Nowicjusz Napisano 1 Lipiec 2009 Share Napisano 1 Lipiec 2009 Chciałem się skonsultować z kolegami czy na dzień dzisiejszy nadal obowiązuje ROZPORZĄDZENIA RADY (EWG) NR 3820/85 co do tacha A pytanie moje brzmi: od jakiej DMC pojazd musi mieć tacho i od jakiej daty pierwszej rejestracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Lipiec 2009 Share Napisano 1 Lipiec 2009 Z punktu widzenia SKP tacho nas interesuje jeśli jest zamontowane to ma posiadać legalizację.Obowiązek posiadania jest Autobus na 100 km i Pojazdy ADR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 1 Lipiec 2009 Share Napisano 1 Lipiec 2009 Mirek.g ma rację jeśli chodzi o tacho z punktu SKP. Jeśli zaś chodzi o tacho to musi być jeśli pojazd (lub zestaw) przekracza DMC > 3,5t, wtedy podlega pod czas pracy kierowcy. Oczywiści od tego są wyjątki ale to w rozporządzeniu EWG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 1 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 1 Lipiec 2009 Oczywiści od tego są wyjątki ale to w rozporządzeniu EWG. Ale czy te rozporządzenie co podałem jest aktualne czy jest coś nowszego. Nie chodzi mi z punktu SKP ale po to by się douczyć troszke Wiedzy nigdy za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Lipiec 2009 Share Napisano 2 Lipiec 2009 takie małe pisemko mam tylko cos nie moge wkleic załączników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 2 Lipiec 2009 Share Napisano 2 Lipiec 2009 A ja niedawno czytałem takie pisemko że tacho nas nie interesuje, niech się martwi kierowca jak go przyskrzyni Inspekcja lub Policja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 2 Lipiec 2009 Share Napisano 2 Lipiec 2009 Z tego co wiem to jest aktualne i kilka innych powiązanych z nim. A co do tacha wg warunków technicznych wszystkie urządzenia w pojeździe powinny być sprawne. A potwierdzeniem sprawności tacha jest aktualna tabliczka pomiarowa (po staremu legalizacja). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 3 Lipiec 2009 Share Napisano 3 Lipiec 2009 A co do tacha wg warunków technicznych wszystkie urządzenia w pojeździe powinny być sprawne. A potwierdzeniem sprawności tacha jest aktualna tabliczka pomiarowa (po staremu legalizacja). No to wytłumacz mi dlaczego nie interesuje nas legalizacja gaśnicy tylko czy jest w pojezdzie ? A tacho też jest i czy ja mam naruszać blombę żeby sprawdzić czy jest ważna legalizacja,bo niekture firmy wklejają naklejkę w środku ? Przeczytaj post Autobusy do 100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 3 Lipiec 2009 Share Napisano 3 Lipiec 2009 Bo na to jest przepis Zgodnie z Dz.U 243.poz2442\2004 Prawo o miarach jest zapis Kto wbrew przepisom ustawy - wprowadza do obrotu lub uzytkowania ,stosuje bądż przechowuje w stanie gotowości do uzycia przyrządy pomiarowe ,podlegające prawnej kontroli metrologicznej ,bez wymaganych dowodów tej kontroli lub nie spełniające wymagań oraz uzytkuje przyrządy pomiarowe w dziedzinach o któryh mowa w art.8ust.1 tego rozporządzenia niezgodnie z warunkami włąsciwego ich stosowania -podlega karze grzywny . Na ten temat wypowiedziało sie Ministerstwo Infrastruktury ,ITS - jeżeli tachograf jest w pojeżdzie musi być zalegalizowany -powołujemy sie na powyższe rozp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 3 Lipiec 2009 Share Napisano 3 Lipiec 2009 Na ten temat wypowiedziało sie Ministerstwo Infrastruktury ,ITS - jeżeli tachograf jest w pojeżdzie musi być zalegalizowany -powołujemy sie na powyższe rozp. Zgadzam się ,musi być zalegalizowany, ale niech tym martwi się właściciel pojazdu a nie diagnosta. Dbanie o terminy legalizacji spoczywają na właścicielach danych urządzeń. Diagnosta sprawdza czy jest tachogra zamontowany pojeździe , ale nie ma prawa naruszyć plomby i otworzyć tacho żeby sprawdzić termin legalizacji. To samo z gaśnicą czy mamy ją urzyć , czyli naruszyć plombę żeby sprawdzić czy jest sprawna? Czytałem pismo na tym forum , bodajrze MI że diagnosta nie ma obowiązku sprawdzania tachografu i może ktoś to wrzuci na potwierdzenie mojego