cortez76 Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Zmiana miała by polegać na wymianie przedniej belki ze STARA 200 a zamontować belkę ze STARA 29 . Zamiana polega na wymontowaniu kompletnego podzespołu wraz z bębnami szczękami i cylindrami hamulcowymi i zamontowanie kompletnego podzespołu od STARA 29. Jak to się ma do przepisów prawa ? czy jest to dopuszczalne ? . Przeciesz wiadomo z różnią się rozmiarem bębnów hamulcowych , szczęk hamulcowych oraz cylinderków, piastą itd. Prosze o fachowe opinie Cytuj
kowal Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 Nie mam teraz instrukcji - ale należy spojrzeć po rocznikach -bo może być że to jest jeden i ten sam element występujący w tych pojazdach o tych samych parametrach Cytuj
max72 Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 Zmiana miała by polegać na wymianie przedniej belki ze STARA 200 a zamontować belkę ze STARA 29 trochę to chaosu, ale pewnie chcesz zrobić przerzutkę belki z dwusetki do dwadzieścia dziewięć ? ja bym się oficjalnie pod tym nie podpisał, natomiast co innego że większość diagnostów pewnie miała by problem w odróżnieniu tych dwóch belek, ja pewnie też miałbym problem, ostatniego stara 29 widziałem chyba z piętnaście lat temu, dwusetkę może z pięć hmmm...., ale zawsze coś nowego zawsze można podyskutować Cytuj
cortez76 Napisano 21 Marzec 2009 Autor Napisano 21 Marzec 2009 Zasadnicza różnica jest w układzie hamulcowym w starze 29 szczęki hamulcowe , bębny są wyraźnie mniejsze tzn węższe , cylinderki regulowane ręcznie , star 29 to pewnie benzyniak . Cytuj
wolf Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 Prywatnie zmień to i nic z tym nie rób. Bo jako takich zmian to nie ma, tak samo jak i przepisów. A jak wspomniano wcześniej wątpię czy któryś z diagnostów połapie się czy to jest od Stara 29 czy 200. A jak chcesz mieć pewność czy wszystko dobrze działa po przekładce to jedź na najbliższą SKP i sprawdź sobie hamulce i zawieszenie. Najważniejsze dokonać to z "głową". Cytuj
cortez76 Napisano 21 Marzec 2009 Autor Napisano 21 Marzec 2009 No tak wszystko OK ale jak to się ma gdy coś się stanie ten samochód bedzie woził ludzi na skrzyni ładunkowej Cytuj
wolf Napisano 22 Marzec 2009 Napisano 22 Marzec 2009 Co się stanie - nic. Winnym będzie osoba, która go spowodowała. A jeśli będzie to związane ewidentnie np z osią to ja stawiałbym na błąd montażu i za to odpowie warsztat, który to montował lub diagnosta, który robił BT - ale to samo zdarzyć się może po naprawie osi. Badania pojazdów, które brały udział w wypadkach mają miejsce niestety tylko w filmach. W Polsce niestety, nie ma i długo nie będzie chociaż jednego ośrodka, który byłby w stanie dokonać jakich profesjonalnych analiz. - przyczyna brak zainteresowania i kasy. Nawet porządnego toru samochodowego nie ma, a gdzie dopiero analizy itp itd. A producent w tym przypadku STAR, jak i inni rodowici producenci, mają taki bałagan w papierach, że sami nie są w stanie wypowiedzieć się czy ten pojazd miał takie elementy montowane, czy inne. Smutne ale prawdziwe. W dodatku jak chcesz uzyskać informacje to od producenta zachodniego w większości uzyskach je można darmowo, u naszych Polskich jeszcze nie wiedząc, czy odpowiedzą, czy mają jakieś dane w archiwum żądają wpłaty na konto nie rzadko 400-800zł. Bez tej wpłaty Pan nawet nie wejdzie do archiwum. Cytuj
abcs Napisano 22 Marzec 2009 Napisano 22 Marzec 2009 Hamulce to jest niewielki problem. Jeśli kierowca będzie pilnował regulacji to ich skuteczność jest wystarczająca. Samoregulacje w Starze 200 były delikatnie mówiąc takie sobie i często hamulce nie działały jak trzeba. Problemem będzie układ kierowniczy a dokładniej końcówki drążków kierowniczych. Sworznie kuliste w Starze 200 wyposażonym we wspomaganie są większe i będą się zużywać w zastraszającym tempie i ciągle będzie luz w układzie kierowniczym. Nie da się wymienić tzw. "wąsa" dlatego na drążku podłużnym musi pozostać jeden sworzeń od Stara 28/29. No i drążek poprzeczny. Chyba, że ta dwusetka była jeszcze bez wspomagania. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.