jarekoli Napisano 10 Maj 2009 Share Napisano 10 Maj 2009 Witam wszystkich! Pisze prace magisterska na temat diagnostyki ukl.hamulcowych pojazdow pow. 3,5t i przyczep. Promotor wskazal mi 4 zagadnienia ktorymi mam sie zajac: -dociazanie podczas badania -badanie pojazdow z wieloma osiami napedowymi -badanie hamulca najazdowego w przyczepach z roznym rodzajem zaczepu -badanie sprawnosci retarderow Wiem ze przynajmieniej pierwsze trzy pozycje sa w miare opisane. Chodzi mi o dolkadniejsze opisy lub inne ciekawe informacjie, schematy urzadzen potrzebnych do wykonywania takich badan. Zalozenie jest takie: nie ma takiego ukladu hamulcowego jakiego nie mozna zbadac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kozioiek Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 Witaj. Masz kilka możliwości. Kontakt z konstruktorami urządzenia do badania układów hamulcowych najbliżej Fudim -Polma w Zakrzewie k. Poznania ul.Przemysłowa 10 tel.8944194, lub na Politechnice OSKP Pan Leszek Foltynowicz, oraz z Centrum Szkolenia Diagnostów Samochodowych PZMot Poznań ul. Cześnikowska 30 tel. 869-44-29 pozdrawiam PK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 Skontaktuj się też może z http://www.info.unimetal.pl/ Nawiasem Polibuda ma Okręgowkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 5 Czerwiec 2009 Share Napisano 5 Czerwiec 2009 -dociazanie podczas badania No to zajechało teorią. Domyślam się, że chodzi o dociążania pojazdu podczas badania sił hamowania. Jak kiedyś miałem przyjemność pracować jako diagnosta na przełomie lat 80 i 90 to wówczas wkładaliśmy na podłogę pojazdu ciężarki odpowiednie do nacisków określonych w dowodzie rejestracyjnym. Dopiero wtedy dokonywaliśmy pomiaru zbieżności bądź geometrii i sił hamowania na rolkach. Teraz jakoś każdy bawi się w pomiar sił hamowania samochodem nieobciążonym sprawdzając różnicę sił hamowania na 30% mimo, iż przepis jasno każde dociążyć auto. Jeśli się nie dociąży należy siły hamowania wyliczać z kilku wzorów wychodząc z dopuszczalnej masy całkowitej w stosunku do wartości przyspieszenia ziemskiego. Tak więc powtórzę się ale zaleciało teorią w zasadzie jak powinno być. Na marginesie doradzam lekturę Dz. U nr 32 i 227. Jest tu w dziale przepisy i jest tam mowa o wszystkich tematach pracy a o retarderach to odsyłam do stacji okręgowej PKS jeśli jest w pobliżu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koni Napisano 9 Maj 2010 Share Napisano 9 Maj 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Maj 2010 Share Napisano 9 Maj 2010 Zajrzyj do Dz.U.40 z 2006r poz 275 tam masz wyposażenie SKP i do Dz.U.155 z 2009 poz 1232 tam sposób wykonywania badań na podstawie tych dwóch dzienników czyli wyposażenia i sposobu wykonywania trzeba to ogarnąć i zorganizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 10 Maj 2010 Share Napisano 10 Maj 2010 studentka w potrzebie może nr tel czy coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koni Napisano 10 Maj 2010 Share Napisano 10 Maj 2010 tak a po co nr tel??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Maj 2010 Share Napisano 10 Maj 2010 pewnie, żeby korepetycji udzielić osobiście ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Maj 2010 Share Napisano 10 Maj 2010 tak a po co nr tel??? W sprawie tej "potrzeby" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 10 Maj 2010 Share Napisano 10 Maj 2010 Tomek D ostatnio w Mierzynie juz chlopakom pomagal to studentce jak sie zmusi tez pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.