Skocz do zawartości

zmiana z osobowego na cieżarowy


rogalski

Rekomendowane odpowiedzi

to teraz jeszcze pytanie jakie warunki techniczne ma taki pojazd spełniać i gdzie to jest zapisane.

 

Robimy go na 4 osoby, zakładamy kratkę to pewne.

Co powinno zgodnie z przepisami jeszcze być zrobione.

 

np. w fabrycznych pojazdach ale nie wszystkich montują np. podłokietnik - czy to jest obowiązkowe?

 

na teraz znalazłem w Rozp. o war. tech. poj.

 

§ 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:

 

4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać

następującym warunkom:

 

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 29 maja 1999 r.;

 

8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości

odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody

wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu

obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni

ładunkowej.

 

 

Coś jeszcze?

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

 

[ Dodano: 24-07-2009, 11:22 ]

dzwoniłem do ITS i powiedzieli mi, że oprócz kratki nie ma innych przepisów z których wynikałoby np. obowiązkowe montowanie podłokietnika.

 

Wynika to jedynie z ostrożności producentów, którzy dla dobra klienta montują podłokietnik by nie zapomniał, że nie może przewozić 5 osób skoro ma tylko 4 wpisane w DR.

 

 

pozdrawiam

 

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DariuszSawicki

    8

  • adam1501

    6

  • Regan55

    5

  • elliot

    4

dzielimy na pół

 

Wytłumacz ,proszę skąd to dzielenie na pół.Jest w tym logika ,tylko,gdzie to napisane?

P - ((M +75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie:

P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

M - masa własna pojazdu,

N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy.

Przekształcając:

P-M-75-Nx68≥Nx68

Przenosząc Nx68 na drugą stronę:

P-M-75≥2Nx68

Dzieląc stronami przez 2:

(P-M-75)/2≥ Nx68

P-M jest dopuszczalną ładownością, 75kg to (teoretyczna) masa kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w/w wzór odnosi się zatem do zm. konstrukcyjnych pojazdu- zm. rodzaju pojazdu czy też do zmiany liczby miejsc w pojeździe??

Ile w takim razie wyniesie ładowność??

 

I czy przy każdej zm. rodz. poj. ( nieważne czy zmieniają się naciski i DMC) potrzebne jest wystawione przez producenta św. homologacji? Jakieś pisma na ten temat?

W razie czego proszę o przeslanie na mail: nathalia336@gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz jeszcze pytanie jakie warunki techniczne ma taki pojazd spełniać i gdzie to jest zapisane.

 

Robimy go na 4 osoby, zakładamy kratkę to pewne.

Co powinno zgodnie z przepisami jeszcze być zrobione.

 

dzwoniłem do ITS i powiedzieli mi, że oprócz kratki nie ma innych przepisów z których wynikałoby np. obowiązkowe montowanie podłokietnika.

 

Wynika to jedynie z ostrożności producentów, którzy dla dobra klienta montują podłokietnik by nie zapomniał, że nie może przewozić 5 osób skoro ma tylko 4 wpisane w DR.

 

Coś tu bzdurnego wyszło.

Skoro nie będzie 'podłokietnika' to pojazd posiada 5 miejsc i tyle wpisze diagnosta, to chyba oczywiste.

Skoro piąte miejsce jest dostępne to niby czemu ktokolwiek miałby wpisać 4 poświadczając nieprawdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moment - ale to, żeby miejsce było uznane jako miejsce siedzące to nie tylko miejsce na posadzenie tyłka w aucie - musi spełniać określone warunki techniczne (w zależności od daty I rej.pojazdu) - m.in.pasy. Jak usunę miejsca kotwiczenia pasów, to to już nie jest miejsce siedzące - nawet nie zablokowane podłokietnikiem - prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd powinien dostać nega.

Dlaczego? Przecież nie tylko podłokietnik jak wspomniał Blakop jest wyznacznikiem braku miejsca. To tylko nasze chore przepisy potworzyły cudaki w stylu ciężarowe porsche. Pojazd osobowy po przeróbce powinien nie tylko posiadać kratkę, a jeżeli 4 miejscowy to pas trzeci z tyłu powinien być usunięty, zamontowany podłokietnik, zdemontowany trzeci zagłówek. U nas (nawet u autoryzowanych przedstawicieli marek, w których pracowałem) wyglądało to tak, że wpadała firma montowała tylko przegrodę nie ingerując w nic więcej wystawiała dokumenty na ciężarówkę a później jak się się to odbywało nawet już nie firmy zewnętrzne a sam dealer montował przegrodę i w szufladzie miał dwa wyciągi ze świadectwa homologacji jeden na ciężarówkę, drugi na osobówkę i w momencie sprzedaży zamawiał odpowiednią kartę pojazdu. Reszta wyposażenia zostawała czyli pasy zagłówki itp. wręcz nawet przegród nie było bo po dzisiejszy dzień ludzie przyjeżdżają i robią wielkie oczy jaka przegroda jak jej nigdy nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm.... a to czemu?

Nie wystarczy wpisać liczba miejsc 4 (kierowca plus trzy z tyłu)?

Przecież zdziwiłeś się kiedy napisałem, że pojazd powinien dostać nega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczy wpisać liczba miejsc 4 (kierowca plus trzy z tyłu)?

No nie bo ma pięć gotowych i w pełni wyposażonych miejsc, gdzie przy przebudowie powinien mieć jedno z tych miejsc wyeliminowane, poprzez demontaż pasa, zagłówka, montaż podłokietnika... itd.

