Skocz do zawartości

VAT 1, a zwiększenie liczby miejsc.


SLAWOMIR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ! Jestem nowym uczestnikiem Waszego forum i nie mam zbyt wiele wspólnego z diagnostyką samochodową. Poszukując informacji na pytania dotyczące zmian, których chciałbym dokonać w aucie natknąłem sie na to bardzo interesujące i fachowe forum. No ale do rzeczy szanowne gremium. Zakupiłem Peugeota Partnera L2, liczba miejsc 3 (jeden rząd siedzeń), kratka, homologacja ciężarowa , czyli pełen VAT1. Chciałbym dołożyć drugi rząd siedzeń nie tracąc VAT1. Auto jest z grudnia 2008, a obecne przepisy znów się zmieniły po orzeczeniu trybunału. Napiszcie , czy da się i przede wszystkim czy mogę takie zmiany zrobić w tym aucie. Dodam jeszcze, że ładowność auta wynosi 750 kg. Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki manewr się nie uda,bo nie spełnisz żadnego warunku,w takim przypadku teoretycznie byłby VAT -2 ,ale niestety nie w przypadku Partnera bo drastyczne się zmniejszy część ladunkowa,która powinna być większa od części pasażerskiej.To jest moja opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dołożyć drugi rząd siedzeń nie tracąc VAT1.

 

Udaj się do swojego US i zapytaj się czy respektują orzeczenie sądu w sprawie aut z kratką. Jeśli tak to prawdopodobnie będziesz mógł dołożyć jeszcze jeden rząd siedzeń i przesunąć kratkę.

 

VAT1 nie utrzymasz jak pisze mirek.g,

 

Jeszcze jedno jak w partnerze mieszczą się z przodu trzy siedzenia obok siebie? :shock: Chyba dwa i tylna kanapa trójka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i Panie ! Jak już napisałem Partner jest z grudnia 2008, czyli nowy model (większy ) i ma z przodu tzw. kanapę multiflex. Wszystkie fotele posiadają trzypunktowe pasy bezpieczenstwa. Jest produkowana też wersja osobowa (obecnie również z homologacją ciężarową), która z przodu ma 2 fotele, z tyłu 3 i kratkę.Auto jest z pełnym odliczeniem vat. Dlatego zasugerowałem się tymi zmianami i szukam rowiązania. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przede wszystkim podłogę czy ma fabryczne punkty kotwiczenia siedzeń i pasów dla 2 rzędu. Może być tak że producent dla tego konkretnego pojazdu nie wzmocnił podłogi i nie przewidział możliwości montażu dodatkowego rzędu siedzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przede wszystkim podłogę czy ma fabryczne punkty kotwiczenia siedzeń i pasów dla 2 rzędu.

Dokładnie tak chyba że siedzenia przykręcisz wkrętami (co już widziałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przede wszystkim podłogę czy ma fabryczne punkty kotwiczenia siedzeń i pasów dla 2 rzędu.

Dokładnie tach chyba że siedzenia przykręcisz wkrętami (co już widziałem)

Mowisz o wkrętach-po co taki wydatek a np.siedzenia połączone-spawane chyba od autobusu H100 wsunięte po między I rząd siedzeń a ścianę rozdze.pssestrzeń pas. od bagazowej/autentyk-miałem to naBT Fiat Ducato/ i juz mozemy wozić więcej ludzi! :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno możesz dołożyć drugą kanapę i przesunąć kratkę.

Wtedy samochód będzie dalej ciężarowy, zmieni się ładowność o liczba osób x 68 kg każda.

 

po takiej zmianie badanie techniczne i do urzędu.

Niektóre urzędy mogą wymagać by zmian tych dokonała firma uprawniona z PKD 5020A

 

tu możesz trochę doczytać

http://rejestracjasamochodu.pl/html/zmiana-ciezarowe-na-osobowe.html

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno możesz dołożyć drugą kanapę i przesunąć kratkę.

