Skocz do zawartości

hamulec awaryjny ELEKTRYCZNY


cezary

Rekomendowane odpowiedzi

cyt :W przeciwieństwie do hamulca sterowanego ręcznie - klasycznego - nie da się dozować jego siły. Pan poseł nich sobie doczyta instrukcję i twierdzę się okaże że sie da dozować. Leski66 nie potrafisz tego wywołać na rolkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ja się ciebie pytam: czy potrafisz zmusić elektryczny postojowy do współpracy .  A ty mi się zasłaniasz mimo iż chwile prędzej się tak ochoczo wtrąciłeś jak się Blakopa pytałem czemu jego diagnostyk spanikował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z pozycji kierowcy nie jestem w stanie regulować jego siły, a diagnosta widocznie nie wiedział jak to zrobić. Spojrzał tylko na przycisk i stwierdził coś w stylu

"aaa - elektryczny" - i machnął ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy elektrycznym hamulcu postojowym są dwa problemy kolizji z przepisami. Pierwszy to brak możliwości użycia czujnika nacisku (bo i po co, ale przepisy nakładają obowiązek). Drugi to osiągana skuteczność, która w niektórych modelach nawet ze sprawnym hamulcem może nie zostać osiągnięta. Co do dozowalności to jest ona elektronicznie sterowana i właściwe użycie włącznika daje możliwość regulacji. Podobnie jest z systemami drive by wire, w których wszystkie operacje wykonuje komputer samochodu na podstawie danych z urządzeń sterujących, ale nie do końca pozwala użytkownikowi na pełną kontrolę. Przykładowo przy wykorzystaniu aktywnego systemu hamowania można próbować wdusić pedał przyspieszenia przed przeszkodą, a pojazd i tak zacznie hamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonywałem pomiar siły hamowania w czasie  kontroli i tez nie używałem czujnika nacisku na hamulec postojowy i Pan inspektor stwierdził, że przepis jest nie przemyślany odnośnie zakładania czujnika,jak i pomiaru zadymienia w nowych pojazdach, gdzie pred. obr.silnika maks osiągnie 2000 obrotów mówię o nowych pojazdach typu np.PASSAT.Siedzą ludzie na stołkach i nie wiedza, jak jest w praktyce i nic nie zrobimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@biker100 czytałem, ale uważam, że poseł Sitarski nie wie o czym pisze. Po pierwsze dozowanie siły hamowania hamulcem postojowym w funkcji awaryjnego jest realizowane poprzez odpowiednie użycie przycisku uruchomienia hamulca. To, że mało kto czyta instrukcje obsługi pojazdów i nie potrafi go właściwie użytkować, to już zupełnie inna para kaloszy. Kolejny aspekt to realizacja przez urządzenia mechaniczne. Tu mowa o elementach realizujących nie sterowania, a jak wiadomo nie są to hamulce elektromagnetyczne tylko mechaniczne, więc warunek jest jak najbardziej spełniony. I jeszcze kwestia awaryjności układów. Tego nawet nie trzeba komentować. Podobnie pozostawię bez komentarza wiedzę panów redaktorów tego "czasopisma", którzy już nieraz pokazali na czym polega ich znajomość rynku motoryzacyjnego.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, aboz napisał:

Podobnie pozostawię bez komentarza wiedzę panów redaktorów tego "czasopisma", którzy już nieraz pokazali na czym polega ich znajomość rynku motoryzacyjnego. 

 

@aboz pełna zgoda, wkleiłem link przy okazji przeglądani stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, smaug napisał:

W VW jest poprzyciskasz raz i zaczyna hamować , każde następne przyciśnięcie powoduje wzrost siły hamowania hamulca postojowego

Wciśnięcie/pociągnięcie (w zależności od modelu i rocznika) i przytrzymanie przycisku uruchamiania hamulca też spowoduje jego pełne zaciągnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości samochodów z hamulcem elektr. wystarczy wcisnąć (pociągnąć ? ) przycisk włącznika i trzymać dłużej aby uzyskać przyrost siły hamowania. Volkswagen rozwiązał to poprzez pulsacyjne naciskanie na tenże przycisk. Ale można naciskać czterokrotnie -siła hamowania wzrasta skokowo, piąte naciśnięcie powoduje zwolnienie h-ca. 

Myślę że nie odkryłem wszystkich możliwości - m-innymi z powodu małej frekwencji pojazdów na tejże stacji, na której pracuję.

Wracając do normalnej dźwigni h-ca ręcznego - jeśli przycisk (w środku manetki) jest wciśnięty, to mogę płynnie regulować siłę hamowania, czyli -hamulec awaryjny- , a jeśli przycisku nie dotykam, to używam h-ca postojowego.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zbadać postojowy w BMW 218. Miałem takiego z 2016r. i tam nie ma możliwości zaciągnięcia hamulca postojowego jak kręcą się tylne koła. Po wyjechaniu z rolek normalnie się zaciąga i trzyma elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.