Skocz do zawartości

Badanie bez DR


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    15

  • blakop

    11

  • mirek.g

    9

  • elliot

    8

Top Posters In This Topic

A mnie zawsze zastanawia jak widzę taki dowód i badania. Sześć badań pod rząd tego samego diagnosty, na tej samej SKP. A za siódmym razem zaświadczenie, a w nim: "prawidłowe dane odczytane z tabliczki znamionowej: dmc... nac na oś... dmc przyczepy..."...

Cud? Olśnienie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cud? Olśnienie?

 

Nie bądź ironiczny... dobrze wiesz, że robi się tak coby klient nie ponosił dodatkowych kosztów i nie wyżywał się na diagnostach i na urzedaskach noszących noski trochę za wysoko. Wytłumacz więc sobie, że to i dla Twojego dobra i zdrowia psychicznego...

 

Ja też się zastanawiam nad urzędniczymi cudami jak widzę w DR markę pojazdu SAM Daewoo Lanos, albo samochód osobowy (toyota land cruiser) o dmc przykładowo 2600 i mmc przyczepy z ham 3300 :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zadnych cudów ani tez olśnień.Jezeli widzę ze klientowi zostaje jeszcze 1 lub 2 BT a są róznice pomiędzy DR a tabliczka zn.dostaję kurzej ślepoty i nic nie widzę.Uzupelnienie danych pozstaje tylko kwestią czasu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to w które badanie ma wierzyć urzędnik? W te sześc poprzednich, czy nagle w to jedno? :)

 

markę pojazdu SAM Daewoo Lanos
- błąd taki nie powstaje z winy osoby rejestrującej pojazd, a systemu informatycznego

 

samochód osobowy (toyota land cruiser) o dmc przykładowo 2600 i mmc przyczepy z ham 3300
- a co konkretnie Ci się nie podoba w tych parametrach? (bo na jakiej podstawie umieszcza sie je w DR to nie musze Ci pisać, co?) ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...albo samochód osobowy (toyota land cruiser) o dmc przykładowo 2600 i mmc przyczepy z ham 3300 :shock:

 

Mylisz chyba klasyfikację katalogową (terenowy tylko ciężarowy) z definicją pojazdu terenowego.

Czy to, że Grand Cherokee jest homologowany jak samochód osobowy to znaczy, że przestał być terenowym (definicji nie będę przedstawiał bo jest oczywista)?

Nie widzę w tych parametrach nic dziwnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę w tych parametrach nic dziwnego.

 

 

A ja widzę. Bo w samochodzie osobowym dmc przyczepy z hamulcem nie może przekraczać dmc pojazdu. A podrodzaj terenowy występuje tylko w ciężarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to tłumaczyłem w innym temacie, ale widzę oporny jesteś ;)

 

"terenowy" to nie określenie podrodzaju (zresztą jaki jest podrodzaj nie wiesz, bo tego w DR nigdy nie ma) tylko kategoria homologacyjna. I samochód osobowy może być kategorii M1G, czyli może być samochodem terenowym i tak jest homologowany w całej europie. A to że równocześnie ktoś tym samym nazewnictwem określił podrodzaj w klasyfikacji zespolonej to już inna sprawa... Jedno nie wyklucza drugiego.

 

No ale jak Pan Psuj wie lepiej od przepisów krajowych i dyrektyw UE... :P

 

Tak więc oba Twoje argumenty przeciwko urzędnikom legły... A podbijanie głupot w DR zostało ;)

 

A jak mi się to jeszcze raz powtórzy Panie kolego, to o zniewagę Urzędnika Cie pozwę! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko kategoria homologacyjna.

 

No spoko, wiem jakie warunki spełnia terenowy (mniej więcej), tylko jak mam to sprawdzić?????? Więc sorry winnetou ale każda osobówka terenowa jest u mnie "kombi". I co teraz???? W łeb wszystkie Twoje dewagacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo terenówki są przeważnie klasyfikowane jako kombi. W czym problem. Kombi o kategorii M1G. :)

A jak nie masz pewności co do badanego pojazdu powołuj rzeczoznawcę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo terenówki są przeważnie klasyfikowane jako kombi. W czym problem. Kombi o kategorii M1G.

 

W tym że w osobówce DMC przyczepy nie może przekraczać DMC pojazdu. I koniec i kropka...

