Skocz do zawartości

QUAD pow. 15KW stanowisko MI WARUNKI TECHNICZNE


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniej nie widział problemu w rejestracji takich pojazdów.

 

Hmm... wcześniejsze pisma zakazywały rejestracji a nie na nią zezwalały.

 

Wiele osób - szczególnie urzędnicy - będą mileli kłopoty i dużooo pracy.

 

Niestety podejrzewam, że kłopoty będą mieli tylko diagności (dlaczego mnie to nie dziwi? ). Urzędnicy stwierdzą, że mieli zaświadczenie z badania z wynikiem P i tyle, rozejdzie się po kościach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urzędnicy stwierdzą, że mieli zaświadczenie z badania z wynikiem P i tyle, rozejdzie się po kościach...

Dla nich tak.A ci co dali wlasnie to "P" ???? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalsza dyskusja będzie dopuszczona pod warunkiem nie obrażania wypowiedzi innych

forumowiczów.

 

I tutaj dotykasz problemu interpretacji, czyli wykładni :

bzdura

1. «coś, co nie ma sensu»

2. «rzecz, sprawa niepoważna»

 

Tyle, że ani jedna ani druga (choć ta druga nie dotyczy kontekstu) nie niesie nic obraźliwego.

 

Rolą diagnosty nie jest stanowienie prawa tylko jego realizowanie. […] Powiem brutalnie albo ktoś dopuszczał quady pow. 15 KW i teraz się irytuje albo ktoś sam próbuje stanowić prawo.

 

W krajach o ugruntowanej demokracji prawo stanowi sejm, rząd jedynie przepisy wykonawcze. Jaka jest jakość stanowionych przepisów, pomińmy milczeniem. Tragedią zaś tych rządów jest stanowienie prawa poprzez pisma dyrektorów. W tym miejscu należy zastanowić się nad tym co mamy „realizować” – prawo, czy pisma?

 

Wykładnie prawa daje Jego twórca czyli MI.

 

I pytanie drugie:

 

Jak realizować wykładnie, skoro stają one w sprzeczności z prawem? Do tej pory spotykaliśmy z wykładnią, a raczej jej brakiem w myśl zasady „clara non sunt interpretanda”, teraz, jednak mamy wykładnię, że inny/inny to nie inny/inny, to taki sam/taki sam.

 

 

Nie jestem fanem quad’ow, działa mi, to na nerwy zarówno, gdy widzę je na asfalcie, jak i niszczące pobliski wąwóz. Ale dlaczego mam być hipokrytą, skoro quad jak ulał pasuje do pojazd samochodowy inny/ podrodzaj inny i nie znajduję niczego co stoi w sprzeczności z wymaganiami dotyczącymi pojazdów samochodowych w zakresie „podstawowym” ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do artykułu na temat quadów i warunków technicznych oraz co czeka diagnostów.

http://www.motofocus.com.pl/news,5403,czy-dopuszczac-quady-do-ruchu.html

 

[ Dodano: 03-08-2009, 21:22 ]

Poprosze o deficje pojazdu samochodowego innego podrodzaj inny ?

Można by to uporządkować tak:

Definicja z PoRD

33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z

prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego;

 

Słowo "inny" z DZ. U nr 137 objaśnienie do tabeli Rodzaje i podrodzaje pojazdów

Objaśnienia:

Inny*/inna* - pojazd, który na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji lub zaświadczenia z badania technicznego zakwalifikowano do danego podrodzaju lub przeznaczenia nieokreślonego w zasadniczym podziale.

Znowu diagnosta bierze na siebie cały ciężar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny*/inna* - pojazd, który na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji lub zaświadczenia z badania technicznego zakwalifikowano do danego podrodzaju lub przeznaczenia nieokreślonego w zasadniczym podziale.

