mirek.g Napisano 27 Grudzień 2008 Share Napisano 27 Grudzień 2008 Witam,proszę o wyjaśnienie tematu jednej sztuki zwolnionego z badań homologacyjnych,czy to jest tak że pojazd z USA spełnia wymagania art 66 a nie ma homologacji na reflektory, szyby, itd może dostać Pozytyw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Grudzień 2008 Share Napisano 27 Grudzień 2008 Nie, to znaczy, że na taki pojazd importer nie musi posiadać świadectwa homologacji. Natomiast pojazd ten nie spełnia wymagań art 66 jeżeli światła nie mają dopuszczenia europejskiego, są symetryczne, mają żółte światła pozycyjne, nie posiadają światła p/mgielnego.... itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 27 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2008 Ten pojazd ma granicę swiatła i cienia-jest przerobiony,światło p\mgielne,itp nie ma europejskiej homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Grudzień 2008 Share Napisano 27 Grudzień 2008 nie ma europejskiej homologacji Przejrzyj par. 10 Dz.U. 32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 28 Grudzień 2008 Share Napisano 28 Grudzień 2008 Jak dla mnie to nie jest jednoznaczne tzn. nie wiem co jest nadrzędne czy zwolnienie z wymogu homologacji czy wymagania homologacji. Chociaż ustawa zwalnia a rozporządzenie wymaga więc......???? Na jakimś niemiecki forum czytałem o perypetiach człowieka który sprowadził BMW z USA - musiał wymienić ksenony na takie z papierową naklejką ze znaczkiem CE czy E chociaż było w 100% identyczne z tymi z usa tylko tamte miały "papierową" naklejkę ze znaczkiem DOT (chyba). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Grudzień 2008 Share Napisano 28 Grudzień 2008 Z jednej strony jest przepis, który mówi, że samochód jako całość nie musi mieć żadnej homologacji, jeśli to jedyny egzemplarz danego typu w roku, więc skoro nie musi być homologowany, to dlaczego wymagać w nim homologowanych podzespołów? nie wiem co jest nadrzędne czy zwolnienie z wymogu homologacji czy wymagania homologacji Teoretycznie rzecz biorąc, o zwolnieniu z homologacji mówi akt nadrzędny, czyli ustawa. O wymogach "e" na lampach mówi tylko i wyłącznie rozporządzenie... No więc jak robimy - sprawdzamy tylko spełnianie art.66 wg PoRD czy jednak mimo że cały pojazd bez homologacji to na każdy podzespół (no prawie każdy) wymagamy "e"? Oczywiście zakładamy, że mówimy rzeczywiście o nowym, nierejestrowanym pojeździe (co w przypadku USA jest raczej rzadko spotykane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Grudzień 2008 Share Napisano 28 Grudzień 2008 No więc jak robimy - sprawdzamy tylko spełnianie art.66 wg PoRD czy jednak mimo że cały pojazd bez homologacji to na każdy podzespół (no prawie każdy) wymagamy "e"? No chyba tak bo ustawa mówi: Art. 66. 4. Zabrania się: 2) stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 28 Grudzień 2008 Share Napisano 28 Grudzień 2008 No to ładny bigos, IMHO: 1. pojazd nowy z USA (jedna sztuka) nie musi mieć żadnej homologacji ani na całość ani na element. 2. Pojazd NIE NOWY musi mieć homologacje na elementy oświetlenia. Co to jest pojazd NOWY - bo np. w USkrabowym jest nim pojazd zarejestrowany ale nie dłużej niż pół roku? PoRD chyba nie definiuje "nowy". A rejestracja w USA - nawet datę przyjmujemy z kapelusza. Sytuacja kuriozalna bo ten sam pojazd zależnie w jakiem stanie (nowy lub nie) jest sprowadzony przejdzie lub nie przejdzie I badanie. A co potem na okresowym? Poprawcie mnie jak, źle wnioskuję. p.s. nowy 1. «niedawno zrobiony, nabyty lub właśnie powstały, założony» 2. «taki, który zajął miejsce poprzedniego» 3. «o ludziach: spotykany po raz pierwszy, dopiero co poznany lub będący od niedawna w jakimś środowisku» 4. «od niedawna istniejący, właśnie wynaleziony» 5. «następny, dalszy» 6. «zwykle o roślinach lub ich częściach: świeżo wyrosły lub świeżo dojrzały» Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyger Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 