Skocz do zawartości

SEJM-PROJEKT Prawa o ruchu drog. i rozp. o zakresie badań227


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 125
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • S.K.P-POZNAŃ

    13

  • markes30

    12

  • Bogusław Maćkowski

    10

  • blakop

    10

zarejestrować możesz tylko na następnym badaniu okresowym powiedzą ci po której stronie ma być kierownica :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są furtki i będą. Zarejestruję jako mienie przesiedleńcze, a po roku sprzedam i ten co kupi dopiero będzie miał suprise.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Na posiedzeniu w dniu 19 03 br. Sejmowa Komisja Infrastruktury przyjęła sprawozdanie stałej podkomisji sejmowej ds. transportu drogowego i drogownictwa w sprawie zmian w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”.

 

Projekt ten zawiera między innymi następujące zmiany:

 

- Likwidacja pierwszych badań technicznych.

- Wprowadzenie okresowego badania technicznego wykonywanego po raz pierwszy (podlegają mu pojazdy importowane spoza terenu UE + taksówka osobowa, pojazd uprzywilejowany, ADR, pojazd z zamontowanym urządzeniem technicznym).

- Zrównanie czasookresu badania technicznego przyczepy rolniczej i ciągnika rolniczego (3-2-2).

-. Wprowadzenie badań technicznych motorowerów (3-2-2).

- Każdy autobus (w tym do 15 miejsc) podlega badaniom okresowym co 6 miesięcy, nowe – pierwsze badanie okresowe przed upływem roku od dnia I rejestracji.

-. Pojazdy zabytkowe wykorzystywane do zarobkowego transportu drogowego podlegają badaniom technicznym.

- Rozbicie badań wykonywanych na skierowanie: osobno przez starostę i osobno przez organy kontroli ruchu drogowego.

- Badanie identyfikacyjne będzie mogło być przeprowadzone także na wniosek posiadacza pojazdu. Także na wniosek posiadacza – badanie jeśli z dokumentów przedstawionych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku lub narusza wymagania ochrony środowiska (skrócenie drogi urząd-petent)

- Badanie „ubezpieczeniowe” – usunięto kwotę 2000 zł, badaniu będzie podlegał pojazd jeśli dokonano naprawy elementów układu nośnego, hamulcowego, kierowniczego, mających wpływ na BRD.

- Wprowadzenie badania powypadkowego, jeśli podczas jakiegokolwiek badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla BRD.

- Wprowadzono nowy podział stacji:

a) podstawowe: pojazdy do 3,5 t łącznie z przyczepami do łączenia z tymi pojazdami, jeśli stacja ma odpowiednio długie stanowisko kontrolne oraz badania dodatkowe za wyjątkiem tych zarezerwowanych dla stacji okręgowych;

b) okręgowe: wszystkie pojazdy.

- Wprowadzenie jasnego zapisu, że odszkodowanie z ubezpieczenia OC obejmuje także koszt dodatkowego badania technicznego.

- Wprowadzenie okresów przejściowych na dostosowanie się stacji podstawowych do nowych wymagań do 31 12 2015 roku.

-. Do 2015 roku można prowadzić stację na starych zasadach i uzyskiwać poświadczenie w dotychczasowym zakresie.

- Terminy następnych badań technicznych w momencie wejścia w życie ustawy zachowują swoją ważność (dotyczy autobusów).

- Właściciele motorowerów starszych niż 3 lata zobowiązani są przedstawić je do badania technicznego w terminie roku od dnia wejścia w życie ustawy.

 

Projekt ustawy czeka już tylko na rozpatrzenie przez Sejm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. 2 miesięcy sejm/senat/prezydent, dalsze 3 miesiące to vacatio legis -->> 5 miesięcy to najbardziej prawdopodobny scenariusz ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Ciekawa sprawa ale wg mnie bez szans w obecnej formie na uchwalenie. W innym przypadku czeka nas zalew anglikow :)

A z tych motorowerow to nie wiadomo czy sie cieszyc czy martwic. Duzo tego jest i trzeba bylo z tym cos zrobic z drugiej strony bedzie sporo N-ek bo masa przerobek jezdzi. A jka wiadomo powszechnie N-ki nie ciesza szefostwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na posiedzeniu w dniu 19 03 br. Sejmowa Komisja Infrastruktury przyjęła sprawozdanie stałej podkomisji sejmowej ds. transportu drogowego i drogownictwa w sprawie zmian w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”.

 

Projekt ten zawiera między innymi następujące zmiany:

 

- Likwidacja pierwszych badań technicznych.

- Wprowadzenie okresowego badania technicznego wykonywanego po raz pierwszy (podlegają mu pojazdy importowane spoza terenu UE + taksówka osobowa, pojazd uprzywilejowany, ADR, pojazd z zamontowanym urządzeniem technicznym).

- Zrównanie czasookresu badania technicznego przyczepy rolniczej i ciągnika rolniczego (3-2-2).

-. Wprowadzenie badań technicznych motorowerów (3-2-2).