Wtedy samochód będzie dalej ciężarowy, zmieni się ładowność o liczba osób x 68 kg każda.

 

po takiej zmianie badanie techniczne i do urzędu.

Niektóre urzędy mogą wymagać by zmian tych dokonała firma uprawniona z PKD 5020A

 

tu możesz trochę doczytać

http://rejestracjasamochodu.pl/html/zmiana-ciezarowe-na-osobowe.html

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

 

Trochę uprościłeś sprawę,poczytaj posty wyżej to zrozumiesz problem,nie jest problem z kratką tylko dołożenia kanapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno możesz dołożyć drugą kanapę i przesunąć kratkę.

 

Jeśli są oryginalne punkty kotwiczenia

 

zmieni się ładowność o liczba osób x 68 kg każda.

 

Ładowność się nie zmieni, chyba, że o wagę foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Vat 1 napewno sie nie zalapiesz, a co do montazu foteli to musisz uwazac na fotele i podloge, szkoda auta i klopotow w rejestracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i Panie! Zasięgnąłem porady w Peugeocie i dowiedziałem się, że mogę zrobić taką przeróbkę utrzymując VAT1. Ładowność będzie ok. kratka również. Trzeba tylko wzmocnić podłogę. Czyli Dariusz ma dobrą informację dla mnie. Jednak kiedy zapytałem w Citroenie, który ma blizniaczy produkt Berlingo, powiedzieli mi, że się nie da. Pozostaje mi więc zapytać w skarbówce, czy warto zaczynać taką przeróbkę. Trudny temat ale chyba jest więcej osób, które ten temat może zainteresować. Jeżeli macie jakieś sprawdzone informacje, piszcie co o tym wiecie. Za posty zamieszczone do tej pory bardzo dziękuję. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że mogę zrobić taką przeróbkę utrzymując VAT1.

 

To ci źle powiedzieli, bo VAT 1 może mieć TYLKO jeden rząd siedzeń z dwoma jest VAT 2 a na to Twoje auto się na pewno nie załapie.

 

VAT 1 stracisz, ale najprawdopodobniej będziesz mógł nadal odliczać vat od paliwa bo US w polsce zaczynają się stosować do wyroku sądu więc:

 

Udaj się do swojego US i zapytaj się czy respektują orzeczenie sądu w sprawie aut z kratką. Jeśli tak to prawdopodobnie będziesz mógł dołożyć jeszcze jeden rząd siedzeń i przesunąć kratkę.

 

A nie słuchaj rady gościa z serwisu który nie ma pojęcia o tym co mówi a zapaliły mu się w oczach złotówki które zapłacisz u niego za przeróbkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, czy będziesz mógł odliczać VAT czy nie, to jest osobna bajka. Zależy ona od interpretacji pewnych faktów przez Twój US w świetle orzeczeń ETS (przy jednoczesnym braku krajowej wykładni i pewnej sprzeczności z krajowymi przepisami).

Z pewnością natomiast pojazd nie będzie miał już wpisanej do DR żadnej adnotacji VAT, bo po dołożeniu foteli nie będzie spełniał żadnej z definicji zawartych w ustawie o VAT, która to reguluje (VAT 1 nie może mieć dwóch rzędów siedzeń, a na VAT2 masz za krótkie auto). Ale jak powtarzam nie musi to oznaczać barku możliwości odliczania, bo te kwestie rządzą się obecnie własnymi prawami i lokalnymi interpretacjami w US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bez przesady z tym PKD 5020A - to inna historia - tu nie ma zmiany rodzaju pojazdu.

 

dlatego napisałem, że niektóre urzędy mogą żądać.

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i Panie. Sytuacja zaczyna się powoli wyjaśniać. Jako początkujący nie wiedziałem, że można odliczać vat od paliwa bez tego wpisu VAT1. Rozumiem, że do tego wystarczy homologacja ciężarowa pojazdu, której nie stracę dokładając rząd siedzeń. Jednak to musi potwierdzić mój US. Czy dobrze zrozumiałem? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.