 

Z tego wniosek, że to może być również quad z mocą pow 15kW, wszystko na ten temat. Tu można pod to podciągnąć wiele różnych konstrukcji bo tak naprawde niewiadomo o co właściwie chodziło ustawodawcy i z tego określenia nic nie wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Piotrem, to TYLKO DYREKTOR i tylko z Warszawy. Ile razy się mylił swoim wyjaśneiniami, wielu forumowiczów wie. Dla wydziałów komunikacji on nie jest guru. On nie powinien interpretować przepisów, on jest ich twórcą. W przypadku urzędów każda decyzja jest uchylona przez SKO jeśli jest poparta opinią z ministrestwa.

To ITS jest organem od pojazdów, prowadzi katalog, homologacje i wiele innych rzeczy i to oni powinni określać i interpretować jaki pojazd mieści się w ramach danej klasyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poświęciłem trochę czasu i zebrałem warunki techniczne dla pojazdu samochodowego innego. Zrobiłem to w trochę innej formie niż pan Bogusław. Doszedłem do wniosku, że nie ma sensu przytaczać wymagań które na pewno nie dotyczą poj. samochodowego innego bo wprowadza to trochę zamętu. Tak będzie prościej.

Jeśli gdzieś się pomyliłem to koledzy mnie poprawią :-D

 

Dz. U. nr 32 ze zmianami

Dział III

Warunki techniczne pojazdu samochodowego i przyczepy przeznaczonej do łączenia z tym pojazdem

Rozdział 1

Warunki ogólne

§ 6. Ilekroć w niniejszym dziale jest mowa o "pojeździe", rozumie się przez to pojazd samochodowy i przyczepę.

§ 7. 1. Zderzaki i klamki drzwi pojazdu nie mogą powodować niebezpieczeństwa zaczepienia innego uczestnika ruchu.

>

§ 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:...

§ 8. 5. Szyby pojazdu:...

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:

Hałas i spaliny kryteria znane .

6) układ zasilania:

a) był szczelny, niezależnie od warunków zewnętrznych oraz drgań występujących podczas pracy pojazdu,

b) był zabezpieczony przed możliwością zetknięcia z przeszkodami znajdującymi się na drodze oraz przed nadmiernym nagrzewaniem, tarciem i innymi nienaturalnymi warunkami,

(...)

11) układ pochłaniania par paliwa ze zbiornika paliwa pojazdu z silnikiem o zapłonie iskrowym był kompletny i szczelny; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1995 r.;

12) istniała możliwość jazdy do tyłu; przepisu nie stosuje się do motocykla.

Rozdział 2

Wyposażenie

§ 10 Dotyczy homologowanego wyposażenia i cechowania (nie ma sensu cytować wiadomo co chodzi)

§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

(...)

4) w prędkościomierz umieszczony w polu widzenia kierowcy oraz w drogomierz;

5) w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu:

(…)

b) co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej stronie pojazdu - w odniesieniu do pozostałych pojazdów oraz do samochodu osobowego ciągnącego przyczepę i samochodu osobowego, w którym lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu, >

6) w sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju

pojazdu z odległości 3 m, nie mniejszym niż:

a) 87 dB (A) - w odniesieniu do motocykla,

b) 96 dB (A) - w odniesieniu do pozostałych pojazdów;

7) (47) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa: (…) przepisów lit. a i b nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym – to samo dotyczy punktu „8) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia”

10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony …

(…)

d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji; >

11) (49) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, (…) fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie;

12) w urządzenie zabezpieczające przed użyciem przez osoby nieuprawnione; < myślę, że tylko homologowane może być do przyjęcia>

13) w trójkąt do ustawiania na drodze, przeznaczony do ostrzegania o obecności unieruchomionego pojazdu; przepisu nie stosuje się do motocykla jednośladowego;

14) w gaśnicę umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym w razie potrzeby jej użycia; przepisu nie stosuje się do motocykla;

(...)

