Jacdiag Napisano 17 Grudzień 2008 Share Napisano 17 Grudzień 2008 Wpadła mi w ręce decyzja WK o nabiciu numeru na ramie pojazdu SAM nadany nr ma układ : ABC001P080001 skierowany na SKP podstawową z "h" decyzja już jest prawomocna - minęły 2 tygodnie od wydania czy stacja może nabić taki nr A może zmienił się § 2.2 zał 9 DzU 186 poz 1322 / 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Grudzień 2008 Share Napisano 17 Grudzień 2008 A Ty jakieś wielkie walki z tym WK prowadzisz? Bo na moim terenie wystarczyłby tel. do WK z informacją co i jak. Biorąc pod uwagę, że to ich wina na pewno szybko i polubownie zamknięto by temat i poprawiono ten bądź co bądź pisarski błąd, a nie ważne kwestie merytoryczne istotne dla samego meritum sprawy, żeby było warto angażować w to prawników sądy i co tylko (związane z procedurą wzruszenia decyzji ostatecznej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2008 Walki żadnej nie prowadzę, ale warto znać obowiązujące przepisy. Wojna może wybuchnąć po kontroli SKP lub zatrzymaniu DR na drodze lub w innej SKP Telefon był wykonany Numery takie nadają (na podst jakiegoś tam, do końca nie wyjaśnionego zarządzenia ) bo SKP podstawowe "dorobiły się" tej litery do oznaczenia i z tego wynika, że więcej takich decyzji poszło w świat Możliwe, że skierowanie na OSKP jest z prawidłowym numerem także pytanie dalej aktualne Cytat czy stacja może nabić taki nr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 17 Grudzień 2008 Share Napisano 17 Grudzień 2008 jesli ma literkę h to może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 18 Grudzień 2008 Share Napisano 18 Grudzień 2008 A dlaczego myślisz że podstawowa nie moze nabijać nr ramy? Jezeli działala z literką to jak najbardziej maże. Nie może robić pierwszych "sam" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 7 Styczeń 2009 Share Napisano 7 Styczeń 2009 Zabieram głos na wyraźne prośby jakie do mnie są kierowane. Wiem, że w temacie wypowiadali się już i urzędnicy i diagności. Postaram się zatem nikogo nie urazić jak zawsze i przytoczę tylko najważniejszy przepis odpowiadający na pierwsze pytanie w poście. Z treści wypowiedzi wynika, że diagnosta zanim opublikował tę wiadomość telefonował do urzędnika wydającego decyzję jednak nie spotkał się ze zrozumieniem. Dlatego zasadnym było w drugiej kolejności opublikowanie tego przypadku. Mało tego wykazał się dużą dozą zrozumienia dla tamtego urzędnika nie ujawniając pierwszego członu decyzji od razu identyfikującego starostę. Dzięki czemu urzędnik ten nadal pozostaje anonimowy a my omawiamy tylko sytuację a nie osobę. (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322) MATERIAŁ POMOCNICZY NIE STANOWI ŹRÓDŁA PRAWA ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów1) zał. nr 9 § 2. 1. Numer nadwozia, podwozia lub ramy to nadana przez producenta lub organ rejestrujący kombinacja znaków przeznaczona do oznaczenia danego pojazdu. Jego celem jest zapewnienie, aby dany pojazd mógł być jednoznacznie zidentyfikowany. 2. Numer nadwozia, podwozia lub ramy nadawany przez organ rejestrujący powinien spełniać następujące wymagania: 1) numer składa się z dwunastu znaków i obejmuje trzy człony: a) człon pierwszy (3 znaki) - kod organu rejestrującego (literowy wyróżnik województwa i powiatu, przy dwóch literach, ostatni znak uzupełnia litera X), b) człon drugi (3 znaki) - numer upoważnienia stacji do wykonywania badań technicznych (przy numerze dwucyfrowym uzupełniony na pierwszej pozycji cyfrą zero), c) człon trzeci (6 znaków) - sześciocyfrowy kolejny numer porządkowy, w którym pierwsze dwie cyfry stanowią ostatnie dwie cyfry roku nadania numeru. Sposób tworzenia numeru nadwozia, podwozia lub ramy przedstawia poniższy schemat: Dodatkowo dodam, iż od wielu lat pracuję na systemie DECYZJA dla urzędów - program do wydawania decyzji na nadanie nowej cechy identyfikacyjnej i tabliczek znamionowych