Skocz do zawartości

Przeróbka skrzyni ładunkowej


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,co sądzicie o przeróbce skrzyni ładunkowej przed pierwszym badaniem,klient zmienia długość skrzyni ,mowa jest jest o Mercedesie skrzyniowym,jak mam się zachować podczas tego badania,będzie przecież rozbieżność z Brif-em,wiem ,że robię z natury,tylko nie chcę czegoś ominąć.Czy klient ma mieć jakieś kwity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym układzie to oprócz DIP chyba opis zmian by trzeba.

 

Tak, tylko teoretycznie skąd mam wiedzieć,że to auto jest przerobine?(czyli przedłużone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy można zrobić badanie "po zmianach" dla pojazdu nie zarejestrowanego? Chyba, że WK zarejestruje i z czasówką na badanie po zmianach, pewny nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy można zrobić badanie "po zmianach" dla pojazdu nie zarejestrowanego? Chyba, że WK zarejestruje i z czasówką na badanie po zmianach, pewny nie jestem.

 

Mam podobny dylemat jak Ty piszesz,poczekam może ktoś z kolegów coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobną sytuacje z tym że było zrobione pierwsze, pojazd został przebudowany i ja zrobiłem badanie i opis zmian. Wszystko przed zarejestrowaniem się odbyło i ten manewr przeszedł. Jednak wiem od kolegi diagnosty że w jego WK tak by się nie udało, najpierw zarejestrowanie i później przebudowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że powinieneś dokonać badania nie wnikając w szczegóły co i jak było przed pierwszym badaniem - robię i sprawdzam z natury porównując z dokumentacją jaką klient ci dostarczył, ale zaznaczając fakt długości całego pojazdu z natury i opisać lub zanaczyć, że długość jest inna niż w brifie. Co do reszty to na dwoje wróżył jak WK zareaguje. Tak czy siak ważne jest jak ta skrzynia ma się do reszty pod kątem warunków technicznych, bo to mnie by bardziej interesowało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że powinieneś dokonać badania nie wnikając w szczegóły co i jak było przed pierwszym badaniem - robię i sprawdzam z natury porównując z dokumentacją jaką klient ci dostarczył, ale zaznaczając fakt długości całego pojazdu z natury i opisać lub zanaczyć, że długość jest inna niż w brifie. Co do reszty to na dwoje wróżył jak WK zareaguje. Tak czy siak ważne jest jak ta skrzynia ma się do reszty pod kątem warunków technicznych, bo to mnie by bardziej interesowało .

 

Jetem bliski Twojej chipotezy ,ale jeszcze poczekam,może jest jakieś wyjście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że powinieneś dokonać badania nie wnikając w szczegóły co i jak było przed pierwszym badaniem

Według mnie to jest dobre rozumowanie. A co byś zrobił gdyby, hipotetycznie, klient przyjechał na badanie "gołym" pojazdem? Kazałbyś mu kupiś skrzynię bo w briefie pisze, że szkrzynia była?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy mówią o zmianach w zarejestrowanym pojeździe, ale nie mówią, ze to musi być rejestracja w kraju - prawda? :) A to już daje pewne możliwości interpretacyjne.

Co do zmian - masz brief, masz właściciela przed sobą i wiesz, że zmiany były... A w polskim aucie skąd wiesz, że była jakaś zmiana? mam ciężarówkę ze starym DR gdzie nie ma podrodzaju, przedtem była izoterma, a teraz zwykła skrzynia - tez mi nie zrobisz opisu zmian, bo powiesz, że nie wiesz kto, co i kiedy e nim zmieniał? To na jakiej podstawie WK ma wprowadzić zmiany?

Inna sprawa - stawiam 90% na to, że WK nie zwróci nawet uwagi na to, że wymiary pojazdu są inne od tych podanych w briefie... masy - OK, to się sprawdza, ale same wymiary...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam 90% na to, że WK nie zwróci nawet uwagi na to, że wymiary pojazdu są inne od tych podanych w briefie

Kiedyś przerabiałem temat koloru pojazdu. WK cofnęło na SKP klienta bo pojazd w dokumencie zagranicznym miał kolor niebieski a fizycznie był zielony i ..... Jest tu luka prawna, z którą nie bardzo wiadomo co uczynić, bo co ma być pierwsze badanie na skp czy zagraniczny dokument, a co za tym idzie co WK ma wpisać do DR na podstawie jakiej gradacji dokumentu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszyscy mowia ze jestesmy pierwszym ogniwem w rejstracjach pojazdów, a jak cos jest inaczej napisane niz w dokumentach z innego kraju to znaczy dla WK ze to błąd, ja jak sa zmiany zawsze pisze w uwagach ze pojazd posiada inną dlugosc itd. Zeby klinet nie jezdzil a i ja mam spokoj. Najwazniesze ze DMC sie nie zmienia - ja robie to od razu przy pierwszym badaniu bez opisu zmian, bo w sumie skad ja moge wiedziec czy to klient zrobil czy moze ten co sprzedawal pojazd a nie zmienil w dokumentacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.