Bogusław Maćkowski Napisano 28 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 28 Styczeń 2009 Mam pytanko: Czy można na ( a jeśli nie to dla czego ) podnośniku nożycowym sprawdzać przyczepę ? ODP: NIE, ponieważ: Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 223 poz. 2264 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów E - przyczepy przeznaczone do łączenia z pojazdami silnikowymi, do których jest upoważniona stacja kontroli pojazdów. Ponieważ TDT nie udziela poświadczenia stacjom nie posiadającym kanału przeglądowego tylko dźwignik kanałowy na którym to nie istnieje możliwość przebadania przyczepy z pojazdem do którego upoważniona jest stacja (czytaj zespół pojazdów jednocześnie) dlatego przedstawiciele Starostów muszą ograniczać zakres stacji, gdyż nie mogą wydać zaświadczenia o zakresie wyższym niż poświadczenie Dyrektora TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Mam pytanko: Czy można na ( a jeśli nie to dla czego ) podnośniku nożycowym sprawdzać przyczepę ? ODP: NIE, ponieważ: Tak też sądziłem że badanie pojazdu do 3,5t z podpiętą przyczepą jednoosiową na podnośniku jest nie możliwie. (ze względów technicznych) W związku z powyższym jeśli projekt przejdzie w takiej formie trzeba będzie zamknąć wszystkie PSKP z podnośnikami gdyż nie maja zdolności to badania przyczep do 3,5T!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Ponieważ TDT nie udziela poświadczenia stacjom nie posiadającym kanału przeglądowego tylko dźwignik kanałowy na którym to nie istnieje możliwość przebadania przyczepy z pojazdem do którego upoważniona jest stacja Ja mam na stacji dźwignik i dostaliśmy poświadczenie ABTE i takie mamy uprawnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Ja mam na stacji dźwignik i dostaliśmy poświadczenie ABTE i takie mamy uprawnienia. Przelotowa czy nieprzelotowa ( a jeśli nie przelotowa to jaka ma długość stanowisko)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Wszyskie te przepisy i całe nasze polskie prawo to jedno wielkie szambo, a ci którzy je tworzą i zatwierdzają potrafią tylko brać coraz większe gaże. Skandal! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekjSKP Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 w nowym projekcie Prawa O ruchu drogowym mowa jest o doposarzeniu stacji na kwote ok 50tyś zł, nie bardzo rozumię o co w tym chodzi. O jakie doposarznie, w jakie urządzenia. Moze mi ktoś wytłumaczyć? pozdrawiam Stacje podstawowe bez rozszerzeń aby spełniały wymogi Dz.U 40 dla SKP z max rozszerzeniami.Czyli 1.Urządzenie do bad. amortyzatorów 2.Urządzenie do geometrii poj do 3,5T 3. Detektor nieszczelności instal gaz. 4. Czujniki gazu na hali. Tak poza konkursem wypadnie z rynku wiele małych nieprzelotowych SKP jeśli nie mają długości stanowiska lub kanału pow. 12m O co chodzi z tymi 12 metrami - to znaczy ,że jak mam teraz ABT i bedę chciał mieć GAZ - to muszę mieć stanowisko 12M ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Przelotowa czy nieprzelotowa Nieprzelotowa, długość stanowiska 12m i parę centymetrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 dlaczego to wszystko tak musi wyglądać ? Nie tylko my(diagności)mamy uwagi do projektu. "Zmiany mają na celu umożliwienie zarejestrowania pojazdów zabytkowych oraz historycznych, nabytych w punkcie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub stacji demontażu pojazdówInnego zdania niż ustawodawca jest Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów (FORS). Według Stowarzyszenia proponowane zmiany naruszają obowiązujące przepisy ustawy o odpadach oraz ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z produkcji. FORS zwraca uwagę na fakt, że ani w punktach zbierania pojazdów, ani w stacjach demontażu nie ma "pojazdów” w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym. Pomija się również fakt, że podmioty prowadzące punkty zbierania pojazdów lub stacje demontażu mają określone