Tytus Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 Witam W zwiazku ze zmianami przepisow skarbowych coraz wiecej klientow pyta sie o taka mozliwosc. Temat ostatni: Pajero 7 osobowy, homologowany jako osobowy. Klient chce wymontowac dwa fotele zamontowac kratke i zmienic na ciezarowy. Co ciekawe nastepna partia tych aut juz tak jest przerabiana i homologowana u tego samego dealera. A tu zostal ostatni z wczesniejszej dostawy i klient chce go kupic. Czy wystarczy samo zaswiadczenie od przedsiebiorcy przerabiajacego samochody i BT??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 Czy ten pojazd jest już zarejestrowany? Bo jeżeli tak do przedsiębiorcy po zmiany konstrukcyjne i do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 4 Maj 2009 Autor Share Napisano 4 Maj 2009 Czesc Czy ten pojazd jest już zarejestrowany? Bo jeżeli tak do przedsiębiorcy po zmiany konstrukcyjne i do WK. Ani wlasnie...ale jest nowy-niezarestrowany, a nowy pojazd podlega rejestracji na podstawie homologacji - a ten niestety ma na sam osobowy. Problem w tym ze jak kupi osobowy to nie odliczy VAT-u i stad zapewne te kombinacje. I mi sie cos zdaje ze bez homo tego nie przeskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 No i tu jest pies pogrzebany wg. mnie nie da się zrobić zmian konstrukcyjnych przed pierwszą rejestracją Więc klient musi sobie dobrze przemyśleć czy mu się to opłaca bo VAT-u nie odpisze Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 A dlaczego się nie da? A jak niby wygląda zabudowa jednostkowa? Toż to klasyczna zmiana przed pierwszą rejestracją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 4 Maj 2009 Autor Share Napisano 4 Maj 2009 Czesc A dlaczego się nie da? A jak niby wygląda zabudowa jednostkowa? Toż to klasyczna zmiana przed pierwszą rejestracją. Zabudowa jednostkowa ??? Poczytalem na forum ale czy ten przepis nie zniknal juz z Dz.U. ??? natomiast Dz.U. 186 z 2007 poz 1322 par 2 ust 6 mowi o wyciagu ze swiadectwa homologacji. Czyli trzeba probowa rejstrowac pojazd jako wyprodukowany w ilosci 1 szt rocznie, bez homologacji producenta. Zakupic nowke w salonie zdemontowac siadzenia zamontowac przegrode-kratke i z wnioskiem do WK ??? Dobrze kombinuje??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 Nic nie zniknęło. Zabudowa i import jednostkowy nadal istnieją i są zwolnione z obowiązku uzyskania homologacji (art.68.17 PoRD) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 Nie wiem, czy jest tylko jakaś różnica przy homologacji cząstkowej, a pełnej. Bo podany wyżej przykład podchodzi pod to drugie. Druga sprawa, klient musi najpierw kupić pojazd żeby go przebudować a wtedy z VAT-u nici. Chyba, że dealer przerobi mu to we własnym zakresie i dopiero sprzeda jako produkcja jednostkowa i samochód ciężarowy - bez homologacji. A bez homologacji w Urzędzie Skarbowym nic nie załatwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 4 Maj 2009 Share Napisano 4 Maj 2009 A dlaczego się nie da? A jak niby wygląda zabudowa jednostkowa? Toż to klasyczna zmiana przed pierwszą rejestracją. Fizycznie i technicznie owszem. Zgodnie z przepisami to dwa różne zagadnienia z różnych artykułów PORD. Art. 66. 4. Zabrania się: 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji, b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Art. 68.17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu: 4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 7 Maj 2009 Autor Share Napisano 7 Maj 2009 Siemka Czyli jakby nie patrzec zadek zawsze z tylu...okazalo sie ze caly raban jest o to zeby zmienic rodzaj pojazdu u dealera i odliczyc VAT. Bo roznica miedzy osobowym a ciezarowym to 8000 pln. Ale nauka jest na przyszlosc. Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DariuszSawicki Napisano 10 Lipiec 2009 Share Napisano 10 Lipiec 2009 Nic nie zniknęło. Zabudowa i import jednostkowy nadal istnieją i są zwolnione z obowiązku uzyskania homologacji (art.68.17 PoRD) Możesz trochę rozwinąć wątek zabudowy jednostkowej? Jak to konkretnie działa? pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Lipiec 2009 Share Napisano 12 Lipiec 2009 Ale co konkretnie Cie interesuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DariuszSawicki Napisano 13 Lipiec 2009 Share Napisano 13 Lipiec 2009 jak wygląda procedura, gdzie i jak się to załatwia pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Lipiec 2009 Share Napisano 14 Lipiec 2009 Zabudowa jednostkowa? W skrócie - każdy wyprodukowany pojazd musi uzyskać homologację udzielana przez MI. Występuje o nią producent pojazdu. Przy czym jeżeli pojazd DANEGO TYPU (nie egzemplarz) został wyprodukowany jako jedyny w danym roku kalendarzowym, to nie trzeba go homologować, a wystarczy poddać badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją. Za producenta pojazdu uważa się również podmiot dokonywujący zabudowy pojazdów. Czyli kupujesz np. podwozie samochodu ciężarowego i budujesz na nim np. bar. Jeśli nie robisz tego więcej niż raz w roku to produkcja (kompletacja) przez Ciebie tego samochodu nie jest objęta obowiązkiem uzyskania homologacji. Oczywiście bazą do zabudowy może być też nie podwozie, ale kompletny pojazd - np przebudowa furgonetki na pogotowie itp. Podmiot dokonujący zabudowy pojazdu w zasadzie nie musi mieć konkretnego profilu działalności jak to ma miejsce przy przebudowie związanej ze zmianą rodzaju pojazdu, choć wiele WK bezpodstawnie tego wymaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.