Skocz do zawartości

niezgodność dmc DR a tabliczka


bartas

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich jestem diagnostą dopiero co po egzaminie. Mam problem przyjechał na przegląd mercedes W124 pojazd sprawny technicznie lecz okazało się iż nie zgadza się DMC w dowodzie 1850kg a na tabliczce 1800kg. Wystawiłem wynik negatywny i w uwagach wpisałem pojazd sprawny technicznie dopuszczony do ruchu na 14 dni.Jakie wykonać badanie po zmianie w dowodzie rejestracyjnym tych danych, jaką opłatę pobrać. Z góry wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    8

  • mirek.g

    8

  • Regan55

    7

  • S.K.P-POZNAŃ

    6

witam wszystkich jestem diagnostą dopiero co po egzaminie. Mam problem przyjechał na przegląd mercedes W124 pojazd sprawny technicznie lecz okazało się iż nie zgadza się DMC w dowodzie 1850kg a na tabliczce 1800kg.

Takie niewielkie rozbieżności korygujemy przy wymianie DR

Wystawiłem wynik negatywny i w uwagach wpisałem pojazd sprawny technicznie dopuszczony do ruchu na 14 dni.

Nie dopuszczasz do ruchu. 14 dni jest ważna opłata.

Jakie wykonać badanie po zmianie w dowodzie rejestracyjnym tych danych, jaką opłatę pobrać.

2.10 wszystkie inne usterki łącznie-20zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie w tym przypadku był koniec dowodu rejestracyjnego i musiałem tak czy inaczej wystawić zaświadczenie. Jak mam teraz postąpić jak wróci ten klijęt po wynik pozytywny?? poprawić w tamtym badaniu na pozytywny czy dokonać nowego badania okresowego i pobrać tylko 20 zł, a może tylko dodatkowe jeśli tak to w jaki sposób mam wyznaczyć termin następnego badania. jak to rozwiązać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam przez ciekawość,ile to jest u Was niewielkie rozbieżności?

Zgodnie z Dz.U. 227 zupełnie legalnie możemy się pomylić o 10kg w pojazdach do 2000kg i 50kg pow. 2000kg. Resztę należy dogadać z macierzystym WK .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zupełnie legalnie możemy się pomylić

Przy ustalaniu danych a nie przy porównaniu zapisów. Przy niezgodności zapisów wiadomo co czynić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystawiłem wynik negatywny

Mozna i tak.Ja robię trochę inaczej:wykonuję BT i stwierdzam róznice w DMC lub innych danych-wystawiam zaświadczenie z danymi zgodnie z tab.znamionwej/wynik P/

Klient jedzie do WK z zaś.i DR gdzie dokonywany jest wpis z aktualnymi danymi z zaś. Po powrocie na SKP dokonuję wpisu ,klient placi 1zł i do zobaczenia za rok.

Jak do tej pory nikt do nikogo nie ma pretensji co do sposobu zalatwiania sprawy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co zrobiłeś?

Mówię klientowi że będzie negatyw i musi jechać do WK sprostować dane. Klient się, łagodnie mówiąc, wkurzył, zabrał DR i pojechał w siną dal.

Polska to dziwny kraj, dziwni ludzie tu mieszkają :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regan55 napisał/a:

Ja robię trochę inaczej

 

 

Czyli" troszke" niezgodnie z prawem :-P:D

 

 

Robi w mojej ocenie najlepiej jak można w tej sytuacji - dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi w mojej ocenie najlepiej jak można w tej sytuacji - dla wszystkich.

Nie prawda ;) Diagnosta jako jedyny w tej całej operacji na piśmie poświadcza nieprawdę.

