Marek1 Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 Załóżmy hipotetycznie, że w homologacji jest zapis typu "podczas ciągnięcia przyczepy DMC pojazdu wzrasta do 2700 kg" - wtedy byłoby OK (DMC pojazdu 2700 + DMC przyczepy 2700 dałoby zespół 5400). Praktycznie jest tak, że masa pojazdu zwiększa się o nacisk pionowy na sprzęg + ciężar tego urządzenia sprzęgającego. Pytanie czy to powiększa DMC czy ma się zawierać się w wielkości obecnego DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 Moje pytanie dotyczy tego jakie należy wpisać wartości MMC i DMC zestawu w DIP. Znalazłem wiele podobnych tematów ale konkretnie niczego nie wyłuskałem. Tak jak na tabliczce co pokrywa się również z zapisami w DR. Przecież terenowe tak są homologowane, wystarczy zerknąć np. na Patrole - DMC 2800, O1 - 3500. Przecież nie podważysz homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 W katalogu ITS jest - 2800. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Pytanie czy to powiększa DMC czy ma się zawierać się w wielkości obecnego DMC. O tym to raczej tylko producent może zdecydować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 A co to ma do rzeczy, że terenowy? Nic Myślę, że miałoby wiele do rzeczy, gdyby tu nie było błędu,,, CYTAT "4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3.500 kg, z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków." Było już na ten temat tu na forum,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 wadi napisał/a: jak Wy koledzy postępujecie w takiej sytuacji Ja był bym skłonny ograniczyć masę przyczepy do 2600 kg. Ja tak zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 To ja zapytam z innej strony. Przyjeżdża takowy pojazd na OBT i widzicie w DR co innego a na TZ co innego. Czy to nie jest niezgodność danych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 na TZ nie ma mas przyczep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 wadi napisał/a: jak Wy koledzy postępujecie w takiej sytuacji Ja był bym skłonny ograniczyć masę przyczepy do 2600 kg. Ja tak zrobiłem. A w jakim trybie to "ograniczenie", zmiany konstrukcyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Myślę, że miałoby wiele do rzeczy, gdyby tu nie było błędu,,, Jakiego błędu? Można dać 150% wartości urządzenia sprzęgającego, ale przy zachowaniu pozostałych warunków, czyli nadal DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Można dać 150% wartości urządzenia sprzęgającego Uważam, że tu jest błąd słowny. Myślę, że autorowi chodziło właśnie o 150% DMC pojazdu ciągnącego - co zresztą w praktyce widać właśnie w terenówkach. To absurd, aby zezwalać na 150% wartości urządzenia sprzęgającego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Myślę, że autorowi chodziło właśnie o 150% DMC pojazdu ciągnącego - co zresztą w praktyce widać właśnie w terenówkach. To by było logiczne, ale jest jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 To by było logiczne, ale jest jak jest Jest językowy lapsus - nie pierwszy, nie ostatni w PoRD i aktach wykonawczych... Faktem natomiast jest, że w praktyce (udzielane homologacje) i tak jest to odczytywane jako 150% DMC właśnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Uważam, że tu jest błąd słowny. Myślę, że autorowi chodziło właśnie o 150% DMC pojazdu ciągnącego - co zresztą w praktyce widać właśnie w terenówkach. To absurd, aby zezwalać na 150% wartości urządzenia sprzęgającego... Dokładnie, co potwierdzają świadectwa zgodności, czy też wyciągi ze świadectwa homologacji na pojazdy terenowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.