Skocz do zawartości

DMC przyczepy z hamulcem


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

przy ustalaiu DMC przyczepy w Renówkach nie decyduje tabliczka znamionowa

 

I nic nie pojął...

Owszem - przy ustalaniu DMC decyduje tabliczka. Przy MMC nie.

W dowodzie rej.podaje się wyłącznie MMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie niech Renault się określi co zamieszcza na tabliczkach ! Sieją tylko zamieszanie do "kitu" z takimi tabliczkami

 

A co ma zamieszczać? DMC pojazdu i DMC zespołu oraz "masę osi" a właściwie nacisk osi - co tu jest zamieszane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Odczytana” przez upoważnionego diagnostę z tabliczki identyfikacyjnej pojazdu masa 1180 kg jako dopuszczalna masa przyczepy hamowanej to niestety tylko błędna interpretacja zamieszczonych na tabliczce danych.

"

 

Przedstawiciel Renault już wie kto popełnił błąd i wskazał tego ignoranta, Lucjan23 też już wie kto powinien się jeszcze douczyć, Ja natomiast uważam, że przyczyna tego sporu tkwi gdzieś indziej, i diagnosta mógł tak zinterpretować dane na tabliczce. A dlaczego? Dlatego, że Polska Norma PN-S-02014 mówi wyraźnie (tabela1, poz.19):

"Masa całkowita dopuszczalna zespołu pojazdów to suma masy całkowitej dopuszczalnej pojazdu ciągnącego i masy całkowitej dopuszczalnej przyczepy ustalona przez władze administracyjne (ISO-M19)"

 

Nie jest winą diagnosty, że mamy bałagan w przepisach i możliwości różnych interpretacji zazwyczaj sprzecznych ze sobą. Ja osobiście gdybym nie otrzymał wyciągu z homologacji dla konkretnego pojazdu nie zmieniłbym danych w DIP-ie powołując się na w/w normę i nikt by mnie do tego nie zmusił, bo taka interpretacja jest zgodna z normą i nie pozostaje w sprzeczności z ustawą a dodatkowo chroni diagnostę przed skutkami pomyłki w dokumentach z innego państwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do blakop,czekaj chyba czegoś nie rozumiem wg mnie F3 minus F2 daje DMC przyczepy

 

W pozycji O1 i O2 nie wpisujemy DMC przyczepy, tylko Maksymalną masę przyczepy ,

a to robi dużą różnicę.

Inaczej mówiąc: O1 i O2 towartości określone w homologacji, danych producenta, lub katalogu marek.

O DMC przyczepy musi zadbać kierowca w oparciu rzeczywistą masę pojazdu ciągnącego( która nie może być mniejsza od rzeczywistej masy przyczepy), jak i o DMC zespołu pojazdów (F3), określoną przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pozycji O1 i O2 nie wpisujemy DMC przyczepy, tylko Maksymalną masę przyczepy ,

a to robi dużą różnicę.

 

Równie logiczne byłoby wpisywanie w DR pojazdu ciągnącego koloru przyczepy.

 

Inaczej mówiąc: O1 i O2 towartości określone w homologacji, danych producenta, lub katalogu marek.

 

A co wpisać jeżeli inne dane są w homologacji, inne w katalogu a jeszcze inne w briefie.

 

O DMC przyczepy musi zadbać kierowca w oparciu rzeczywistą masę pojazdu ciągnącego( która nie może być mniejsza od rzeczywistej masy przyczepy), jak i o DMC zespołu pojazdów (F3), określoną przez producenta.

 

Pogubiłem się. Kierowca ma zadbać o DMC przyczepy? W jaki sposób? Ma jakieś możliwości korekty DMC przyczepy w oparciu o rzeczywistą masę pojazdu ciągnącego?

A jak kierowca ma zadbać o DMC zespołu skoro (jak sam zauważyłeś) jest ona określona przez producenta.

