Skocz do zawartości

Przyczepa SAM z fabrycznym numerem


bohdang

Rekomendowane odpowiedzi

Wybaczcie szanowni koledzy, ale chciałbym powrócić do tematu "SAM-ów". Nie dlatego, że z uporem maniaka chciałbym bronić swoich tez, ale z bardzo prozaicznego powodu. Otóż, właśnie wczoraj dokonałem wstępnych oględzin przyczepy marki "SAM". Oczywiście rama i całe podwozie fabryczne, z wybitym numerem VIN. Klient zabudował na tej ramie własnej konstrukcji skrzynię. Otrzymał z WK decyzję na wybicie nowego numeru, itd. Dla mnie jest to ewidentna próba zalegalizowania pojazdu, na który gość nie ma "papierów". Poradźcie proszę: co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradźcie proszę: co z tym zrobić?

przekręt jak nic

mały telefon na gorącą linie 997

 

a WK wydaje skierowanie/decyzje na wniosek klienta

10. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu, którego markę określa się jako "SAM", właściciel pojazdu dołącza do wniosku o rejestrację:

 

1) dowód własności silnika,

2) oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że jest właścicielem pozostałych zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klijent poprostu wprowadził WK w błąd prawdopodobnie z pełną swiadomością.

Klijent ma skierowanie na nabicie numeru na kąkretną stacie i teraz diagnosta powinien

odmówić nabicia numeru i powiadomić o tym WK a oni już będą wiedzieli co z tym

faktem zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem N uzasadniając, że pojazd posiada numer fabryczny XYZBGHDG i zatrzymać PC.

 

można i tak, a nawet trzeba, jednak skazujemy sie wówczas na wrogośc klienta i opinię temu towarzyszącą i Bóg wie co jeszcze , najprościej grzecznie wytłumaczyć że nie zrobie tego badania bo to przekręt i odesłać uswiadamiając klientowi że to ma być ,, sam" i wytłumaczyć na czym to polega.. taka moja opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klijent poprostu wprowadził WK w błąd prawdopodobnie z pełną swiadomością.

Z pełną swiadomością biorę szlifierke ,szlifuje nr,poleruje,maluje i na SKP :x

Jak klient by tak postapił i zgłosił się na SKP to co? byłby"P"?? czy "N"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że w przypadku niefortunnego toku zdarzeń (opisywałem przypadek mojego kolegi) organy ścigania uznają, że diagnosta to taki fachowiec, który powinien umieć rozpoznać ramę wykonaną we własnym garażu od ramy wykonanej w fabryce. To jest właśnie sedno zagadnienia. O tym właśnie cały czas tu pisałem. Można doszukiwać się jakichś utajnionych treści w przepisach (po.....nych zresztą), można sobie gdybać, a i tak trudno będzie potem przed sądem udowodnić, że wszystko to wina niedoskonałych przepisów. Sąd mówi krótko: jesteś upoważniony do przeprowadzania badań, wystawiłeś odpowiednie dokumenty z podpisem i pieczątkami, więc jesteś współwinny przestępstwa. Dokłada do tego zarzut przyjęcia korzyści i już jesteś posiadaczem wyroku w zawieszeniu. Tak miał mój kolega. A ja tak nie chcę! Dlatego powtarzam jeszcze raz: w pojeździe marki "SAM" główny konstrukcyjny element nośny (rama, nadwozie lub podwozie) ma być własnej konstrukcji :twisted:

Aha! byłbym zapomniał - istnieją sposoby na ustalenie treści zeszlifowanego numeru!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dostanie decyzji na nabicie numerów jak nie ma PC lub DR, ponieważ pojazd musi figurować w WK, który wydaje takową decyzję.

A co ma być napisane na PC skoro w tym przypadku p-pa nie ma ani vinu ani nr rej ani nazwy :shock:

Jeszcze klient nigdy nie przywiózł mi PC tylko samą decyzje.

Napewno to ma skierowanie...

:ok:ok

fachowiec, który powinien umieć rozpoznać ramę wykonaną we własnym garażu od ramy wykonanej w fabryce

robiłem lawete SAM pospawaną na wzór innej orginalnej z nowym podwoziem KNOTA itd rama po cynkowaniu i wierzcie mi że napewno nie wyglądała inaczej niż fabryczna :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jeśli nie mogłeś jej odróżnić od ramy fabrycznej, to nie powinieneś jej uznać za konstrukcję własną. Jeśli rama była "skopiowana" z innej - fabrycznej, to jest to plagiat! W "SAM-ie" ma być własna konstrukcja, a nie tylko wykonanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jeśli nie mogłeś jej odróżnić od ramy fabrycznej, to nie powinieneś jej uznać za konstrukcję własną. Jeśli rama była "skopiowana" z innej - fabrycznej, to jest to plagiat! W "SAM-ie" ma być własna konstrukcja, a nie tylko wykonanie!

Nie popadajmy w skrajności! Ramy przyczep renomowanych producentów są często do siebie bliźniaczo podobne i nikt z tego powodu nikogo o plagiat nie oskarża. Konstrukcje małych ram obracają się wokół kilku sprawdzonych (i dających się obliczyć) rozwiązań i tak powinno pozostać. Ułatwi to życie rzeczoznawcom, którzy muszą określać wytrzymałość tych konstrukcji :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak klient kupi sobie elmenty składowe od producenta np:dyszel wytloczony z blachy ,oś i całą resztę i zmontuje przyczepkę, na badaniu powie że to jest jego konstrukcja własna.To będzie P czy N?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak klient kupi sobie elmenty składowe od producenta np:dyszel wytloczony z blachy ,oś i całą resztę i zmontuje przyczepkę, na badaniu powie że to jest jego konstrukcja własna.To będzie P czy N?

Zrobiłem ramę sam i dokupiłem elementy które przytoczyłeś - to P . Tym bardziej że zastosowane elementy posiadają cech producenta a czasem oznaczenia homologacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
....Aha! byłbym zapomniał - istnieją sposoby na ustalenie treści zeszlifowanego numeru!.

 

Tak spytam z czystej ciekawości jakie?

Tabliczka oberwana, nr jeszcze widoczny na fragmencie ramy (tam obok gdzie była tabliczka). Jeśli ten nr skoroduje to jak ustalić nr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nic. Ciekaw byłem czy nr na fabrycznych przyczepach jest wybity w kilku miejscach.

Nie jestem diagnostą - trafiłem tutaj przypadkiem.

A nr ładnie wyczyściłem i pomalowałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał/a:

....Aha! byłbym zapomniał - istnieją sposoby na ustalenie treści zeszlifowanego numeru!.

 

 

Tak spytam z czystej ciekawości jakie?

 

Badanie mechanoskopowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.