Skocz do zawartości

Rodzaj pojazdu


JACEK GUZ

Rekomendowane odpowiedzi

Robiąc pierwsze Citroena picasso wpisałem w DIP-ie że jest to hatback no i WK odesłał klienta do mnie abym to poprawił na van .I niech mi ktos wytłumaczy dlaczego skoro jest to auto osobowe spełniające warunki pojazdu o nadwoziu typu hatback

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że VAN. :) Panowie skąd to się bierze?

1. Panie w WK rejestrują takie pojazdy nowe które obecnie w homo mają VAN

2. W WK mają dostęp do darmowego katalogu ITS z danymi homologacyjnymi i tam też jest VAN

Proponuję korzystać z informacji i sugestii WK a nie z nimi się kłócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumuje jak najbardziej dobrze ale pani w WK powiedziała klientowi że jej system komputerowy tego nie przyjmuje więc mu powiedziałem żeby zmieniła system

albo niech poczyta definicje hatback wszystkim dziękuje i pozdrawiam ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że VAN. :) Panowie skąd to się bierze?

1. Panie w WK rejestrują takie pojazdy nowe które obecnie w homo mają VAN

2. W WK mają dostęp do darmowego katalogu ITS z danymi homologacyjnymi i tam też jest VAN

Proponuję korzystać z informacji i sugestii WK a nie z nimi się kłócić.

 

Wobec tego ja cie poproszę o definicję rodzaju pojazdu "VAN"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.radan skoro homologacja jest jako van to ok. ale tak na zdrowy rozum to nadwozie

jest typu hatback ale skoro jest tak jak piszesz to ok. sorry i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.radan skoro homologacja jest jako van to ok. ale tak na zdrowy rozum to nadwozie

jest typu hatback ale skoro jest tak jak piszesz to ok. sorry i pozdrawiam

 

Ja tylko poprosiłem o definicję markes-a30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo niech poczyta definicje hatback

 

Tak naprawdę to hatchback jest to samochód trzydrzwiowy - dwoje drzwi z boków i tylna klapa podnoszona razem z pokrywą bagażnika jako trzecie. Samochód pięciodrzwiowy (potocznie zwany hatchback-iem) jest to liftback. Ale to tak poza konkursem bo w obu przypadkach używamy określenia hatchback.

 

Citroena picasso wpisałem w DIP-ie że jest to hatback

 

A czemu nie kombi??? A czemu nie van??? A czemu nie wielozadaniowy???

 

Przy samochodzie osobowym naprawdę warto kruszyć kopię, żeby moje było na wierzchu??? Czy nie lepiej wykazać się uprzejmością i ustąpić w kwestii bez znaczenia? Klient jak przerobi na ciężarówkę żeby vat odliczać i tak czeka go nowe sklasyfikowanie.

 

Polecam również ten link http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/download.php?id=95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcale twardo nie obstaje przy swoim bo i tak zmieniłem na van ale uważam że pisząc hatback też nie popełniłem błędu gdyż nawet na szkoleniu poruszaliśmy ten temat i wykładowca stwierdził że hatback nie jest błędem ale jak napisał Psuj nie warto o to kruszyc kopii Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcale twardo nie obstaje przy swoim bo i tak zmieniłem na van ale uważam że pisząc hatback też nie popełniłem błędu gdyż nawet na szkoleniu poruszaliśmy ten temat i wykładowca stwierdził że hatback nie jest błędem ale jak napisał Psuj nie warto o to kruszyc kopii Pozdrawiam

I właśnie o takie podejście chodzi. Jeśli WK namawia nas do potwierdzenia nieprawdy to delikatnie odmówić a jeśli możemy coś poprawić zgodnie z przepisami to poprawmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mieliśmy ten sam problem z Picasso. Tylko w naszym przypadku chodziło o zamianę z hatchback na kombi, ale po rozmowie z panią z WK stanęło na VAN.

W prospekcie reklamowym Citroen pisał o Xsarze Picasso jako o pięciodrzwiowym vanie. Wiem, że prospekt to żadne źródło ale "z braku laku...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mieliśmy ten sam problem z Picasso. Tylko w naszym przypadku chodziło o zamianę z hatchback na kombi, ale po rozmowie z panią z WK stanęło na VAN.

No tak to diagnosta określa rodzaj nadwozia ;-)

Dobrze że nie staneło na czym innym :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak określacie "Scenika"? Miałem takiego na badaniu i w papierach miał skrót SW. Przez skojarzenie z Peżotem 307 SW lub 206 SW wychodzi że Kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mieliśmy ten sam problem z Picasso. Tylko w naszym przypadku chodziło o zamianę z hatchback na kombi, ale po rozmowie z panią z WK stanęło na VAN.

