Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc z 4 na 5


Maciej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam:

Opel Corsa C 1.0

z kratką oraz przegrodą na tylnych siedzeniach samochodu

jako środek trwały w mojej firmie (działalność gospodarcza)

 

Chcę:

zlikwidować przegrodę z tylnego siedzenia i tym samym przerobić samochód z 4 na 5 osobowy

 

Intencja: uzyskać więcej przestrzeni dla pasażerów (dodatkowe 5te miejsce) i nadal móc zaliczać samochód (amortyzacja, paliwo, itd) do Kosztów Uzyskania Przychodu.

 

Pytanie:

Czy mogę to zrobić bez utraty statusu samochodu ciężarowego (nie chcę likwidować kratki)?

Ewentualnie co takiego mogę zrobić aby nadal móc mieć ten samochód w ewidencji środków trwałych mojej firmy, lecz aby był 5 osobowy bez tej przegrody z tyłu?

Klasyfikacja osobowy/ciężarowy interesuje mnie tylko i wyłącznie z racji na to, abym mógł mieć koszta z tytułu korzystania z samochodu. Jeżeli tylko będę mógł nadal mieć samochód w kosztach uzyskania przychodu jako osobowy, to mogę całkowicie zrezygnować tak z tylnej przegrody na fotelach jak i z kratki.

 

Proszę o fachową poradę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeślio przerobisz na 5 osób to już zgodnie z obowiązującymi przepisami o podatku vat

bedzie pojazdem osobowym, bo będzie miał ładowność mniejszą niż 500kg a od pojazdu osobowego nie można odliczać sobie podatku vat z paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tak zrobić samochód nadal będzie ciężarowy ale co do pełnego VAT to już się nie załapie. Oczywiście kratka nadal zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czaję. Czyli jak usuwać, to wszystko i w tedy vatu sobie nie odliczam.

Hmmm. W sumie nie będąc vatowcem nie robi mi to, a i tak wtedy w koszta cała kwota brutto idzie. A więcej miejsca w samochodzie jest.

Wielkie dzięki!

 

W takim razie ostatnie pytanie.

Wpierw warsztat, a potem na stację kontroli pojazdów, czy to w jakimś specjalnym miejscu robią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpierw warsztat, a potem na stację kontroli pojazdów, czy to w jakimś specjalnym miejscu robią

Tak musisz posiadać z warsztatu f-rę na demontaz kratki oraz montaz piątego

pasa.F-ra niezbędna jest do przedłozenia w WK.Data wystawienia f-ry musi pokry

wać sie z datą wykonania BT na SKP lub wystawiona wczesniej ale nigdy pózniej.

Mając te dokumenty udajesz się wtedy dopiero do WK. :D::hey

 

[ Dodano: 06-07-2009, 23:53 ]

Ps.Warsztat musi dać Ci ksero zaświadczenia ze prowadzi działalność 4520a lub

5020a Nie kazdy WK tego ząda ale lepiej to mieć!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie. Może być to lub to i żaden WK nie ma tu co wymyślać

Nie chce mi się nic wymaślać-za gorąco!!!!

U nas w WK tylko i wyłączne faktura!!!!! :D

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przedsiębiorca sam sobie zrobi taka usługę też faktura? :) Oj ciemnogród tam u Was... ;) Oj musieliby na mnie trafić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przedsiębiorca sam sobie zrobi taka usługę też faktura?

To moze od razu łapać za klamkę drzwi...................ale z drugiej strony!!!!! :D

A jak myslisz kto to faktycznie robi????

Tu nie chodzi o to kto robi tu chodzi o "bumage"!!!!!!!

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przedsiębiorca sam sobie zrobi taka usługę też faktura?

