Skocz do zawartości

PROSZE O POMOC PIERWSZA REJESTRACJA W KRAJU


artur105

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

 

MAM PROBLEM Z ZAREJESTROWANIEM SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO.

Chodzi o to ze samochód został sprowadzony z zagranicy no i nie zgadzają się masy pojazdu te co są na briefie i te na tabliczce. Jest to duży samochód który powinien mieć dopuszczalną masę całkowitą około 18 T a ma niecałe 12 T. Podobno był tak przerobiony na niższe podatki. Dodam ze na tabliczce jest ok według katalogu, natomiast bief jest mocno zaniżony. Bardzo proszę o odpowiedź co w takiej sytuacji trzeba zrobić? Na mojej stacji nie wiedzą o co chodzi.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic - zrobić badanie ze stanem faktycznym, przy czym opisać stwierdzone niezgodności i sposób ustalenia aktualnych parametrów w adnotacjach na badaniu i śmigać z tym do WK gdzie będą podejmować decyzje o rejestracji. Być może trzeba będzie zasięgnąć opinii u producenta o co chodzi z tymi przeróbkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I każdy diagnosta powinien mi tak podbić te badania?, bo w urzędzie powiedzieli ze jak podbije to oni zarejestrują, ale on nie chce podbić bo mówi że się dokumenty nie zgadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj - ten temat był tu 5676 razy i nie będę Ci powielał - badanie robi się dokonując oceny technicznej pojazdy z natury, a dokumenty pojazdu mogą być tylko wskazaniem, pomocą dla ustalenia nieznanych parametrów itd. Na dobrą sprawę nie muszą ich w ogóle oglądać na stacji (mówimy o pierwszym badaniu sprowadzonego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest a może powinno być jak pisze blakop

Miałem przypadek że pan z WK chciał mnie podać do sądu za źle wykonane badanie jak spisałem z natury a nie z dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak panowie co do danych poj. zawsze z natury masy naciski wymiary ogumienie itp.

ale żeby wpisać datę pierwszej rej. to jakiś dokument musi być. tak. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, u mnie w WK tez sie dopytują o to czy nie zrobilem jakiegos błedu bo dane sie nie zgadzają, ale zawsze w uwagach wpisuje wszystkie dane z tabliczki znamionowej na pojezdzie i jest ok. My sprawdzamy pojazd a nie dokumenty pojazdu, dla nas najwazniesze sa dane jakie sa zawarte na tabliczce, oponach itd. A brief tak jak kolega powiedzial tylko zeby sprawdzic kiedy byla jego I rejestracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również jestem za badaniem pojazdu z natury a na dokumenty możemy popatrzeć jak na pomoc ale wcale nie musimy się nimi sugerować i nie wiem dlaczego W.K. się czepiaja jeżeli w uwagach wpiszemy wartości odczytane z natury bo przecież to jest zgodne ze stanem faktycznym a nie to co jakiś urzędnik wpisał do dowodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie jakas zgodność w wszystkich wypowiedziach HAHAH :D:D . Ale jeszce mozna pani/panu w WK powiedziec tak " to po co jest stacja kontroli pojadzów i my jako diagności istniejemy jezeli w Wk wiedzą to lepiej, to napiszcie po swojemu my robote wykonaliśmy zgodnie z prawem....." coż, ja tak mniej wiecej stwierdziłem w pewnej rozmowie i jest spokój :lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My we Wrocławiu nie mamy takich problemów.Zorganizowano spotkanie diagnostów z urzednikami wydziału komunikacji i jasno przedstawilismy sprawę.Jeżeli wpisujemy masy bądz naciski z tabliczki to zaznaczamy to w uwagach i nie ma problemu, nie jest to wtedy kwestionowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie . Żeby jeszcze wszyscy djagności o tym wiedzieli i wpisywali dane faktyczne z tabliczek znamionowych to miał bym mniej negatywów i tłumaczeń klijentom że muszę ich odesłać do WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że jak diagnosta nie wpisze, że to dane z tabliczki, czyli niejako daje sygnał do WK "tak - widziałem DR, ale tam są bzdury, dane ustaliłem z natury" to tak naprawdę równie dobrze można to potraktować jako pomyłkę pisarską czy inną. I później tłumaczenie diagnosty "oj no faktycznie - pomyliła mi się jedna cyferka, ale patrz Pan - te barany w WK mają dowody, tłumaczenia, wszystko i nie widzieli, że pomyłka tylko przepisują z automatu..." ;) Prawda? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......oczywiście że z natury z tabliczki dokumentu nie muszę widzieć..a te zmiany w "brifie" to nie ze względu na podatki tylko tam jest tak że klient rejestruje jak chce ,będzie wjazd do 3,5 t a on wozi tam towar a pojazd miałby 4,5t,to rejestruje go do 3,5t i wszystko,natomiast jeśli policja go skontroluje a będzie miał więcej niż te 3,5 t to będzie biedny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że w dokumentach jest różnie ale są też inne przepisy w krajach UE ,oni zmieniają DMC a my nie więc nie wiadomo czy nie zostało to zrobione zgodnie zprawem i naciski też i inne zagadnienia więc co poradzić trzeba wierzyć że to prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.