obowiązki i nie mogą sprzedawać jako pojazdów tego, co zostało do punktu czy stacji przyjęte. W szczególności prowadzący punkt ma obowiązek przekazać każdy przyjęty pojazd wycofany z eksploatacji do stacji demontażu, zaś prowadzący stację demontażu zobligowany jest dokonać określonych czynności demontażu. Stosownie do przepisów obu ustaw podmioty, które przyjmują pojazdy wycofane z eksploatacji, mogą je następnie przekazać tylko i wyłącznie podmiotom posiadającym odpowiednie zezwolenia w zakresie gospodarki odpadami. - Z tych też względów zmiana ustawy Prawo o ruchu drogowym w proponowanym brzmieniu nie powinna mieć miejsca - nie należy wprowadzać rozwiązań, które są sprzeczne z obowiązującymi przepisami ustawy o odpadach i o recyklingu - można przeczytać w uwagach do nowelizacji przekazanych przez FORS. - Wprowadzenie możliwości pozyskiwania "pojazdów" w punktach zbierania i stacjach demontażu nie może się ograniczyć do drobnej noweli ustawy prawo o ruchu drogowym, gdyż burzy system opisany w ustawie o recyklingu i ustawie o odpadach i musiałoby to pociągnąć za sobą zmianę szeregu przepisów, w tym tych dotyczących obrotu odpadami. - W naszej ocenie proponowane rozwiązania są szkodliwe i mogą otworzyć drogę do szeregu nadużyć, w szczególności mogą być wykorzystane przez szarą strefę. Niewątpliwie też tego typu rozwiązania spowodują zamieszanie w rejestrach, skoro pojazd wyrejestrowany, jako poddany demontażowi, będzie mógł do rejestru powrócić jako pojazd zabytkowy - czytamy na zakończenie uwag Stowarzyszenia. - Z pewnością wypracować można inne, lepsze i przede wszystkim bezpieczniejsze sposoby pozyskiwania aut zabytkowych aniżeli przywracanie do życia odpadów, które trafiły do demontażu." http://moto.onet.pl/1528892,2217,artykul.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 O co chodzi z tymi 12 metrami - to znaczy ,że jak mam teraz ABT i bedę chciał mieć GAZ - to muszę mieć stanowisko 12M ????? Masz SKP przelotową czy nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Popierając Markes30 uważam ,ze należy dyskutować nad projektem ustawy a szczególnie nad takimi " kwiatkami " , które się tam pojawiły. Nie wiem czy koledzy już dyskutowali w tym temacie ale wg mnie nowy podział SKP spowoduje ,że PSKP do 3t : - nie będzie mogła wykonywać badań wszystkich ciągników rolniczych a dużo jest takich których DMC przekracza 3,5t - nie będzie mogła wykonywać BT wszystkich przyczep rolniczych tzn tych których DMC przekracza 3,5 t a jest ich większość - nie będzie mogła wykonywać badań technicznych co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów marki SAM w tym bardzo popularnych przeczep lekkich do 750 kg Absurdem jest też dla mnie przekazanie w kompetencji OSKP wszystkich badań dodatkowych w zakresie zmian dokonywanych w pojazdach min po demontażu "kratki", zmiana ilości miejsc do siedzenia itp. zapraszam do dyskusji. Mam jeszcze jedno pytanie, może do Pana Bogusława jak jest procedura legislacyjna uchwalania tej ustawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k2ryszard Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 - nie będzie mogła wykonywać badań wszystkich ciągników rolniczych a dużo jest takich których DMC przekracza 3,5t - nie będzie mogła wykonywać BT wszystkich przyczep rolniczych tzn tych których DMC przekracza 3,5 t a jest ich większość to chyba jest najwiekszy absurd zmieniających się przepisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Tiaa... z ciągnikami i przyczepami do nich to rzeczywiście porażka, bo prawie wszystkie są powyżej 3,5 t. Co do sam-ów, to badanie zgodności jak najbardziej na OSKP, popieram, zmiany konstrukcyjne też. Na podstawówce to wcale nie potrzebne, nie są to podstawowe i częste badania a taka chyba jest idea podziału podstawowe/okręgowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Tiaa... z ciągnikami i przyczepami do nich to rzeczywiście porażka, bo prawie