Czy przyczepa wyprodukowana w Polsce przez producenta też musiała by być jako "jedyny egzeplaż wyprodukowany w polsce w danym roku" jest wielu producentów rzemieślników oferujących na allegro przyczepy w kożystnych cenach podejżewam że nie posiadają na te sprzęty homologacji, a zapewniają że nie ma problemu z rejestracją więc czy to wszystko jest, tzn czy taka przyczepa przechodzi tylko pierwsze badania i do rejestracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 przyczepa zapewne lekka bo o takiej chyba piszesz oferowana na allegro traktowana jest jako SAM choć powinna być wykonana samodzielnie przez tego kto chce ją zarejestrować ale różni ludzie produkują takowe i sprzedają jako wyrób gotowy do rejestracji ale nie do końca gdyż WK aby wydać decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych żada np.faktur zakupu na koła,materiał z którego została wykonana dana przyczepka,na oś no i oczywiście homologację na zaczep Aniestety nie wszyscy rzemieślnicy o tym wiedzą i wraz ze sprzedawaną przyczepką nie dają owych kwitów nabywcy I czasami wychodzą jajca w WK gdy klient na pytanie o to czy przyczepkę wykonał sam robi wielkie oczy nie mówiąc już o przedstawieniu dokumentów potrzebnych do wydania decyzji o nadaniu cech Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyger Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 nie miałem tu na mysli przyczepy typu lekkiego ale wywrotkę rolniczą 3,5t, ale wnisokuje, że przyczepe cieżejszą np. 3,5t lub 5t dmc rolniczą ciężko było by zarejestrować? Takie wywrotki z allegro "od producenta rzemieślnika" należało by rejestrować jako sam jako że sam sobie zrobiłem tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 skoro rzemieślnik nie ma na to homologacji to tylko jako SAM innej drogi nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyger Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 Tak z czystej ciekawości tylko pytam, bo żeby zarejestrować jako sam, to kupujący musi napisać oświadczenie że wykonał sam tą przyczepę i mieć faktury za podzespoły tak? więc jeśli ten producent od jakiegos czasu produkuje konkretne modele przyczep to czy za każdym razem jeśli ktoś pisze oświadczenei że to jedyny model wykonany w danym roku w polsce to czy jest prawdopodobieństwo że ktoś dojdzie że tych jedynych modeli to jest takich samych zarejestrowanych ze 25 w danym roku? ps. jeśli sam wykonał bym sam-a to wystarczy tylko rysunek techniczny z wymiarami tak i faktury za oś i dyszel - czy coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 mieć faktury za podzespoły tak? Oświadczenie owszem - ale faktury nie ma podstaw WK ich wymagać. czy jest prawdopodobieństwo że ktoś dojdzie że tych jedynych modeli to jest takich samych zarejestrowanych ze 25 w danym roku? Prawdopodobieństwo jest. Tylko że w praktyce te same przyczepki musiałyby trafiac w bardzo krótkim czasie do tego samego WK do tej samej osoby. Jakie jest prawdopodobieństwo takie stanu rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyger Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 raczej żadne prawdopodobieństwo żeby 2 takie same modele danej przyczepy trafiły do tego samego WK. Więc chce wiedzieć konkretnie jeśli będę chciał zarejestrować wykonaną przez siebie przyczepe platforme z hamulcem najazdowym to tytko wystarczy żeby to się kupy trzymało i hamowało tak? nie ma obowiązku żeby dyszel z najazdem i oś była nowa? Mogę odbudować jakegoś starocia aby hamulec działał i zarejestrować jako sam? he, idąc dalej tym tokiem myślenia to nową przyczepe bez homologacji też zarejestruje, bo czy ktoś będzie wszczynał dochodzenie czy dana przyczepa to seryjna produckja czy moje dzieło? (najwyżej pomaluje sobie felgi innym kolorem żeby była niepowtarzalna he he he jeszcze raz to potrzebne jest oświadczenie że sam wykonałem czy oświadczenie że jest jedyny model w danym roku bo się pogubiłem troche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.