danielg539 Napisano 24 Luty 2020 Share Napisano 24 Luty 2020 1 minutę temu, duchu napisał: Są autobusy które takie złącza posiadały Ogórek pewnie posiadał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Luty 2020 Share Napisano 24 Luty 2020 Fakt pomyłka z marką. Kto zabroni? Nie wiem. Rodzaj pojazdu opisany w DR - czyli przyczepa autobusowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 24 Luty 2020 Share Napisano 24 Luty 2020 A jest dziś takie coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 24 Luty 2020 Share Napisano 24 Luty 2020 (edytowane) Nie, dlatego też za autobusami takie nie jeżdżą. Choć np Monachium ma już chyba kilkanaście albo kilkadziesiąt Solarisów z przyczepami ponad 10 metrowymi . Taka to Unia nasza, jedni mogą inni nie 🤣 Edytowane 24 Luty 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Luty 2020 Share Napisano 24 Luty 2020 Nie dziś nie ma. Ale dziś nie ma tez takich pojazdów. Jeśli są to tylko stare z tamtych czasów. A tamte z kolei taki właśnie zapis będą miały w papierach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 24 Luty 2020 Share Napisano 24 Luty 2020 Tu masz racje , w katalogu 2000r jest jako autobusowa , a teraz mam ją jako ciężarowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 A tu zapytam może ktoś coś podpowie Znajomego zatrzymała Policja i zabrała mu dowód za to że ciągnął za ciężką przyczepę DMC pojazdu 2400 kg i G auta chyba 1700 kg, F.3- 4000 kg i O.1- 2000 kg w DR. Laweta F.1,F.2-2000 kg i była pusta w momencie kontroli. Policjant sobie poodejmował i mu wszyło ze max przyczepa 1600 kg może być i zabrał dowód a auto ma przyczepę z hamulcem w homologacji 2000 kg bo to Sharan jest . Homologacji na to swoje auto kolega nie ma żeby udowodnić że nie jest wielbłądem, ale obił mi się o uszy przepis że poodczas kontroli drogowej obowiązują masy rzeczywiste i jego szukam a nie to co jest w dowodach rejestracyjnych. Jak Pan Policjant chciał wykryć naruszenie przepisów to powinien sobie ten zestaw zważyć i w momencie przekroczenia F.3 z DR auta zatrzymywać dowód a nie z obilczeń tak jak uczynił. Kolega jest zły i chce się kopać z koniem więc poprosił mnie o pomoc a ja Was. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 @Qnick spróbuj zapoznać się z tym ( i przy kawie dobrze zaczniesz dzień ) : hamulce przyczepy obliczanie.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 1 godzinę temu, Qnick napisał: Znajomego zatrzymała Policja i zabrała mu dowód za to że ciągnął za ciężką przyczepę Jaka podstawa prawna zatrzymania DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Qnick napisał: DMC pojazdu 2400 Podziel sobie przez współczynnik dla przyczepy z hamulcem bezwładnościowym 1.33 i wyjdzie Ci masa przyczepy jaką można Ciągnąć 1 godzinę temu, Qnick napisał: była pusta w momencie kontroli Dla pojazdów z DMC do 3,5t obowiązuje rzeczywista masa pojazdu ciągnącego i przyczepy na drodze. z zachowaniem warunku, że RMC przyczepy nie może być większe niż RMC pojazdu Edytowane 28 Kwiecień 2020 przez dominik_z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 1 minutę temu, dominik_z napisał: Dla pojazdów z DMC do 3,5t obowiązuje rzeczywista masa pojazdu ciągnącego i przyczepy. A jakiś paragraf na to ? 9 minut temu, michal_k napisał: Jaka podstawa prawna zatrzymania DR? Nie widziałem jeszcze tego pokwitowania ale pewnie będzie coś o źle określonym O.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 2 minuty temu, Qnick napisał: A jakiś paragraf na to ? Ustawa PoRD: Cytat Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 3 minuty temu, dominik_z napisał: Ustawa PoRD: Nie o to mi chodziło tylko o to że podczas kontroli policjant musi odnieść się do masy rzeczywistej a nie do DMC (MMC) krótko mówiąc chcąc zabrać dowód powinien to sobie zważyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 43 minuty temu, dominik_z napisał: Ustawa PoRD: To jedno , ale masz jeszcze w warunkach technicznych: 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, 2 godziny temu, Qnick napisał: Jak Pan Policjant chciał wykryć naruszenie przepisów to powinien sobie ten zestaw zważyć i w momencie przekroczenia F.3 z DR auta zatrzymywać dowód a nie z obilczeń tak jak uczynił. Prawdopodobnie pan policjant stwierdził że nie został zachowany warunek :Dział III, Rzdział 4: Hamulce, § 14, pkt 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 8 minut temu, duchu napisał: To jedno , ale masz jeszcze w warunkach technicznych: 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, Przecież ma O1 2000 kg, a przyczepa miała F1 F2 2000 kg. Ważne, żeby cały zestaw na drodze nie ważył więcej niż F3 zapisane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego. Psa bym pogonił. Za takie zabranie dowodu powinien beknąć, ale oczywiście nikt mu nic nie zrobi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 3 minuty temu, lokiec3 napisał: Przecież ma Mi odpowiadasz? Czytałeś od początku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucjan23 Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 Ośmielę się wtrącić swoje 3 grosze (od wielu wielu lat jeżdżę z ciężka przyczepą kempingową) Otóż: -nie było podstaw do zatrzymania