wszystkie są powyżej 3,5 t. Co do sam-ów, to badanie zgodności jak najbardziej na OSKP, popieram, zmiany konstrukcyjne też. Na podstawówce to wcale nie potrzebne, nie są to podstawowe i częste badania a taka chyba jest idea podziału podstawowe/okręgowe. Tu bym się z tobą Psuj nie zgodził a dlaczego niby na stacji podstawowej nie można by było wykonać badania przyczepki SAM - przecież to jest oczywista kolejna próba zabrania praw nabytych. Czy potrzebujesz dodatkowego wyposażenia aby sprawdzić czy zdemontowano kratkę i ustalić nowe parametry pojazdu. Czy do w/w czynności potrzebne jest dodatkowe wyposażenie lub odpowiednia wielkość stanowiska diagnostycznego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Nie nie potrzeba jakiś wielkich przyrządów, ale moim zdaniem takie rzeczy powinny być na okręgowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Absurdem jest też dla mnie przekazanie w kompetencji OSKP wszystkich badań dodatkowych w zakresie zmian dokonywanych w pojazdach min po demontażu "kratki", zmiana ilości miejsc do siedzenia itp. Zmiany to nie tylko "kratka". W ciągu roku miałem taki "zmianowców " 58 ,aż nie taka wielka strata ,dla firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Ale nie masz przelotówki, a stanowisko za krótkie, to i tak lecicie Pytanie jaka to będzie strata dla firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Nie lecimy sciane przesuwamy o 3m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Tak i można sobie wyobrazić jak rolnik będzie gnał szmat drogi ciągnikiem z przyczepą czy bez przyczepy do OSKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Tak i można sobie wyobrazić jak rolnik będzie gnał szmat drogi ciągnikiem z przyczepą czy bez przyczepy do OSKP. był tu kiedyś taki co robił "wyjazdówki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 31 Styczeń 2009 Share Napisano 31 Styczeń 2009 był tu kiedyś taki co robił "wyjazdówki" I cały czas czuwa. Pozdrawiam Wielkiego Brata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 31 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 31 Styczeń 2009 PYT: Mam jeszcze jedno pytanie, może do Pana Bogusława jak jest procedura legislacyjna uchwalania tej ustawy. ODP: w sumie regulują ją przepisy. Można ją poznać również z uzasadnienia projektu. Jeśli tego wymaga ustawa musi być zatwierdzona przez komisje europejskie. Ta zdaje się była z pominięciem komisji europejskich, jednocześnie realizowała wyrok określający niezgodność badań pierwszych. Później idzie ona do Parlamentu czyli najpierw do Sejmu a następnie Senatu. Wcześniej odwiedziła podkomisje Parlamentarne. Propozycje może składać właściwe Ministerstwo. Uwagi mogą dawać firmy lobbingowe w przypadku Prawka jest ich 8. Najgorsze jest to, że z 8 uwagi złożyły 3 a z nich przyjęto 1 bo tylko 1 była w terminie. Jak już Senat wniesie swoje uwagi to Sejm ją poprawia i daje Panu Prezydentowi, który albo ją wetuje albo podpisuje. I tak powstała nasza przykładowa ustawa Prawko. Sama ustawa jeszcze nic nie znaczy, gdyż aby mogła funkcjonować musi być jeszcze akt wykonawczy czyli rozporządzenie. A teraz kilka kwiatków. Oby to ktoś czytał. Ustawa nie daje prawa do kierowania przez Starostów pojazdów sprowadzonych z zagranicy a uszkodzonych po wypadku - akt wykonawczy takie badanie ma -brak zgody Parlamentu na działania Ministra. Znowu jak z kartą pojazdu czy ówczesnym pomiarem prędkości przez Straże Miejskie. W wykonawczym projekcie Dz. 227 jeden z podpunktów odsyła do nieistniejącego badania. Inny podpunkt z kolei mówi o pojeździe, o którym mowa w pkt 1 a pkt 1 mówi nie o pojeździe tylko o badaniu okresowym. Dalej - tyle lat śmy walczyli o pozbycie się numeru silnika i co tworzą geniusze z lobbującymi? Iż zmiana konstrukcyjna to wymiana silnika? Jestem spokojny, choć ktoś kto wymieni silnika na tę samą pojemność i moc i przyjdzie na badanie po zmianach konstrukcyjnych i zapłaci za nie prawie 200 