 

 

A jak nie potrafisz docenić, że diagnosta dba o Twoje zdrowie psychiczne to Twój problem :) ... ale Ty wiesz lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku samochodu terenowego może. Dziennik Ustaw 32 który zezwala na zwiększeni masy przyczepy dla terenówek odnosi się wprost do terenówek w rozumieniu przepisów i DEFINICJI zawartych w rozporządzeniu o homologacji pojazdów, a nie do nazewnictwa podrodzajów zawartych w klasyfikacji zespolonej.

Przepis zezwalający zatem na większą przyczepę jest uwarunkowany wprost definicją terenówki (a więc konstrukcja jezdną pojazdu), a nie klasyfikacją pojazdu (która odnosi się do konstrukcji nadwozia w kontekście przeznaczenia, budowy...).

 

Czyli jak rozumiem jak podjadę nówką ML, żebyś mi hak podbił, to dostanę N? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naruszając warunki homologacji udzielone producentowi przez ministra właściwego ds. transportu w tym kraju? :shock:

No rzeczywiście, ktoś tu wie wszystko lepiej hehe ;)

Ale na Twoje myślenie jest haczyk. Przecież klasyfikacja pojazdów zawiera dla każdego rodzaju w podrodzajach wpis "inny" - dlaczego tam nie może być terenowy? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to tłumaczyłem w innym temacie, ale widzę oporny jesteś

 

4) dopuszczalna masa całkowita ciagnietej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem

nie mo3e przekroczyc:

a) wartosci znamionowej urzadzenia sprzegajacego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciagnietej okreslonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

z tym 3e w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicja zawarta w załaczniku nr

1 do rozporzadzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie

homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta

może ulec zwiekszeniu do 150 % wartosci wynikajacej z wartosci znamionowej urzadzenia

sprzegajacego przy zachowaniu pozostałych warunków.

 

Nic tu nie wynika wprost -nie mam mowy o masie a 150% urzadzenia sprzęgającego, zachowując "pozostałe warunki" czyli:

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciagnietej okreslonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

nizebyt logicznie to wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tu nie wynika wprost -nie mam mowy o masie a 150% urzadzenia sprzęgającego, zachowując "pozostałe warunki" czyli:

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciagnietej okreslonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

nizezbyt logicznie to wychodzi.

 

Czyli DMC pojazdu - terenówki nie może być przekroczone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tu nie wynika wprost

 

Wszystko wiem - sam w końcu poruszyłem wtedy ten temat i to opisałem.

W tej dyskusji chodzi bardziej o to, ze nie widzę powodu, ale którego samochód osobowy nie może być terenowy.

Te przyczepy to oczywiście temat rzeka, ale jak powtarzam - trudno podważać na podstawie naszych krajowych, bardzo niedoskonałych przepisów system homologacji pojazdów w całej europie i dokumenty na tej podstawie wystawiane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e przyczepy to oczywiście temat rzeka, ale jak powtarzam - trudno podważać na podstawie naszych krajowych, bardzo niedoskonałych przepisów system homologacji pojazdów w całej europie i dokumenty na tej podstawie wystawiane...

 

Wiemy wiemy że jak diagnosta zakwalifikuje quada na ciągnik rolniczy to mu WK na 5 lata zabierze uprawnienia ale jak MI da, na takiego samego Quada, homo z rodzajem ciągnik rolniczy to masz zacisnąć zęby i stemplować na okresowym na dwa lata. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naruszając warunki homologacji udzielone producentowi przez ministra właściwego ds. transportu w tym kraju?

 

Nasze homologacje to jest cyrk na kiju, wydawane często z naruszeniem prawa, bo pewnej grupie odbiorców jest tak na rękę. Nie pamiętasz już jakie były boje o dmc pojazdu??

 

Poza tym ja nie mam w reku homo tylko dzienniki ustaw i zgodnie z nim ograniczę Ci masę przyczepy

 

masa ta

może ulec zwiekszeniu do 150 % wartosci wynikajacej z wartosci znamionowej urzadzenia

sprzegajacego

Poza tym odbiegając w tej chwili od przepisów, trzeba być chorym na umyśle żeby dopuścić aby pojazd z hakiem wytrzymującym np 2000 kg legalnie ciągnął przyczepę trzy tonową

 

Wiemy wiemy że jak diagnosta zakwalifikuje quada na ciągnik rolniczy to mu WK na 5 lata zabierze uprawnienia ale jak MI da, na takiego samego Quada, homo z rodzajem ciągnik rolniczy to masz zacisnąć zęby i stemplować na okresowym na dwa lata.

