kowal Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Przeglądam zdjęcia wielu Stacji Kontroli Pojazdów , nawet niektórych panów zrzeszonych na forum i na żadnej z nich nie widziałem wolnych rolek do sprawdzania hamulców pojazdów wieloosiowych. Ciekawi mnie panowie jak sprawdzacie hamulce dwóch tylnych osi w przypadku gdy są nierozłączalne, a jest wiele takich pojazdów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Jeśli nikt blokady nie włączy w pojeździe to jakoś się daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Nawet ne podjudzaj kolego ,co jestes dystrybutorem rolek????? ze jestes taki zainteresowany .Panowie taki maly wydatek sie szykuje okolo 60 tys zl kto jest za niech sie podpisze ja przeciw POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 niektórzy to tylko szukają głupot widze , bo tych autek jest garstka , zawsze do czegos można sie przyczepić, napewno miernika na pedał hamulca mało kto zaczepia , a więc prosze nie szukajcie palca do du....A tak a propos..... zamiast wyszukiwac dziwnych i mało ,,przyjaznych" urządzeń , pomyślcie nad takim faktem:przyjeżdza człowiek do was z zakresem badań w ręku i mówi: ja chciałbym tak jak w tym wykazie.....i co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 przyjeżdza człowiek do was z zakresem badań w ręku i mówi: ja chciałbym tak jak w tym wykazie.....i co wy na to? No, no - pierwszy raz słyszę o czymś takim A troszke juz w tym siedzę czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Ja bym powiedział bardzo odważne stwierdzenie, ale ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 17 Sierpień 2005 Share Napisano 17 Sierpień 2005 W tych sporadycznych przypadkach mozna od biedy zdemontowac wal napedowy laczacy mosty.Klopotliwe, ale mozliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 17 Sierpień 2005 Chciałbym powiedzieć ,że mam na stanie około 300 takich pojazdów. Rolek nie kupowałiśmy zrobione są we własnym zakresie i już 6 latach jak usprawniają nam pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 17 Sierpień 2005 Share Napisano 17 Sierpień 2005 Live is brutal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesiek Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 czesto problemem są klasyczne auta terenowe ze stalym napędem 4 kół-nie każde można normalnie badać,jak sobie z tym radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 O rolki zrobone we wlasnym zakresie ciekawe co na to TDT ,posiadales atest ITS czy CE. A tak wszyscy mowili ze bedzie porzadek na stacjach zycie zycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 gonzo - trochę masz racji. Nie wystarczy mieć młotek, ale wiedzieć gdzie nim puknąć. Pracowałem trochę w germanii i widziałem jak tam się robi przegłady. Klient zadowolony, że ma bezpieczny samochód i niema nic przeciwko waleniu młotkiem po podwoziu (młotek z czubem, żeby dobrze się wbijał w podłogę ) .Urządzenia mają pomagać przy pracy, a diagnosta ma praktykę i rozum (potwierdzone dokumentami ) niech to wykorzystuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andew Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 Sprawę badania skuteczności hamulców mi. takich pojazdów wyjaśnia zał nr2 ust. 4 i 5 Dz.U.nr 227 poz 2250 z 2003r - "dopuszcza się badanie skuteczności hamowania przez pomiar opuźnienia hamowania - w odniesieniu do pojazdów, których cechy uniemożliwają przeprowadzenie badania zgodnie z ust. 4" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 Dokładnie jak auto ma napęd na 4 koła, a rolki nie mają takiej opcji to jest na stacji takie jedno sprytne i czasami niedoceniane, wręcz nazywane bezużytecznym, urządzenie które się nazywa OPÓŹNIENIOMIERZ, i mogęsię założyć, żę spora część kolegów nawet nie wie jak się tym posługiwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 Oj pierwsze pomiary to był koszmar ! Puźniej było lepiej ! Teraz to nie bardzo pamietam jak to się robi ... ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andew Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 Używanie opóźnieniomierza nie jest trudne. Robiłem porównania wskaźnika sił hamowania przy użyciu opóźnieniomierza i rolek dla tego samego pojazdu, zauważyłem że współczynniki sił hamowania są podobne i nie wiele różnią się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 weź go na szarpak i bez problemu sprawdzisz czy hamuje czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 Na szarpakach nie zmierzysz siły hamowania,a to musisz wykonać i ocenić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andew Napisano 26 Sierpień 2005 Share Napisano 26 Sierpień 2005 Teraz wiem dlaczego klienci mówią, " ale jak sprawdzałem na piachu to hamował". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 26 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 26 Sierpień 2005 opóznieniomierz - bardzo dobra i przydatna rzecz , wynik który wyszedł - przykładowo 5m/s2 mnożysz razy 10 i wychodzi 50 ,porównujesz z tabelą skuteczności hamowania pojazdów zależnie od typu i rocznika. proste i szybkie badanie, jednak trzeba opanować opóżnieniomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 27 Sierpień 2005 Share Napisano 27 Sierpień 2005 jeśli masz piach na stacji to pozamiataj. widocznie nie pracujesz zbyt długo i nie potrafisz obejść się bez monitora i kolorowych słupków. W takim razie czy oddajesz pieniądze za przegląd jeśli nie jesteś w stanie ocenić stanu hamulców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 27 Sierpień 2005 Share Napisano 27 Sierpień 2005 jeśli masz piach na stacji to pozamiataj. Gdzie on pisał o tym, że ma piach na stacji ? Jakoś tego nie zauważyłem ... Delikatnie mówiąc - uwagi lekko nie na miejscu - a na pewno nie wynikające z postu Andrew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andew Napisano 30 Sierpień 2005 Share Napisano 30 Sierpień 2005 Mój staż pracy jest spory, ponad 10 lat, ale na tym forum nie odważę się radzić komuś pracować w naszej pracy w sposób nie formalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy68 Napisano 12 Październik 2005 Share Napisano 12 Październik 2005 panowie a od czego OPÓŹNIENIOMIERZ bardzo fajnie się tym bada, można też podważyć wynik z rolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 12 Październik 2005 Share Napisano 12 Październik 2005 andy68 strzał w "10".A od czego opóżnieniomierz.U nas robimy dżwigi (32t) portowe czy na rolki chyba nie od tego jest własnie opóznieniomierz.I potwierdzam "bardzo fajnie się na tym sprawdza".Rozpedza kierowca pojazd do 40km/h i po prostu hamuje. I wszystko można wydrukować!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.