blakop Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Sorki, że tutaj, ale jakoś nie wiedziałem gdzie. Zmieniam olej w aucie - do tej pory lałem Mobil SuperS (półsyntetyczny) 10W40. Sęk w tym, że auto zaczęło brać tego leju więcej niż ustawa przewiduje. Auto (benzyna) stare jak świat przebieg jak do księżyca i z powrotem - przy czym ani tam widocznie nie kopci, nie gubi też ani kropelki... Więc gdzie ten olej? Poradzono mi wlać teraz olej o większej lepkości np. 15W40 ale jak tak patrzę to już przeważnie mineralne są... Pytanie zatem krótkie - trzymać się tego oleju co dotychczas, czy rzeczywiście brać inny olej (jaki?) w nadziei, że będzie lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Czyli na 10 tyś km ile bierze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Na 15 tyś, bo co tyle się wymienia półsyntetyk. 15W ty TYLKO mineralne, nie ma innych. Jak bierze od max do min między okresami to jest ok, jak nie to przejdź na mineralny. Na jakiś czas pomoże... Pewnie jeszcze gazik w autku??? tak to jest z tym ustrojstwem niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Albo olej przepala albo gdzieś on wycieka, innej opcji nie ma. Choć powiedzenie, 'dużo' jest pojęciem względnym więc napisz ile go bierze bo być może mieścisz się w normie producenta lub nieco ją przekraczasz, co przy przebiegu o jakim piszesz jest raczej normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Albo olej przepala albo gdzieś on wycieka, innej opcji nie ma. Choć powiedzenie, 'dużo' jest pojęciem względnym więc napisz ile go bierze bo być może mieścisz się w normie producenta lub nieco ją przekraczasz, Ja jezdzę ten sam.wiekowym-w tym roku osiągnął wiek dojrzały i nie dolewam ani grama od zmiany do zmiany/10W/40/.Musi Ci spalać lub gubi.Jnnej przyczyny w tym przypadku nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2009 Hehe - tylko nie spadnijcie z krzeseł - litra na 1000 km bierze w ciemno Półtora też weźmie. Wycieków brak. tak się domyślam, że spala... Czyli co - lać teraz mineralny 15w40? Też MOBIL'a, czy wszystko jedno? (tak gaz jest w autku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 16 Czerwiec 2009 Share Napisano 16 Czerwiec 2009 No to masz przyczynę pożerania oleju jak posiadasz gas i wszystko na temat.......zmień auto na disla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 Nie lać ale sprzedać i kupić inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 Hehe - tylko nie spadnijcie z krzeseł - litra na 1000 km bierze w ciemno Półtora też weźmie. Łał, to wiecej strat niz pozytku z takiej furki. Chyba ze sentyment trzyma to mały remoncik sie szykuje. No mozna jeszca podpisac umowe olejową z dostawcą olejów. Krocie zarobią, ale tak poważnie to zmiana oleju na gęściejszy przy takim poborze nic Ci nie da. Będzie brał w początkowej fazie faktycznie ciut mało no lae później wróci wszystko do normy. Ale sa jeszce specyfiki nie wiem czy dobrą nazwe podam (doktorek) wlewasz do silnika i zużycie oleju spada w jakim tam stopniu. Dawkujesz go co wymine .A co do gazu to nie tem powód że oliwe bierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 Co do tych "doktorków" to jet lipa,wiem z doświadczenia,to jest dobre przed sprzedażą,czyli na krotki okres.Pamiętajcie Panowie,że wszystkie markowe oleje posiadają te dodatki uszczelniające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MANIUŚ Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 ja wlałem takiego doktorka i miał wyciszyć silnik i lipa szkoda pieniędzy lepiej dołożyć i wymienić pierścienie i uszczelniacze na trzonkach zaworowych .Moje auto miało 33 lata i taki zabieg dał wynik pozytywny czyli przestał brać olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 Nooo... przy takim zużyciu to żadna zmiana oleju ani specyfiki nie pomogą Zacznij od uszczelniaczy zaworów, najprostsze a przy gazie często najskuteczniejsze. Dobry mechanik zrobi ci to bez demontażu głowicy. Rozmontuje tylko klawiaturę i rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 Półtora też weźmie. A kto to podbil? Jezeli chcesz to nadal eksploatowac to posluchaj Psuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 17 Czerwiec 2009 Zacznij od uszczelniaczy zaworów, najprostsze a przy gazie