Zawsze znajdzie się taki spolegliwy Regan, który potwierdza w przekonaniu klienta i WK, że diagnosta jest od tego by w razie problemów, przyjmował wszystkie strzały na siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich jestem diagnostą dopiero co po egzaminie. Mam problem przyjechał na przegląd mercedes W124 pojazd sprawny technicznie lecz okazało się iż nie zgadza się DMC w dowodzie 1850kg a na tabliczce 1800kg. Wystawiłem wynik negatywny i w uwagach wpisałem pojazd sprawny technicznie dopuszczony do ruchu na 14 dni.Jakie wykonać badanie po zmianie w dowodzie rejestracyjnym tych danych, jaką opłatę pobrać. Z góry wielkie dzięki

 

Po pierwsze nie możesz dopuszczać pojazdu do ruchu na okres dłuższy niż 7dni , 14dni ma na powrót do ciebie aby mógł załapać się na badanie poprawkowe , jeżeli przyjedzie po tym terminie to wykonujesz ponownie badanie okresowe . Ale jeśli tak będziesz robił w przyszłości to nieprzyjedzie do ciebie nikt bo klijenci robią nam najlepszą reklamę a koledzy z branży mają to w d..... i na dane zawarte w DR i tabliczce nie zwracają uwagi . Ja robie w ten sposób że czekam do wymiany DR a następnie na zaświadczeniu wypisuję wszystkie niezbędne parametry zawarte w DR zgodne z tabliczką znamionową. Wielu powie że frajer który nie ma co robić ale zachowujesz klijenta i WK dobrze cię poszczegają bo ułatwiasz im pracę.

I jeszcze jedno w 227 przeczytaj 10kg do 2000kg i 50kg dla pozostałych dotyczy ładowności i masy własnej a nie DMC .

Moja rada zawsze weryfikuj informacje jakie tu znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy badaniu z wynikiem N nie ustala się terminu nastepnego badania tylko xxxxxx. bo skoro jest niedopuszczony to nie , na zaświadczeniu z wynikiem N pisze ile czasu klient ma na usunięcie usterki . co do mas ja daję zaświadczenie z wynikiem P i klient jedzie do wk , jeśli wyprostuje to wraca po pieczątkę w dowód .proponuje zwracać uwagę na takie sprawy szczególnie przy d.m.c 12 t a nie czekać aż dowód się skończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przypadek że na tabliczce znamianowej była inna wartość dmc niż

w świadectwie homologacji . Wartości przepisana przea WK do dowodu z świadectwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tabliczce znamianowej była inna wartość dmc niż

w świadectwie homologacji .

 

Regularnie się to zdarza, tym bardziej, że producenci "dostosowują" auta do zapotrzebowania klienta (vat, określona ładowność potrzebne inne dmc) a zapominają po drodze o takim drobiazgu jak wydanie nowej tabliczki znamionowej 8/

 

I co najważniejsze nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za to (wielkiego się nie rusza, ale maluczkiego kopie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy, że Regan jest "spolegliwy" :) To jakiś nadmorski slang handlarzy bursztynu i muszli czy jak? :)

 

No dobrze - to co w takim razie ma zrobić WK?

Bo sytuacja wygląda tak - auto zarejestrowane powiedzmy na podstawie takiej czy innej homo, gdzie coś tam "pomylono". Sęk w tym, że przez dotychczasowe 7 kolejnych badań (czy ile tam było rubryk w DR) diagności podbijali aż miło, a tu nagle ostatnie badanie "N" - niezgodność danych w DR z tabliczką znamionową... Hmmm

Czyli poprzednie 7 lat z rzędu poświadczano nieprawdę - tak??

No czyli na początek 7 skierowań do prokuratury o poświadczenie nieprawdy - tak? A co dalej? Jak poprawić zapis w DR, skoro pojazd jest niedopuszczony do ruchu? Przecież WK musi wydać nowy DR z poprawnymi danymi, a jak ma to zrobić dla pojazdu, który jest niedopuszczony do ruchu? 8)

 

A najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że w 95% przypadków zanegowania takiego DR okazuje się, że ta sama stacja (a nierzadko ten sam diagnosta) w poprzednich latach dowód podbijał bez problemów! :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.