Skocz do zawartości

Wartość F.3


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Załóżmy hipotetycznie, że w homologacji jest zapis typu "podczas ciągnięcia przyczepy DMC pojazdu wzrasta do 2700 kg" - wtedy byłoby OK (DMC pojazdu 2700 + DMC przyczepy 2700 dałoby zespół 5400).

Praktycznie jest tak, że masa pojazdu zwiększa się o nacisk pionowy na sprzęg + ciężar tego urządzenia sprzęgającego.

Pytanie czy to powiększa DMC czy ma się zawierać się w wielkości obecnego DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie dotyczy tego jakie należy wpisać wartości MMC i DMC zestawu w DIP.

Znalazłem wiele podobnych tematów ale konkretnie niczego nie wyłuskałem.

Tak jak na tabliczce co pokrywa się również z zapisami w DR.

Przecież terenowe tak są homologowane, wystarczy zerknąć np. na Patrole - DMC 2800, O1 - 3500.

Przecież nie podważysz homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to ma do rzeczy, że terenowy? Nic

Myślę, że miałoby wiele do rzeczy, gdyby tu nie było błędu,,,

 

CYTAT "4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków."

 

Było już na ten temat tu na forum,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wadi napisał/a:

jak Wy koledzy postępujecie w takiej sytuacji

 

Ja był bym skłonny ograniczyć masę przyczepy do 2600 kg.

Ja tak zrobiłem. :)

A w jakim trybie to "ograniczenie", zmiany konstrukcyjne? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że miałoby wiele do rzeczy, gdyby tu nie było błędu,,,

 

Jakiego błędu? Można dać 150% wartości urządzenia sprzęgającego, ale przy zachowaniu pozostałych warunków, czyli nadal DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można dać 150% wartości urządzenia sprzęgającego

 

Uważam, że tu jest błąd słowny. Myślę, że autorowi chodziło właśnie o 150% DMC pojazdu ciągnącego - co zresztą w praktyce widać właśnie w terenówkach. To absurd, aby zezwalać na 150% wartości urządzenia sprzęgającego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że autorowi chodziło właśnie o 150% DMC pojazdu ciągnącego - co zresztą w praktyce widać właśnie w terenówkach.

 

To by było logiczne, ale jest jak jest :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by było logiczne, ale jest jak jest :razz:

 

Jest językowy lapsus - nie pierwszy, nie ostatni w PoRD i aktach wykonawczych...

Faktem natomiast jest, że w praktyce (udzielane homologacje) i tak jest to odczytywane jako 150% DMC właśnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że tu jest błąd słowny. Myślę, że autorowi chodziło właśnie o 150% DMC pojazdu ciągnącego - co zresztą w praktyce widać właśnie w terenówkach. To absurd, aby zezwalać na 150% wartości urządzenia sprzęgającego...

 

Dokładnie, co potwierdzają świadectwa zgodności, czy też wyciągi ze świadectwa homologacji na pojazdy terenowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.