blakop Napisano 9 Październik 2009 Share Napisano 9 Październik 2009 przy ustalaiu DMC przyczepy w Renówkach nie decyduje tabliczka znamionowa I nic nie pojął... Owszem - przy ustalaniu DMC decyduje tabliczka. Przy MMC nie. W dowodzie rej.podaje się wyłącznie MMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 10 Październik 2009 Share Napisano 10 Październik 2009 Generalnie niech Renault się określi co zamieszcza na tabliczkach ! Sieją tylko zamieszanie do "kitu" z takimi tabliczkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 10 Październik 2009 Share Napisano 10 Październik 2009 Generalnie niech Renault się określi co zamieszcza na tabliczkach ! Sieją tylko zamieszanie do "kitu" z takimi tabliczkami A co ma zamieszczać? DMC pojazdu i DMC zespołu oraz "masę osi" a właściwie nacisk osi - co tu jest zamieszane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 12 Październik 2009 Share Napisano 12 Październik 2009 „Odczytana” przez upoważnionego diagnostę z tabliczki identyfikacyjnej pojazdu masa 1180 kg jako dopuszczalna masa przyczepy hamowanej to niestety tylko błędna interpretacja zamieszczonych na tabliczce danych. " Przedstawiciel Renault już wie kto popełnił błąd i wskazał tego ignoranta, Lucjan23 też już wie kto powinien się jeszcze douczyć, Ja natomiast uważam, że przyczyna tego sporu tkwi gdzieś indziej, i diagnosta mógł tak zinterpretować dane na tabliczce. A dlaczego? Dlatego, że Polska Norma PN-S-02014 mówi wyraźnie (tabela1, poz.19): "Masa całkowita dopuszczalna zespołu pojazdów to suma masy całkowitej dopuszczalnej pojazdu ciągnącego i masy całkowitej dopuszczalnej przyczepy ustalona przez władze administracyjne (ISO-M19)" Nie jest winą diagnosty, że mamy bałagan w przepisach i możliwości różnych interpretacji zazwyczaj sprzecznych ze sobą. Ja osobiście gdybym nie otrzymał wyciągu z homologacji dla konkretnego pojazdu nie zmieniłbym danych w DIP-ie powołując się na w/w normę i nikt by mnie do tego nie zmusił, bo taka interpretacja jest zgodna z normą i nie pozostaje w sprzeczności z ustawą a dodatkowo chroni diagnostę przed skutkami pomyłki w dokumentach z innego państwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 13 Październik 2009 Share Napisano 13 Październik 2009 Do blakop,czekaj chyba czegoś nie rozumiem wg mnie F3 minus F2 daje DMC przyczepy W pozycji O1 i O2 nie wpisujemy DMC przyczepy, tylko Maksymalną masę przyczepy , a to robi dużą różnicę. Inaczej mówiąc: O1 i O2 towartości określone w homologacji, danych producenta, lub katalogu marek. O DMC przyczepy musi zadbać kierowca w oparciu rzeczywistą masę pojazdu ciągnącego( która nie może być mniejsza od rzeczywistej masy przyczepy), jak i o DMC zespołu pojazdów (F3), określoną przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 13 Październik 2009 Share Napisano 13 Październik 2009 W pozycji O1 i O2 nie wpisujemy DMC przyczepy, tylko Maksymalną masę przyczepy , a to robi dużą różnicę. Równie logiczne byłoby wpisywanie w DR pojazdu ciągnącego koloru przyczepy. Inaczej mówiąc: O1 i O2 towartości określone w homologacji, danych producenta, lub katalogu marek. A co wpisać jeżeli inne dane są w homologacji, inne w katalogu a jeszcze inne w briefie. O DMC przyczepy musi zadbać kierowca w oparciu rzeczywistą masę pojazdu ciągnącego( która nie może być mniejsza od rzeczywistej masy przyczepy), jak i o DMC zespołu pojazdów (F3), określoną przez producenta. Pogubiłem się. Kierowca ma zadbać o DMC przyczepy? W jaki sposób? Ma jakieś możliwości korekty DMC przyczepy w oparciu o rzeczywistą masę pojazdu ciągnącego? A jak kierowca ma zadbać o DMC zespołu skoro (jak sam zauważyłeś) jest ona określona przez producenta. To, że rzeczywista masa całkowita przyczepy może być co najwyżej równa rzeczywistej masie całkowitej pojazdu ciągnącego to fakt i to jest wszystko o co kierowca może zadbać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 15 Październik 2009 Share Napisano 15 Październik 2009 kolego LUCJAN23 nie masz racji , ze my diagnosci musimy się jeszcze poduczyc -po prostu chronimy swoje 4 litery.Nie tylko u nas podpieramy się tabliczka znamionowa:miałem dziś Lagune z niemiec na okresowym przed rejestracją , do niemiec przywedrowała z Danii i w briefie stoi O1:845 kg jako wynik odejmowania z tabliczki.Dopiero w uwagach dopisano że zezwala się na 1300 z zastrzeżeniem masy zespołu 2900. Podejrzewam że gdyby to auto było zakupione i rejestrowane od nowosci na terenie niemiec to O:1 byłoby 1300. