Skocz do zawartości

zmiana rodzaju pojazdu


ketiw38

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • ketiw38

    9

  • Jacdiag

    8

  • blakop

    8

  • danielg539

    6

Klient wie że DMC zostanie takie jak na tabliczce znamionowej. Chce obniżyć MW bo wymontował kanape tylną i pasy bezpieczeństwa. Nie wiem dlaczego MW jest tak istotna? Ponoć był w WK i oni nie widzą przeszkód, ale to nie oni podpisują się pod przeglądem, a może powiedzieli zupełnie co innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient wie że DMC zostanie takie jak na tabliczce znamionowej. Chce obniżyć MW bo wymontował kanape tylną i pasy bezpieczeństwa. Nie wiem dlaczego MW jest tak istotna? Ponoć był w WK i oni nie widzą przeszkód, ale to nie oni podpisują się pod przeglądem, a może powiedzieli zupełnie co innego?

Niech przywiezie to co wymontował, wrzućcie na wagę to zobaczycie że nie ma szans takie odchudzenie! Typowe wystawianie diagnosty na odstrzał dla zarobienia paru zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to,że zmniejszy się MW to nie znaczy, że zmniejszy się DMC :evil:

Ale kategoria B1 uprawnia do prowadzenia pojazdu o masie własnej poniżej 550kg.

Dopier co się uporałem z motocyklami przerabianymi na motorowery - już nie przyjeżdzają, to teraz kolej na samochody :?::shock::evil::evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopier co się uporałem z motocyklami przerabianymi na motorowery - już nie przyjeżdzają, to teraz kolej na samochody :?::shock::evil: :evil: :evil: :evil:

Jak przepłoszysz samochody to znajdą się jakieś inne "czołgi". I tak w kółko....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Pozwolę sobie odświeżyć ten temat.

Jak u kolegów wygląda problem zmiany rodzaju przyczepy z ciężarowej na rolniczą?

Co piszą przedsiębiorcy w zaświadczeniu dokonujący zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na przyczepę rolniczą?

Jak do takich zmian podchodzą Wasze wydziały komunikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma z tym problemu. Zjawia się "pacjent" biorę DR w rękę i sprawdzam co jest zapisane w DR a potem szukam w katalogu danego typu przyczepy. Wychodzi że rolnicza to klient do WK po korektę wpisu z innymi dokumentami typu f-ra zakupu itp. Jak WK poprawi wpis na rolniczą to klepie na 2 latka za małą kaskę. Jak wychodzi że ten typ przyczepy jest jako ciężarowa to wówczas na rok i kasa jak za ciężarową. Na zmiany konstrukcyjne jeszcze nikt u mnie nie wpadł a ja nikomu nic nie mówię :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zmiany konstrukcyjne jeszcze nikt u mnie nie wpadł a ja nikomu nic nie mówię

A u mie kilka osób już pytało.

Oprócz różnicy w cenach za OBT jest jeszcze jedna zaleta posiadania przyczepy rolniczej. Nie trzeba płacić podatku drogowego.

Z tego co zaobserwowałem, to rolnicy odkupują duże przyczepy (DMC pow 10 t) od firm transportowych. Przyczepy te są w fatalnym stanie technicznym i jako przyczepy ciężarowe nie spełniają warunków technicznych. W takich przypadkach zmiana rodzaju pojazdu na przyczepe rolniczą złagodziła by kryteria oceny takiego pojazdu (mniejsze wymagania odnośnie układów hamulcowych czy oświetlenia).

Ktoś może przerabiał ten temat?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

To odświeżam temacik jeszcze raz :D

 

Robicie zmiany konstrukcyjne z ciężarowych na rolnicze bo i u mnie klienci zaczeli się pytać o taką mozliwość a jak robicie to co chcecie od rolnika (jakie papiery :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Oprócz różnicy w cenach za OBT jest jeszcze jedna zaleta posiadania przyczepy rolniczej. Nie trzeba płacić podatku drogowego.....

I tak nie trzeba płacić o ile nie ma się samochodu ciężarowego w gospodarstwie - wypełnia się kwitek w UG (chyba raz wypełniłem zaraz po zakupie) i mam święty spokój.

 

Co do przyczepy o ładowności ok 10ton to sam jako rolnik myślę nad opchaniem D633 (ciężarowa bez wpisu że rolnicza) i zakupie jakiejś "budowlanki" o dmc 13ton.

Wielu rolników o tym myśli dlatego że lepiej ciągnąć jedną większą przyczepę niż dwie D633 czy D50, po prostu długość zestawu jest mniejsza i idzie sie zmieścić między drzewami na wąskich drogach, koszt utrzymania jednej większej jest niższy niż dwóch małych (policzcie OC i BT i często dojazdy na BT to kawał drogi - ja mam np 30km do najbliższej SKP).

