Skocz do zawartości

Badanie techniczne pojazdu z USA


marian37r

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pojazd z USA w dok.ident.w rodzaju badania wpisałem "nowego pojazdu nowego typu ..." , wydział komunikacji chce "pierwsze zrej.po ...",kto ma racię jeżeli nie ma pier.rej.i poj.na elementy niehomologowane ?[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pojazd z USA w dok.ident.w rodzaju badania wpisałem "nowego pojazdu nowego typu ..." , wydział komunikacji chce "pierwsze zrej.po ...",kto ma racię jeżeli nie ma pier.rej.i poj.na elementy niehomologowane ?[/center]

 

Czy pojazd był zarejestrowany w USA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wszystkie poj.z USA mają dok.a czy były zarej.mam wieżyć na słowo,nie ma pierw.rej.a po za tym co z homologowanym wyposażeniem uważam że samo to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą. Z USA ja tak wykonuje, zadnej cofki jak na razie w tym wypadku nie było. Jedną sztuke rocznie wykonuje sie jezeli pojazd nie był rejestowany i nie posiada homologacji np. QAD z USA, pojazd który został przerobiny jako jedna sztuka wyprodukowana w swoim rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z USA nie ma homologacji i piszesz pierwsz zarej. z wynikiem P.Ja uważam że jeżeli nie ma homol. to pasuje bardziej jedna sztuka rocznie i P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jezeli sztuka rocznie to jeszce musi klient przecież przedstawic lub osoba sprowadzająca ze taki pojazd z takimi parametrami jest tylko jeden w takowej produkcji, a nie wieże ze taki pojazd istnieje tylko jeden. Trzeba zadać sobie pytanie co to jest jedna sztuka rocznie. Dla mnie jest to pojazd sprowadzony tylko z takimi parametrami w swoim rodzaju, czyli np. moc , masa lub wymiary różnią sie od pojazdu takiej samej marki/typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze cię Marianie zrozumiałem to nie seryjne autko lub z seryjnegio przerobione , nie podbił bym się pod takim . Ale w samej kwesti daty pierwszej rejestracji to absolutnie tak jak kolega radan pisze, data pierwszej rejestracji skoro jej nie ma to przyjmujemy 01-01- rok produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal wracam do niehomologowanego pojazdu

Nawet niehomologowany pojazd musi posiadać wyposażenie, odpowiadające za bezpieczeństwo i ochronę środowiska homologowane, zgodnie chociażby z par.10 Dz.U.32. Tak samo jak pojazd marki SAM, też nie jest homologowany ale jak wspomniał powyżej rurek777 oświetlenie musi posiadać homologowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wy uważacie że pojazdy z USA które są dopuszczone do ruchu mają homologowane w :-) yposażenie np.(lampy-one tylko jeżeli są przerobione to są asymetryczne i nic więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ty dopuszczasz pojazd i oczywiście sprawdzasz także lampy. Z doswiadzcenia chyba wiesz jak ma to wyglądać, a jak to zrobił ktos inny to juz inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie ale takie auta jeżdżą,wracam do pierw.rej.czy to nie rozw.tematu :now.typu itd...:,czy tych aut to nie łapi i sobie jeżdżą.Czy homologacja inna niż E.. jest honorowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

now.typu itd...:,
Mysle ze chodzi ci teraz o badanie nowego.. jedna sztuka rocznie. To tez nie podciagniesz pod to bo to nie nowe i nie sprowadzone w jednej sztuce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc ale czy całe to zdanie musi być spełnione ,w przepisach jest niehomologowany jedna sztuka rocznie nie wystarczy?Czy ty "luk" ządasz wymiany lamp,pasów itd.Spotkałem się z poj.amer.na europę i są homologacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam amerykańca w europejskiej wersji i nic nie musiałem wymieniać. Wszystko asymetryczne, metryczne itd. Ale tak - jeśli byłby to pojazd w oryginalnej amerykańskiej wersji to zgodnie z prawem powinien mieć wymienione wszystkie elementy na wymagane naszymi warunkami technicznymi (a więc między innymi światła) - bez tego nie powinien dostać pozytywnego wyniku badania technicznego. A że ciągle w większości SKP w tym kraju dzieje się inaczej... No cóż... Ty o tym wiesz, ja o tym wiem jak i pewnie inni użytkownicy - co nie oznacza, że będziemy teraz szukać na siłę sposobów na usankcjonowanie prawne tego stanu rzeczy...

A Ty sam musisz zdecydować "po której stronie" staniesz... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z poj.amer.na europę i są homologacje.

Oczywiście, że są i posiadają homologacje ale jeszcze do tej homologacji muszą spełniać warunki techniczne. Ostatnio miałem mercedesa ML, który posiadał reflektory z homologacja E ale bez białych świateł pozycyjnych i pomimo homologacji dostał N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o homologacje to mnie nurtuje jedna sprawa. Na kilku amerykańcach, które sprawdzałem, na reflektorach nie asymetrycznych był atest SAE i o dziwo homologacja E13. Jeśli się nie mylę to jest to Luxemburg. W takim razie czy mam to traktować jako homo europejskie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GB też jest w Europie a nie spełnia warunków.

Ostatnio z kolegą ustaliliśmy (bardziej kolega :lol: ), że bardzo tanie żarówki są produkowane w GB z małym odchyleniem od symetrii i mimo tego, że lampa spełnia warunki załamanie jest odwrotne i wystarcza tylko wymiana żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.