Skocz do zawartości

Badanie techniczne pojazdu z USA


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pojazd z USA w dok.ident.w rodzaju badania wpisałem "nowego pojazdu nowego typu ..." , wydział komunikacji chce "pierwsze zrej.po ...",kto ma racię jeżeli nie ma pier.rej.i poj.na elementy niehomologowane ?[/center]

Napisano
Mam pojazd z USA w dok.ident.w rodzaju badania wpisałem "nowego pojazdu nowego typu ..." , wydział komunikacji chce "pierwsze zrej.po ...",kto ma racię jeżeli nie ma pier.rej.i poj.na elementy niehomologowane ?[/center]

 

Czy pojazd był zarejestrowany w USA ?

Napisano

Włascicil nim jezdził w USA ,gdy wracał sprowadził go ,więc był zarejestrowany.

Napisano

Więc to WK ma racje co do rodzaju badania - pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą.

Napisano

Ale wszystkie poj.z USA mają dok.a czy były zarej.mam wieżyć na słowo,nie ma pierw.rej.a po za tym co z homologowanym wyposażeniem uważam że samo to wystarczy.

Napisano
a po za tym co z homologowanym wyposażeniem

Jeżeli nie posiada go a jest wymagane to N.

Napisano

Pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą. Z USA ja tak wykonuje, zadnej cofki jak na razie w tym wypadku nie było. Jedną sztuke rocznie wykonuje sie jezeli pojazd nie był rejestowany i nie posiada homologacji np. QAD z USA, pojazd który został przerobiny jako jedna sztuka wyprodukowana w swoim rodzaju.

Napisano

Z USA nie ma homologacji i piszesz pierwsz zarej. z wynikiem P.Ja uważam że jeżeli nie ma homol. to pasuje bardziej jedna sztuka rocznie i P.

Napisano

To jezeli sztuka rocznie to jeszce musi klient przecież przedstawic lub osoba sprowadzająca ze taki pojazd z takimi parametrami jest tylko jeden w takowej produkcji, a nie wieże ze taki pojazd istnieje tylko jeden. Trzeba zadać sobie pytanie co to jest jedna sztuka rocznie. Dla mnie jest to pojazd sprowadzony tylko z takimi parametrami w swoim rodzaju, czyli np. moc , masa lub wymiary różnią sie od pojazdu takiej samej marki/typu.

Napisano

Pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą , a co do daty pierwszej rejestracji skoro jej nie ma to przyjmujemy za 01-01-"rok produkcji "

Napisano

Jeśli dobrze cię Marianie zrozumiałem to nie seryjne autko lub z seryjnegio przerobione , nie podbił bym się pod takim . Ale w samej kwesti daty pierwszej rejestracji to absolutnie tak jak kolega radan pisze, data pierwszej rejestracji skoro jej nie ma to przyjmujemy 01-01- rok produkcji

Napisano

Nadal wracam do niehomologowanego pojazdu z USA ,nie jest to wyjontkowy pojazd tylko nie ma homologowanego wyposażenie i co dalej :(

Napisano

a jakie jest to niehomologowane wyposażenie

i czy nie da się go wymienić na homologowane :)

bo rozumiem że nie piszesz o lampach :-P

Napisano
Nadal wracam do niehomologowanego pojazdu

Nawet niehomologowany pojazd musi posiadać wyposażenie, odpowiadające za bezpieczeństwo i ochronę środowiska homologowane, zgodnie chociażby z par.10 Dz.U.32. Tak samo jak pojazd marki SAM, też nie jest homologowany ale jak wspomniał powyżej rurek777 oświetlenie musi posiadać homologowane.

Napisano

Czy wy uważacie że pojazdy z USA które są dopuszczone do ruchu mają homologowane w :-) yposażenie np.(lampy-one tylko jeżeli są przerobione to są asymetryczne i nic więcej).

Napisano

To ty dopuszczasz pojazd i oczywiście sprawdzasz także lampy. Z doswiadzcenia chyba wiesz jak ma to wyglądać, a jak to zrobił ktos inny to juz inna sprawa.

Napisano

No własnie ale takie auta jeżdżą,wracam do pierw.rej.czy to nie rozw.tematu :now.typu itd...:,czy tych aut to nie łapi i sobie jeżdżą.Czy homologacja inna niż E.. jest honorowana?

Napisano
now.typu itd...:,
Mysle ze chodzi ci teraz o badanie nowego.. jedna sztuka rocznie. To tez nie podciagniesz pod to bo to nie nowe i nie sprowadzone w jednej sztuce.
Napisano

Dzięki za pomoc ale czy całe to zdanie musi być spełnione ,w przepisach jest niehomologowany jedna sztuka rocznie nie wystarczy?Czy ty "luk" ządasz wymiany lamp,pasów itd.Spotkałem się z poj.amer.na europę i są homologacje.

Napisano

Mam amerykańca w europejskiej wersji i nic nie musiałem wymieniać. Wszystko asymetryczne, metryczne itd. Ale tak - jeśli byłby to pojazd w oryginalnej amerykańskiej wersji to zgodnie z prawem powinien mieć wymienione wszystkie elementy na wymagane naszymi warunkami technicznymi (a więc między innymi światła) - bez tego nie powinien dostać pozytywnego wyniku badania technicznego. A że ciągle w większości SKP w tym kraju dzieje się inaczej... No cóż... Ty o tym wiesz, ja o tym wiem jak i pewnie inni użytkownicy - co nie oznacza, że będziemy teraz szukać na siłę sposobów na usankcjonowanie prawne tego stanu rzeczy...

A Ty sam musisz zdecydować "po której stronie" staniesz... :)

Napisano
Spotkałem się z poj.amer.na europę i są homologacje.

Oczywiście, że są i posiadają homologacje ale jeszcze do tej homologacji muszą spełniać warunki techniczne. Ostatnio miałem mercedesa ML, który posiadał reflektory z homologacja E ale bez białych świateł pozycyjnych i pomimo homologacji dostał N.

Napisano

koledzy byli szybsi odemnie ale potwierdzam to co napisali i nawet przyznam im racje w 100 % . Ty jestes osoba odpowiedzialna

Napisano

Jeśli chodzi o homologacje to mnie nurtuje jedna sprawa. Na kilku amerykańcach, które sprawdzałem, na reflektorach nie asymetrycznych był atest SAE i o dziwo homologacja E13. Jeśli się nie mylę to jest to Luxemburg. W takim razie czy mam to traktować jako homo europejskie?

Napisano

GB też jest w Europie a nie spełnia warunków.

Ostatnio z kolegą ustaliliśmy (bardziej kolega :lol: ), że bardzo tanie żarówki są produkowane w GB z małym odchyleniem od symetrii i mimo tego, że lampa spełnia warunki załamanie jest odwrotne i wystarcza tylko wymiana żarówki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.