18) w miejsce przewidziane do umieszczenia tablic rejestracyjnych, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do rozporządzenia; przepis stosuje się do pojazdu samochodowego mającego cztery i więcej kół, wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r.;

19) w zaczep do holowania z przodu pojazdu, a w odniesieniu do samochodu osobowego także z tyłu; zaczep do holowania powinien wytrzymywać siłę zarówno ciągnącą, jak i ściskającą równą co najmniej połowie ciężaru wynikającego z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, na którym jest zamocowany; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r.;

(...)

21) w uchwyt (uchwyty) dla pasażera zgodny z przepisami o homologacji pojazdów;

(...)

3. Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy.

4. (54) Przepisu ust. 3 nie stosuje się do motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1989 r. i pozostałych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 30 kwietnia 1993 r. Punkt 5, 5a, 6 i 7 dotyczy opon – wymagania znane.

 

Rozdział 3

Światła

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:

1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;

2) mijania - pojazd samochodowy;

3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;

4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;

5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa;

6) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;

7) pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;

8)odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy;

(...)

12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;

13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;

14) (56) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.;

(...)

§ 13. 1. Światła pojazdu powinny odpowiadać następującym warunkom ogólnym:

1) światła przeznaczone do oświetlania drogi przed pojazdem powinny być umieszczone w sposób umożliwiający łatwą regulację kierunku strumienia świetlnego;

2) osie świateł sygnalizacyjnych powinny być równoległe do płaszczyzny jezdni, osie świateł odblaskowych bocznych i pozycyjnych bocznych powinny być ponadto prostopadłe do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, a osie pozostałych świateł sygnalizacyjnych - równoległe do tej płaszczyzny; dopuszcza się odchylenia od powyższych kierunków nie większe niż 3°;

3) światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych;

4) nie powinny oślepiać innych uczestników ruchu; warunku nie stosuje się do świateł drogowych;

5) światła mijania powinny dawać wyraźną granicę światła i cienia;

6) światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) - z tyłu, z wyjątkiem światła cofania oraz świateł dodatkowych przewidzianych w § 24 ust.1 pkt 8, § 25 ust. 2, § 26 ust.3, § 27 ust. 2, § 31 ust. 1 oraz w § 32 ust. 1.

2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:

1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;

2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.

3. Światła i oznakowanie odblaskowe powinny ponadto odpowiadać warunkom szczegółowym, określonym w załączniku nr 6 do rozporządzenia.

Rozdział 4

Hamulce

§ 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej "hamulcami":

1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością:

a) regulowania intensywności hamowania,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki; :D

2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością:

a) regulowania intensywności hamowania,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy przynajmniej jedną ręką;

3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością:

a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy;

wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego.

(...)

§ 15. 1. Hamulce pojazdu powinny zachowywać wymaganą sprawność niezależnie od drgań i wpływów atmosferycznych, na jakie są narażone w normalnych warunkach eksploatacji.

2. Hamulce powinny ponadto odpowiadać następującym warunkom:

1) równoczesne uruchomienie hamulca roboczego i awaryjnego nie może ujemnie wpływać na działanie żadnego z nich, zarówno w przypadku, gdy obydwa hamulce są sprawne, jak i w przypadku uszkodzenia jednego z nich;

2) w przypadku uszkodzenia hamulca roboczego w pojeździe samochodowym powinna być zapewniona możliwość hamowania takiej liczby kół przez działanie na hamulec roboczy, aby skuteczność hamowania nie była mniejsza niż 30% wymaganej skuteczności; w pojeździe, w którym można uzyskać skuteczność hamowania wymaganą dla hamulca awaryjnego, nie wymaga się oddzielnego jego sterowania; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy:

a) po dniu 31 grudnia 1969 r. - autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 5 t i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t,

b) po dniu 31 grudnia 1983 r. - pozostałych pojazdów;

3) działanie hamulca roboczego powinno być odpowiednio rozłożone między osie; powinno ono być jednakowe dla kół tej samej osi;