zdania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Lipiec 2009 Share Napisano 3 Lipiec 2009 ale nie ma prawa naruszyć plomby i otworzyć tacho żeby sprawdzić termin legalizacji. A po co chcesz naruszać plomby??? Stare analogowe tacho otwiera się (żeby włożyć tarczkę też trzeba i nie ma tam żadnej plomby) i on korpusie jest wyklejka a elektroniki mają wyklejki w kabinie od strony kierowcy (słupek, podstawa siedzenia, szyba) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 3 Lipiec 2009 Share Napisano 3 Lipiec 2009 Pasuj ma całkowitą rację jakie plomby ty chcesz naruszać i po co? Sprawdzasz tabliczkę pomiarową i dajesz pieczątkę na tarczce z adnotacją czemu otwierałeś. Ja piszę datę i godzinę otwarcia tachografu i powód otwarcia w moim przypadku BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 6 Lipiec 2009 Share Napisano 6 Lipiec 2009 Sprawdzasz tabliczkę pomiarową i dajesz pieczątkę na tarczce z adnotacją czemu otwierałeś. Ja piszę datę i godzinę otwarcia tachografu i powód otwarcia w moim przypadku BT. Z tą pieczątką to muszę przyznać rację,nie pomyślałem o takim rozwiązaniu Ale co do tego że diagnosta nie ma obowiązku sprawdzania tachografu na BT to będę się upierał. Dzisiaj znalazłem pismo wydane przez ITS wyjaśniające kwestie Tacha,jest tam napisane że diagnosta nie musi sprawdzać tachograu,pismo podparte jest paragrafami i Dz. Ustaw. Wydrukowałem to kiedyś z naszego forum, lecz nie umiem zeskanować i wrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Lipiec 2009 Share Napisano 6 Lipiec 2009 Dzisiaj znalazłem pismo wydane przez ITS TO pismo? Trochę stare ale pisze w nim, że jeśli jest tacho wymagamy legalizacji, jeśli nie ma to nas to nie interesuje. No chyba, że masz nowsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 6 Lipiec 2009 Share Napisano 6 Lipiec 2009 Tak to pismo. Przecież jest tam napisane Cyt. "że egzekwowanie ww. przepisów o wyposażeniu i użytkowaniu urządzenia rejestrującego - tachografu sam. należy do obowiązków organów ruchu drogowego: Policji,Inspekcji Transportu Drogowego, a nie stacji kontroli pojazdów" To ja już niewiem o co tu chodzi Albo nie umiem czytać , albo czytam i nie rozumiem tego prawniczego bełkotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Lipiec 2009 Share Napisano 6 Lipiec 2009 Przecież jest tam napisane Przypominamy jednocześnie, że w przypadku, gdy urządzenie rejestrujące - tachograf jest zamontowany w pojeździe przedstawionym do badania technicznego, wymaga sie jego legalizacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Lipiec 2009 Share Napisano 6 Lipiec 2009 My nie sprawdzamy tachografu tylko stwierdzamy czy jest zalegalizowane i tyle, jeżeli nie ma zewnętrznych danych potwierdzających legalizację a wklejka znajduje się wewnątrz i trzeba dokonać otwarcia aby ją zobaczyć to działamy tak jak było opisane powyżej (pieczątka, data, godzina, podpis na tarczce) i wszyscy śpią snem spokojnym. Tak jak z taksometrem, kierowca ma dokument, że urządzenie jest zalegalizowane i nie musisz nic otwierać i szukać. Chyba, że jesteś bardzo dociekliwy to możesz posprawdzać czy są nienaruszone plomby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 6 Lipiec 2009 Share Napisano 6 Lipiec 2009 Dobra od jutra będę sprawdzał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 6 Lipiec 2009 Share Napisano 6 Lipiec 2009 Tak to pismo.Przecież jest tam napisane Cyt. "że egzekwowanie ww. przepisów o wyposażeniu i użytkowaniu urządzenia rejestrującego - tachografu sam. należy do obowiązków organów ruchu drogowego: Policji,Inspekcji Transportu Drogowego, a nie stacji kontroli pojazdów" To ja już niewiem o co tu chodzi Albo nie umiem czytać , albo czytam i nie rozumiem tego prawniczego bełkotu To co cytujesz odnosi się do stosowania przepisów odnośnie czasów pracy kierowcy - czyli wymagalności tachografu. A SKP jeśli ma tachograf ma mieć zalegalizowany, jeśli nie ma tachografu to nie ma - i wszystko gra. Przeczytaj to jeszcze raz uważnie a wszystko Ci się wyjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bieła