Tak więc naprawdę nie dziwcie się że rolnicy łapią się za większe przyczepy i chcą mieć je jako ciężarowe rolnicze bo są często użytkowane przez 2 miesiące w roku (okres żniw).

 

Jakie są koszty zmiany rodzaju pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

na ostatnim szkoleniu w pod |Krakowem pan |Król z Warszawy powiedział że zmiany z przyczepy ciężarowej nz rolniczą są nie dopuszczalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robicie zmiany konstrukcyjne z ciężarowych na rolnicze bo i u mnie klienci zaczeli się pytać o taką mozliwość a jak robicie to co chcecie od rolnika (jakie papiery :) ).

 

U mnie jeszcze nie robiliśmy ,ale też już co nie którzy sie pytają jak to ugryść .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeszcze nie robiliśmy ,ale też już co nie którzy sie pytają jak to ugryść .

 

Myślałem i powiem że nie wiem jak, jaka to zmiana zaszła w przyczepie że może być rolniczą, opony rolnicze top za mało moim zdaniem zaczep z tyłu ? jak na razie nie robię takich zmian, pewnie na wiosnę ktoś znów będzie pytał bo na razie przyczepy stoją w stodołach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ostatnim szkoleniu w pod |Krakowem pan |Król z Warszawy powiedział że zmiany z przyczepy ciężarowej nz rolniczą są nie dopuszczalne :)

Może podparł to stwierdzenie jakimś §, czy tylko był to wolny wniosek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Myślałem i powiem że nie wiem jak, jaka to zmiana zaszła w przyczepie że może być rolniczą, opony rolnicze top za mało moim zdaniem zaczep z tyłu ? jak na razie nie robię takich zmian, pewnie na wiosnę ktoś znów będzie pytał bo na razie przyczepy stoją w stodołach :D
bo tak prawde mówiąc to każdą przyczepę ciężarową można by uznać za rolniczą bo niczym się nie różnią i była o tym dyskusja (hak z tyłu nie potrzebny, rodzaj hamulców też nie ma znaczenia bo ja w jednym ciągniku mam jednoobwodówkę a w drugim jedno i dwuobwodówkę do hamulców, lampeczki to kwestia wymiany żarówek). Natomiast przyczepa ciężarowa rolnicza nie może stać się ciężarową (samochodówką) bez przebudowy przez firmę posiadającą odpowiedni kod PKD swojej działalności.

Po mojemu bubel prawny i tyle ;) fajnie jakby przeznaczenie określał kupujący (kupuję nową przyczpę, ciągam ją ciągnikiem i płacę jak za rolniczą, złapie ktoś tę przyczepę za samochodem to wszystkie lata wstecz muszę opłacić jako nierolniczą i mandacik).

Poza tym zmiana z ciężarowej na c. rolniczą powinna być bezproblemowa bo spada prędkość a ładowność nie rośnie wbrew temu co myślicie. Tak wiem, ja to wiem i wy to wiecie, szkoda że ustawodawca nie napisze jakiegoś mądrego przepisu a tymczasem większość rolników jeździ wyklepanymi 15 razy autosanami z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych jakby mogła ciągać nowsze i pakowniejsze przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="Nikita_Bennet"]Poza tym zmiana z ciężarowej na c. rolniczą powinna być bezproblemowa bo spada prędkość a ładowność nie rośnie wbrew temu co myślicie. Tak wiem, ja to wiem i wy to wiecie, szkoda że ustawodawca nie napisze jakiegoś mądrego przepisu[quote]

Zgadzam się z tym i uważam, że powinna być możliwośc dokonania zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy samochodowej na rolniczą i to bez żadnych zmian konstrukcyjnych, bo tak na prawdę nic podczas tej zmiany sie nie zmienia. Takiej zmiany powinien dokonywać WK na podstawie oświadczenia właściciela pojazdu. Zmiana taka powinna być bezpowrotna, tz. przyczepa ciężarowa po zmianie na rolniczą nie mogła by juz nigdy być przyczepą ciężarową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pan Król stwierdził ża nie można ze względu na inne homologacje :(
A inne można, bez względu na homologację? :)
tak tylko czy starsze BDFy, kronki czy schmitze mają homologację? Ja chętnie wymieniłbym swoje przyczepki (1976r 1978r 1988r) na dwie z lat dziewięćdziesiątych ;)

Zawsze to młodsze choć moja najstarsza to oprócz głównych dwóch ceowników miała wszystko wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.