 

A jak sam robię przegląd auta firmy w której pracuję to myślisz, że co robię??? Fakturę wewnętrzną wystawiam... :) Ale to tak tylko w kwestii faktur, a nie zmian konstrukcyjnych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Wpierw warsztat, a potem na stację kontroli pojazdów, czy to w jakimś specjalnym miejscu robią

Tak musisz posiadać z warsztatu f-rę na demontaz kratki oraz montaz piątego

pasa.F-ra niezbędna jest do przedłozenia w WK.Data wystawienia f-ry musi pokry

wać sie z datą wykonania BT na SKP lub wystawiona wczesniej ale nigdy pózniej.

Mając te dokumenty udajesz się wtedy dopiero do WK. :D::hey

 

[ Dodano: 06-07-2009, 23:53 ]

Ps.Warsztat musi dać Ci ksero zaświadczenia ze prowadzi działalność 4520a lub

5020a Nie kazdy WK tego ząda ale lepiej to mieć!!

 

No widzisz a u nas jest inaczej...chyba sobie wychowalem panienki z WK (nie majace bladego pojecia o czym do nich mowie).

W WK z ktorymi wspolpracuje wystarcza:

 

zaswiadczenie o wpisie 5020,

oswiadczenie - ktore sam wystawiam jesli chodzi o demontaz kratki i

(co do pasa to najczesciej on tam jest - oczywiscie musi byc 3 pkt)

BT z opisem zmian.

 

Co ciekawsze oswiadczenie stempluje ta sama pieczatka ktorej uzywam na stacji.

Fakturami niech sie interesuje US, a WK tylko tymi o ktorych mowa w ustawie.

No dosc dobrze zyjemy z okolicznymi warsztatami ktore wiedza co jak zrobic zeby bylo dobrze...jesli badamy "obce" auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tak zrobić samochód nadal będzie ciężarowy ale co do pełnego VAT to już się nie załapie. Oczywiście kratka nadal zostaje.

Niestety nie do końca zgadzam się z tą wypowiedzią, ponieważ aby samochód dalej spełniał warunki samochodu ciężarowego musi spełnić wymagania par.9a Dz.U 32 a niesadze aby w tym przypadku przy liczbie miejsc 5 warunek został zachowany. Mozna przerobić tylko na osobówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Coraz glosniej o tym ze problem kratek zniknie z dniem 01.01.2010 przynajmniej na dwa lata wiec odpadnie nam przerabianie Osobowy <--> Ciezarowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawsze oswiadczenie stempluje ta sama pieczatka ktorej uzywam na stacji.

 

To ciekawe, jako diagnosta dokonujesz zmian konstrukcyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że przedsiębiorstwo w którym znajduje się SKP jest często "wieloprofilowe" Serwis, Myjnia, warsztat, SKP itd... W praktyce przeróbka i badanie odbywają się na przyległych do siebie stanowiskach. I nie rzadko osoba dokonująca przeróbki i diagnosta ją "oceniający" to ta sama osoba hehe :)

Przy czym uważam, że na oświadczeniu powinna być pieczątka "handlowa", ogólna przedsiębiorstwa, a nie konkretnie SKP, nawet jeśli należą do tego samego przedsiębiorcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym uważam, że na oświadczeniu powinna być pieczątka "handlowa", ogólna przedsiębiorstwa, a nie konkretnie SKP,

Ale się czepiłeś tego oswiadczenia,f-ra to f-ra.Nawet wizualnie lepiej to wyglada.

Na marginesie-z tą pieczątką masz rację!!!!! :D

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Sęk w tym, że przedsiębiorstwo w którym znajduje się SKP jest często "wieloprofilowe" Serwis, Myjnia, warsztat, SKP itd... W praktyce przeróbka i badanie odbywają się na przyległych do siebie stanowiskach. I nie rzadko osoba dokonująca przeróbki i diagnosta ją "oceniający" to ta sama osoba hehe :)

 

Nie dajmy sie zwariowac...demontaz kratki potrafi zrobic kazdy - a coz dopiero taka elita samochodziarzy jak diagnosta :) Oczywiscie nie pakuje sie w zadne montaze foteli, pasow etc...tym niech sie zajmuja wyspecjalizowane firmy.