Napisano 7 Lipiec 2009 Share Napisano 7 Lipiec 2009 Pytanie o tachografy było wałkowane u mnie na egzaminie , wielu się na nim "przewiozło"- tzn. kombinowali ze sprawdzeniem sprawności , czytaniem wydruków itp. a odpowiedzią zadowalającą egzaminatora było - sprawdzenie zaświadczenia o legalizacji i przeglądzie z ważną datą ( okres ważności 2 lata ) , nalepka na słupku lub szybie oraz optyczne sprawdzenie czy nie jest uszkodzony tzn. czy nie ma pęknięć obudowy lub innych uszkodzeń mechanicznych . To wszystko co interesuje diagnostę w dniu BT. Wydruki , tarczki wykresowe , czasy pracy itp. to zostawiamy dla " misiaków" a i " krokodyle " będą wiedziały co z tym zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 7 Lipiec 2009 Share Napisano 7 Lipiec 2009 .............................. odpowiedzią zadowalającą egzaminatora było - sprawdzenie zaświadczenia o legalizacji i przeglądzie z ważną datą ( okres ważności 2 lata ) , nalepka na słupku lub szybie oraz optyczne sprawdzenie czy nie jest uszkodzony tzn. czy nie ma pęknięć obudowy lub innych uszkodzeń mechanicznych . Egzaminator też miał szeroką wiedzę na temat tacho. Tachograf nie ma zaświadczenia - jest tylko tabliczka pomiarowa. Miejsce umieszczenia tabliczki pomiarowej wynika z zatwierdzenia typu wydanego przez GUM dla danego typu tachografu. Generalnie są trzy miejsca naklejania tabliczki pomiarowej: w wewnętrznej obudowie tachografu, na fotelu kierowcy lub na ramie drzwi kierowcy. Ponadto my nie jesteśmy od sprawdzania tego czy dany tachograf jest sprawny - od tego są serwisy tachografów, my sprawdzamy tylko czy jest zalegalizowany (czytaj sprawny). Wg zakresu BT powinniśmy jeszcze sprawdzić rozmiar opon tylko jak skoro na tabliczce pomiarowej jest podany obwód koła??? Także interesuje nas tylko tabliczka, a czy np. pęknięcie szybki tacha lub obudowy eliminuje go z eksploatacji to jest rola serwisów tachografów i miśków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 26 Czerwiec 2010 Share Napisano 26 Czerwiec 2010 Witam po raz pierwszy ...wpadłem na to forum przy okazji przeszukiwania neta w temacie tacho Mam taki dylemacik . gdzie nikt od 2 lat nie potrafi dać jednoznacznej odpowiedzi (wysyłaliśmy nawet pisma do KG policji, IDT a nawet ministerstwa - same ogólnikowe odpowiedzi ) Prowadzę firmę - pomoc drogową. Rzecz dot. holownika - jest to wg dow. rej. pojazd specjalny DMC 6,5 T - oczywiście zamontowane tacho fabrycznie - i nadal nie wiem czy muszę go używać /i "legalizować" ??/ Dodam ,że auto jest od 8 lat w PL - przez 7 lat bez najmniejszych problemów przechodziło badania okresowe - w tym roku Pan Diagnosta nie podbił nam przeglądu booo...tacho nie miało legalizacji ! Opinie innych ludzi z branży są sprzeczne - jednak większość twierdzi , że jako pojazd specjalny nie mamy obowiązku używania tego urządzenia (również wg przepisów EU) Z góry dziękuję za rzeczowe informacje Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 26 Czerwiec 2010 Share Napisano 26 Czerwiec 2010 Z tego co się orjętuję to diagnostę nie interesuje legalizacja tacho Może sprawdzić jak OC, i przypomnieć w drodze dobrej woli że jest nie ważne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 26 Czerwiec 2010 Share Napisano 26 Czerwiec 2010 Pomoc drogowa jest zwolniona z rozporządzenia o czasie pracy kierowców lecz tylko podczas wykonywania czynnosci , czytaj przewozu jako pomoc drogowa, i o ile mnie pamięc nia myli to z ograniczeniem odległości w km.dokładnie sprawdze w poniedzialek. Tak wiec powinna miec tacho i legalizację , taki jest moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 26 Czerwiec 2010 Share Napisano 26 Czerwiec 2010 Pomoc drogowa jest zwolniona z rozporządzenia o czasie pracy kierowców lecz tylko podczas wykonywania czynnosci , czytaj przewozu jako pomoc drogowa, i o ile mnie pamięc nia myli to z ograniczeniem odległości w km.dokładnie sprawdze w poniedzialek. Tak wiec powinna miec tacho i legalizację , taki jest moje zdanie. Ale czy to problem diagnosty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.