Skocz do zawartości

Swiatla HID (ksenony) w motocyklu ???


Tytus

Rekomendowane odpowiedzi

Ja uważam, że jeżeli jest mowa o regulacji to chodzi o możliwość regulacji strumienia światła na przyrządzie do badania ustawienia świateł. Coś co zostało wyregulowane przez pewien czas powinno zachować zadane wartości. W innym przypadku użyto by słowa "korekcja".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Czesc

No to sie ladnie temat rozwinal i wnioskuje z niego, ze w zasadzie oprocz odczytu rodzaju reflektora ze szkla nie ma innych jasno okreslonych podstaw co do uznania projektorow HID za "nielegalne". I dobrze :)

 

[ Dodano: 24-06-2009, 08:32 ]

Witam

Pojazdy ze "zwykłym" oświetleniem nie posiadają spryskiwacza reflektorów

Kolego adam1501 w tym przypadku się mylisz. Jest dużo pojazdów wyposażonych w spryskiwacze reflektorów a są wyposażone w "zwykłe" reflektory. Wprawdzie soczewkowe ale jednak "zwykłe".

 

Niekoniecznie soczewkowe...wiele tzw skandynawskich wersji pojazdow mialo spryskiwacze czy tez wycieraczki ma reflektorach (n.p. Lada WAZ Ziguli, Niva). A ze wspolczesnych masa Volviakow nadal je ma (ja nawet sprawdzam na BT czy dzialaja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze w zasadzie oprocz odczytu rodzaju reflektora ze szkla nie ma innych jasno okreslonych podstaw co do uznania projektorow HID za "nielegalne"

 

Ja nie dopuszczam do ruchu żadnych przeróbek. Twardo wymagam samopoziomowania i czyszczenia. Poza tym HID-y z allegro czy z warsztatu montowane w miejscu np. H7 nie są ani atestowane ani homologowane, tak samo jak żarówki 90/100 W. Aby zamontować ksenon lampa musi mieć mocowanie D a nie H. To są zupełnie inne mocowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

 

Ja nie dopuszczam do ruchu żadnych przeróbek. Twardo wymagam samopoziomowania i czyszczenia. Poza tym HID-y z allegro czy z warsztatu montowane w miejscu np. H7 nie są ani atestowane ani homologowane, tak samo jak żarówki 90/100 W. Aby zamontować ksenon lampa musi mieć mocowanie D a nie H. To są zupełnie inne mocowania...

 

Psuju ja rowniez nie dopuszczam, ale widze ze jedyna podstawa prawna moze byc typ reflektora, bo przeciez nasze badanie ma byc bezinwazyjne - prawda???

P.S. Jak sprawdzasz dzialanie samopoziomowania, zwlaszcza w starszych pojazdach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo przeciez nasze badanie ma byc bezinwazyjne - prawda???

 

Wystarczy, że zajrzysz pod maskę Palniki HID kupowane do gniazd typu H są na stałe zespolone z wiązką, w większości przypadków (nie we wszystkich) oryginalne reflektory mają przetwornice wbudowane w lampie a nie na pasie przednim przykręcone na dwa wkręty.

 

Jak sprawdzasz dzialanie samopoziomowania, zwlaszcza w starszych pojazdach???

 

Po przekręceniu kluczyka i włączeniu świateł, światła najpierw "wahają" się góra/dół (a czasem w nowszych autach również lewo/prawo) i dopiero zajmują poprawną pozycję.

 

Ogólnie ujmując jest duuuużo objawów założenia nielegalnych świateł HID.

 

P.S. A jak sprawdzisz czy klient nie ma żarówek H4 90/100 w lampach jak masz takie podejrzenie? A jak sprawdzisz numer zbiornika gazu toroidalnego bezinwazyjnie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.