waga50 Napisano 28 Styczeń 2010 Share Napisano 28 Styczeń 2010 Nic się nie zmniejszy. Niech klient kupi sobie Smarta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisek Napisano 28 Styczeń 2010 Share Napisano 28 Styczeń 2010 Klient wie że DMC zostanie takie jak na tabliczce znamionowej. Chce obniżyć MW bo wymontował kanape tylną i pasy bezpieczeństwa. Nie wiem dlaczego MW jest tak istotna? Ponoć był w WK i oni nie widzą przeszkód, ale to nie oni podpisują się pod przeglądem, a może powiedzieli zupełnie co innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 28 Styczeń 2010 Share Napisano 28 Styczeń 2010 Ale to,że zmniejszy się MW to nie znaczy, że zmniejszy się DMC Ale kategoria B1 uprawnia do prowadzenia pojazdu o masie własnej poniżej 550kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Styczeń 2010 Share Napisano 29 Styczeń 2010 Klient wie że DMC zostanie takie jak na tabliczce znamionowej. Chce obniżyć MW bo wymontował kanape tylną i pasy bezpieczeństwa. Nie wiem dlaczego MW jest tak istotna? Ponoć był w WK i oni nie widzą przeszkód, ale to nie oni podpisują się pod przeglądem, a może powiedzieli zupełnie co innego? Niech przywiezie to co wymontował, wrzućcie na wagę to zobaczycie że nie ma szans takie odchudzenie! Typowe wystawianie diagnosty na odstrzał dla zarobienia paru zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 29 Styczeń 2010 Ale to,że zmniejszy się MW to nie znaczy, że zmniejszy się DMC Ale kategoria B1 uprawnia do prowadzenia pojazdu o masie własnej poniżej 550kg. Dopier co się uporałem z motocyklami przerabianymi na motorowery - już nie przyjeżdzają, to teraz kolej na samochody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 29 Styczeń 2010 Share Napisano 29 Styczeń 2010 Dopier co się uporałem z motocyklami przerabianymi na motorowery - już nie przyjeżdzają, to teraz kolej na samochody :evil: :evil: Jak przepłoszysz samochody to znajdą się jakieś inne "czołgi". I tak w kółko.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 29 Styczeń 2010 Share Napisano 29 Styczeń 2010 A konia trojańskiego da sie zarejestrować???? Drewniany przecie ale koła miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Czerwiec 2010 Share Napisano 7 Czerwiec 2010 Pozwolę sobie odświeżyć ten temat. Jak u kolegów wygląda problem zmiany rodzaju przyczepy z ciężarowej na rolniczą? Co piszą przedsiębiorcy w zaświadczeniu dokonujący zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na przyczepę rolniczą? Jak do takich zmian podchodzą Wasze wydziały komunikacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 7 Czerwiec 2010 Share Napisano 7 Czerwiec 2010 Piszą opony wymieniono na rolnicze, oznakowanie dla pojazdów wolnobieżnych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Czerwiec 2010 Share Napisano 7 Czerwiec 2010 U mnie nie ma z tym problemu. Zjawia się "pacjent" biorę DR w rękę i sprawdzam co jest zapisane w DR a potem szukam w katalogu danego typu przyczepy. Wychodzi że rolnicza to klient do WK po korektę wpisu z innymi dokumentami typu f-ra zakupu itp. Jak WK poprawi wpis na rolniczą to klepie na 2 latka za małą kaskę. Jak wychodzi że ten typ przyczepy jest jako ciężarowa to wówczas na rok i kasa jak za ciężarową. Na zmiany konstrukcyjne jeszcze nikt u mnie nie wpadł a ja nikomu nic nie mówię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Czerwiec 2010 Share Napisano 8 Czerwiec 2010 Na zmiany konstrukcyjne jeszcze nikt u mnie nie wpadł a ja nikomu nic nie mówię A u mie kilka osób już pytało. Oprócz różnicy w cenach za OBT jest jeszcze jedna zaleta posiadania przyczepy rolniczej. Nie trzeba płacić podatku drogowego. Z tego co zaobserwowałem, to rolnicy odkupują duże przyczepy (DMC pow 10 t) od firm transportowych. Przyczepy te są w fatalnym stanie technicznym i jako przyczepy ciężarowe nie spełniają warunków technicznych. W takich przypadkach zmiana rodzaju pojazdu na przyczepe rolniczą złagodziła by kryteria oceny takiego pojazdu (mniejsze wymagania odnośnie układów hamulcowych czy oświetlenia). Ktoś może przerabiał ten temat? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 11 Sierpień 2011 Share Napisano 11 Sierpień 2011 To odświeżam temacik jeszcze raz Robicie zmiany konstrukcyjne z ciężarowych na rolnicze bo i u mnie klienci zaczeli się pytać o taką mozliwość a jak robicie to co chcecie od rolnika (jakie papiery ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 12 Sierpień 2011 Share Napisano 12 Sierpień 2011 ...Oprócz różnicy w cenach za OBT jest jeszcze jedna zaleta posiadania przyczepy rolniczej. Nie trzeba płacić podatku drogowego..... I tak nie trzeba płacić o ile nie ma się samochodu ciężarowego w gospodarstwie - wypełnia się kwitek w UG (chyba raz wypełniłem zaraz po zakupie) i mam święty spokój. Co do przyczepy o ładowności ok 10ton to sam jako rolnik myślę nad opchaniem D633 (ciężarowa bez wpisu że rolnicza) i zakupie jakiejś "budowlanki" o dmc 13ton. Wielu rolników o tym myśli dlatego że lepiej ciągnąć jedną większą przyczepę niż