Skocz do zawartości

badanie techiczne ciagnika siodlowego


speccar

Rekomendowane odpowiedzi

witam,niebawem przystepuje do egzaminu,chcialbym sie dowiedziec jak wyglada BT ciagnika siodlowego,jakie dokumenty wymagamy,od kiedy ma byc zwalniacz,tachograf,ogranicznik predkosci,gdzie dokonujemy wpisu DMC zestwu..

bede bardzo wdzieczny za szczeolowa odpowiedz..

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

speccar widzę że jesteś na forum, więc na pewno na te pytania sobie odpowiesz. Na praktycznym egzaminator może powiedzieć tak- przyjechał na pierwsze badanie lub przyjechał na okresowe badanie. Może również wspomnieć o ADR. Głowa do góry. Nie takie rzeczy ze szwagrem po pijanemu się robiło.( taki żart)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to od kiedy wymagany jest ogranicznik,tachograf,i czy jest wymagany abs od daty pierwszej rejestracji na przyklad,prosilbym o rzeczowa odpowiedz...

po egzaminie dam znac jaki wynik :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogranicznik jest wymagany w zależności od daty pierwszej rejestracji i d.m.c. pojazdu

tachografy już diagnostów nie dotyczą jest pismo PISKP w tej sprawie za wyjątkiem autobusu 100 km/h gdzie jest obowiązek sprawdzenia .

abs też wymagany autobusach 100 km/h w cysternach w zależności od pierwsze rej. i d.m.c. pojazdu ,poczytaj ADR. i w nauce jazdy chyba od 2010 r- warunki tech.

o ogranicznikach jest dużo na forum poszukaj to tak prostymi słowami . :) powodzenia na egzaminie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tachografy już diagnostów nie dotyczą jest pismo PISKP w tej sprawie

Od kiedy tachografy nas nie dotyczą,jak masz to pismo to jak możesz to wrzuć je na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie zamieszcza sie wpis dmc zestawu?

Nie ma takiej pozycji w dokumentach np. w DIP, ale możesz taki parametr wpisać w uwagach zaświadczenia, co nie będzie błędem a ułatwi pracę WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pismo w pracy ale za lewy jestem żeby to wrzucić na forum . :-D

jest to na stronach PISKP. z 25-06-2005 r. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie: czy na pierwszym badaniu wpisujecie w DIP-ie ładowność. Miałem taki przypadek ; MW 6777, DMC 18000 i różnicę zapisałem jako ładowność oczywiście po konsultacjach z starszymi kolegami i badanie wróciło do poprawy.( ładowność jako nacisk na siodło). A może pisać w KN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę w uwagach "maksymalny nacisk na siodło - ...."

 

podpisuje sie pod tym :ok

 

Masę zespołu pojazdów to napewno,

 

i pod tym też :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę zespołu pojazdów to napewno

 

Ale dopuszczalną, czy maksymalną? :) Bo powinno się określić oba, aczkolwiek takiego badania jak żyję jeszcze nie widziałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedną i drugą bo wpisujesz - dopuszczalną czyli administracyjną i ta przez producenta przewidziana czyli maksymalną :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to brawo... Badania, gdzie diagnosta raczy określić masę zespołu to rzadkość, a żeby jeszcze podał obie wartości to naprawdę jeszcze nie widziałem... :) Może jest więcej takich jak Ty - oby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radan - ale nie mówimy o DMC czy MMC pojazdu, a które to punkty są w DIP, ale o masie maksymalnej i dopuszczalnej zespołu pojazdów - pól takich nie ma na DIPie.

 

Dla ciągnika siodłowego określa się obowiązkowo:

-MMC pojazdu

-DMC zespołu

-MMC zespołu

-masę własną

-nac.osi

 

Nieobowiązkowo można określić, choć nie ma to znaczenia dla potrzeb rejestracji nacisk na siodło (ładowność?) i DMC pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciągnika siodłowego określa się obowiązkowo:

-MMC pojazdu

-DMC zespołu

-MMC zespołu

-masę własną

-nac.osi

Tylko kiedy w końcu zmienią się wzory dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ;adam1501; zauważyłem w swojej krótkiej karierze diagnosty że WK tworzą swoje lokalne prawa i jeżeli napiszemy zdaniem pani urzędniczki z danego WK za dużo lub za mało w zaświadczeniu to to badanie wróci do poprawy, a gdyby taka pozycja istniała w dokumencie to usprawniłoby to pracę i co najważniejsze ujednoliciło.

 

[ Dodano: 16-02-2009, 10:54 ]

Dokładnie ;blakop; piszę DMC zespołu pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy już trzeci wzór DR w ostatnich 10 latach, a DIP ciągle ten sam...

Za WK nikt Wam nie każe nadążać - wystarczy przeczytać rozporządzenie w sprawie szczegółowych czynności - jest tam wzór wszystkich danych i adnotacji wpisywanych do DR - jak określicie dane wymagane tym przepisem na pewno nikt Wam nadgorliwości nie zarzuci, a wiedza się wykażecie i to plus dla Was :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.