Skocz do zawartości

O1 = 2000 kg DMC = 2000 kg


volvik

Rekomendowane odpowiedzi

Cieszę się, że znalazłem to forum, gdyż wierzę, że przy tej ilości fachowców będziecie mi w stanie pomóc.

 

Od jakiegoś czasu staram się znaleźć odpowiedź na pytanie jak to jest. W dowodzie rejestracyjnym auta mam wpisane: dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem = 2000 kg oraz dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 2000 kg.

 

Z "Warunków technicznych dopuszczenia pojazdów..." wynika, że DMC pojazdu holującego przyczepę z hamulcem najazdowym musi wynosić conajmniej 1,33 DMC przyczepy. Czyli, żeby holować przyczepę DMC=2000 kg powinienem mieć auto DMC=2660kg.

 

Kontrolowała mnie już policja, kiedy jechałem moim zestawem i nie było problemów, mimo że powyższy warunek nie jest spełniony. Jak to w takim razie jest: czy skoro mam "wbitą" w DR auta przyczepę 2000 kg to mogę z nią spokojnie jeździć, czy też ryzykuję nieprzyjemnościami z panami Policjantami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem co to za pojazd ale zobacz co pisze na tabliczce identyfikacyjnej może ktoś kiedyś się "pomylił" i źle wpisał dmc przyczepy albo może był taki zapis w DR innego państwa skąd ten pojazd pochodził.

Z tabliczki odejmij drugą pozycję od pierwszej i masz dmc przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim podaj co masz za auto i jaki masz wzór DR? Nowy wzór DR (z polami O1 i O2) nie ma już rubryki DMC przyczepy.

 

dowod mam nowy (moj blad) - nie DMC a MMC jest podane

 

auto: volvo v70 2,5 TDi 140 KM (1998 r)

 

ale przykladowo tez:

 

nissan x-trail 2,2 diesel (DMC ma 2050 kg bodajze, MMC przyczepy 2000 kg).

 

Chodzi mi o to jak to sie ma do warunkow technicznych (tego slynnego 1,33 DMC).

 

Dzięki.

 

P.S. Z tym, że mnie interesuje, czy jeżeli w O.1 mam podane 2000 kg to moge tym autem holowac przyczepe 2000 kg (niezależnie od tego jakie to auto), czy tez policja mnie zatrzyma i beda klopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się , że MMC przyczepy z hamulcem powinna być 1800 kg (w/g katalogu ITS), ale jaka jest DMC zespołu pojazdów na tabliczce?

Nissan w/g ITS MMC przyczep 750/2000 kg. W przypadku Nissana tak może być. Dz.U. 32 art.3 par.4 pkt 4) d).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się , że MMC przyczepy z hamulcem powinna być 1800 kg (w/g katalogu ITS), ale jaka jest DMC zespołu pojazdów na tabliczce?

Nissan w/g ITS MMC przyczep 750/2000 kg. W przypadku Nissana tak może być. Dz.U. 32 art.3 par.4 pkt 4) d).

 

To wytlumacz mi prosze: rozumiem, ze nissanem moge holowac 2-tonowa przyczepe. To jak to sie ma do warunku DMC przyczepy <= 1,33 DMC pojazdu holujacego. Taki przepis chyba obowiazuje?

 

Par. 14

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież to odnosi się do hamulców jakie muszą być w przyczepach jeżeli dmc pojazdu wynosi co najmniej 1,33 dmc przyczepy, odnośnie pojazdów jest : art.3

 

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może

przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do

rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów

samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 %

wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych

warunków.

5. (20) Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może

przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy

całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,

b) 750 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież to odnosi się do hamulców jakie muszą być w przyczepach jeżeli dmc pojazdu wynosi co najmniej 1,33 dmc przyczepy, odnośnie pojazdów jest : art.3

 

no tak, ale jesli pojazdem niespelniajacym tego warunku holuje taka przyczepe to znaczy, ze ma ona hamulce nieodpowiednie (rozkminiajac zapis od tylu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale nie zupełnie tak bo oznaczałoby to, że jak zamontujesz inne hamulce to np. Fiatem 126P można by ciągać przyczepę o dmc 2000kg co jest absurdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale nie zupełnie tak bo oznaczałoby to, że jak zamontujesz inne hamulce to np. Fiatem 126P można by ciągać przyczepę o dmc 2000kg co jest absurdem.

 

no chyba nie tak bo rozmawiamy o hamulcach w przyczepie a nie w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że mnie interesuje, czy jeżeli w O.1 mam podane 2000 kg to moge tym autem holowac przyczepe 2000 kg

Odpowiadając na skróty i szybko : Tak możesz ciągnąć taką przyczepę pod warunkiem, że auto jest obciążone do wartości DMC a przyczepa ma hamulec, bo nie możesz ciągnąć przyczepy większej niż "sam" ważysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

A co powiecie na taki przypadek.

Ford Galaxy 1.9 tdi 131 KM masy w dowodzie F1 i F2 2470 F3- brak, G 1683 oraz Q1 2000; na tabliczce masa zespolu pojazdów 4000 .

Czy to jest prawidlowy wpis w dowodzie?

Czy trzeba zmniejszyć to Q1?

Tak żeby F1+Q1 dało 4000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wpis O1 został zrobiony na podstawie homologacji to oznacza że może ciągnąć przyczepę z ham. 2000kg jedynie pojazdu nie może obciążać w pełni tak by na drodze zważony zestaw nie przekroczył 4000kg - było to już na forum łącznie z pismem z MI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sie wszystko zgadza tylko teraz diagnosta na stacji powiedział że jak będę wymieniał dowód to mi zmniejszy uciąg haka tak żeby DMC pojazdu czyli 2470 + DMC przyczepy dało 4000 czyli z Q1 zrobi z 2000 kg tylko 1530 kg.

Czy to jest prawidłowe jego myslenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie właśnie tego szukałem jadę jutro na stacje z tym pisemkiem żeby się zapoznali.

Bo już kilka aut sprowadzonych mi zaniżyli, dla mnie to nie problem bo będą się martwic właściciele przyszli jak będą coś ciągnąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.