Marcinosik Napisano 26 Grudzień 2008 Share Napisano 26 Grudzień 2008 Witam! Jako młody człowiek zaczynam myśleć o swojej karierze zawodowej. Chce robić nietypowe przeróbki pojazdów, w większości ingerujące w ich konstrukcje, czyli zmieniać masę, długość, silniki itp. Oprócz tego chce mieć uprawnienia rzeczoznawcy samochodowego. No i powstaje pytanie na jakie studia się udać by móc to robić.(czy wydział budowy pojazdów na polibudzie wystarczy) Po drugie czy za wymagany staż do rzeczoznawstwa zostanie zakwalifikowane prowadzenie takiego warsztatu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 27 Grudzień 2008 Share Napisano 27 Grudzień 2008 Kierunek szkoły jak najbardziej prawidłowy, a co do praktyki to teoretycznie też się będzie liczyć no chyba że ktoś ci powie tak jak mi powiedzieli jak chciałem być diagnostą że prowadzić warsztat samochodowy a pracować jako mechanik przy obsłudze i naprawie pojazdów to mie to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Grudzień 2008 Share Napisano 27 Grudzień 2008 Na początek zalecam lekturę Dz.U. 108 poz 908 z 2005 (z późniejszymi zmianami) art 79a a następnie kontakt z min. transportu tak jak jest to wskazane w w/w przepisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinosik Napisano 27 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2008 Ustawę o ruchu drogowym czytałem zanim to napisałem. Jedyne co mnie zastanawia to kwestia uzyskania certyfikatu w sensie potrzebnych studiów, czyli czy po politechnice zrobieniu prawka A,B,C oraz pięciu latach w zawodzie będę musiał robić jakieś studia podyplomowe czy idę na od razu egzamin zdaje potem załatwiam formalności i jestem panem rzeczoznawcą. Drugie pytanie to czy robienie jako instruktor prawa jazdy czy handel autami się wliczają. Myślałem o dorabianiu w tych branżach w czasie studiów, zawsze by to skróciło o te kilka lat czas oczekiwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 28 Grudzień 2008 Share Napisano 28 Grudzień 2008 Drugie pytanie to czy robienie jako instruktor prawa jazdy czy handel autami się wliczają. Myślałem o dorabianiu w tych branżach w czasie studiów, zawsze by to skróciło o te kilka lat czas oczekiwania. Proponuję podczas studiów załapać się na likwidatora szkód komunikacyjnych. By przystąpić do certyfikatu w PZMocie trzeba 2 lata " nosić teczkę za rzeczoznawcą" i spełniać następujące kryteria: Certyfikat rzeczoznawcy samochodowego może uzyskać osoba, która spełnia wymagania zawarte w ustawie: 1. Posiada wyższe wykształcenie; 2. Posiada 5 - letnią praktykę zawodową w dziedzinie związanej z motoryzacją; 3. Posiada prawo jazdy kategorii A, B oraz C1 lub C; 4. Nie była karana wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne; a ponadto 5. Posiada doświadczenie zdobyte w ciągu co najmniej dwóch lat pracy w charakterze rzeczoznawcy samochodowego; 6. Przedstawiła wykaz wykonanych ekspertyz (co najmniej 30), z którego co najmniej trzy podlegają wyborowi i ocenie przez CCR PZM; 7. Zobowiązała się do przestrzegania zasad „Kodeksu etyki zawodowej rzeczoznawcy samochodowego”; 8. Uiściła opłaty związane z procesem certyfikacji rzeczoznawcy samochodowego; 9. Zdała z wynikiem pozytywnym egzamin przed komisją egzaminacyjną CCR PZM z zakresu rzeczoznawstwa samochodowego; 10. Podpisała umowę o współpracy rzeczoznawcy z CCR PZM dotyczącą wydania certyfikatu. Wydanie ósme z dnia 31.03.2005 r. źródło : http://www.pzm.pl/Rzeczoznawstwo/Centrum_Certyfikacji_Rzeczoznawcow/Proces_Certyfikacji/Kryteria_certyfikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.