Skocz do zawartości

Zmiany konstrukcyjne a pierwsze badanie


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy tworzycie nowe prawo

Nie to nie my tworzymy nowe prawo.Jezeli przyjzdza do mnie na I rej.pojazd z

instalacją gaz. to mam go wyslać do WK po PC a dopiero pozniej wykonac I BT

:sad: I rej. z zagranicy,wystawiam odp.

zaświadczenia i azymut do WK.Nigdy z tego nie mialem najmniejszego problemu.

Opisuje wszystko z natury tzn. to co widzę. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy badaniu z urządzeniami podlegającymi Dozorowi Technicznemu prawo mówi jasno że muszą posiadać polski dozór techniczny i wszystko w temacie . W przypadku instalacji gazowej najprościej i najtaniej wymienić butlę na butlę z polskim dozorem jeśli chodzi o pozostałe urządzenia dozorowe to taniej jest poddać je właścicielowi badaniom dozorowem , bez których nie możecie i tak wykonać badania . Nie rozumiem po co wysyłacie pojazdy do WK , to wy macie znać prawo bo to was rozliczą a nie urzędników .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wy macie znać prawo bo to was rozliczą a nie urzędników .

My je znamy, tylko jest skonstruowane tak, że można zrobić na co najmniej dwa różne sposoby, które różnią się przede wszystkim kwotą dla klienta a nikt nie chce nam jednoznacznie powiedzieć jak mamy robić aby było tak jak mówi wojskowe przysłowie "...ch##%o ale jednakowo...", tak aby klient w Warszawie zapłacił tyle samo co w Zababagajewie a diagnosta i tu i tu wiedział jednoznacznie co ma czynić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wy macie znać prawo bo to was rozliczą a nie urzędników .

Czytając te nasze kochane"prawo" jesteś do konca pewny ze to co czynisz jest

tak do końca zgodne z tym "prawem"!!!! ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej:

5) z wprowadzenia w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, do zawiadomienia dołącza się; 

a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym  mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, 

b) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów. 

 

W WK, przy pojeździe sprowadzonym z zagranicy, klient składa wniosek o REJESTRACJĘ pojazdu, a nie o wymianę DR.

Według mnie bzdurą jest przyjmowanie zmian konstrukcyjnych przed pierwszą rejestracją.

Ale skoro są urzędy, które takie zmiany przyjmują to niejedna osoba na tym może niezły biznes rozkręcić.

Sprowadza sobie lepsze bryczki z roczników 2000 i wyżej (z reguły silniki w tych klasach są powyżej 2000cm3 więc akcyza jest bardzo wysoka).

Właściciel takiego auta (kilkuletniego wyższej klasy) wartego powiedzmy 60tys. zł. z silnikiem 3000cm3 powinien opłacić akcyzę w wysokości 11.160 zł. :!:

Aleeeee .... robi przed pierwszą rej. 'zmiany konstrukcyjne' i zakłada 'kratkę' ..... wtedy w takim WK przechodzi to bez żadnych oporów.

Gość po odebraniu dowodu rejestracyjnego zmienia rodzaj na osobowy i na jego koncie zostało 11.000zł :)

Tak więc skoro niektóre WK przyjmują takie zmiany to każdy może sobie zmienić rodzaj pojazdu i po co odwiedzać UC i wydawać ciężko zarobione pieniądze ;) ?

 

P.S. Później NIK, Prokurator, Policja znajdzie winnego, jak myślicie w kim ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i tu jest problem z tym co jest zgodne z prawem czy nie, bo jeżeli klient przyjedzie do Ciebie na pierwsze badanie z kwitami o zmianach konstrukcyjnych wydanymi przez przedsiębiorcę a Ty wykonując badanie pierwsze wykonasz wszystkie czynności które mówi Dz.U.227 czyli zakres: okresowego, dodatkowego (dane), dodatkowego (zmiany) to zrobiłeś wszystko zgodnie z prawem?? i klient może od razu zarejestrować pojazd zmieniony czy też nie. Jeżeli nie to jakie jeszcze czynności należy wykonać skoro przy zmianach należy wykonać zakres okresowego i dodatkowego (zmiany), które zostały wykonane. Tak samo rzecz się ma z wykonanym pierwszym badaniem a pani w okienku odsyła klienta bo w kwitach ma zapisane, że pojazd jest uszkodzony a z dokumentów tego badania jasno wynika, że pojazd spełnia wymagania ustawy to co należy jeszcze wykonać? Dopisać na zaświadczeniu, że pojazd NAPRAWDĘ spełnia wymagania ustawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W WK, przy pojeździe sprowadzonym z zagranicy, klient składa wniosek o REJESTRACJĘ pojazdu, a nie o wymianę DR.

