Skocz do zawartości

Badanie pierwsze Anglia-opłata


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

kto pyta nie błądzi :) 82 zl. pobiera sie za zmianę rodzaju poj. ilości miejsc . ale za anglika nie bo nie powoduje to zmian w dowodzie rej. tzn. np. był sam. osobowy i jest osobowy itd. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko,że 6.7 jest napisane- w którym dokonano zmian konstrukcyjnych (są to jakieś zmiany) LUB wymiany itd.Te "lub" trochę mnie zastanawia.Powtarzam spotkałem się z taką interpretacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pobieram jak dla każdego przy pierwszym badaniu 169zł,a zmiany związane z przełożeniem kierownicy nie są zmianami konstukcyjnymi z których wynika zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym więc opłata tylko za pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TROCHE MNIE ZMROZIŁO!!!

CZY WY WYKONUJECIE BADANIA PIERWSZE Z ANGLI Z KIEROWNICĄ PO PRAWEJ STRONIE I WYDZIAŁ KOMUNIKACJI REJESTRUJE TAKIE SAMOCHODY ???

A NA JAKIEJ PODSTAWIE ?

MOŻE MI COŚ UMKNĘŁO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przystosowanie pojazdu z ruchu lewostronnego na prawostronny to sa zmiany konstrukcyjne. (to nie tylko sama kierownica podlega przełożeniu a pozostałe podzespoły to co?).

Położenie kierownicy w większości pojazdów producenci kodują w numerze VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klient musi dostarczyć homologację pojazdu z której JASNO wynika iż pojazd o danym nr VIN jest homologowany do ruchu Lewo i Prawo stronnego.

Po dostarczeniu zaświadczenia o zmianach konstrukcyjnych i po pozytywnych badaniach na OSKP UK dopiero rejestruje taki pojazd.

Co do w/w homologacji to WSZYSCY wiemy iż takiego dokumentu NIKT lub Prawie NIKT nie otrzyma.

STĄD moje zapytanie jak to się robi w innych województwach bo w Kujawsko-Pomorskim to nie przechodzi :-D

 

Osobiście jestem za pojazdami z Angli które poddano fachowemu przerobieniu bo są one o NIEBO lepsze od składanych , sklejanych, kliklanych z 8 dawców pojazdów z Niemiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... Wydział Twój działa niezgodnie z prawem. Jeśli komuś się będzie chciało od tego odwołać to z pewnością wygra, Sęk w tym, że nikomu się nie chce w to bawić, skoro powiat obok zarejestrują bez problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

No to odświeżam wątek.

Klient ponoć: - ma homologację lewo/prawo(czy też oświadczenie producenta). - przełożył kierownicę w serwisie (ma na to opis zmian).

I teraz pytanie: czy robi się tylko I badanie, czy może dodaje się również badanie po zmianach konstrukcyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient ponoć: - ma homologację lewo/prawo(czy też oświadczenie producenta). - przełożył kierownicę w serwisie (ma na to opis zmian).

I teraz pytanie: czy robi się tylko I badanie, czy może dodaje się również badanie po zmianach konstrukcyjnych?

Wg.mnie i posiadanej wiedzy i BT zmiany konstr.pod warunkiem ze klient ma faktycznie porzadne papiery!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to zmiany przeróbkowe typy zmiana położenia kierownicy. Wg, mnie to w tym przypadku (anglika) nie trzeba zmian konstukcyjnych. Przeciez przekładnia kierownicza, wycieraczki itp. żeczy nie wpłyneły w wiekszości na zmiany typu masy, naciski ,wymiary moc ,pojemność silnika itp. Wszystko zostało takie same. Tylko samo I z zagranicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz zmiany parametrów w dowodzie rejestracyjnym wiec badanie po zmianach nie wchodzi w rachubę, tylko pierwsze.

Dz.U.227 par2 ust1

 

5) dodatkowe - dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany

dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych zamieszczonych w

dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności:

a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności,

liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka

ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy

całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie

konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu,

b) silnika;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz zmiany parametrów w dowodzie rejestracyjnym wiec badanie po zmianach nie wchodzi w rachubę, tylko pierwsze.

Dz.U.227 par2 ust1

Tak podchodzi 90% WK lecz 10% uważa że w angielskim DR była RHD i jest zmiana danych w DR. Zapytaj u siebie w WK czy przejdzie bez "badania na zmiany".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Psuj w sumie rozwiałeś moje wątpliwości.

A narodziły się one

"a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności,

liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka

ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy

całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie

konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu,..."

Jednak nadrzędnym jest warunek zmian danych zamieszczonych w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.