Skocz do zawartości

Pierwsze bad pojazdu z zagranicy a sprawa jednej szt. zwolni


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,proszę o wyjaśnienie tematu jednej sztuki zwolnionego z badań homologacyjnych,czy to jest tak że pojazd z USA spełnia wymagania art 66 a nie ma homologacji na reflektory, szyby, itd może dostać Pozytyw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to znaczy, że na taki pojazd importer nie musi posiadać świadectwa homologacji. Natomiast pojazd ten nie spełnia wymagań art 66 jeżeli światła nie mają dopuszczenia europejskiego, są symetryczne, mają żółte światła pozycyjne, nie posiadają światła p/mgielnego.... itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to nie jest jednoznaczne :( tzn. nie wiem co jest nadrzędne czy zwolnienie z wymogu homologacji czy wymagania homologacji. Chociaż ustawa zwalnia a rozporządzenie wymaga więc......????

 

Na jakimś niemiecki forum czytałem o perypetiach człowieka który sprowadził BMW z USA - musiał wymienić ksenony na takie z papierową naklejką ze znaczkiem CE czy E chociaż było w 100% identyczne z tymi z usa tylko tamte miały "papierową" naklejkę ze znaczkiem DOT (chyba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony jest przepis, który mówi, że samochód jako całość nie musi mieć żadnej homologacji, jeśli to jedyny egzemplarz danego typu w roku, więc skoro nie musi być homologowany, to dlaczego wymagać w nim homologowanych podzespołów?

 

nie wiem co jest nadrzędne czy zwolnienie z wymogu homologacji czy wymagania homologacji

Teoretycznie rzecz biorąc, o zwolnieniu z homologacji mówi akt nadrzędny, czyli ustawa. O wymogach "e" na lampach mówi tylko i wyłącznie rozporządzenie...

No więc jak robimy - sprawdzamy tylko spełnianie art.66 wg PoRD czy jednak mimo że cały pojazd bez homologacji to na każdy podzespół (no prawie każdy) wymagamy "e"?

Oczywiście zakładamy, że mówimy rzeczywiście o nowym, nierejestrowanym pojeździe (co w przypadku USA jest raczej rzadko spotykane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jak robimy - sprawdzamy tylko spełnianie art.66 wg PoRD czy jednak mimo że cały pojazd bez homologacji to na każdy podzespół (no prawie każdy) wymagamy "e"?

 

No chyba tak bo ustawa mówi:

Art. 66.

4. Zabrania się:

2) stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających

warunkom określonym w przepisach szczegółowych;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładny bigos, IMHO:

1. pojazd nowy z USA (jedna sztuka) nie musi mieć żadnej homologacji ani na całość ani na element.

2. Pojazd NIE NOWY musi mieć homologacje na elementy oświetlenia.

 

Co to jest pojazd NOWY - bo np. w USkrabowym jest nim pojazd zarejestrowany ale nie dłużej niż pół roku? PoRD chyba nie definiuje "nowy". A rejestracja w USA :) - nawet datę przyjmujemy z kapelusza.

 

Sytuacja kuriozalna bo ten sam pojazd zależnie w jakiem stanie (nowy lub nie) jest sprowadzony przejdzie lub nie przejdzie I badanie. A co potem na okresowym?

 

Poprawcie mnie jak, źle wnioskuję.

p.s.

 

nowy

1. «niedawno zrobiony, nabyty lub właśnie powstały, założony»

2. «taki, który zajął miejsce poprzedniego»

3. «o ludziach: spotykany po raz pierwszy, dopiero co poznany lub będący od niedawna w jakimś środowisku»

4. «od niedawna istniejący, właśnie wynaleziony»

5. «następny, dalszy»

6. «zwykle o roślinach lub ich częściach: świeżo wyrosły lub świeżo dojrzały»

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Czy przyczepa wyprodukowana w Polsce przez producenta też musiała by być jako "jedyny egzeplaż wyprodukowany w polsce w danym roku" jest wielu producentów rzemieślników oferujących na allegro przyczepy w kożystnych cenach podejżewam że nie posiadają na te sprzęty homologacji, a zapewniają że nie ma problemu z rejestracją więc czy to wszystko jest, tzn czy taka przyczepa przechodzi tylko pierwsze badania i do rejestracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczepa zapewne lekka bo o takiej chyba piszesz oferowana na allegro traktowana jest jako SAM choć powinna być wykonana samodzielnie przez tego kto chce ją zarejestrować ale różni ludzie produkują takowe i sprzedają jako wyrób gotowy do rejestracji ale nie do końca gdyż WK aby wydać decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych żada np.faktur zakupu na koła,materiał z którego została wykonana dana przyczepka,na oś no i oczywiście homologację na zaczep

Aniestety nie wszyscy rzemieślnicy o tym wiedzą i wraz ze sprzedawaną przyczepką nie dają owych kwitów nabywcy

I czasami wychodzą jajca w WK gdy klient na pytanie o to czy przyczepkę wykonał sam robi wielkie oczy nie mówiąc już o przedstawieniu dokumentów potrzebnych do wydania decyzji o nadaniu cech

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miałem tu na mysli przyczepy typu lekkiego ale wywrotkę rolniczą 3,5t, ale wnisokuje, że przyczepe cieżejszą np. 3,5t lub 5t dmc rolniczą ciężko było by zarejestrować?

Takie wywrotki z allegro "od producenta rzemieślnika" należało by rejestrować jako sam jako że sam sobie zrobiłem tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości tylko pytam, bo żeby zarejestrować jako sam, to kupujący musi napisać oświadczenie że wykonał sam tą przyczepę i mieć faktury za podzespoły tak? więc jeśli ten producent od jakiegos czasu produkuje konkretne modele przyczep to czy za każdym razem jeśli ktoś pisze oświadczenei że to jedyny model wykonany w danym roku w polsce to czy jest prawdopodobieństwo że ktoś dojdzie że tych jedynych modeli to jest takich samych zarejestrowanych ze 25 w danym roku?

 

 

ps. jeśli sam wykonał bym sam-a to wystarczy tylko rysunek techniczny z wymiarami tak i faktury za oś i dyszel - czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieć faktury za podzespoły tak?

 

Oświadczenie owszem - ale faktury nie ma podstaw WK ich wymagać.

 

czy jest prawdopodobieństwo że ktoś dojdzie że tych jedynych modeli to jest takich samych zarejestrowanych ze 25 w danym roku?

 

Prawdopodobieństwo jest. Tylko że w praktyce te same przyczepki musiałyby trafiac w bardzo krótkim czasie do tego samego WK do tej samej osoby. Jakie jest prawdopodobieństwo takie stanu rzeczy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej żadne prawdopodobieństwo żeby 2 takie same modele danej przyczepy trafiły do tego samego WK.

Więc chce wiedzieć konkretnie jeśli będę chciał zarejestrować wykonaną przez siebie przyczepe platforme z hamulcem najazdowym to tytko wystarczy żeby to się kupy trzymało i hamowało tak? nie ma obowiązku żeby dyszel z najazdem i oś była nowa?

Mogę odbudować jakegoś starocia aby hamulec działał i zarejestrować jako sam?

 

he, idąc dalej tym tokiem myślenia to nową przyczepe bez homologacji też zarejestruje, bo czy ktoś będzie wszczynał dochodzenie czy dana przyczepa to seryjna produckja czy moje dzieło? (najwyżej pomaluje sobie felgi innym kolorem żeby była niepowtarzalna he he he ::D

 

jeszcze raz to potrzebne jest oświadczenie że sam wykonałem czy oświadczenie że jest jedyny model w danym roku bo się pogubiłem troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.