Skocz do zawartości

Zmiana konstrukcyjna STAR 200


cortez76

Rekomendowane odpowiedzi

Zmiana miała by polegać na wymianie przedniej belki ze STARA 200 a zamontować belkę ze STARA 29 . Zamiana polega na wymontowaniu kompletnego podzespołu wraz z bębnami szczękami i cylindrami hamulcowymi i zamontowanie kompletnego podzespołu od STARA 29. Jak to się ma do przepisów prawa ? czy jest to dopuszczalne ? . Przeciesz wiadomo z różnią się rozmiarem bębnów hamulcowych , szczęk hamulcowych oraz cylinderków, piastą itd. Prosze o fachowe opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam teraz instrukcji - ale należy spojrzeć po rocznikach -bo może być że to jest jeden i ten sam element występujący w tych pojazdach o tych samych parametrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana miała by polegać na wymianie przedniej belki ze STARA 200 a zamontować belkę ze STARA 29

trochę to chaosu, ale pewnie chcesz zrobić przerzutkę belki z dwusetki do dwadzieścia dziewięć ? ja bym się oficjalnie pod tym nie podpisał, natomiast co innego że większość diagnostów pewnie miała by problem w odróżnieniu tych dwóch belek, ja pewnie też miałbym problem, ostatniego stara 29 widziałem chyba z piętnaście lat temu, dwusetkę może z pięć

hmmm...., ale zawsze coś nowego zawsze można podyskutować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicza różnica jest w układzie hamulcowym w starze 29 szczęki hamulcowe , bębny są wyraźnie mniejsze tzn węższe , cylinderki regulowane ręcznie , star 29 to pewnie benzyniak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie zmień to i nic z tym nie rób. Bo jako takich zmian to nie ma, tak samo jak i przepisów. A jak wspomniano wcześniej wątpię czy któryś z diagnostów połapie się czy to jest od Stara 29 czy 200. A jak chcesz mieć pewność czy wszystko dobrze działa po przekładce to jedź na najbliższą SKP i sprawdź sobie hamulce i zawieszenie.

Najważniejsze dokonać to z "głową".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się stanie - nic. Winnym będzie osoba, która go spowodowała. A jeśli będzie to związane ewidentnie np z osią to ja stawiałbym na błąd montażu i za to odpowie warsztat, który to montował lub diagnosta, który robił BT - ale to samo zdarzyć się może po naprawie osi.

Badania pojazdów, które brały udział w wypadkach mają miejsce niestety tylko w filmach. W Polsce niestety, nie ma i długo nie będzie chociaż jednego ośrodka, który byłby w stanie dokonać jakich profesjonalnych analiz. - przyczyna brak zainteresowania i kasy.

Nawet porządnego toru samochodowego nie ma, a gdzie dopiero analizy itp itd.

A producent w tym przypadku STAR, jak i inni rodowici producenci, mają taki bałagan w papierach, że sami nie są w stanie wypowiedzieć się czy ten pojazd miał takie elementy montowane, czy inne. Smutne ale prawdziwe.

W dodatku jak chcesz uzyskać informacje to od producenta zachodniego w większości uzyskach je można darmowo, u naszych Polskich jeszcze nie wiedząc, czy odpowiedzą, czy mają jakieś dane w archiwum żądają wpłaty na konto nie rzadko :shock: 400-800zł. Bez tej wpłaty Pan nawet nie wejdzie do archiwum. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce to jest niewielki problem. Jeśli kierowca będzie pilnował regulacji to ich skuteczność jest wystarczająca. Samoregulacje w Starze 200 były delikatnie mówiąc takie sobie i często hamulce nie działały jak trzeba. Problemem będzie układ kierowniczy a dokładniej końcówki drążków kierowniczych. Sworznie kuliste w Starze 200 wyposażonym we wspomaganie są większe i będą się zużywać w zastraszającym tempie i ciągle będzie luz w układzie kierowniczym. Nie da się wymienić tzw. "wąsa" dlatego na drążku podłużnym musi pozostać jeden sworzeń od Stara 28/29. No i drążek poprzeczny. Chyba, że ta dwusetka była jeszcze bez wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.