Skocz do zawartości

Odstępstwo od warunków technicznych.


TOSPOL

Rekomendowane odpowiedzi

Przyjeżdza pojazd na pierwsze badanie techniczne po sprowadzeniu z zagranicy a kąkretnie z Japonii rok produkcji 1998 już z przełożoną kierownicą na lewa stronę.

Podczas identyfikacji pojazdu stwierdziłem, że ma tylko 11 (jedenaście) znaków w numerze VIN więc powiedziałem klientowi, że mogę wykonać badanie z wynikem negatywnym bo zgodnie z Dziennikem ustaw nr. 32. poz. 262.par.11 punkt 1. od 1995roku pojazd powinien być wyposażony w 17 (siedemnascie) znakowy VIN.

A wtedy będzie mógł pisać do ministra o odstępstwo od warunków technicznych.

On na to się zgodził i powiedział że zrobi przegląd gdzie indziej.

Z tego co teraz sie dowiedziałem to taki przegląd wykonał w Poznaniu i tam też zarejestrował ten pojazd.

W związku z taką sytuacją mam pytanie do Kolegów co myslicie o tym?

i czy odstępstowo od warunków technicznych musi być wpisane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu? by diagnosta wykonujący kolejne okresowe badanie techniczne

miał tego potwierdzenie a własciciel pojazdu dokumentować ten fakt innymi dokumentami.

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka aut z takim problemem, mówię o okresowym badaniu. Ostatni przypadek- badanie okresowe Poloneza, który miał 16 znaków w numerze VIN oraz kilka wpisów w DR. Nigdzie nie było żadnej adnotacji o odstępstwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 znaków? Ale na aucie, czy w DR? Bo na aucie to raczej niemożliwe... Owszem - niektóre kasty poldków miały inne oznaczenia, jeśli były produkowane jako część zamienna, a nie jako element gotowego pojazdu, ale tam znaków było bodajże 9, czy 12...

No i pytanie z jakiej daty ten poldek.

 

Od 2001 roku istnieje obowiązek wpisywania odstępstw do DR. Adnotacja podaje nie tylko sam fakt odstępstwa, ale i jego zakres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były poldki z numerem 14 znakowym jeżeli miały wymienione nadwozie

wtedy nie było znaków określających typ silnika

SUPB01 CBH 00000001 silnik 1,6

SUPB01 ABF 00000001 silnik 1,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie! Bywały przypadki, że diagności patrzyli dosyć podejżliwie na nabijane później kody slinika. Często wygląd dodanego do VIN -u kodu silnika skłaniał do stwierdzenia czy aby ten co to nabijał to był trzeźwy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli taki "poldek" ma czternaście znaków na "blachanach", tabliczce i w DR to nie widzę podejrzliwości, kiedyś wolno było wymienić nadwozie na fabryczne z numerami nadanymi przez producenta bez określenia kodu silnika, tylko co uczynić z "kwiatkiem", który opisuje TOSPOL a ja widziałem na własne oczy, w DR i na tabliczce znamionowej siedemnaście znaków a na "blachanach" jedenaście czy dwanaście, którym brakuje pierwszych trzech czy dwóch i w środku jednej czy dwóch..., odstępstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.