artur105 Napisano 5 Grudzień 2008 Share Napisano 5 Grudzień 2008 WITAM MAM PROBLEM Z ZAREJESTROWANIEM SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO. Chodzi o to ze samochód został sprowadzony z zagranicy no i nie zgadzają się masy pojazdu te co są na briefie i te na tabliczce. Jest to duży samochód który powinien mieć dopuszczalną masę całkowitą około 18 T a ma niecałe 12 T. Podobno był tak przerobiony na niższe podatki. Dodam ze na tabliczce jest ok według katalogu, natomiast bief jest mocno zaniżony. Bardzo proszę o odpowiedź co w takiej sytuacji trzeba zrobić? Na mojej stacji nie wiedzą o co chodzi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Grudzień 2008 Share Napisano 5 Grudzień 2008 Nic - zrobić badanie ze stanem faktycznym, przy czym opisać stwierdzone niezgodności i sposób ustalenia aktualnych parametrów w adnotacjach na badaniu i śmigać z tym do WK gdzie będą podejmować decyzje o rejestracji. Być może trzeba będzie zasięgnąć opinii u producenta o co chodzi z tymi przeróbkami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur105 Napisano 5 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2008 I każdy diagnosta powinien mi tak podbić te badania?, bo w urzędzie powiedzieli ze jak podbije to oni zarejestrują, ale on nie chce podbić bo mówi że się dokumenty nie zgadzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Grudzień 2008 Share Napisano 5 Grudzień 2008 Słuchaj - ten temat był tu 5676 razy i nie będę Ci powielał - badanie robi się dokonując oceny technicznej pojazdy z natury, a dokumenty pojazdu mogą być tylko wskazaniem, pomocą dla ustalenia nieznanych parametrów itd. Na dobrą sprawę nie muszą ich w ogóle oglądać na stacji (mówimy o pierwszym badaniu sprowadzonego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 6 Grudzień 2008 Share Napisano 6 Grudzień 2008 Tak jest a może powinno być jak pisze blakop Miałem przypadek że pan z WK chciał mnie podać do sądu za źle wykonane badanie jak spisałem z natury a nie z dokumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 6 Grudzień 2008 Share Napisano 6 Grudzień 2008 tak panowie co do danych poj. zawsze z natury masy naciski wymiary ogumienie itp. ale żeby wpisać datę pierwszej rej. to jakiś dokument musi być. tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 7 Grudzień 2008 Share Napisano 7 Grudzień 2008 Witam kolegów, u mnie w WK tez sie dopytują o to czy nie zrobilem jakiegos błedu bo dane sie nie zgadzają, ale zawsze w uwagach wpisuje wszystkie dane z tabliczki znamionowej na pojezdzie i jest ok. My sprawdzamy pojazd a nie dokumenty pojazdu, dla nas najwazniesze sa dane jakie sa zawarte na tabliczce, oponach itd. A brief tak jak kolega powiedzial tylko zeby sprawdzic kiedy byla jego I rejestracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 7 Grudzień 2008 Share Napisano 7 Grudzień 2008 U nas j.w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 8 Grudzień 2008 Share Napisano 8 Grudzień 2008 Ja również jestem za badaniem pojazdu z natury a na dokumenty możemy popatrzeć jak na pomoc ale wcale nie musimy się nimi sugerować i nie wiem dlaczego W.K. się czepiaja jeżeli w uwagach wpiszemy wartości odczytane z natury bo przecież to jest zgodne ze stanem faktycznym a nie to co jakiś urzędnik wpisał do dowodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 No nareszcie jakas zgodność w wszystkich wypowiedziach HAHAH . Ale jeszce mozna pani/panu w WK powiedziec tak " to po co jest stacja kontroli pojadzów i my jako diagności istniejemy jezeli w Wk wiedzą to lepiej, to napiszcie po swojemu my robote wykonaliśmy zgodnie z prawem....." coż, ja tak mniej wiecej stwierdziłem w pewnej rozmowie i jest spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 My we Wrocławiu nie mamy takich problemów.Zorganizowano spotkanie diagnostów z urzednikami wydziału komunikacji i jasno przedstawilismy sprawę.Jeżeli wpisujemy masy bądz naciski z tabliczki to zaznaczamy to w uwagach i nie ma problemu, nie jest to wtedy kwestionowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 No właśnie . Żeby jeszcze wszyscy djagności o tym wiedzieli i wpisywali dane faktyczne z tabliczek znamionowych to miał bym mniej negatywów i tłumaczeń klijentom że muszę ich odesłać do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 Sęk w tym, że jak diagnosta nie wpisze, że to dane z tabliczki, czyli niejako daje sygnał do WK "tak - widziałem DR, ale tam są bzdury, dane ustaliłem z natury" to tak naprawdę równie dobrze można to potraktować jako pomyłkę pisarską czy inną. I później tłumaczenie diagnosty "oj no faktycznie - pomyliła mi się jedna cyferka, ale patrz Pan - te barany w WK mają dowody, tłumaczenia, wszystko i nie widzieli, że pomyłka tylko przepisują z automatu..." Prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 Kolego - blokop- swięte słowa ja tak robie od "x" czasu i nik nie miał do tego zastrzeżeń. Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdi krzysztof Napisano 11 Grudzień 2008 Share Napisano 11 Grudzień 2008 ......oczywiście że z natury z tabliczki dokumentu nie muszę widzieć..a te zmiany w "brifie" to nie ze względu na podatki tylko tam jest tak że klient rejestruje jak chce ,będzie wjazd do 3,5 t a on wozi tam towar a pojazd miałby 4,5t,to rejestruje go do 3,5t i wszystko,natomiast jeśli policja go skontroluje a będzie miał więcej niż te 3,5 t to będzie biedny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian37r Napisano 11 Grudzień 2008 Share Napisano 11 Grudzień 2008 Wiem że w dokumentach jest różnie ale są też inne przepisy w krajach UE ,oni zmieniają DMC a my nie więc nie wiadomo czy nie zostało to zrobione zgodnie zprawem i naciski też i inne zagadnienia więc co poradzić trzeba wierzyć że to prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.