DR, bo auto miał chyba sprawne. Powinien wlepić mandat i zakazać dalszej jazdy zestawem, z racji przekroczenia uprawnień i warunków, -pytający nie podał, czy kierujący miał PJ z kategorią B+E względnie B96, uprawniające do ciągnięcia zestawu o DMC powyżej 3,5 t. (na B można kierować zestawem tylko do 3,5 t.), -warunki techniczne dot. przyczep jednoznacznie określają, że jeśli przyczepa nie jest wyposażona w hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy (czyli elektryczny lub hydrauliczny względnie pneumatyczny pozwalające holować przyczepę do wartości homologacyjnej O1 auta), a ma tylko hamulec zastępczy typu najazdowego, to jej DMC nie może przekraczać 1,33 DMC holownika (DMC do 3,5 t.). W tym przypadku DMC 2400 kg : 1,33 = 1800 kg. Przyczepę o takiej właśnie DMC może legalnie holować tym Sharanem, i to niezależnie od tego, jakie wartości O1 ma wpisane do DR auta, -policjant przyjął powszechnie stosowaną, ale błędnie - szczególnie w przypadku aut marki Renault - praktykę, że od DMC zestawu czyli od 4000 kg odjął DMC auta 2400 i wyliczył tylko 1600 kg (w praktyce zestaw musi się mieścić w DMC zestawu, a jeżeli jedzie nieobciążony przyczepa może być cięższa, ale tylko do wartości O1 auta - czyli może być przyczepa 1800 kg, ale auto obciążone do max 2200 kg. lub 1700 + 2300 względnie 1600 + 2400 (auto zapakowane na maxa). W konkretnym przypadku nie ma znaczenia, ze laweta była pusta i ważyła np. ok. 400-500 kg. LICZY SIĘ tylko DMC przyczepy i warunki wynikające z definicji HAMULCA NAJAZDOWEGO. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 (edytowane) Godzinę temu, lokiec3 napisał: Psa bym pogonił. To pogonisz, jak będziesz miał możliwość. Gdyby kózka nie skakała, .... to by DR zatrzymanego nie miała I tak dopytam. Znacie rzeczywista przyczynę zatrzymania DR, tzn. tą wpisana w pokwitowaniu ? Skoro autor czyli ten zainteresowany pisze 2 godziny temu, Qnick napisał: Nie widziałem jeszcze tego pokwitowania ale pewnie będzie coś o źle określonym O.1 A tu już cygana powiesili i sypnęli monetami ... Edytowane 28 Kwiecień 2020 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 Godzinę temu, lucjan23 napisał: kategorią B+E względnie B96 Mógł mieć C+E, wtedy B+E ma nabyte z automatu- nie kategoria prawa jazdy jest tutaj przedmiotem rozważania, tylko masy pojazdu i przyczepy oraz zgodność danych w DR Godzinę temu, lucjan23 napisał: na B można kierować zestawem tylko do 3,5 t. abstrahując na B można legalnie poruszać się pojazdem o DMC do 3,5t + przyczepa lekka, w sumie 4250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 W przypadku pojazdów do 3,5 t nie bierze się pod uwagę mas rzeczywistych a dopuszczalne: Cytat 7. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, 2) dopuszczalnej masy całkowitej tych pojazdów, 3) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów przez producenta, 4) 3500 kg Cytat 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Niestety ale tego zapisu ten zestaw nie spełniał, gdyż DMC przyczepy z hamulcem najazdowym mogło wynosić max 1804 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 8 godzin temu, Qnick napisał: obił mi się o uszy przepis że podczas kontroli drogowej obowiązują masy rzeczywiste i jego szukam Cytat Rozporządzenie ... w sprawie warunków technicznych ... Dział II Wymiary, masy i naciski osi pojazdu § 2. 17. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1–16, są wartości rzeczywiste wymienionych wymiarów, z uwzględnieniem art. 61 ust. 6, 7 i 10 ustawy. § 3. 3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1, są wartości rzeczywiste wymienionych mas. § 5. 4. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1–3 oraz ust. 5, są wartości rzeczywiste nacisków osi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 8 minut temu, Jacdiag napisał: § 3. 3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1, są wartości rzeczywiste wymienionych mas. Dla pełnej jasności ust.1 nie odnosi się do pojazdów o DMC do 3,5 t a wymagania stawiane tym pojazdom omówione są w dalszych ustępach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 W dniu 28.04.2020 o 13:13, Jacdiag napisał: Rozporządzenie ... w sprawie warunków technicznych ... Ale że to aż tak prosto, aż strach się przyznać że nie znalazłem sam ło matko chyba coraz starszy człowiek już - niedobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Kwiecień 2020 Share Napisano 28 Kwiecień 2020 1 godzinę temu, danielg539 napisał: Dla pełnej jasności Podałem @Qnick miejsce, gdzie takie zapisy się znajdują bez wnikania w szczegóły, których dotyczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucjan23 Napisano 29 Kwiecień 2020 Share Napisano 29 Kwiecień 2020 19 godzin temu, dominik_z napisał: Mógł mieć C+E, wtedy B+E ma nabyte z automatu- nie kategoria prawa jazdy jest tutaj przedmiotem rozważania, tylko masy pojazdu i przyczepy oraz zgodność danych w DR abstrahując na B można legalnie poruszać się pojazdem o DMC do 3,5t + przyczepa lekka, w sumie 4250 Zgadza się. Jednakże w wątku była mowa o przyczepie/lawecie ciężkiej, dlatego o wariancie 4250 kg dla kat. B z przyczepą lekką nie wspominałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.