volvik Napisano 15 Czerwiec 2009 Share Napisano 15 Czerwiec 2009 Cieszę się, że znalazłem to forum, gdyż wierzę, że przy tej ilości fachowców będziecie mi w stanie pomóc. Od jakiegoś czasu staram się znaleźć odpowiedź na pytanie jak to jest. W dowodzie rejestracyjnym auta mam wpisane: dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem = 2000 kg oraz dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 2000 kg. Z "Warunków technicznych dopuszczenia pojazdów..." wynika, że DMC pojazdu holującego przyczepę z hamulcem najazdowym musi wynosić conajmniej 1,33 DMC przyczepy. Czyli, żeby holować przyczepę DMC=2000 kg powinienem mieć auto DMC=2660kg. Kontrolowała mnie już policja, kiedy jechałem moim zestawem i nie było problemów, mimo że powyższy warunek nie jest spełniony. Jak to w takim razie jest: czy skoro mam "wbitą" w DR auta przyczepę 2000 kg to mogę z nią spokojnie jeździć, czy też ryzykuję nieprzyjemnościami z panami Policjantami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Kolego nie wiem co to za pojazd ale zobacz co pisze na tabliczce identyfikacyjnej może ktoś kiedyś się "pomylił" i źle wpisał dmc przyczepy albo może był taki zapis w DR innego państwa skąd ten pojazd pochodził. Z tabliczki odejmij drugą pozycję od pierwszej i masz dmc przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Przede wszystkim podaj co masz za auto i jaki masz wzór DR? Nowy wzór DR (z polami O1 i O2) nie ma już rubryki DMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volvik Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Przede wszystkim podaj co masz za auto i jaki masz wzór DR? Nowy wzór DR (z polami O1 i O2) nie ma już rubryki DMC przyczepy. dowod mam nowy (moj blad) - nie DMC a MMC jest podane auto: volvo v70 2,5 TDi 140 KM (1998 r) ale przykladowo tez: nissan x-trail 2,2 diesel (DMC ma 2050 kg bodajze, MMC przyczepy 2000 kg). Chodzi mi o to jak to sie ma do warunkow technicznych (tego slynnego 1,33 DMC). Dzięki. P.S. Z tym, że mnie interesuje, czy jeżeli w O.1 mam podane 2000 kg to moge tym autem holowac przyczepe 2000 kg (niezależnie od tego jakie to auto), czy tez policja mnie zatrzyma i beda klopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Wydaje mi się , że MMC przyczepy z hamulcem powinna być 1800 kg (w/g katalogu ITS), ale jaka jest DMC zespołu pojazdów na tabliczce? Nissan w/g ITS MMC przyczep 750/2000 kg. W przypadku Nissana tak może być. Dz.U. 32 art.3 par.4 pkt 4) d). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volvik Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Wydaje mi się , że MMC przyczepy z hamulcem powinna być 1800 kg (w/g katalogu ITS), ale jaka jest DMC zespołu pojazdów na tabliczce?Nissan w/g ITS MMC przyczep 750/2000 kg. W przypadku Nissana tak może być. Dz.U. 32 art.3 par.4 pkt 4) d). To wytlumacz mi prosze: rozumiem, ze nissanem moge holowac 2-tonowa przyczepe. To jak to sie ma do warunku DMC przyczepy <= 1,33 DMC pojazdu holujacego. Taki przepis chyba obowiazuje? Par. 147. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Dzieki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Ale przecież to odnosi się do hamulców jakie muszą być w przyczepach jeżeli dmc pojazdu wynosi co najmniej 1,33 dmc przyczepy, odnośnie pojazdów jest : art.3 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3.500 kg, z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. 5. (20) Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć: a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość, b) 750 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volvik Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Ale przecież to odnosi się do hamulców jakie muszą być w przyczepach jeżeli dmc pojazdu wynosi co najmniej 1,33 dmc przyczepy, odnośnie pojazdów jest : art.3 no tak, ale jesli pojazdem niespelniajacym tego warunku holuje taka przyczepe to znaczy, ze ma ona hamulce nieodpowiednie (rozkminiajac zapis od tylu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 No tak, ale nie zupełnie tak bo oznaczałoby to, że jak zamontujesz inne hamulce to np. Fiatem 126P można by ciągać przyczepę o dmc 2000kg co jest absurdem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volvik Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2009 No tak, ale nie zupełnie tak bo oznaczałoby to, że jak zamontujesz inne hamulce to np. Fiatem 126P można by ciągać przyczepę o dmc 2000kg co jest absurdem. no chyba nie tak bo rozmawiamy o hamulcach w przyczepie a nie w aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Z tym, że mnie interesuje, czy jeżeli w O.1 mam podane 2000 kg to moge tym autem holowac przyczepe 2000 kg Odpowiadając na skróty i szybko : Tak możesz ciągnąć taką przyczepę pod warunkiem, że auto jest obciążone do wartości DMC a przyczepa ma hamulec, bo nie możesz ciągnąć przyczepy większej niż "sam" ważysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marwyk Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 A co powiecie na taki przypadek. Ford Galaxy 1.9 tdi 131 KM masy w dowodzie F1 i F2 2470 F3- brak, G 1683 oraz Q1 2000; na tabliczce masa zespolu pojazdów 4000 . Czy to jest prawidlowy wpis w dowodzie? Czy trzeba zmniejszyć to Q1? Tak żeby F1+Q1 dało 4000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 Jeśli wpis O1 został zrobiony na podstawie homologacji to oznacza że może ciągnąć przyczepę z ham. 2000kg jedynie pojazdu nie może obciążać w pełni tak by na drodze zważony zestaw nie przekroczył 4000kg - było to już na forum łącznie z pismem z MI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 Czy trzeba zmniejszyć to Q1? Tak żeby F1+Q1 dało 4000? w DR nie ma takich pozycji jest O1 i O2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 Jest parametr Q ale to jest stosunek mocy do masy własnej; (kW/kg) dotyczy motorowerów i motocykli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marwyk Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 To sie wszystko zgadza tylko teraz diagnosta na stacji powiedział że jak będę wymieniał dowód to mi zmniejszy uciąg haka tak żeby DMC pojazdu czyli 2470 + DMC przyczepy dało 4000 czyli z Q1 zrobi z 2000 kg tylko 1530 kg. Czy to jest prawidłowe jego myslenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 Czy to jest prawidłowe jego myslenie? Moim zdaniem błędne . Przeczytaj dokładnie ten temat : http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6348&highlight=thalia wydrukuj sobie pismo i pokarz diagnoście. Powinien zmienić zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marwyk Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 dzięki wielkie właśnie tego szukałem jadę jutro na stacje z tym pisemkiem żeby się zapoznali. Bo już kilka aut sprowadzonych mi zaniżyli, dla mnie to nie problem bo będą się martwic właściciele przyszli jak będą coś ciągnąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.