Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przeglądam zdjęcia wielu Stacji Kontroli Pojazdów , nawet niektórych panów zrzeszonych

na forum i na żadnej z nich nie widziałem wolnych rolek do sprawdzania hamulców pojazdów wieloosiowych.

Ciekawi mnie panowie jak sprawdzacie hamulce dwóch tylnych osi w przypadku gdy są nierozłączalne,

a jest wiele takich pojazdów

Napisano

Nawet ne podjudzaj kolego ,co jestes dystrybutorem rolek????? ze jestes taki zainteresowany .Panowie taki maly wydatek sie szykuje okolo 60 tys zl kto jest za niech sie podpisze ja przeciw POZDRAWIAM

Napisano

niektórzy to tylko szukają głupot widze , bo tych autek jest garstka , zawsze do czegos można sie przyczepić, napewno miernika na pedał hamulca mało kto zaczepia , a więc prosze nie szukajcie palca do du....A tak a propos..... zamiast wyszukiwac dziwnych i mało ,,przyjaznych" urządzeń , pomyślcie nad takim faktem:przyjeżdza człowiek do was z zakresem badań w ręku i mówi: ja chciałbym tak jak w tym wykazie.....i co wy na to? :|

Napisano
przyjeżdza człowiek do was z zakresem badań w ręku i mówi: ja chciałbym tak jak w tym wykazie.....i co wy na to? :|

 

No, no - pierwszy raz słyszę o czymś takim :P

A troszke juz w tym siedzę czasu :D

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

W tych sporadycznych przypadkach mozna od biedy zdemontowac wal napedowy laczacy mosty.Klopotliwe, ale mozliwe. ;)

Napisano

Chciałbym powiedzieć ,że mam na stanie około 300 takich pojazdów. Rolek nie kupowałiśmy

zrobione są we własnym zakresie i już 6 latach jak usprawniają nam pracę.

Napisano

czesto problemem są klasyczne auta terenowe ze stalym napędem 4 kół-nie każde można normalnie badać,jak sobie z tym radzicie?

Napisano

O rolki zrobone we wlasnym zakresie ciekawe co na to TDT ,posiadales atest ITS czy CE. A tak wszyscy mowili ze bedzie porzadek na stacjach zycie zycie

Napisano

gonzo - trochę masz racji. Nie wystarczy mieć młotek, ale wiedzieć gdzie nim puknąć.

Pracowałem trochę w germanii i widziałem jak tam się robi przegłady. Klient zadowolony, że ma bezpieczny samochód i niema nic przeciwko waleniu młotkiem po podwoziu (młotek z czubem, żeby dobrze się wbijał w podłogę ) .Urządzenia mają pomagać przy pracy, a diagnosta ma praktykę i rozum (potwierdzone dokumentami ) niech to wykorzystuje.

Napisano

Sprawę badania skuteczności hamulców mi. takich pojazdów wyjaśnia zał nr2 ust. 4 i 5 Dz.U.nr 227 poz 2250 z 2003r - "dopuszcza się badanie skuteczności hamowania przez pomiar opuźnienia hamowania - w odniesieniu do pojazdów, których cechy uniemożliwają przeprowadzenie badania zgodnie z ust. 4"

Napisano

Dokładnie jak auto ma napęd na 4 koła, a rolki nie mają takiej opcji to jest na stacji takie jedno sprytne i czasami niedoceniane, wręcz nazywane bezużytecznym, urządzenie które się nazywa OPÓŹNIENIOMIERZ, i mogęsię założyć, żę spora część kolegów nawet nie wie jak się tym posługiwać.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Oj pierwsze pomiary to był koszmar ! Puźniej było lepiej ! Teraz to nie bardzo pamietam jak to się robi ... ! :(

Napisano

Używanie opóźnieniomierza nie jest trudne. Robiłem porównania wskaźnika sił hamowania przy użyciu opóźnieniomierza i rolek dla tego samego pojazdu, zauważyłem że współczynniki sił hamowania są podobne i nie wiele różnią się.

Napisano

weź go na szarpak i bez problemu sprawdzisz czy hamuje czy nie.

Napisano

Na szarpakach nie zmierzysz siły hamowania,a to musisz wykonać i ocenić.

Napisano

Teraz wiem dlaczego klienci mówią, " ale jak sprawdzałem na piachu to hamował".

Napisano

opóznieniomierz - bardzo dobra i przydatna rzecz , wynik który wyszedł - przykładowo

5m/s2 mnożysz razy 10 i wychodzi 50 ,porównujesz z tabelą skuteczności hamowania

pojazdów zależnie od typu i rocznika. proste i szybkie badanie, jednak trzeba opanować

opóżnieniomierz :shock:

Napisano

jeśli masz piach na stacji to pozamiataj. widocznie nie pracujesz zbyt długo i nie potrafisz obejść się bez monitora i kolorowych słupków. W takim razie czy oddajesz pieniądze za przegląd jeśli nie jesteś w stanie ocenić stanu hamulców?

Napisano
jeśli masz piach na stacji to pozamiataj.

Gdzie on pisał o tym, że ma piach na stacji ? Jakoś tego nie zauważyłem ...

Delikatnie mówiąc - uwagi lekko nie na miejscu - a na pewno nie wynikające z postu Andrew :(

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Mój staż pracy jest spory, ponad 10 lat, ale na tym forum nie odważę się radzić komuś pracować w naszej pracy w sposób nie formalny.

  • 1 month later...
Napisano

panowie a od czego OPÓŹNIENIOMIERZ bardzo fajnie się tym bada, można też podważyć wynik z rolek

Napisano

andy68 strzał w "10".A od czego opóżnieniomierz.U nas robimy dżwigi (32t) portowe czy na rolki chyba nie od tego jest własnie opóznieniomierz.I potwierdzam "bardzo fajnie się na tym sprawdza".Rozpedza kierowca pojazd do 40km/h i po prostu hamuje.

I wszystko można wydrukować!!!!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.