Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

marian37r

Badanie techniczne pojazdu z USA

Polecane posty

marian37r

Mam pojazd z USA w dok.ident.w rodzaju badania wpisałem "nowego pojazdu nowego typu ..." , wydział komunikacji chce "pierwsze zrej.po ...",kto ma racię jeżeli nie ma pier.rej.i poj.na elementy niehomologowane ?[/center]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Mam pojazd z USA w dok.ident.w rodzaju badania wpisałem "nowego pojazdu nowego typu ..." , wydział komunikacji chce "pierwsze zrej.po ...",kto ma racię jeżeli nie ma pier.rej.i poj.na elementy niehomologowane ?[/center]

 

Czy pojazd był zarejestrowany w USA ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian37r

Włascicil nim jezdził w USA ,gdy wracał sprowadził go ,więc był zarejestrowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Więc to WK ma racje co do rodzaju badania - pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian37r

Ale wszystkie poj.z USA mają dok.a czy były zarej.mam wieżyć na słowo,nie ma pierw.rej.a po za tym co z homologowanym wyposażeniem uważam że samo to wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
a po za tym co z homologowanym wyposażeniem

Jeżeli nie posiada go a jest wymagane to N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian37r

No właśnie niehomologowana "jedna sztuka rocznie" :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą. Z USA ja tak wykonuje, zadnej cofki jak na razie w tym wypadku nie było. Jedną sztuke rocznie wykonuje sie jezeli pojazd nie był rejestowany i nie posiada homologacji np. QAD z USA, pojazd który został przerobiny jako jedna sztuka wyprodukowana w swoim rodzaju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian37r

Z USA nie ma homologacji i piszesz pierwsz zarej. z wynikiem P.Ja uważam że jeżeli nie ma homol. to pasuje bardziej jedna sztuka rocznie i P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

To jezeli sztuka rocznie to jeszce musi klient przecież przedstawic lub osoba sprowadzająca ze taki pojazd z takimi parametrami jest tylko jeden w takowej produkcji, a nie wieże ze taki pojazd istnieje tylko jeden. Trzeba zadać sobie pytanie co to jest jedna sztuka rocznie. Dla mnie jest to pojazd sprowadzony tylko z takimi parametrami w swoim rodzaju, czyli np. moc , masa lub wymiary różnią sie od pojazdu takiej samej marki/typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radan

Pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą , a co do daty pierwszej rejestracji skoro jej nie ma to przyjmujemy za 01-01-"rok produkcji "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jeśli dobrze cię Marianie zrozumiałem to nie seryjne autko lub z seryjnegio przerobione , nie podbił bym się pod takim . Ale w samej kwesti daty pierwszej rejestracji to absolutnie tak jak kolega radan pisze, data pierwszej rejestracji skoro jej nie ma to przyjmujemy 01-01- rok produkcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian37r

Nadal wracam do niehomologowanego pojazdu z USA ,nie jest to wyjontkowy pojazd tylko nie ma homologowanego wyposażenie i co dalej :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

a jakie jest to niehomologowane wyposażenie

i czy nie da się go wymienić na homologowane :)

bo rozumiem że nie piszesz o lampach :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Nadal wracam do niehomologowanego pojazdu

Nawet niehomologowany pojazd musi posiadać wyposażenie, odpowiadające za bezpieczeństwo i ochronę środowiska homologowane, zgodnie chociażby z par.10 Dz.U.32. Tak samo jak pojazd marki SAM, też nie jest homologowany ale jak wspomniał powyżej rurek777 oświetlenie musi posiadać homologowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian37r

Czy wy uważacie że pojazdy z USA które są dopuszczone do ruchu mają homologowane w :-) yposażenie np.(lampy-one tylko jeżeli są przerobione to są asymetryczne i nic więcej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

To ty dopuszczasz pojazd i oczywiście sprawdzasz także lampy. Z doswiadzcenia chyba wiesz jak ma to wyglądać, a jak to zrobił ktos inny to juz inna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian37r

No własnie ale takie auta jeżdżą,wracam do pierw.rej.czy to nie rozw.tematu :now.typu itd...:,czy tych aut to nie łapi i sobie jeżdżą.Czy homologacja inna niż E.. jest honorowana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk
now.typu itd...:,
Mysle ze chodzi ci teraz o badanie nowego.. jedna sztuka rocznie. To tez nie podciagniesz pod to bo to nie nowe i nie sprowadzone w jednej sztuce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian37r

Dzięki za pomoc ale czy całe to zdanie musi być spełnione ,w przepisach jest niehomologowany jedna sztuka rocznie nie wystarczy?Czy ty "luk" ządasz wymiany lamp,pasów itd.Spotkałem się z poj.amer.na europę i są homologacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Mam amerykańca w europejskiej wersji i nic nie musiałem wymieniać. Wszystko asymetryczne, metryczne itd. Ale tak - jeśli byłby to pojazd w oryginalnej amerykańskiej wersji to zgodnie z prawem powinien mieć wymienione wszystkie elementy na wymagane naszymi warunkami technicznymi (a więc między innymi światła) - bez tego nie powinien dostać pozytywnego wyniku badania technicznego. A że ciągle w większości SKP w tym kraju dzieje się inaczej... No cóż... Ty o tym wiesz, ja o tym wiem jak i pewnie inni użytkownicy - co nie oznacza, że będziemy teraz szukać na siłę sposobów na usankcjonowanie prawne tego stanu rzeczy...

A Ty sam musisz zdecydować "po której stronie" staniesz... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Spotkałem się z poj.amer.na europę i są homologacje.

Oczywiście, że są i posiadają homologacje ale jeszcze do tej homologacji muszą spełniać warunki techniczne. Ostatnio miałem mercedesa ML, który posiadał reflektory z homologacja E ale bez białych świateł pozycyjnych i pomimo homologacji dostał N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

koledzy byli szybsi odemnie ale potwierdzam to co napisali i nawet przyznam im racje w 100 % . Ty jestes osoba odpowiedzialna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Jeśli chodzi o homologacje to mnie nurtuje jedna sprawa. Na kilku amerykańcach, które sprawdzałem, na reflektorach nie asymetrycznych był atest SAE i o dziwo homologacja E13. Jeśli się nie mylę to jest to Luxemburg. W takim razie czy mam to traktować jako homo europejskie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leniwiec

GB też jest w Europie a nie spełnia warunków.

Ostatnio z kolegą ustaliliśmy (bardziej kolega :lol: ), że bardzo tanie żarówki są produkowane w GB z małym odchyleniem od symetrii i mimo tego, że lampa spełnia warunki załamanie jest odwrotne i wystarcza tylko wymiana żarówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.