zł. a następnie WK go wygoni bo niby po co mu ta informacja to komuś podniesie ciśnienie. Apropos ciśnienia dziękujemy geniuszom za całkowitą zmianę Dz. 227 i pozostawienie obowiązku identyfikacji numeru silnika w zaświadczeniu z badania. A co ja się będę denerwował mądrzejsi nad tym myśleli i to konsultowali. A wystarczyło dać na dół do konsultacji do Starostów nadzorujących stacje to wiedzą jak one są później realizowane i co trzeba zmienić to nie i jest efekt jaki jest. Dostosujemy się w końcu przywykliśmy do takiego życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 1 Luty 2009 Share Napisano 1 Luty 2009 Żeby było o czym dyskutować - poniższy link zawiera informacje z pierwszej ręki o postępie prac legislacyjnych dotyczących tej konkretnej ustawy: http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/1540.htm'>http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/1540.htm http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/poskomprocall?OpenAgent&6&1540 Tu - aktualny stan prac sejmu (przebieg procesu legislacyjnego - projekty ustaw): http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 1 Luty 2009 Autor Share Napisano 1 Luty 2009 Długo by opowiadać: neostrada się skończyła i utraciłem łączność z internetem, jak już podpisałem to umowa na Worda się skończyła i nie mogłem dojść do odpowiedzi. W końcu spóźnione odpowiedzi i punkciki. ROZWIĄZANIE KONKURSU: PYTANIE 1: Wymień wszystkie Państwa członkowskie Unii Europejskiej. Członkowie Unii Europejskiej 1 Austria - 1 stycznia 1995 2 Belgia - 25 marca 1957 3 Bułgaria - 1 stycznia 2007 4 Cypr - 1 maja 2004 5 Czechy - 1 maja 2004 6 Dania - 1 stycznia 1973 7 Estonia - 1 maja 2004 8 Finlandia - 1 stycznia 1995 9 Francja - 25 marca 1957 10 Grecja - 1 stycznia 1981 11 Hiszpania - 1 stycznia 1986 12 Holandia - 25 marca 1957 13 Irlandia - 1 stycznia 1973 14 Litwa - 1 maja 2004 15 Luksemburg - 25 marca 1957 16 Łotwa - 1 maja 2004 17 Malta - 1 maja 2004 18 Niemcy - 25 marca 1957 19 Polska - 1 maja 2004 20 Portugalia - 1 stycznia 1986 21 Rumunia - 1 stycznia 2007 22 Słowacja - 1 maja 2004 23 Słowenia - 1 maja 2004 24 Szwecja - 1 stycznia 1995 25 Węgry - 1 maja 2004 26 Wielka Brytania - 1 stycznia 1973 27 Włochy - 25 marca 1957 źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwa_cz%C5%82onkowskie_Unii_Europejskiej#Cz.C5.82onkowie_Unii_Europejskiej PYTANIE 2: Wymień wszystkie Państwa Konfederacji Szwajcarskiej 28. Konfederacja szwajcarska - Szwajcaria PYTANIE 3: Wymień Państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA). Członkami EFTA są obecnie: 29. Islandia (od 1970 r.) 30. Liechtenstein (od 1992 r.) 31. Norwegia 00. Szwajcaria (była pod nr 28) źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejskie_Stowarzyszenie_Wolnego_Handlu PYTANIE 4: Podaj łączną liczbę krajów z pytań 1-3 (bez ich dublowania). 31 (Szwajcaria jest podwójnie dlatego razem bez dublowania jest 31 krajów). Warunek: ZAKOŃCZENIE KONKURSU DO NIEDZIELI 25.01.2009r. GODZ. 00:00 - DECYDUJE DATA I GODZINA OPUBLIKOWANIA POSTU. Panowie konkurs dla Was, który będę punktował punktami "Piwa". Dodatkowe punkty otrzyma osoba, która poda pełne daty przystąpienia. Liczy się wyłącznie pełna odpowiedź na wszystkie 4 pytania. Czas na przyznawanie punktów . I postarajcie się pamiętać o tych krajach, gdyż bez ich znajomości nie uda się Wam sprawnie wykonać badania. [scroll]GRATULUJE PRAWIDŁOWO ODPOWIEDZIELI OTRZYMUJĄC PUNKTY PIWA LUB POMÓGŁ W PRZYPADKU DAT I ZMIEŚCILI SIĘ W TERMINIE: [/scroll] [scroll]waldi_m1 luk leniwiec [/scroll] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yalin155 Napisano 21 Luty 2009 Share Napisano 21 Luty 2009 Witam A ja Mam takie pytanie: Czy po tej zmianie bede mogl zarejestrowac samochod z kierownica po prawej stronie ? bez przekladki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Luty 2009 Share Napisano 22 Luty 2009 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.