Skocz do zawartości

obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania


rotor

Rekomendowane odpowiedzi

ale co oznacza wartość np 400 % ? 4-krotnie bardziej skuteczny od wymaganego ?. Z nam wytyczne z rozporządzenia. Pytanie zadał mi profesor prowadzący kierunek mechanika ruch....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Wynika to z tego, że gdybyś mógł pojazd sprawdzić dynamicznie, to przy dopuszczalnym maksymalnym nacisku na pedał uzyskałbyś tak duże siły, że wskaźnik wyniósłby właśnie tyle. Skoro masz 400 a wymagany jest 50 to 8 krotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siły jakie uzyskujesz na stanowisku badawczym, zależą przede wszystkim od nacisków poszczególnych osi. Im oś ma większy nacisk, tym większą siłę wygenerujesz w trakcie pomiaru, przed nastąpieniem poślizgu kół. Dlatego wprowadzono wskaźnik obliczeniowy, ponieważ na SKP nie masz z reguły, możliwości badania pojazdu obciążonego do DMC, więc żeby uniknąć sytuacji, że "pusty" pojazd blokuje rolki już przy delikatnym naciśnięciu na pedał, to robi się wyliczankę, ile tej siły by było i jaki wskaźnik by się osiągnęło, gdyby można było pojazd zbadać obciążony i nacisnąć na pedał z maksymalną dozwoloną siłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto teoretycznie, bo jest to na podstawie obliczeń. W praktyce takiego wskaźnika byś nie uzyskał. Ponieważ opóźnienie jakie musiałoby być przy takim badaniu to 40 m/s^2. A jak zapewne Ci wiadomo, opóźnienie to iloczyn przyczepności i opóźnienia ziemskiego. Przyczepność najwyższą ma chyba suchy beton, w granicach 1,08, a opóźnienie dla SKP to 10 m/s^2. Więc aby uzyskać takie opóźnienie trzeba przydzwonić w ścianę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wyjaśnienie !

 

[ Dodano: 08-12-2015, 21:05 ]

a oto co napisał mi profesor na temat WSH obliczeniowy HR na poziomie 300 %

 

". Z wartości w tabeli mamy obliczeniowy WSH HR 300%, czyli siła hamowania jest 3 razy większa od nacisku dopuszczalnego, co jest bzdurą!!! Tym większą, że pomiar siły hamowania jest prowadzony przy nacisku rzeczywistym, a nie dopuszczalnym kół na rolki. Nacisk rzeczywisty kół podczas pomiarów jest znacznie mniejszy niż dopuszczalny. Zatem wynik 300% jest jeszcze większą bzdurą."

 

 

i jak mam się do tego ustosunkować ?

proszę o pomoc

 

[ Dodano: 08-12-2015, 23:32 ]

A czy tak duża wartość WSH obliczeniowego np 400 % nie wynika z tego że pomiaru dokonałem przy włączonym silniku co jest równoważne z włączonym mechanizmem wspomagania hamulców ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.