To, że rzeczywista masa całkowita przyczepy może być co najwyżej równa rzeczywistej masie całkowitej pojazdu ciągnącego to fakt i to jest wszystko o co kierowca może zadbać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego LUCJAN23 nie masz racji , ze my diagnosci musimy się jeszcze poduczyc -po prostu chronimy swoje 4 litery.Nie tylko u nas podpieramy się tabliczka znamionowa:miałem dziś Lagune z niemiec na okresowym przed rejestracją , do niemiec przywedrowała z Danii i w briefie stoi O1:845 kg jako wynik odejmowania z tabliczki.Dopiero w uwagach dopisano że zezwala się na 1300 z zastrzeżeniem masy zespołu 2900.

Podejrzewam że gdyby to auto było zakupione i rejestrowane od nowosci na terenie niemiec to O:1 byłoby 1300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do niemiec przywedrowała z Danii i w briefie stoi O1:845 kg jako wynik odejmowania
zakupione i rejestrowane od nowosci na terenie niemiec to O:1 byłoby 1300.

Niestety w "żabojadach"występuje to nagminnie!!! :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Opel Astra 1,4i 16V (1996-1998)

 

Masy

-własna

wersja 3-drzwiowa 995 kg

-wersja 4-drzwiowa 1025 kg

-wersja 5-drzwiowa 1015 kg

 

-całkowita

-wersje 3- i 5-drzwiowa 1530 kg

-wersja 4-drzwiowa 1535 kg

 

-maksymalna przyczepy niehamowanej 500 kg

-maksymalna przyczepy hamowanej 900 kg

 

na podst Samochody osobowe K Wiśniewski

np http://www.gandalf.com.pl/b/samochody-osobowe-opisy-techniczne-i-D/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką DMC przyczepy z hamulcem ma najczęściej Astra I(F) o dmc poj.1475kg???

 

 

ASTRA.pdf

 

Pobierz Plik ściągnięto 0 raz(y) 600.9 KB

 

Tak tylko wdług tego przykładu ani DMC ani naciski osi nie są zgodne z tabliczką chociaż pilk dotyczy do tych samych numerów VIN.

U nas w Polsce to nic nie może być takie proste.

Jak trudno dopasować DMC i naciski żeby były zgodne z dokumentami a puźniej diagnosta ma się podkładać bo homologacja swoje a tabliczka swoje :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko wdług tego przykładu ani DMC ani naciski osi nie są zgodne z tabliczką chociaż pilk dotyczy do tych samych numerów VIN.

U nas w Polsce to nic nie może być takie proste

Przy innych wersjach Astry podane są te same dane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Witam.

Proszę o pomoc. Przez tydzień wydzwaniam po stacjach kontroli, serwisach, Renault Polska i nie tylko i nikt nie potrafi udzielić odpowiedzi.

Posiadam Renault Laguna II 1.9 dci 96.00 kW 2006 rok, vin VF1KGVB636857511.

W DR mam:

F1,F2=2015 kg

F3=3150 kg

G=1385 kg

Jaka powinna być wartość w rubrykach O1 i O2?

W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane odpowiednio: 1500 i 650 kg. Czy prawidłowo? Według wielu diagnostów nieprawidłowo, wg. Renault prawidłowo. O co tu chodzi? Pewnie o homologację, ale jak dotrzeć do niej? Już mnie się pomysły skończyły. Może znajdzie się ktoś mądrzejszy?

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane odpowiednio: 1500 i 650 kg. Czy prawidłowo?

Tak

 

[ Dodano: 19-03-2015, 18:46 ]

Według wielu diagnostów nieprawidłowo

Niestety ale wielu jeszcze odejmuje DMC zespołu od DMC pojazdu.

O1 i O2 są to maksymalne masy przyczep i ustala je producent.Ich sie nie wylicza.

 

[ Dodano: 19-03-2015, 18:49 ]

Już mnie się pomysły skończyły

Na co? Przecież jest dobrze.

 

[ Dodano: 19-03-2015, 18:52 ]

Według wielu diagnostów nieprawidłowo
Już mnie się pomysły skończyły

Zaproś tych diagnostów na forum norcom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.