i taki błąd jest tam nie możliwy, gdyż system sam siebie pilnuje by wydać decyzję w zakresie właściwego numeru i oznaczenia cechy identyfikacyjnej. Urzędnik albo popełnił błąd i tylko nową decyzją albo postanowieniem o sprostowaniu oczywistej pomyłki może zlikwidować literkę "P". Pozostawiając literkę "P" w decyzji dopuścił się przekroczenia uprawnień, które posiadał na mocy zał. nr 9 § 2. ust. 2 gdzie wyraźnie miał wymienione enumeratywnie tylko 3 znaki cyfrowe a nie literowe identyfikujące stację. Diagnosta w tej sytuacji zarówno wyznaczony w decyzji jak i każdy inny ma obowiązek odstąpić od realizacji decyzji zawierającej istotny błąd identyfikujący w przyszłości pojazd. Przypominam w drugą stronę (art. 12 z Dz. U. nr 227) jak diagnosta za niezgodny z dowodem nr VIN nie da negatywnego wyniku badania i nie zatrzyma dowodu rejestracyjnego wówczas może utracić uprawnienia do wykonywania badań. A jaką odpowiedzialność poniesie urzędnik, który nakazuje decyzją nadanie nowej cechy identyfikacyjnej która jest niezgodna z obowiązującymi przepisami? (no niedługo zapłaci do 40 tys z ograniczeniem do 12 krotności średniej krajowej wg projektu). Nie tylko diagnosta ma myśleć co podpisuje ale urzędnik również. Szkoda, że ten urzędnik nie zareagował szybką zmianą decyzji tylko podtrzymał stanowisko z literką "P". To właśnie taki przypadek inny diagnosta w Polsce widząc pojazd z nadaną nową cechą identyfikacyjną niezgodnie z przytoczonym przepisem ma zanegować i zatrzymać dowód rejestracyjny. I po nabiciu ciekawe jak ten urzędnik to sprostuje? Nadając kolejny numer prawidłowy? Dobrze, że diagnosta zachował zdrowy rozsądek i nie nabił błędnego przyznanego numeru i jest jeszcze szansa wszystko wyprostować. W tej sytuacji niestety ale diagnosta odstępuje od realizacji decyzji Starosty. Przy tej okazji są jeszcze dwa przypadki, gdy diagnosta odstępuje od realizacji decyzji: 1) pojazd posiada czytelny numer mimo, iż w decyzji jest korozja, 2) pojazd/przyczepka marki SAM nosi znamiona produkcji fabrycznej Pragnę dodać, że organ rejestrujący posiada uprawnienia do nadania cechy identyfikacyjnej 12 znakowe. Tutaj starosta wydał decyzję na 13 znaków co jest delikatnie troszkę przegięciem. Ciekawe czy w CEPIKU nada zamiast 17 znaków 18? PS> W art. 66a Prawka nie ma uprawnień do nadania nowego numeru pojazdowi, który posiada nadany błędnie przez organ inny cechę identyfikacyjną i następuje odmowa rejestracji. Odpowiedzialność finansową za niemożność używania pojazdu może ponieść solidarnie stacja która ewentualnie zrealizuje decyzje i starosta bo i znali obowiązujące przepisy i się do nich obaj nie zastosowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 8 Styczeń 2009 "weż dwa granaty, sąd sądem. ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie ... " Dobrze, że diagnosta zachował zdrowy rozsądek i nie nabił błędnego przyznanego numeru i jest jeszcze szansa wszystko wyprostować. akurat tego to nie wiem, bo jak napisałem wcześniej, decyzja 'wpadła mi ..." ponieważ klient pomylił SKP jak diagnosta za niezgodny z dowodem nr VIN nie da negatywnego wyniku badania i w tym przypadku nr ramy będzie zgodny z DR, bo WK realizując dalczy ciąg rejestracji tego SAM-a musi wpisać taki jak został (zostanie) nabity na podstawie ich własnej decyzji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 13 Lipiec 2012 W związku z kończącymi się terminami ważności certyfikatów wydanych SKP w 2010, poniżej zamieszczona jest lista stacji, Teraz wiem dlaczego nadali taki nr bo SKP podstawowe "dorobiły się" tej litery do oznaczenia i z tego wynika, że więcej takich decyzji poszło w świat możliwe że skierowanie na OSKP jest z prawidłowym numerem PSKP ABC001/P OSKP ABC001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Lipiec 2012 Share Napisano 13 Lipiec 2012 Hehe - jak widzę sprawa męczyła Cię od 4 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.