo nie ma co prawda żadnej mocy prawnej i jest pobożnym życzeniem, a jego autora podejrzewam o bark wiedzy a nie złą wolę.

 

A pomijając to wszystko to skąd wynika konieczność zasilania nadciśnieniowego w dalszym ciągu nie wiem.

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, panowie !!

 

To, co widzicie - to prezentacja w formacie PDF, a nie praca naukowa ! Szkoda, że Leszka Foltynowicza nie ma z nami na forum ale pamiętajcie - w tym przypadku niestety większość opisów (żeby nie powiedzieć - wszystkie) została w głowie autora ...

Nie można na podstawie pojedyńczych słów oskarżać kogoś o niewiedzę w takiej czy innej sprawie - dajcie mu się obronić !!

 

Ponowię zaproszenie autora na forum - mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasnosci - nie mam nic do p. Foltynowicza bo widziałem same obrazki, które zasiały we mnie niepokój - stad moje pytania. I wyglada, że ktoś z nas dwóch musi być w błędzie :(

A co do pisma z ministerstwa i samego załącznika 9 - to uważam że zostały napisane przez kogoś kto niebardzo zna się na prawei a na technice to już zupełnie.

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktory gazu inaczej parowniki dzielimy na -podciśnieniowe stosowane w silnikach gaznikowych

elektroniczny stosowany w silnikach z wtryskiem paliwa jedno jak i wielopunktowym.reduktor nadciśnieniowy stosowany jes tylko przy wielopunktowym wtrysku gazu.stosujemy reduktory elektroniczne też zaliczane do podciśnieniowych we wszystkich typach samochodów 8 zaworowych.do 16 zakładamy wtrysk gazu-zalecenia producenta.wszystkie instalacje posiadaja homologacje.,i nie ma problemu na skp

zdjecia według mnie sa niejasne -co znaczy czerwone kółko na otworze tylnej ścianki reduktora -i powinien być nadciśnieniowy-pytanie do autora.do dzisiaj zakładamy reduktory z otworem w tylnej ściance do wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor to reduktor a parownik to podgrzewacz - tak się składa ze na ogół są jednym urządzeniem, ale niekoniecznie.

Nie istnieje bezpośredni związek pomiędzy ilości zaworów, a rodzajem instalacji (zbyt duże uogólnienie). O wiele większe związki występują pomiędzy rodzajem sterowania zasilania benzyną a rodzajem instalacji LPG.

Podział parowników odzwierciedla to co się dzieje w samochodach na naszych drogach, ale nie do końca zgodny teorią. Istnieją reduktory „nadciśnieniowe” które wpięte są w instalacje „II gen.” i bynajmniej nie zasilają silnika wielopunktowo (np. IMPKO). Dla instalacji nadciśnieniowych ważne jest aby ten otwór zaznaczony czerwonym kółkiem został połączony z ciśnieniem w kolektorze dolotowym, w celu utrzymania stałej równicy ciśnień pomiędzy kolektorem a ciśnieniem LPG. Na zdrowy rozum jest to również istotne w I i II gen. (tak jak połączenie przestrzeni nad komorą pływakową w gaźniku z ciśnieniem panującym poniżej filtra pow.) ale jak wiadomo nie jest to takie proste i często przekracza możliwości gazowników.

Co do zaleceń polskich importerów instalacji LPG to dużą ostrożność polecam.

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście jest to wielki skrót.zastosowanie reduktora "zwykłego w silniku "16" zaworowym może powodowac cofanie "płomienia gazowego" i rozrywać kolektory lub filtry powietrza pomimo zabezpieczeń przeciw wybuchowych.w "8" mozna stosować wtrysk gazu ale wiaże się to z kosztami :( najważniejszeym wydaje się dostosowanie elektroniki gazowej do samochodu,układ z jedną lub dwiema sondami itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem całe tabuny Mondeo 16V z plastikowym kolektorem i instalką II gen. założoną w Holandii i w niczym to nikomu i niczemu nie przeszkadzało i nikt tam nie wpychał radosnej twórczości „made in Poland” - anty wybuchów. W silnikach nawet 8 zaworowych wyprodukowanych po 2001 roku nie można zakładać II gen. ze względu na EOBD "układ z dwiema sondami" :) . A zakładanie w tych samochodach pożal się Boże "emulatorów EOBD” jest barbarzyństwem.

To jednak nic nie wnosi do moich rozterek i autor prezentacji jest wciąż bardzo oczekiwanym gościem na tym forum.

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi 100 2,3 podłłoga koła zapasowego to tworzywo sztuczne -w miejsce koła przykrecony zbiornik gazu na śrubki "8" -szt2

jak ocenić czy wytrzyma przeciażenia -moim zdaniem nie -i konflikt gotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy naprawdę my jako diagności musimy sprawdzać takie sprawy?

zbiornik gazu jest zamocowany prawidłowo? jest, nie jast ruchomy?nie

odpowietrzenia głowicy wielozaworowej są prawidłowe?o.k,pośw tdt jest?o.k szczelność przewodów jest o.k . i tyle

a przeciążenia to ja nie mam pojącia

a czy w audi 100 2,3l jest faktycznie tworzywo szt. pierwsze słysze

miłej pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak fabrycznie" plastikowa" wneka koła -jak kierowca gdzies "walnie" wyrwie butle i coś złego sie stanie to kto -diagnosta do prokuratora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co walcz z klientem i powiedz mu że instalacja jest żle zamontowana (za ok 2tys/zł)

firma instalująca gaz się "wyprze" i pojedzie gdzieś na inną stację.

to jest paskudne ale terażniejsze

miłej pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

jak podchodzicie do butli ma być zabudowana na przykład w pn truck na skrzyni?czy nie?a co z ciężarowym seicento w przedziale ładunkowym zbiornik walcowy-ma byc zabudowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.