4) zużycie hamulców powinno być łatwo kompensowane systemem ręcznej lub samoczynnej regulacji; elementy układu hamulcowego powinny mieć taki zapas ruchu, aby po nagrzaniu hamulców lub po osiągnięciu określonego stopnia zużycia okładzin możliwe było hamowanie bez konieczności natychmiastowej regulacji;

5) w przypadku hamulca uruchamianego za pomocą energii znajdującej się w zbiorniku, jeżeli hamowanie z wymaganą skutecznością nie jest możliwe bez użycia zgromadzonej energii, pojazd powinien być wyposażony, poza manometrem, w urządzenie wysyłające świetlne lub akustyczne sygnały, ostrzegające o obniżeniu zapasu energii do poziomu równego lub mniejszego niż 65% normalnego poziomu;

6) w przypadku hamulca pneumatycznego połączenie pojazdu ciągnącego z przyczepą powinno składać się co najmniej z dwóch przewodów (zasilającego i sterującego); przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1985 r.;

7) w przypadku hamulca hydraulicznego zbiorniczek płynu hamulcowego powinien być umieszczony w miejscu łatwo dostępnym dla kontroli.

§ 16. 1. Skuteczność hamowania określa się wskaźnikiem, który jest stosunkiem siły hamowania do siły wynikającej z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub stosunkiem opóźnienia hamowania (uzyskanego na drodze poziomej o nawierzchni twardej, suchej i czystej) do przyspieszenia ziemskiego.

2. Wskaźnik skuteczności hamowania nie może być mniejszy niż podany w tabeli "Wskaźniki skuteczności hamowania", stanowiącej załącznik nr 7 do rozporządzenia.

3. Hamulce uważa się za sprawne, jeżeli wymagana skuteczność jest uzyskiwana bez nadmiernego odchylenia prostoliniowego toru ruchu pojazdu i nadmiernych drgań.

4. Hamulec postojowy powinien zapewniać unieruchomienie całkowicie obciążonego pojazdu na wzniesieniu i spadku o pochyleniu co najmniej 16%, a całkowicie obciążonego zespołu pojazdów - co najmniej 8%.

Zapomniałem o czymś :?:

Który pojazd samochodowy inny spełnia te kryteria? Jest taki?

 

Takiego "wypracowania" jeszcze nie pisałem :D

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozdział 4

Hamulce

§ 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej "hamulcami":

1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością:

a) regulowania intensywności hamowania,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki;

 

Super robota !!!!

 

Już myślałem ze hamulce zdyskwalifikują quada jako samochód inny/inny a tu tymczasem 1 T i quad się łapie :) Tak więc na dzien dzisiejszy jedyny problem jaki mamy z quadem to ... toksczne składniki spalin. Jeśli quad bedzie miał silnik "odmotocyklowy" to raczej nie spełni norm emisji, szczególnie na wolnych - ale to juz chyba było w innym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pokażcie mi tego quada wyposażonego w zderzaki, klamki w domyśle w drzwiach, gaśnice w miejscu łatwo dostępnym, trójkąt, punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa oczywiście w zależności od daty pierwszej rejestracji no bo każdy inny pojazd to taki właśnie sobie quadzik,w lusterka boczne i wsteczne, itp :lol::x

 

Nie chce się wymądrzać bo nie wiem ale quad chyba nie ma wstecznego.

 

Nie bardzo zrozumiałem o co chodziło w powyższym poście z hamulcami ale jest tam wyłączenie motocykli i trójkołowców a quadzik to czterokołowiec.

 

Polecam artykuł w miesięczniku "SERWIS MOTORYZACYJNY" o quadach, gdzie przypomniano, iż w dokumentach sprzedaży jest wyraźnie napisane przy mocy wyższej niż 15KW - nie podlega rejestracji.

 

Jedno jest pewne sformułowanie inny w pojeździe samochodowym innym jest delikatnie mówiąc niefortunne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne sformułowanie inny w pojeździe samochodowym innym jest delikatnie mówiąc niefortunne.

