Skocz do zawartości

zmiana rodzaju pojazdu


ketiw38

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie jak zmienić rodzaj przyczepy

Przytoczę tu kilka marek jak Sanok, Autosan, Ifa - które są rejestrowana jako obydwa rodzaje.

Przyszedł do mnie klient (rolnik) i chce zmienić rodzaj - wiadomo o co chodzi

Nie było oczywiście nic robione przy przyczepie - temat rzeka na temat czym się różnią przyczepy (niczym).

Nie można wykonać badania 6.7 bo nie było nic przy niej robione.

Jak więc to zrobić :?:

Według mnie to nie ma problemu z ciężarowej zrobić rolniczą - bo są wyższe wymagania dla ciężarowej jak dla rolniczej - ale jak to zrobić zgodnie z regułami i prawem.

 

np. Opinia rzeczoznawcy i na tej podstawie badanie 6.7 :?:

Chce podkreślić, że przyczepy o jednakowych nazwach i typach były rejestrowane jako ciężarowe i jako rolnicze :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • ketiw38

    9

  • Jacdiag

    8

  • blakop

    8

  • danielg539

    6

Chce podkreślić, że przyczepy o jednakowych nazwach i typach były rejestrowane jako ciężarowe i jako rolnicze :!:

Może jakiś przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketiw - sprawdzę w pracy jutro - przypomnij się, ale one bodajże zawsze się jakoś tam typem różniły.

 

Inna sprawa po czym ten typ rozpoznać, jak powiedzmy pojazd utraci oryginalną tabliczkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim chodzi mi o to czy i jak można zrobić zmianę rodzaju pojazdu - jeżeli nie ma faktury z warsztatu o przeróbce, a w tym przypadku czy potrzeba i wystarczy opinia rzeczoznawcy (może wystarczy opinia diagnosty)aby takie badanie wykonać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana rodzaju to zmiana rodzaju - tylko uprawniony przedsiębiorca na podstawie fakturki lub oświadczenia i badanie z opisem zmian. Innej opcji nie ma, a rzeczoznawca zbyteczny wręcz.*

 

* Nie dotyczy Polkowic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam oryginalną instrukcję przyczepy AUTOSAN D-47A i w opisie występuje ona jako rolnicza i ciężarowa.

Jedyna różnica jest, że DMC dla rolniczej jest niższe o 500kg - inne dane bez zmian włącznie z przyczepą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana rodzaju to zmiana rodzaju - tylko uprawniony przedsiębiorca na podstawie fakturki lub oświadczenia i badanie z opisem zmian. Innej opcji nie ma, a rzeczoznawca zbyteczny wręcz.*

 

* Nie dotyczy Polkowic ;)

Wszystko fajnie tylko jakie oświadczenie skoro nic nie było zrobine - no przepraszam trójkąt przykręcono - CZY TO JEST TO CO JA MAM OPISAĆ i mieć podstawę aby zrobić zmianę rodzaju :?::idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketiw - sprawdziłem - te typy tak naprawdę nieco się różnią, właśnie oznaczeniem literowym na końcu, choć faktycznie w potocznym określaniu modelu przeważnie te końcówki się pomija. o Autosanie wszak często się mówi (i tak podaje nawet w oficjalnej dokumentacji) D47 i koniec. IFA HW80.11 i koniec... Jak są pierwotne papiery albo tabliczka to masz szansę jeszcze dojść, ale tak...

 

Nie powiem Ci co masz wpisać.

Przerabiałem podobny problem z własnym autem. Kupiłem C5 ciężarowe (kombi). Ono i tak jest na 5 osób rejestrowane, a kratkę zdjęli... i założyli z powrotem na moje życzenie "bo psa wożę" ;) i chę taką mieć a nikt mi w samochodzie osobowym kratki mieć nie zabroni. I jaki opis zmian? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było oczywiście nic robione przy przyczepie - temat rzeka na temat czym się różnią przyczepy (niczym).

 

Niech założy chociaż dodatkowy zaczep z tyłu i wyprowadzi powietrze i gniazdo świateł jeśli już... Ale jeśli na tabliczce jest model ciężarowej to klops. A jak nagle by przyjechał raz z tabliczką potem bez tabliczki to bym go pogonił bo to jasna lewizna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo dużo jest przyczep bez haka z tyłu i są przyczepami roliniczymi.

Jak widać znowu jest bubel dignostcny :x

Bo otwiera się furtkę dla rolników, ale nie daje się przez nią przejść.

Oczywiście miałbym dużo problemów i wymogów, gdyby ktoś chciał zmienić rolniczą na ciężarową - ale w drugą stronę jest jeden i najważniejszy problem NIE MOŻNA TEGO ZROBIĆ NA STACJI (oczywiście bez faktury z zakładu przerabiającego)

Chory jest nasz kraj - a niby sprzyjający rolnictwu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Witam chciałbym poruszyc temat od nowa gdyż niedawno spotkałem się z takim problemem, może to niektórym wiadome ale ja jestem nowy i jeszcze wszytskiego nie wiem, otóż czy może ktoś jeśli wie opisać krok po kroku jak w najprostszy sposób zmienić z ciężarowej na rolniczą, w mojej okolicy jest dużo uprawnych mają dużo ciągników i dużo przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ma kilka aspektów:

I. Po co klient chce zmienić ?

 

1. Podatek od środków transportu

2. Cena za badanie

3. Termin badania ( przyczepy rolnicze na 2 lata)

 

II. Okoliczności

 

1. Kończy się dowód i pani lub pan z WK cofa na ustalenie danych ?

2. Tak znienacka bo sąsiad płaci mniej patrz pkt I ?

 

 

Mając tą wiedzę postępuj z godnie z informacjami zawartymi w tym poście

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4582&highlight=rolnicza pamiętając że możesz być szarpany jako ten co uszczuplił wpływy do budżetu RP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa Auosan D-46A i D-46B, D-47A i D-47B mają fabrycznie wyprowadzone

instalacje elektryczne i pneumatyczne oraz zamontowane fabrycznie na tylnej

belce urządzenie sprzęgające. Różnią się też miejscem wybicia numeru VIN i

miejscem mocowania tabliczki oraz średicą ucha sprzęgającego także rozmiarami

kół i opon. W tym wypadku ze zmianami jest mały problem.

Raz jeden klient wygrał sprawę z WK w sądzie ze zmianą w zapisie w DR jeżeli

wszystkie instalacje miał wyprowadzone fabrycznie, jedynie przyjechał ze skierowaniem na dodatkowe badanie z WK czy odpowiada warunkom przyczepy ciężarowej rolniczej. Jedynie ograniczyłem prędkość do 40 km/h.

 

[ Dodano: 26-01-2010, 15:02 ]

Najczęściej zapis w DR brzmi przyczepa ciężarowa specjalizowany kiedyś tak rejestrowali rolnicze a teraz nie przechodzi OBT jako rolnicza. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa Auosan D-46A i D-46B, D-47A i D-47B mają fabrycznie wyprowadzone

instalacje elektryczne i pneumatyczne oraz zamontowane fabrycznie na tylnej

belce urządzenie sprzęgające.

Raczej nie wszystkie wymienione przez Ciebie..

Jedynie ograniczyłem prędkość do 40 km/h.

Jak to zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszdł klient chce w samochodzie osobowym zmienić liczbę miejsc na 2 i zmniejszyć masę własną. Czy w samochodzie osobowym można zmniejszyć ilość miejsc? Czy powinien to zrobić podmiot który ma odpowiedni wpis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.