Skocz do zawartości

DMC przyczepy z hamulcem


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że bardzo uprościłoby sprawę gdyby wielkość podawaną na tabliczce znamionowej nazwano maksymalną masą zespołu pojazdów. W ten sposób "uwolniłoby" DMC przyczepy od tej wielkości na tabliczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując,w DIP-pie DMC przyczepy z ham. lepiej wpisać różnicę?

 

 

ja tak robię i uważam że nie jest to błąd :>

 

Podstawą uciągu w każdym aucie jest tabliczka znamionowa samochodu oraz wyciąg homologacji

Jeśli w aucie masz parametry masa DMC 1830 a masa zestawu DMC wynosi 2800 kg to wartość maksymalna na hak jest różnicą mas czyli 970 kg

 

W zależności jaki posiadasz samochód silnik benzyna diesel oraz moc to są głównymi czynnikami homologacji i dopuszcenia na maksymalny uciag w danym aucie

 

Podam przykład VW Passat B5 ma uciag od 1300 do 2000 przy najmocniejszym wariancie i nawet jak posiadamy wersję TDI to uciąg może być dość skromny około 1500 kg

A producent haków oferuje produkt o maksymalnym uciągu 2000 kg

 

[ Dodano: 25-03-2009, 21:50 ]

Czyli reasumując,w DIP-pie DMC przyczepy z ham. lepiej wpisać różnicę?

 

 

ja tak robię i uważam że nie jest to błąd :>

 

 

Przykro mi ale w tym wariancie pozostaje różnica mas DMC czyli uciąg na hak jest poniżej 1000 kg

 

Parametr ten wynika z homologacji auta i wielu innych czynników związanych z autem konstrukcja waga silnik hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą uciągu w każdym aucie jest tabliczka znamionowa samochodu oraz wyciąg homologacji

 

To dlaczego dalej wypisujesz rzeczy zaprzeczajce temu stwierdzenieu? Nigdy nie widzialeś wyciągu z homologacji, w którym DMC przyczepy było wieksze o 200 kg niż wynik odejmownia z tabliczki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie widzialeś wyciągu z homologacji, w którym DMC

 

Na wyciągu ze świadectwa homologacji jest podawana wartość MMCP, a nie DMCP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Na wyciągu ze świadectwa homologacji jest podawana wartość MMCP, a nie DMCP.

 

To jest bardzo ważna różnica, którą tu elliot podkreślił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Panowie mama dylemat,DMC pojazdu 1840 kg,zespołu na tabliczce 2800 kg ,dowód rejestracyjny i katalog podają 1300 kg DMC przyczepy z ham,którą wartość wpisać w DIP

Tabliczka rzecz ważniejsza, jesli jest oryginalna fabryczna piszę tak jak jest na tabliczce, chociaż miałem przypadem że pan Kierownik Wk wysłał klienta z powrotem że mam porawić tak jak jest w dowodzie bo według niego to ważniejsze odmówiłem no i jak sie później okazało dobrze zrobiłem, wpisali mu tak jak ja napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka rzecz ważniejsza

Zgadza się kolego, tylko, że na tabliczce znamionowej nie ma DMC przyczepy i pan z WK miał rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co piszecie?

 

Pojazd NIE odpowiada dodatkowym warunkom:

 

I dopisuję

 

"Producent pojazdu nie przewidział montażu haka i ciągnięcia przyczepy przez pojazd."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w takim razie napiszesz jezeli masz nasz DR a w niem jest DMC z ham./bez ham.

przyczepy natomiast na tabliczce echo? :-D /często spotykane w Fordach-starzse roczniki/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w takim razie napiszesz

 

Przy każdej okazji wystawiania zaświadczenia piszę jak wyżej, a jeśli klient chce "zrobić" hak to go informuję grzecznie, że ja się pod tym nie podpiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy każdej okazji wystawiania zaświadczenia piszę jak wyżej, a jeśli klient chce "zrobić" hak to go informuję grzecznie, że ja się pod tym nie podpiszę.

Widzę ze nie będę mógł cie przekonać ale ja jestem upierdliwym klientem i jadę do serwisu po świadectwo homologacji na którym pizse ze dla danego typu pojazdu /mimio braku tego faktu na tabliczce zna./ istnieje mozliwość montazu haka bo:

dmc przyczepy z ham. x

dmc przyczepy bez ham. y

W tym przypadku co dalej? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem upierdliwym klientem i jadę do serwisu po świadectwo homologacji

 

natomiast na tabliczce echo? :-D /często spotykane w Fordach-starzse roczniki/

 

Jaki serwis Ci to wyda i skąd ::?

Wyciąg ze świadectwa "homo" dostaje klient przy kupnie nowego samochodu.

Może byc tak ,że kupisz z drugiej reki i dostaniesz komplet dokumentów w tym homo.