- Każdy autobus (w tym do 15 miejsc) podlega badaniom okresowym co 6 miesięcy, nowe – pierwsze badanie okresowe przed upływem roku od dnia I rejestracji.

-. Pojazdy zabytkowe wykorzystywane do zarobkowego transportu drogowego podlegają badaniom technicznym.

- Rozbicie badań wykonywanych na skierowanie: osobno przez starostę i osobno przez organy kontroli ruchu drogowego.

- Badanie identyfikacyjne będzie mogło być przeprowadzone także na wniosek posiadacza pojazdu. Także na wniosek posiadacza – badanie jeśli z dokumentów przedstawionych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku lub narusza wymagania ochrony środowiska (skrócenie drogi urząd-petent)

- Badanie „ubezpieczeniowe” – usunięto kwotę 2000 zł, badaniu będzie podlegał pojazd jeśli dokonano naprawy elementów układu nośnego, hamulcowego, kierowniczego, mających wpływ na BRD.

- Wprowadzenie badania powypadkowego, jeśli podczas jakiegokolwiek badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla BRD.

- Wprowadzono nowy podział stacji:

a) podstawowe: pojazdy do 3,5 t łącznie z przyczepami do łączenia z tymi pojazdami, jeśli stacja ma odpowiednio długie stanowisko kontrolne oraz badania dodatkowe za wyjątkiem tych zarezerwowanych dla stacji okręgowych;

b) okręgowe: wszystkie pojazdy.

- Wprowadzenie jasnego zapisu, że odszkodowanie z ubezpieczenia OC obejmuje także koszt dodatkowego badania technicznego.

- Wprowadzenie okresów przejściowych na dostosowanie się stacji podstawowych do nowych wymagań do 31 12 2015 roku.

-. Do 2015 roku można prowadzić stację na starych zasadach i uzyskiwać poświadczenie w dotychczasowym zakresie.

- Terminy następnych badań technicznych w momencie wejścia w życie ustawy zachowują swoją ważność (dotyczy autobusów).

- Właściciele motorowerów starszych niż 3 lata zobowiązani są przedstawić je do badania technicznego w terminie roku od dnia wejścia w życie ustawy.

 

Projekt ustawy czeka już tylko na rozpatrzenie przez Sejm.

 

I jeszcze prawdopodobnie ma być do 3,5 t badanie przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji,następnie przed upływem 5 lat (będzie być może to zapisane,bo z tym jest różnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tych motorowerow to nie wiadomo czy sie cieszyc czy martwic. Duzo tego jest i trzeba bylo z tym cos zrobic z drugiej strony bedzie sporo N-ek bo masa przerobek jezdzi.

może się okazać że duża część z nich będzie musiała zostać przekwalifikowana na motocykle - V max > 45 km/h

tylko jak do zmiany rodzaju bez przedsiębiorcy będą podchodziły WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze prawdopodobnie ma być do 3,5 t badanie przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji,następnie przed upływem 5 lat (będzie być może to zapisane,bo z tym jest różnie)

 

Nie rozumiem tego postu, przecież taki zapis już jest :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma, jest tylko 3,2,1 lat,było o tym już na forum np. co zrobisz jak przyjedzie po 4 latach ?,dajesz na 2 lata następny (bo nie jest to jasno przedstawione) a w myśl projektu dobijesz do 5-ciu lat,na tym polega różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

A może na stopki i gazu, licznik pokaże... ale ryzyko uszkodzenia silnika na wysokich obrotach bez obciążenia :(

 

Wiekszosc tych maluchow ma naped drogomierza z przedniego kola wiec raczej nie wyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tylko 3,2,1 lat,było o tym już na forum np. co zrobisz jak przyjedzie po 4 latach

 

Tak to brzmi dosłownie:

 

"6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu cie4arowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, nastepnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie pózniej niż 2 lata od dnia przeprowa-dzenia poprzedniego badania technicznego, a nastepnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożacego towary niebezpieczne, taksów-ki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przezna-

czonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywane-go do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki SAM”, pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu u4ywanego do nauki jazdy lub egzaminu panstwo-

wego, które podlegaja corocznym badaniom technicznym."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tylko 3,2,1 lat,było o tym już na forum np. co zrobisz jak przyjedzie po 4 latach

 

Tak to brzmi dosłownie:

 

"6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu cie4arowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, nastepnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie pózniej niż 2 lata od dnia przeprowa-dzenia poprzedniego badania technicznego, a nastepnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożacego towary niebezpieczne, taksów-ki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przezna-

czonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywane-go do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki SAM”, pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu u4ywanego do nauki jazdy lub egzaminu panstwo-

wego, które podlegaja corocznym badaniom technicznym."

 

 

To jest oczywiście projekt,tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest oczywiście projekt,tak?

 

Na posiedzeniu w dniu 19 marca br. Sejmowa Komisja Infrastruktury przyjęła sprawozdanie stałej podkomisji sejmowej ds. transportu drogowego i drogownictwa w sprawie zmian w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”.

 

 

"Wysoki Sejm uchwalic raczy załaczony projekt ustawy.

 

Warszawa, dnia 19 marca 2009 r. '" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.