dwie D633 czy D50, po prostu długość zestawu jest mniejsza i idzie sie zmieścić między drzewami na wąskich drogach, koszt utrzymania jednej większej jest niższy niż dwóch małych (policzcie OC i BT i często dojazdy na BT to kawał drogi - ja mam np 30km do najbliższej SKP). Tak więc naprawdę nie dziwcie się że rolnicy łapią się za większe przyczepy i chcą mieć je jako ciężarowe rolnicze bo są często użytkowane przez 2 miesiące w roku (okres żniw). Jakie są koszty zmiany rodzaju pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 na ostatnim szkoleniu w pod |Krakowem pan |Król z Warszawy powiedział że zmiany z przyczepy ciężarowej nz rolniczą są nie dopuszczalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 Robicie zmiany konstrukcyjne z ciężarowych na rolnicze bo i u mnie klienci zaczeli się pytać o taką mozliwość a jak robicie to co chcecie od rolnika (jakie papiery ). U mnie jeszcze nie robiliśmy ,ale też już co nie którzy sie pytają jak to ugryść . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 U mnie jeszcze nie robiliśmy ,ale też już co nie którzy sie pytają jak to ugryść . Myślałem i powiem że nie wiem jak, jaka to zmiana zaszła w przyczepie że może być rolniczą, opony rolnicze top za mało moim zdaniem zaczep z tyłu ? jak na razie nie robię takich zmian, pewnie na wiosnę ktoś znów będzie pytał bo na razie przyczepy stoją w stodołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 Ja mam gdzieś jakieś materiały o tych przeróbkach z Bydgoszczy .Jak znajdę to dziś lub jutro wrzucę lub napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 na ostatnim szkoleniu w pod |Krakowem pan |Król z Warszawy powiedział że zmiany z przyczepy ciężarowej nz rolniczą są nie dopuszczalne Może podparł to stwierdzenie jakimś §, czy tylko był to wolny wniosek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 ...Myślałem i powiem że nie wiem jak, jaka to zmiana zaszła w przyczepie że może być rolniczą, opony rolnicze top za mało moim zdaniem zaczep z tyłu ? jak na razie nie robię takich zmian, pewnie na wiosnę ktoś znów będzie pytał bo na razie przyczepy stoją w stodołach bo tak prawde mówiąc to każdą przyczepę ciężarową można by uznać za rolniczą bo niczym się nie różnią i była o tym dyskusja (hak z tyłu nie potrzebny, rodzaj hamulców też nie ma znaczenia bo ja w jednym ciągniku mam jednoobwodówkę a w drugim jedno i dwuobwodówkę do hamulców, lampeczki to kwestia wymiany żarówek). Natomiast przyczepa ciężarowa rolnicza nie może stać się ciężarową (samochodówką) bez przebudowy przez firmę posiadającą odpowiedni kod PKD swojej działalności.Po mojemu bubel prawny i tyle fajnie jakby przeznaczenie określał kupujący (kupuję nową przyczpę, ciągam ją ciągnikiem i płacę jak za rolniczą, złapie ktoś tę przyczepę za samochodem to wszystkie lata wstecz muszę opłacić jako nierolniczą i mandacik). Poza tym zmiana z ciężarowej na c. rolniczą powinna być bezproblemowa bo spada prędkość a ładowność nie rośnie wbrew temu co myślicie. Tak wiem, ja to wiem i wy to wiecie, szkoda że ustawodawca nie napisze jakiegoś mądrego przepisu a tymczasem większość rolników jeździ wyklepanymi 15 razy autosanami z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych jakby mogła ciągać nowsze i pakowniejsze przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 pan Król stwierdził ża nie można ze względu na inne homologacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 pan Król stwierdził ża nie można ze względu na inne homologacje A inne można, bez względu na homologację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 np. z ciężarowego na osobowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 I z pewnością jest na to jakaś podstawa prawna - tak? A z ciężarowego na specjalny można? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 [quote name="Nikita_Bennet"]Poza tym zmiana z ciężarowej na c. rolniczą powinna być bezproblemowa bo spada prędkość a ładowność nie rośnie wbrew temu co myślicie. Tak wiem, ja to wiem i wy to wiecie, szkoda że ustawodawca nie napisze jakiegoś mądrego przepisu[quote] Zgadzam się z tym i uważam, że powinna być możliwośc dokonania zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy samochodowej na rolniczą i to bez żadnych zmian konstrukcyjnych, bo tak na prawdę nic podczas tej zmiany sie nie zmienia. Takiej zmiany powinien dokonywać WK na podstawie oświadczenia właściciela pojazdu. Zmiana taka powinna być bezpowrotna, tz. przyczepa ciężarowa po zmianie na rolniczą nie mogła by juz nigdy być przyczepą ciężarową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 pan Król stwierdził ża nie można ze względu na inne homologacje A inne można, bez względu na homologację? tak tylko czy starsze BDFy, kronki czy schmitze mają homologację? Ja chętnie wymieniłbym swoje przyczepki (1976r 1978r 1988r) na dwie z lat dziewięćdziesiątych Zawsze to młodsze choć moja najstarsza to oprócz głównych dwóch ceowników miała wszystko wymienione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.