 

Generalnie jeśli osobówka to piszemy kombi a jak ciężarowy to VAN lub wielozadaniowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki kod ma "osobowy " podrodzaju "van"?

 

osobowy - AA-kareta (sedan) lub AB - hatchback

ciężarowy -BB-VAN lub AF-Wielozadaniowy

 

A co do pytania to to:

AF Wielozadaniowy - Pojazd o nadwoziu innym niż opisane w kodzie AA do AE przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu. Jeżeli pojazd taki spełnie wszakże następujące warunki :

1. Liczba dostępnych miejsc siedzących jest nie większa niż 6 (poza kierowcą), przy czym :

- o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe;

- aby uznać miejsce siedzące za niedosatępne do użytkowania , jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi,

2. Spełniona jest zależność : P-(M+Nx68) > Nx68 gdzie

 

P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

M - masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy z kierowcą o masie 75 kg,

N - liczba dostępnych miejsc siedzących nie licząc kierowcy ;

 

to może on nie być używany jako samochód osobowy (kategorii M1)

 

Jeżeli pojazd określony jako BB, (czyli VAN) , o technicznie dopuszczalnej masie maksymalnej nie przekraczającej 3500kg:

- ma więcej niż 6 miejsc siedzących (bez kierowcy) , lub

- spełnia następujące warunki :

a) liczba miejsc siedzących (bez kierowcy) nie przekracza sześciu,

b) P-(M + N x 68) <_ N x 68 gdzie P, M oraz N określono w p.1, tak jak dla nadwozie wielozadaniowego AF

 

to pojazd ten nie jest uznawany za pojazd kategorii N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporządzając DIP opieramy się na klasyfikacji pojazdów zawartej w Dz. U. 137 z 2007 (załącznik nr.4), który przewiduje wśród samochodów osobowych (kategoria homologacyjna M1) podrodzaje: kareta (sedan), hatchback, kombi, coupe, kabriolet, wielozadaniowy, van, inny. Teza, że osobówka to kombi a ciężarówka to van lub wielozadaniowy jest chyba troszeczkę nieuprawniona. Samochód osobowy może być także vanem lub wielozadaniowym.

Dla mnie kombi jest to pojazd, który jest rozwinięciem nadwozia typu sedan lub hatchback. Mówiąc prosto przednia część samochodu podrodzaju kombi jest taka sama jak sedana lub hatchbacka. Van dla mnie to pojazd, który jest zmieniony w stosunku do sedana przez "podniesienie" linii dachu. Patrz Citroen Xsara a Citroen Xsara Picasso. Oczywiście większość vanów nie ma korzeni wśród sedanów i hatchbacków ale każdy dostrzega na pewno, że linia nadwozia tych pojazdów wznosi się gwałtowniej i przebiega wyżej. Wielozadaniowy natomiast to pojazd, który ma mocno rozbudowaną część przeznaczoną na ładunki, ale jego parametry nie pozwalają na zaliczenie go do ciężarówek (wzór z postu powyżej). Takie kryteria przyjąłem na własny użytek. Chętnie wysłucham waszej krytyki, uwag i wskazania słabych punktów w tej teorii. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taką interpretacje- BB-Van-SAMOCHÓD CIĘŻAROWY o kabinie zawartej w bryle nadwozia do 3.,5 t. mmc. i dalej tak samo jak pisze "radan".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie kombi jest to pojazd, który jest rozwinięciem nadwozia typu sedan lub hatchback. Mówiąc prosto przednia część samochodu podrodzaju kombi jest taka sama jak sedana lub hatchbacka

 

z tym stwierdzeniem sie zgodzę , jednak co do reszty dodam że nasi ustawodawcy stworzyli przepis naginający reguły i łamiący zasady logicznego myślenia, o czym napisałem w poście wyżej . Wszystko po to aby zrobic z gogoś durnia, bo typowa osobówka była teraz cięzarówką,a po zdjęciu kratki i po badaniu odpowiednim osobówka - bo wymyślili nagęcie ustawy tak aby można było zakręcić i odpisywać od podatku koszty, a przy tym komfortowo przemieszczać się luksusową osobówką "ciężarówką" to jest chore , nie można stworzyć prostych zasad ?

 

Van-em jest pojazd ciężarowy tylko u nas w polsce jest inaczej bo nie możemy jako społeczeństwo żyć sobie spokojnie i normalnie tylko musimy robić sobie zawsze pod górkę-pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.