 

No wlaśnie i o to nam wszystkim chodzi !!! Nie zrzucajmy wszystkich win na innych tylko czasami należy się przyznać i powiedzieć "... panowie zaistniala pomylka no każdy może się pomylić, ale od dzisiaj robimy to taki i tak " :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

 

Uhmm... miałem na badaniu na zabytek amfibię, głównym kryterium które ten pojazd dyskwalifikowało do zarejestrowania "normalnie" był właśnie brak drzwi.

 

 

Jak przyjedzie "nie quad" bez szyb to tez zrobisz badanie z wynikiem P ? W pojeździe samochodowym nie trzeba używac kasku więc przynajmniej czołowa powinna być

 

 

No właśnie... tez nie wiadomo jak do tego podejść

 

Już myślałem ze hamulce zdyskwalifikują quada jako samochód inny/inny a tu tymczasem 1 T i quad się łapie

 

Quad jest czterokołowy, a wyłączenie dotyczy trzykołowych... dyskwalifikacja...

 

Dodam jeszcze - zbiornik w przestrzeni pasażerskiej, wspomniany już system par paliwa, brak światła cofania (ja nie widziałem na żadnym :) ) spaliny itp...

 

Wystarczy jedna niezgodność i quad odpada. Dlatego ja się skupiam na tym co dyskwalifikuje taki pojazd a nie za co mogę go dopuścić... śpię spokojnie i nie szukam na siłę wytłumaczenia dla moich czynów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie wszystkich

po przeczytaniu wszystkich informacji na temat "quadów powyżej 15kW"

uważam, że jak byśmy się nie zastanawiali to i tak cztery litery są z tyłu

do mnie na stację przyjeżdżają wiąksze quady ale w dowodzie mają 14kW

Jak mam to sprawdzic?

a najlepiej jak moc nie jest zaniżona a rodzaj pojazdu "ciągnik rolniczy"

Dodaje, że mają homologację lub poprzednio były te pojazdy rejestrowane na kilka dni w Niemczech.

Piękny kraj, tylko przepisy dla kombinatorów :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mnie na stację przyjeżdżają wiąksze quady ale w dowodzie mają 14kW

 

Nie możesz tego zweryfikować, w katalogu ITS-u też są takie z ograniczoną mocą. To trochę jak z ograniczeniem motoroweru do 45 km/h - ile jeździ odblokowanych?

 

a najlepiej jak moc nie jest zaniżona a rodzaj pojazdu "ciągnik rolniczy"

Dodaje, że mają homologację

Pojecie pojazdu czterokołowego pojawiło się 17 września 2004. Poprzednie wpisy w DR zachowują swoją ważność.

 

ub poprzednio były te pojazdy rejestrowane na kilka dni w Niemczech.

 

Jak w niemieckim DR będzie wpisane "Niezidentyfikowany Obiekt Latający - UFO" to przepiszesz to do DIP-u czy sklasyfikujesz go w/g polskiego prawa jako czterokołowiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pokażcie mi tego quada wyposażonego w zderzaki

 

Nie musi mieć patrz: Rozdział 1; § 7. 7. 1

 

gaśnice w miejscu łatwo dostępnym

 

Bez żartów !!

 

punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa oczywiście w zależności od daty pierwszej rejestracji no bo każdy inny pojazd to taki właśnie sobie quadzik

 

8) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposa3onych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje

sie do:

a) przednich siedzeń w samochodach osobowych, zarejestrowanych po raz pierwszy po

dniu:

– 30 czerwca 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej powy3ej 1.400 cm3,

– 31 grudnia 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej od 1.000 cm3 do 1.400 cm3,

– 30 czerwca 1972 r. - pozostałych,

b) siedzeń innych ni3 przednie - w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz

pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r.,

c) siedzeń w pojazdach innych ni3 wymienione w lit. a i b, wyposa3onych w punkty

kotwiczenia pasów bezpieczeństwa - zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31

grudnia 1993 r.;

przepisów lit. a-c nie stosuje sie do pojazdu z nadwoziem otwartym;

 

w lusterka boczne

 

Mają, jak w motocyklach na kierownicy.