 

Dokładnie.

 

 

Przecież klasyfikacja pojazdów zawiera dla każdego rodzaju w podrodzajach wpis "inny" - dlaczego tam nie może być terenowy?

 

Bo przy pojazdach osobowych spełnia on wszelkie warunki kombi albo wielozadaniowy.

 

Poza tym jak sobie wyobrażasz np przy swoim "szerokim" sprawdzenie na stacji, a nawet poza nią czy spełnione są wszystkie warunki dla pojazdu "terenowy" ? A są one nie małe i nagle okaże się, że ten nówka luksusowy ML wcale nie jest terenowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze homologacje to jest cyrk na kiju

 

żadna z terenówek z tego co wiem nie jest homologowana w Polsce. To są unijne homo obowiązujące w całej UE.

 

Poza tym ja nie mam w reku homo tylko dzienniki ustaw i zgodnie z nim ograniczę Ci masę przyczepy

 

Tym samym podważasz decyzję administracyjną jaką jest homologacja. Jak myślisz kto wygra w postępowaniu administracyjnym - MI, czy Ty?

 

Poza tym jak sobie wyobrażasz np przy swoim "szerokim" sprawdzenie na stacji, a nawet poza nią czy spełnione są wszystkie warunki dla pojazdu "terenowy" ?

 

No to jak badasz pojazdy N1G i M1G jak przyjadą do Ciebie na badanie, skoro oboje wiemy, że warunkach SKP to niemożliwe? Odmawiasz badań? :)

 

I kiedy zrozumiesz, że podrodzaj pojazdu ciężarowego, a jego "terenowość" to nie to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są unijne homo obowiązujące w całej UE

 

Hmm... to czemu auta salonowe z niemiec są kierowane często gęsto na badanie techniczne i nie jest uznawana ich "europejska" homologacja???? Motasz się Panie, motasz. Jak Ci wygodnie to walisz slogan "ma homologacje europejską" ale jak przychodzi do rejestracji to często POJAZD nie przyjmuje homo i auto jest kierowane na badanie sprowadzonego w ilości jednej sztuki rocznie.

 

No to jak badasz pojazdy N1G i M1G

 

Robię normalnie badanie okresowe, to Ty mylisz badanie okresowe z ustaleniem podrodzaju przy badaniu pierwszym.

 

I kiedy zrozumiesz, że podrodzaj pojazdu ciężarowego, a jego "terenowość" to nie to samo?

 

To jakie warunki w/g Ciebie mistrzu spełnia samochód ciężarowy podrodzaj terenowy??? Pewnie wygodne klientowi?

 

 

To Ty wiele mylisz. W autach osobowych hasło terenowy jest zazwyczaj sloganem reklamowym producentów. To tak jak w TV mówią, że Hummer jest najlepszym samochodem terenowym świata. Jeden mały szczegół - to jest auto wielozadaniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he... i zobacz jak przez Ciebie odeszliśmy od głównego tematu :)

 

 

Pomijając nasze dyskusje twierdzę, że nie dam w aucie typu Pajero, ML, LandCruser, czy Cheeroki przyczepy większej niż dmc pojazdu, bo jest to niezgodne z prawem. I każdemu klientowi który ma w DR więcej przy wbijaniu haka ograniczę to na zaświadczeniu bo nie wezmę na siebie odpowiedzialność jak właściciel podhaczy pod auto dmc 2800 przyczepę 3300 bo tak ma w dowodzie i pewnie mu wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... to czemu auta salonowe z niemiec są kierowane często gęsto na badanie techniczne i nie jest uznawana ich "europejska" homologacja????