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 15 Październik 2009 Share Napisano 15 Październik 2009 do niemiec przywedrowała z Danii i w briefie stoi O1:845 kg jako wynik odejmowania zakupione i rejestrowane od nowosci na terenie niemiec to O:1 byłoby 1300. Niestety w "żabojadach"występuje to nagminnie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dasmol Napisano 30 Październik 2009 Share Napisano 30 Październik 2009 Na tabliczce znamionowej haka jest napisane WM=3500 daN WR=2500 daN, jak to rozszyfrować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponti Napisano 30 Październik 2009 Share Napisano 30 Październik 2009 a jaki to pojazd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dasmol Napisano 31 Październik 2009 Share Napisano 31 Październik 2009 Land Rover Freelander-narazie widziałem tylko samą tabliczkę znamionową z oznaczeniami j.w i nie wiem jak to ugryźć,czy nikt nie spotkał się z takimi oznaczeniami ? P-zdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponti Napisano 31 Październik 2009 Share Napisano 31 Październik 2009 być może to jakiś anglik i jakieś angielskie oznaczenia . A co masz do określenia masy przyczep?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dasmol Napisano 31 Październik 2009 Share Napisano 31 Październik 2009 Będę miał PC ,ale ten hak był zakupiony przez internet /pokazał mi tą tabliczkę/ pojechał na montaż i nie wiem ,czy ma jeszcze jakieś dokumenty od tego haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponti Napisano 31 Październik 2009 Share Napisano 31 Październik 2009 sprawdź czy na kulce haka jest atest , a to spr. spójrz na hak od góry tam powinien być wytłoczony atest, a jak będzie atestowany to wiadomo że nie jest to jakiś bubel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Jaką DMC przyczepy z hamulcem ma najczęściej Astra I(F) o dmc poj.1475kg??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Opel Astra 1,4i 16V (1996-1998) Masy -własna wersja 3-drzwiowa 995 kg -wersja 4-drzwiowa 1025 kg -wersja 5-drzwiowa 1015 kg -całkowita -wersje 3- i 5-drzwiowa 1530 kg -wersja 4-drzwiowa 1535 kg -maksymalna przyczepy niehamowanej 500 kg -maksymalna przyczepy hamowanej 900 kg na podst Samochody osobowe K Wiśniewski np http://www.gandalf.com.pl/b/samochody-osobowe-opisy-techniczne-i-D/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Dzięki . NIe wiemy czy wynikają one z różnic dmc poj i dmc zespołu czy na podstawie homologacji ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Dzięki . NIe wiemy czy wynikają one z różnic dmc poj i dmc zespołu czy na podstawie homologacji ?? Dla twojego DMC ja nawięcej miałem 950 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Czyli jednak różnica mas jest najczęściej brana pod uwagę,,, u mnie wychodzi nawet 850 kg,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Szerze mówiąc, to poniżej 1999 r. najczęściej dla tego pojazdu było 850. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 Jaką DMC przyczepy z hamulcem ma najczęściej Astra I(F) o dmc poj.1475kg??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 Jaką DMC przyczepy z hamulcem ma najczęściej Astra I(F) o dmc poj.1475kg??? ASTRA.pdf Pobierz Plik ściągnięto 0 raz(y) 600.9 KB Tak tylko wdług tego przykładu ani DMC ani naciski osi nie są zgodne z tabliczką chociaż pilk dotyczy do tych samych numerów VIN. U nas w Polsce to nic nie może być takie proste. Jak trudno dopasować DMC i naciski żeby były zgodne z dokumentami a puźniej diagnosta ma się podkładać bo homologacja swoje a tabliczka swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 Tak tylko wdług tego przykładu ani DMC ani naciski osi nie są zgodne z tabliczką chociaż pilk dotyczy do tych samych numerów VIN. U nas w Polsce to nic nie może być takie proste Przy innych wersjach Astry podane są te same dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariano400 Napisano 19 Marzec 2015 Share Napisano 19 Marzec 2015 Witam. Proszę o pomoc. Przez tydzień wydzwaniam po stacjach kontroli, serwisach, Renault Polska i nie tylko i nikt nie potrafi udzielić odpowiedzi. Posiadam Renault Laguna II 1.9 dci 96.00 kW 2006 rok, vin VF1KGVB636857511. W DR mam: F1,F2=2015 kg F3=3150 kg G=1385 kg Jaka powinna być wartość w rubrykach O1 i O2? W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane odpowiednio: 1500 i 650 kg. Czy prawidłowo? Według wielu diagnostów nieprawidłowo, wg. Renault prawidłowo. O co tu chodzi? Pewnie o homologację, ale jak dotrzeć do niej? Już mnie się pomysły skończyły. Może znajdzie się ktoś mądrzejszy? Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 19 Marzec 2015 Share Napisano 19 Marzec 2015 W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane odpowiednio: 1500 i 650 kg. Czy prawidłowo? Tak [ Dodano: 19-03-2015, 18:46 ] Według wielu diagnostów nieprawidłowo Niestety ale wielu jeszcze odejmuje DMC zespołu od DMC pojazdu. O1 i O2 są to maksymalne masy przyczep i ustala je producent.Ich sie nie wylicza. [ Dodano: 19-03-2015, 18:49 ] Już mnie się pomysły skończyły Na co? Przecież jest dobrze. [ Dodano: 19-03-2015, 18:52 ] Według wielu diagnostów nieprawidłowo Już mnie się pomysły skończyły Zaproś tych diagnostów na forum norcom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.