Przecież zdziwiłeś się kiedy napisałem, że pojazd powinien dostać nega.

Opacznie zrozumiałem Twój post :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie bo ma pięć gotowych i w pełni wyposażonych miejsc, gdzie przy przebudowie powinien mieć jedno z tych miejsc wyeliminowane, poprzez demontaż pasa, zagłówka, montaż podłokietnika... itd.

 

 

stąd moje pytanie na które nie ma poparcia w przepisach. Gdzie jest napisane, że musisz zdemontować zagłówek, pas i założyć podłokietnik?

 

Na pewno trzeba zamontować przegrodę zgodnie z cytowanym przeze mnie wcześniej przepisem. A co do reszty to nic nie znalazłem a w ITS powiedzieli, że nie ma takich przepisów...

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Zmiana z osobowego na ciężarowy.Dzwoniłem do MI Pani odpowiedziała można,do naczelnika wydziału warunków technicznych Pana Króla nie udała mi sie dodzwonić.Podstawa prawna DZ.U 108 przedsiębiorca EKD 5020A.Nasz WK stanowisko:można na samochody które są produkowane jako osobowe i ciężarowe.Stanowisko Dekra Polska negatywne:brak możliwości zbadania przegrody

na stacji jej wytrzymałości na przesuwajacy sie ładunek 2 razy ładowność.Prosze podzielcie

swoim doświadczenie,podstawa prawną itd.Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowisko Dekra Polska negatywne:brak możliwości zbadania przegrody

na stacji jej wytrzymałości na przesuwajacy sie ładunek 2 razy ładowność.

Rozumiem, że w Dekrze wszystkie pojazdy ciężarowe dostają N, tak samo jak autobusy bo jak w warunkach SKP sprawdzić palność użytych materiałów.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowisko Dekra Polska negatywne:brak możliwości zbadania przegrody

Tak pomiędzy prawdą a Bogiem czy wogóle jest jest mozliwość sprawdzenia tego

w warunkach SKP... :razz:

Ja twierdze stanowczo ze nie...Więc jaki z tego wniosek...W przypadku kiedy coś się

stanie zawsze znajdzie się winny a kto-nie muszę pisać.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku kiedy coś się

stanie zawsze znajdzie się winny a kto-nie muszę pisać.... :D

Dlatego jeżeli klient przyjeżdża na takie badanie to je wykonuje a jak klient ma obiekcje co do słuszności każe mu przed badaniem skontaktować się z WK przedstawić DR i zaświadczenie o przebudowie i wówczas otrzyma z urzędu odpowiedź czy wystarczy wykonać tylko BT i będzie miał z głowy czy też nie będzie mógł wykonać takowej przebudowy. Nie ma złości, wszyscy zadowoleni a jak coś się stanie to i tak d...a z tyłu i tak.... , więc po co zamartwiać się czymś na co nie mamy wpływu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Chciałbym się upewnić czy na dzień dzisiejszy jeśli się robi z osobowego na ciężarowy zażądam opinii (jeśli ktoś ją zrobi) bo bym miał podkładkę to można zrobić tą zmianę czy coś się pozmieniało:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy nie zabraniają dokonywania zmian powodujących zmianę rodzaju pojazdu. Jednak na dzień dzisiejszy istnieje sporo uwarunkowań technicznych, które należy spełnić. Zaczynając choćby od podrodzaju pojazdu - musi być to wielozadaniowy lub van. Poprzez spełnienie proporcji mas: całkowitej, własnej, liczby (masy) pasażerów, aż po ową przegrodę, która ma być odpowiednio wytrzymała i zamontowana w sposób trwały. W sumie sama opinia rzeczoznawcy to za mało aby "nie dać ciała" w przypadku "W" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając choćby od podrodzaju pojazdu - musi być to wielozadaniowy lub van.

A dlaczego musi być wielozadaniowy lub van :razz: Zaznaczam że niechodzi o vat (jak narazie) o vat nie się gościu martwi puźniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiąc: z osobowego na ciężarowy da się przerobić tylko taki który jest "van-em" lub wielozadaniowym. Wynika to z rozporządzenia o homologacji, a ściślej - z zawartych tam definicji (zał. nr 1, dział C, Dz.U. z 2005r., nr 238, poz. 2010).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam,

Mam zamiar kupić samochód dostawczy na firmę. Już taki znalazłem, tyle że jest on zarejestrowany jako osobowy i nie wiem czy nie będzie problemów z przerejestrowaniem go na dostawczy.

 

To jest Renault Master, oryginalnie był 9cio osobowy, jednak obecny właściciel wymontował z niego 7 miejsc, zostały 2 z przodu, zamontował przegrodę, ale go nie przerejestrował.

 

Dlatego mam pytanie i będę wdzięczny za każdą wskazówkę i odpowiedź: czy nie będę miał problemów z przerejestrowaniem tego auta? i gdzie muszę się zgłosić żeby tego dokonać? jakie dokumenty są wymagane i gdzie co muszę złożyć? no i ile to będzie kosztować? :)

 

Pozdrawiam

 

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dostawczym nie ma problemu. Musisz udać się do firmy, która ma uprawnienia do dokonywania przebudowy (tzn odp nr regon), demontaż foteli i montaż ściany, potem na BT i WK i masz ciężarowy.

Koszt BT 180zł (okresowe+dodatkowe do 3,5 tony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.