 

Żeby to wyjaśnić musiałbyś rozróżniać pojęcia HOMOLOGACJA i WYCIĄG ZE ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI. Auta z zagranicznymi WYCIĄGAMI są kierowane na stacje albo w celu:

a) ustalenia roku produkcji

b) ponieważ dany importer nie jest uprawniony do posługiwania się danym wyciągiem (nie dokonał jego zgłoszenia do ITS)

 

Nie kojarzę w ostatnim czasie żadnego pojazdu, który uzyskał by Polską homologację (PL). Wszystkie nowe pojazdy na rynku to pojazdy z homologacjami europejskimi (e) i w każdym zakątku europy pojazd taki z konkretną homologacją ma takie same parametry techniczne. Co do setnych części po przecinku. (Z wyjątkiem Twojej SKP gdzie jak wiadomo auta takie nie przechodzą badań) 8)

 

Proponuję ogarnąć trochę temat zanim zaczniesz zarzucać komuś motanie się, bo jedynym zamotanym jesteś w tej sytuacji Ty :)

 

obię normalnie badanie okresowe, to Ty mylisz badanie okresowe z ustaleniem podrodzaju przy badaniu pierwszym.

 

Jak możesz zrobić zwykłe badanie okresowe dla pojazdu M1G (czyli terenowego) - z takim zapisem w DR właśnie, skoro zgodnie z Twoim rozumieniem prawa samochód osobowy, czy specjalny nie może być pojazdem terenowym? :)

 

To jakie warunki w/g Ciebie mistrzu spełnia samochód ciężarowy podrodzaj terenowy???

 

Nie mam pojęcia bo uznaję to pozycję w katalogu za jeden z licznych lapsusów naszego prawodawstwa - Ty mi powiedz, bo z tego co piszesz tylko dla takiego pojazdu dopuszczasz taki podrodzaj. A skoro dopuszczasz to pewnie wiesz dlaczego i ja tego argumentu chętnie wysłucham. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając nasze dyskusje twierdzę, że nie dam w aucie typu Pajero, ML, LandCruser, czy Cheeroki przyczepy większej niż dmc pojazdu, bo jest to niezgodne z prawem.

 

Masz rację !

 

I każdemu klientowi który ma w DR więcej przy wbijaniu haka ograniczę to na zaświadczeniu bo nie wezmę na siebie odpowiedzialność jak właściciel podhaczy pod auto dmc 2800 przyczepę 3300 bo tak ma w dowodzie i pewnie mu wolno.

 

Masz rację ale połowiczną ponieważ w DR wpozycji O1 i O2 nie ma DMC a jest MMCP, tak więc WK nie ma podstaw by zmieniać pozycje O1 i O2, za to klient w obowiazujacej sytuacji prawnej narusza przepisy holujac wiecej niz DMC pojazdu.

 

Dla mnie to tak jak z prędkością max. pojazd ma prędkosć max 250 km/h (chyba tne parametr jest w homologacji?) ale przepisy krajowe ograniczaja ja do 130, za to w Niemczech w majestacie prawa moze lecieć 250 :), tak wiec niewykluczone ze w innych krajach EU w majestacie prawa i bez narusznia norm bezpieczenstwa mozna wlec jach wazacy 150% dmc pojazdu ale w Polsce raczej nie - z naciskiem na raczej.

 

Paradoks jest taki ze Ty w zaswiadczeniu piszesz jedno a w DR jest co innego, a biedny kierowca jest zdany sam na siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna wlec jach wazacy 150% dmc pojazdu

 

No nie do końca się zgadzam. Sam zacytowałeś

może ulec zwiekszeniu do 150 % wartosci wynikajacej z wartosci znamionowej urzadzenia

sprzegajacego przy zachowaniu pozostałych warunków.

 

Nie wiem co brał ten co to pisał ale powinien to odstawić. Nie jestem samobójcą i, po raz kolejny piszę, nie podpiszę się pod dopuszczeniem żeby hakiem wytrzymującym dwie tony tachać trzytonową przyczepę. Dmc pojazdu nawet w samochodzie terenowym do 3,5 t (pisze tak coby blakop zrozumiał) nie może zostać przekroczone przez przyczepę.

 

 

za to klient w obowiazujacej sytuacji prawnej narusza przepisy holujac wiecej niz DMC pojazdu.

 

A kogo w razie W powieszą? Klient powie - tak mi pan blakop wpisał w dowód, pan blakop powie - tak mi pan psuj wpisał na zaświadczeniu z badania technicznego po montażu haka. a pan psuj powie - ku..a, dupa blada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.