 

Bo wniosek o rejestrację to jedyny wniosek przewidziany przepisami o rejestracji :) Skąd wysnułeś wniosek, że zmiany można zgłosić tylko przy wymianie DR? Czyli jak wykupię samochód w tym samym mieście z leasingu, to nie mogę go od razu przerobić, tak? No bo do WK zgłaszam się z wnioskiem o rejestrację - to wyklucza jednoczesna możliwość zgłoszenia zmian?

 

W mojej ocenie zmiany w pojazdach można podzielić na dwie grupy:

a) zmiany dokonywane w pojazdach przed ich pierwszym dopuszczeniem do ruchu (rejestracją) - i te zmiany wymagają odpowiednich zabiegów homologacyjnych lub równoważnych,

b) zmiany w pojazdach już dopuszczonych do ruchu (zarejestrowanych), nieważne gdzie - ważne, że tu określenie "zarejestrowane" oznacza pojazd już używany w ruchu i że zmiany w takim pojeździe nie będą homologowane, tylko będą podlegać takiej czy innej kontroli technicznej co do zgodności z warunkami techn.

 

I do tych dwóch podstawowych różnic co do sposoby analizy zmian w pojazdach sprowadza się w mojej ocenie określenie "pojazd zarejestrowany", lub niezarejestrowany - kraj tej rejestracji nie ma znaczenia...

 

Co mnie obchodzi, że jednocześnie umożliwia to takie czy inne manipulacje przy akcyzie? Nie mam etatu w organach fiskalnych. Niech się martwią z dziurawego prawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne czego jestem pewien to to, że kiedyś umrę :)

Czy aby na pewno :?: Czy medycyna nie rozwinie się tak, że....(albo np hibernacja) :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do akcyzy to nie można nie płacić akcyzy jeśli się w Polsce przerobiło przed pierwszą rejestracją samochód na ciężarowy.

 

Dla urzędu celnego liczy się sytuacja - stan pojazdu w jakim on przyjechał do kraju.

Czyli jeśli w dowodzie rejestracyjnym z zagranicy jest osobowy a dopiero w Polsce robi się zmianę to normalnie płaci się akcyzę bo nastąpił przywóz samochodu osobowego.

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam etatu w organach fiskalnych. Niech się martwią z dziurawego prawa...

 

:lol:

Naprawdę wierzysz w to co napisałeś?

Z tego co wiem nie pracujesz w swoim zawodzie dwa lata żeby nie wiedzieć jakie pytania i ewentualne zarzuty, padną w przypadku Twojego ewentualnego przesłuchania w pewnych organach ;)

 

[ Dodano: 31-07-2009, 00:17 ]

co do akcyzy to nie można nie płacić akcyzy jeśli się w Polsce przerobiło przed pierwszą rejestracją samochód na ciężarowy.

 

Dla urzędu celnego liczy się sytuacja - stan pojazdu w jakim on przyjechał do kraju.

 

Dariusz ale człowiek do Celnego się wcale nie zgłosi, a WK nie będzie miało prawa żądać akcyzy skoro przyjmie dokumenty na ciężarowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - nie pracuję dwa lata i dlatego wiem jak mam się wytłumaczyć i z pewnością będę potrafił to zrobić :) Jak na razie jeszcze nie musiałem, a opisywane procedery trwają od lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 years later...

Panowie mam pytanie, nie chcę zakładać nowego tematu.

Dzisiaj był u mnie klient z pytaniem- chce kupić auto ciężarowe sprowadzone z Niemiec "Solówkę" Volvo Fe bez zabudowy- sama rama.

Ma jakąś firmę która zrobi mu zabudowę i doposaży auto w odpowiednie wyposażenie wymagane dla pomocy drogowej ( pojazd specjalny)

Moje pytanie brzmi, czy mogę wykonać badanie dodatkowe zmiany konstrukcyjne i potem okresowe i pre-rejestracje? Czy wysłać klienta do wydziału po PC i wtedy zrobić zmianę i okresowe z ustaleniem danych? Jestem świeżym diagnostą a mój zmiennik mówi mi że mogę zrobić jak mi się podoba. Chciałbym poznać waszą opinie? Mi wydaje się że najpierw wydział komunikacji i PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PC > Zmiany konstrukcyjne > okresowe badanie.

 

Podejrzewam że nikt nie poda w żadnym dokumencie że auto przed zmianami to sama rama . A po zmianach to po zmianach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mobil1 napisał:

 a mój zmiennik mówi mi że mogę zrobić jak mi się podoba.

Trochę racji ma. Kwestia tablic rejestracyjnych. Jeśli ich brak na badaniu dodatkowym, wynik negatywny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.