Podobnie sprawa ma sie z kamperami a dokladnie z samochodami kempingowymi zarejestrowanymi kiedys jako osobowe lub ciezarowe. Tez kilka takich przerobilem, bardzo wdzieczny temat :-D

 

Przy czym uważam, że na oświadczeniu powinna być pieczątka "handlowa", ogólna przedsiębiorstwa, a nie konkretnie SKP, nawet jeśli należą do tego samego przedsiębiorcy...

 

Tez tak uwazam byloby bardziej elegancko, ale to tylko moje zdanie..."na pieczatce stacji sa dane firmy" tak glosi wersja oficjalna...i tego mam sie trzymac :):-D:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(co do pasa to najczesciej on tam jest - oczywiscie musi byc 3 pkt)

 

No właśnie! Czy musi być 3pkt. I czy przypadkiem nie musi być nowy a nie ten co tam już jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi pasami to różnie bywa. Często jest tak, że kratka jest, 4 miejsca w DR jest, a kanapa tylna i wszystkie pasy także są. Kto by sobie zawracał głowę demontowaniem jakichś pasów :-D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy przypadkiem nie musi być nowy a nie ten co tam już jest

Samemu sobie komplikować zycie.!!!!!!! :D

 

[ Dodano: 09-07-2009, 22:39 ]

Z tymi pasami to różnie bywa. Często jest tak, że kratka jest, 4 miejsca w DR jest, a kanapa tylna i wszystkie pasy także są

Spotykane na porządku dziennym!!!!!! ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zmotywowany wyciągnąłem przedziałkę i kratkę.

Jadę do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów.

 

"Dzień dobry - ja po dokument o przerobieniu z ciężarowego na osobowy."

"A kto Panu robił?"

"Sam se zrobiłem."

"A ma Pan uprawnienia?"

"Na 4 śrubki?"

:-?

"Sugeruje Pan że mam sobie przykręcić kratkę, aby ktoś ją ponownie zdjął?"

:-?

"OK. W takim razie jakie kroki teraz powinienem przedsięwziąć?"

"Czy ma Pan zaprzyjaźniony warsztat który może dokonywać zmian konstrukcyjnych pojazdów?"

"Mam znajomego mechanika, ale nie wiem czy ma te uprawnienia"

"Niech ktoś Panu wypełni ten dokument"

 

Usunięcie kratki zajęło mi 5 minut. A teraz czaka mnie jeżdżenie i załatwianie masy formalności oraz płaceniu masy ludziom za przybijanie swoich pieczątek, chociaż robotę zrobiłem samemu...

 

Trzeci pas z tyłu był. Żadnych przeróbek w samochodzie nie robiłem. Po prostu usunąłem element, który był tak zamontowany, że dzieciak z podstawówki z kilkoma narzędziami by to poprawnie zrobił.

 

A teraz szukam warsztatu w Gdyni który wypisze mi oświadczenie. A potem znowu na OSKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktem jest, że w przypadku demontażu kratki to trochę skomplikowane ale wynika to z tego, że przepis jest ogólny i mówi o tym kto i jak może dokonać zmiany RODZAJU pojazdu.

 

Rodzajów pojazdów jest wiele i nieraz zmiana nie jest tylko odkręceniem czterech śrubek.

Np. samochód ciężarowy, 2 osobowy w takim przypadku często posiada też specjalną podłogę, ma zdemontowane pasy... tutaj taka zmiana zajmuje już kilka godzin.

 

A co np. przy zmianie na pomoc drogową czy inny pojazd?

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie kratki zajęło mi 5 minut.
Trzeci pas z tyłu był. Żadnych przeróbek w samochodzie nie robiłem. Po prostu usunąłem element, który był tak zamontowany, że dzieciak z podstawówki z kilkoma narzędziami by to poprawnie zrobił

My dokladnie o tym wiemy.Tu nie chodzi o to kto robi ale o "papierek"!!!!! :evil::evil:

::hey

Ps.Oczywiście nie dla nas ale do WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.