Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

MackoGsxR

Szczątkowe numery VIN

Polecane posty

MackoGsxR

Mam o to taki przypadek.Motocykl,nr na głowce ramy częsciowo ztarte,tabliczka znamionowa częsciowo zniszczona w wyniku wypadku. Moto przywiezione z Anglii. Właściciel ktory kupil moto nie wie (tak mówi) jak to sie stalo ze VIN jest czesciowo zniszczony. Jak postepowac z takim przypadku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Jak postepowac z takim przypadku?

Badanie z wynikiem N, opinia rzeczoznawcy, skierowanie z WK na nabicie cech identyfikacyjnych, badanie z wynikiem P i do WK zarejestrować. Chyba nie pokręciłem, jeżeli tak koledzy poprawią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MackoGsxR

dzięki :piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No tak - tylko niepokoi mnie to określenie, że nr starto. Co innego korozja, zniszczenie, ale starcie? W wyniku czego? Takich przypadków (zatarcia części nr) PoRD nie przewiduje jako usprawiedliwiających nabicie nowego nr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

w tym miejscu to przy wypadku się raczej nie ścierają :(

ale starcie to chyba też zniszczenie :) tylko przez kogo ? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk
tylko przez kogo ?

I po co takie zabiegi. Czyzby łapu-capu było :x:x ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MackoGsxR
tylko przez kogo ?

I po co takie zabiegi. Czyzby łapu-capu było :x:x ????

 

Bardzo mozliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

W motocyklach numery często starte są przez linki (prędkościomierz, hamulca), które w czasie skręcania kierownicą trą o ramę i numer też.

Chyba, że nie ma tam linek to podpada wtedy.

A starcie to też zniszczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
W motocyklach numery często starte są przez linki

To to może zetrzeć lakier lub farbę ale nie metal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Jak jest zdarta osłona plastikowa pancerza linki i szoruje metal o metal z dodatkiem piasku, kurzu itp to i metal się zetrze.

Ale nie chodzi o to, jak to się stało to ocenić należy każdy przypadek osobno - wtedy widać czy to linka starła numer czy działanie celowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

ja uważam,że to czy była czy nie ingerencja w numery nadwozia pozostaje w gestii rzeczoznawcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leniwiec

Ja piszę zawszę to co widzę. Np. nr VIN nieczytelny z powodu :

1 wytarcia przez ......

2 Uszkodzenia w wyniku ...

I najważniejsze:

Nr VIN nie ma śladów ingerencji mechanicznej zewnętrznej, i śladów celowego zatarcia ( co można ocenić golym okiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk
Nr VIN nie ma śladów ingerencji mechanicznej zewnętrznej, i śladów celowego zatarcia

W tym przypadku sobie gdybamy, nie mamy sprecyzowanego zdania tylko przypuszczenia z naszej strony :-?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKPAUTOMEX

Tak rzeczywiście możemy gdybać ale jeżeli można dwa zdania w tej sprawie i podobnych .

Jeżeli nr VIN zniszczony częściowo i tabliczka też zniszczona częściowo i na dodatek pole numerowym i i VIN na tabliczce znamionowej zatarte w tym samym fragmencie to dla mnie podpadająca sprawa.

Podobnie zdarzają się u mnie klienci którzy np

- przy samochodzie załatają rzekomo "skorodowany" nr VIN lub wymienią element

nadwozia i dopiero wtedy do rzeczoznawcy po opinie.

Nie raz jak patrzę to aż skóra cierpnie bo niejednokrotnie to niezłe furki, regułą wtedy jest brak tabliczki znamionowej lub jest ale zastępcza. Jak brak i pytam gdzie tabliczka oryginalna lub fragment wymieniony ze starym polem numerowym to odpowiedź - została u blacharza i zginęła , wywieziona na złom czy coś w tym stylu.

Dla mnie jeżeli nie mam odniesienia do drugiej zachowanej oryginalnej cechy identyfikacyjnej lub nie stwierdzę wcześniej przed naprawą autentyczności takiej cechy to jak w badaniu opinia może być tylko negatywna i kropka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.