często najskuteczniejsze. Dobry mechanik zrobi ci to bez demontażu głowicy. Rozmontuje tylko klawiaturę i rozrząd. Kiedy mam podjechać w takim razie? O tych pierścieniach to wiem... Ale może po wakacjach. Auto użytkowane okazyjnie, więc spokojnie. No dobra - czyli zmieniać olej na obojętnie co, czy jednak zalać go tym mineralnym? Bo zmienić muszę na 100% już teraz, a naprawa o której wiem to tak jak mówię jeszcze te 2-3 tysie musi przejechać. A kto to podbil? Normy spalania są OK. I to jest właśnie paradoks systemu badań technicznych w Polsce Bardzo proszę o szybka odpowiedź - dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 No dobra - czyli zmieniać olej na obojętnie co, czy jednak zalać go tym mineralnym? Zalej go tym co do tej pory. Jeśli usterka zostanie usunięta nie ma sensu zmieniać marki i typu oleju. Zresztą zmiana na 15W czy nawet 20W50 (zima przy -10 rozrusznikiem pewnie nie ukręcisz silnika ) przy takim spalaniu nie ma sensu. A jak przejdziesz na mineralny to już na półsyntetyk nie wrócisz... chyba, że po kapitalce... Kiedy mam podjechać w takim razie? Kiedy chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 17 Czerwiec 2009 No dobra - daj namiary na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 jak litr na 1000 km. bierze to chyba jest to fiat 125p. w takim razie nic nie rób bo jest w normie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 jak litr na 1000 km. bierze to chyba jest to fiat 125p. A nigdy w zyciu.To napewno SKODA 120L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 17 Czerwiec 2009 Share Napisano 17 Czerwiec 2009 No to masz przyczynę pożerania oleju jak posiadasz gas i wszystko na temat.......zmień auto na disla Wtedy będziesz wymieniał dwumasę, turbinę, przepływkę dość regularnie. Zmień na diesla koszty wzrosną dwu/trzykrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Czerwiec 2009 Share Napisano 18 Czerwiec 2009 No dobra - daj namiary na priv. Zbankrutujesz na oleju dojeżdżając do mnie Ale mówię serio, zanim dasz mechanikowi zapytaj się czy ci to zrobi bez demontażu głowicy. Bo wielu nawet nie wie że tak można a duuuużo taniej dla klienta i szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 18 Czerwiec 2009 Share Napisano 18 Czerwiec 2009 wiedzą tylko mówią klientowi że trzeba głowicę wymontować i kasują więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 18 Czerwiec 2009 Share Napisano 18 Czerwiec 2009 A czy przypadkiem nie było to tak, że zbyt szybko wjechałeś w zimną wodę z wygrzanym silnikiem ? Wg stanu mojej wiedzy są auta mniej i bardziej na to czułe - Twoje należy (niestety) do tych bardziej ... Pierścienie welcome ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-VooDoo- Napisano 18 Czerwiec 2009 Share Napisano 18 Czerwiec 2009 jesli mogę cos dopowiedzieć to ja zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia sprężania to wiele wyjasni. Mozna zrobić równiez sprawdzenie ciśnienia sprężania z próbą olejową to więcej wyjasni. Mozemy wyjsc z załozenia, ze zniszczeniu/wypracowaniu/ uległy pierscienie, ale to nie wszystko bo moze sie okazać, ze gładź cylindra wygląda tragicznie i po wymianie pierścieni bedzie jeszcze gorzej. Sprawa nastepna to głowica - wypalone zawory, uszczelniacze zawrów puszczaja olej. A tak w ogóle to nie zalecam nikomu jazdy na olejach pół i pełen syntetyk w silnikach z bardzo duzym przebiegiem poniewaz dobry olej myje silnik a tym samym w starym gruchocie powoduje jego rozszczelnienie. Pozdro i życzę podjecia dobrej decyzji bo mozna sie wykosztopwać a efekt będzie zerowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 18 Czerwiec 2009 Share Napisano 18 Czerwiec 2009 Kto teraz robi takie naprawy?Silnik ze zlomu 800 zł i po kłpocie.Ps.Chyba ,że ma się pecha i się kupi następny złom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 18 Czerwiec 2009 A czy przypadkiem nie było to tak, że zbyt szybko wjechałeś w zimną wodę z wygrzanym silnikiem ? Jak do tego doszedłeś? Wniosek z tego - nie robić nic, lać olej i tyle A Ty się Psuj teraz nie wymiguj - mądrować to każdy się może, że coś tam można zrobić lepiej... Zrób to! PS Czujnik ciśnienia jest na wyposażeniu i wskazania są w normie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.