Skocz do zawartości

I stało się :) mamy nowe rodzaje stacji


abc

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie nie będzie pierwszych sprowadzonych,będą tylko badania okresowe i dodatkowe,tak ja to rozumię.Te pojazdy ktore nie mają ważnych badań za granicą będą miały u nas OKRESOWE,zaznaczam to jest moja interpretacja nie koniecznie prawidłowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • mirek.g

    9

  • Psuj

    6

  • llary

    6

  • abc

    4

Top Posters In This Topic

Ja tak bardziej z zainteresowania bo nas to nie dotyczy. Nowy pojazd we Francji ma przegląd na 4 latka nasz wydział komunikacji jak podejdzie do sprawy po sprowadzeniu gdy ma 3 lata

przegląd ważny jest nie ma podstawy do okresowego po raz pierwszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dywaguję,być może dadzą ważność do 3 lat,a jeśli będzie pow. 3 lat to odeślą na Okresowe Badanie już w Polsce.Ps.Takich sytuacji będzie dużo i z czasem się same wyklarują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam któryś z ustępów mówi, że termin badania zagranicznego nie może być dłuższy niż te określone krajowymi przepisami - choć raz się zabezpieczyli hehe ;) Czyli skracamy do trzech.

 

Zapis o anglikach jest dla mnie niejednoznaczny... Przystosowane do ruchu maja byc badane... Czyli dopuszcza się te przeróbki, tak? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pojazdy ktore nie mają ważnych badań za granicą będą miały u nas OKRESOWE

 

To jeden warunek. Musi mieć ważny przegląd "tam". Ale ja widzę drugi

Art 81 pkt 4 ust 3

"4. Badaniu ... ... nie podlega;

3) zarejestrowany pojazd sprowadzony... ..."

 

A co z wyrejestrowanymi ale z ważnym przeglądem ??????

 

 

Czyli dopuszcza się te przeróbki, tak? 8)

 

Spychologia :) Zrzuca się odpowiedzialność za dopuszczenie lub nie na stacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pierwsze wypadają dla pojazdów sprowadzonych z ważnym badaniem a reszta bez zmian?

 

Pierwsze badania wypadną, a jak urzędy celne naliczą akcyzę bez DIP'u skąd sobie dane wezmą gdy w DR innych krajów dane są niespecjalnie eksponowane (np. Belgia), pewnie wyślą klienta na SKP żeby ustalić "dane do akcyzy" :D:D:D i znów coś z cennika trzeba będzie pobrać za ustalenie :):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie wyślą klienta na SKP żeby ustalić "dane do akcyzy"

 

Nie było takich badań i raczej nie będzie :D Ja się nie przejmuję problemami UC tak jak i oni nie przejmują sie moimi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie było takich badań i raczej nie będzie :D Ja się nie przejmuję problemami UC tak jak i oni nie przejmują sie moimi...

Jak nie ma jak wprowadzili badanie identyfikacyjne na wniosek klienta!

Art 81 pkt 11.

2) skierowany przez starostę albo na

wniosek posiadacza pojazdu:

a) w celu identyfikacji lub ustalenia

danych niezbędnych do jego rejestracji,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z wyrejestrowanymi ale z ważnym przeglądem ??????

 

Już na dzień dzisiejszy "mój" WK nie uznaje przy np rocznym sprowadzonym samochodzie a wyrejestrowanym za granicą przepisu o terminie następnego BT 3-2-1 tylko robi na rok wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy WK wyznacza termin następnego badania?

Może źle sie wyraziłem ale jak do mojego WK zrobisz rocznemu na 2 lata a bedzie on wyrejestrowany za granicą to i tak zrobią możliwe że nawet sami na rok a jak ja bym tak zrobił to odeślą na poprawke, mają interpretacje ktorą już zamieszczał Nowicjusz na forum że ten przepis się nie dotyczy pojazdów wyrejestrowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że w takim przypadku dostajesz skierowanie na piśmie w celu korekty badania.

Ha Ha na pismie .......to ja dostałem na początku wspomniana interpretacje na piśmie i tak robie.... a co ja biedny diagnosta mam począć ze swoją "szefową" trzeba wykonywać polecenia :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

11) w art. 83:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela lub posiadacza pojazdu, w:

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a,

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

2) okręgowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a.",

b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Badanie techniczne w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki "SAM", pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a także dla którego określono dodatkowe wymagania w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów.";

 

a kto będzie "robił" badania dodatkowe pojadów o dmc powyżej 3,5t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są już jakieś rozporządzenia wykonawcze do tej zmienionej ustawy? Warto by było się z nimi zapoznać żeby nie było takich kwiatków jak zasygnalizował abc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przytoczyłem zapisy ustawowe i żadne rozporządzenie tego nie zmieni, jesli jest błąd w ustawie to tylko zmina ustawy może to porawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto będzie "robił" badania dodatkowe pojadów o dmc powyżej 3,5t

OSKP

2) okręgowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a.",

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela lub posiadacza pojazdu, w:

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a,

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

2) okręgowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a.",

b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Badanie techniczne w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki "SAM", pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a także dla którego określono dodatkowe wymagania w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów.";

 

Wynika wiec ,że zmiany do ustawy PORD spowodują ,że podstawowe stacje kontroli pojazdów utracą prawo do wykonywania następujących badań :

 

- okresowych badanie ciągników rolniczych o dmc powyżej 3,5 t

- co do zgodności z warunkami technicznymi badań pojazdu zabytkowego, pojazdu marki

"SAM", czyli popularne przyczepy marki SAM

- co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego

- dodatkowych pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany

elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu.

czyli popularne zmiany ilości miejsc przy pojazdach z kratkami, wymiana silnika itp.

- co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na

autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h.

 

Że nie wspomnę o badaniach pozostałych wymienionych w pkt "1a" ,

- pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych,

- pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a także dla którego określono dodatkowe wymagania w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów.

 

, które to niby dlaczego mają być przypisane tylko dla OSKP.

 

Jeżeli się mylę to proszę mnie sprostować .

Jedno jest raczej pewne ustawa dot tego art. może być z powodzeniem zaskarżona do sądu jako sprzeczna z konstytucją RP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego ...

... - co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na

autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h. ...

... - pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych,

- pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ...

 

Akurat te badania zawsze były w okręgowych. W/g starych przepisów też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.