A dlaczego nie wymienisz tabliczki znamionowej pojazdu?? w serwisie

 

 

 

WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

 

§ 1. Tabliczka znamionowa powinna być umieszczona przez producenta albo przez jego upoważnionego przedstawiciela. W przypadku braku tabliczki znamionowej mają zastosowanie odrębne przepisy o tabliczce zastępczej.

§ 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności:

1) nazwa producenta (marka);

2) numer świadectwa homologacji typu pojazdu;

3) numer identyfikacyjny pojazdu VIN, a w razie jego braku - rozpoznawczy numer podwozia/nadwozia pojazdu;

4) dopuszczalna masa całkowita pojazdu, a w przypadku motocykli i motorowerów zamiast dopuszczalnej masy całkowitej poziom hałasu zewnętrznego na postoju w dB (A) przy prędkości obrotowej wyrażonej w obr/min;

5) dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy;

6) dopuszczalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu;

7) w przypadku naczepy, dopuszczalne obciążenie pionowe na urządzenie sprzęgające;

8 jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie;

9) producent może podać dodatkowe dane, zamieszczając je poniżej lub obok, poza wyraźnie zaznaczonym prostokątem zawierającym jedynie dane przewidziane w pkt 1-8.

 

2.W przypadku motocykli i motorowerów obowiązuje podanie danych wymienionych w ust. 1 pkt 1-4, przy czym dane określone w ust. 1 pkt 2 i 4 mogą być umieszczone poza tabliczką znamionową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co napisałeś dokładnie przeczytałem i coś na ten temat tez wiem po paru latach pracy ale podobno dobrej wiedzy nigdy za duzo.Dla mnie chodzi o co innego a mianowicie:dlaczego jezeli na tab. znamionowej nie ma masy zestawu a w DR określono ze ten typ pojazdu moze ciągnąc przyczepe/to dlaczego nie moze posiadać haka?/,to kto w takim razie to wpisal i na jakiej podstawie?Idąc tym tokiem myślenia wnioski chyba nasuwją się same:

-radosna twórczość WK

-wirtualny I przeglą z zagranicy

-a BT w kraju/są przeciez pieczątki potw.niezgodność danych/

Jezeli chodzi natomiast o duplikat "homo" zaden problem,coś na ten temat wiem ale nie mogę tego pisać bo moi koledzy nie wiedzą ze istnieje na tym forum. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest też radosna twórczość osób odpowiedzialnych za świadectwo homologacji i nadzór nad zgodnością tegoż świadectwa z pojazdami jakich dotyczą. Gdy przyjdzie co do czego to wówczas klient dostaje na "grzbiet" bo ktoś stwierdza po paru latach niezgodność danych i gania Bogu ducha winnego właściciela po urzędach celem ustalenia i uzgodnienia. Pół biedy jak się nic nie wydarzy ale jak się do takich "kwiatków" dopatrzy prokurator ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy nadal nie widzicie problemu O1, a DMC?

Co z tego, że Psuj, mi podważy na BT wartość zawartą w DR skoro NIE MA do tego podstaw bo ja w DR mam MMCP, a na tabliczce jest DOPUSZCZALNA masa zespołu pojazdu!

Tak więc nawet jeśli sobie kupię Opla Corsę, którego DMC wynosi 1550KG to zapis w pozycji O1 mogę mieć nawet 2000kg bo tej wartości nie podważa rozporz, w sprawie warunków technicznych i nie ma prawa jej podważyć również Psuj, 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc nawet jeśli sobie kupię Opla Corsę, którego DMC wynosi 1550KG to zapis w pozycji O1 mogę mieć nawet 2000kg

 

A sobie miej, ale Tomek D zapytał się co jak tam nic nie ma!! I wtedy nie możesz mieć ani MMC ani DMC przyczepy bo producent nie pozwolił na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się zgodzę. Jak producent nie przewidział zestawu, to nie ważne czy określamy DMC czy MMC przyczepy - i tak nie może go być.

Wyciągi ze świadectw - szczególnie duplikaty wystawiane po czasie to istotnie radosna twórczość sprzedawców. Nawet przy nowych pojazdach kręcą, mimo iż wiedzą, że jest to sprawdzane, a przy używkach, gdzie procedura weryfikacji w zasadzie nie istnieje... Szkoda słów...

 

Jak dają nowe homo, niech poprawią tez tabliczkę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dają nowe homo, niech poprawią tez tabliczkę!

Homo dają nowe, a tabliczki, kto by się tym przejmował. W szczególności po dopasowaniu samochodu pod wymagania ciężarówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet O1 mogłoby być w tej Corsie co najwyżej 1550 :)

 

Żaden przepis nie ogranicza tego.

Nie wnikam w szczegółowe wymagania techniczne przy homologowaniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.