kowal Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 Przeglądam zdjęcia wielu Stacji Kontroli Pojazdów , nawet niektórych panów zrzeszonych na forum i na żadnej z nich nie widziałem wolnych rolek do sprawdzania hamulców pojazdów wieloosiowych. Ciekawi mnie panowie jak sprawdzacie hamulce dwóch tylnych osi w przypadku gdy są nierozłączalne, a jest wiele takich pojazdów Cytuj
berecik Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 Jeśli nikt blokady nie włączy w pojeździe to jakoś się daje Cytuj
WOJT999 Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 Nawet ne podjudzaj kolego ,co jestes dystrybutorem rolek????? ze jestes taki zainteresowany .Panowie taki maly wydatek sie szykuje okolo 60 tys zl kto jest za niech sie podpisze ja przeciw POZDRAWIAM Cytuj
gonzo Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 niektórzy to tylko szukają głupot widze , bo tych autek jest garstka , zawsze do czegos można sie przyczepić, napewno miernika na pedał hamulca mało kto zaczepia , a więc prosze nie szukajcie palca do du....A tak a propos..... zamiast wyszukiwac dziwnych i mało ,,przyjaznych" urządzeń , pomyślcie nad takim faktem:przyjeżdza człowiek do was z zakresem badań w ręku i mówi: ja chciałbym tak jak w tym wykazie.....i co wy na to? Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 przyjeżdza człowiek do was z zakresem badań w ręku i mówi: ja chciałbym tak jak w tym wykazie.....i co wy na to? No, no - pierwszy raz słyszę o czymś takim A troszke juz w tym siedzę czasu Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
berecik Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 Ja bym powiedział bardzo odważne stwierdzenie, ale ... Cytuj
ijm Napisano 17 Sierpień 2005 Napisano 17 Sierpień 2005 W tych sporadycznych przypadkach mozna od biedy zdemontowac wal napedowy laczacy mosty.Klopotliwe, ale mozliwe. Cytuj
kowal Napisano 17 Sierpień 2005 Autor Napisano 17 Sierpień 2005 Chciałbym powiedzieć ,że mam na stanie około 300 takich pojazdów. Rolek nie kupowałiśmy zrobione są we własnym zakresie i już 6 latach jak usprawniają nam pracę. Cytuj
wiesiek Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 czesto problemem są klasyczne auta terenowe ze stalym napędem 4 kół-nie każde można normalnie badać,jak sobie z tym radzicie? Cytuj
WOJT999 Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 O rolki zrobone we wlasnym zakresie ciekawe co na to TDT ,posiadales atest ITS czy CE. A tak wszyscy mowili ze bedzie porzadek na stacjach zycie zycie Cytuj
kontroler2 Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 gonzo - trochę masz racji. Nie wystarczy mieć młotek, ale wiedzieć gdzie nim puknąć. Pracowałem trochę w germanii i widziałem jak tam się robi przegłady. Klient zadowolony, że ma bezpieczny samochód i niema nic przeciwko waleniu młotkiem po podwoziu (młotek z czubem, żeby dobrze się wbijał w podłogę ) .Urządzenia mają pomagać przy pracy, a diagnosta ma praktykę i rozum (potwierdzone dokumentami ) niech to wykorzystuje. Cytuj
andew Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 Sprawę badania skuteczności hamulców mi. takich pojazdów wyjaśnia zał nr2 ust. 4 i 5 Dz.U.nr 227 poz 2250 z 2003r - "dopuszcza się badanie skuteczności hamowania przez pomiar opuźnienia hamowania - w odniesieniu do pojazdów, których cechy uniemożliwają przeprowadzenie badania zgodnie z ust. 4" Cytuj
Psuj Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 Dokładnie jak auto ma napęd na 4 koła, a rolki nie mają takiej opcji to jest na stacji takie jedno sprytne i czasami niedoceniane, wręcz nazywane bezużytecznym, urządzenie które się nazywa OPÓŹNIENIOMIERZ, i mogęsię założyć, żę spora część kolegów nawet nie wie jak się tym posługiwać. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
berecik Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 Oj pierwsze pomiary to był koszmar ! Puźniej było lepiej ! Teraz to nie bardzo pamietam jak to się robi ... ! Cytuj
andew Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 Używanie opóźnieniomierza nie jest trudne. Robiłem porównania wskaźnika sił hamowania przy użyciu opóźnieniomierza i rolek dla tego samego pojazdu, zauważyłem że współczynniki sił hamowania są podobne i nie wiele różnią się. Cytuj
pan siara Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 weź go na szarpak i bez problemu sprawdzisz czy hamuje czy nie. Cytuj
OLEK Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 Na szarpakach nie zmierzysz siły hamowania,a to musisz wykonać i ocenić. Cytuj
andew Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 Teraz wiem dlaczego klienci mówią, " ale jak sprawdzałem na piachu to hamował". Cytuj
kowal Napisano 26 Sierpień 2005 Autor Napisano 26 Sierpień 2005 opóznieniomierz - bardzo dobra i przydatna rzecz , wynik który wyszedł - przykładowo 5m/s2 mnożysz razy 10 i wychodzi 50 ,porównujesz z tabelą skuteczności hamowania pojazdów zależnie od typu i rocznika. proste i szybkie badanie, jednak trzeba opanować opóżnieniomierz Cytuj
pan siara Napisano 27 Sierpień 2005 Napisano 27 Sierpień 2005 jeśli masz piach na stacji to pozamiataj. widocznie nie pracujesz zbyt długo i nie potrafisz obejść się bez monitora i kolorowych słupków. W takim razie czy oddajesz pieniądze za przegląd jeśli nie jesteś w stanie ocenić stanu hamulców? Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 27 Sierpień 2005 Napisano 27 Sierpień 2005 jeśli masz piach na stacji to pozamiataj. Gdzie on pisał o tym, że ma piach na stacji ? Jakoś tego nie zauważyłem ... Delikatnie mówiąc - uwagi lekko nie na miejscu - a na pewno nie wynikające z postu Andrew Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
andew Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 Mój staż pracy jest spory, ponad 10 lat, ale na tym forum nie odważę się radzić komuś pracować w naszej pracy w sposób nie formalny. Cytuj
andy68 Napisano 12 Październik 2005 Napisano 12 Październik 2005 panowie a od czego OPÓŹNIENIOMIERZ bardzo fajnie się tym bada, można też podważyć wynik z rolek Cytuj
jaka Napisano 12 Październik 2005 Napisano 12 Październik 2005 andy68 strzał w "10".A od czego opóżnieniomierz.U nas robimy dżwigi (32t) portowe czy na rolki chyba nie od tego jest własnie opóznieniomierz.I potwierdzam "bardzo fajnie się na tym sprawdza".Rozpedza kierowca pojazd do 40km/h i po prostu hamuje. I wszystko można wydrukować!!!! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.