 

w lusterka [...] wsteczne

Rozumiem wewnętrzne, ale to jest wymagane tylko dla osobowego:

 

 

§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

5) w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu:

c) wewnętrzne - w odniesieniu do samochodu osobowego;

 

Nie chce się wymądrzać bo nie wiem ale quad chyba nie ma wstecznego.

 

Mają wsteczny nawet takie chińskie o mocy poniżej 15 kW.

 

Nie bardzo zrozumiałem o co chodziło w powyższym poście z hamulcami ale jest tam wyłączenie motocykli i trójkołowców a quadzik to czterokołowiec.

 

Mój błąd ale jakby rozebrać ten przepis na części składowe to quad ma:

a ) hamulec roboczy działający na wszystkie koła

b) z możliwością: dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk (tyle że nie na cztery koła)

 

albo faktycznie mamy drugi punk (po emisji), z którym quad ma problem

 

 

Jedno jest pewne sformułowanie inny w pojeździe samochodowym innym jest delikatnie mówiąc niefortunne.

 

Dla mnie to nie jest takie pewne – taki punkt jest po to by ograniczone horyzonty urzędnika nie gasiły geniuszu twórcy (pamiętacie taki pojazd gdzie kierowca siedział wewnątrz koła o średnicy ponad dwóch metrów? Co to było, bo na pewno nie motocykl?) Problem jest w tym, że quad wpasowuje się w tą przestrzeń swobody, jak ulał. Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego antidotum na quady ma być ich nie rejestrowanie? Przecież ten pojazd jest tak samo niebezpieczny w lesie jak i na asfalcie. A z tego co zaobserwowałem państwo chętnie właśnie takie przedmioty niebezpieczne rejestruje np. broń palna, samochód osobowy. Chyba łatwiej byłoby dbać o porządek gdyby leśnik zauważył tablice rejestracyjną? A że można sobie tym zrobić krzywdę? Jasne, ale jest klika innych pojazdów tez równie niebezpiecznych i wymagają one jedynie innego prawa jazdy niż na samochód osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego antidotum na quady ma być ich nie rejestrowanie? Przecież ten pojazd jest tak samo niebezpieczny w lesie jak i na asfalcie. A z tego co zaobserwowałem państwo chętnie właśnie takie przedmioty niebezpieczne rejestruje np. broń palna, samochód osobowy. Chyba łatwiej byłoby dbać o porządek gdyby leśnik zauważył tablice rejestracyjną? A że można sobie tym zrobić krzywdę? Jasne, ale jest klika innych pojazdów tez równie niebezpiecznych i wymagają one jedynie innego prawa jazdy niż na samochód osobowy.

 

I znów się zgadzam z tym Panem. Nic dodać, nic ująć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do badań technicznych to rolą diagnosty jest nie szukać pozytywów w pojazdach a usterek. Prowadzi to do śmiesznych sytuacji rodem ze skeczy Smolenia - "Panie ten ciągnik ma zepsute koło. - No tak... ale ma trzy dobre !!! ..."

 

Tylko w naszym zawodzie takie sytuacje są żałosne a nie śmieszne...

 

Przecież ten pojazd jest tak samo niebezpieczny w lesie jak i na asfalcie.

 

I tu się grubo mylisz. Właściwości trakcyjne tych pojazdów są przystosowane do terenów nieutwardzonych. Na drogach staja się niestabilne, wywrotne i niebezpieczne.

 

Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego antidotum na quady ma być ich nie rejestrowanie?

 

Bo pojazd zarejestrowany może poruszać się po drodze publicznej. Dlatego próbuje się ograniczyć masowy wyjazd na drogi mocnych i diabelnie szybkich quadów. Wystarczyło by wprowadzić inny wzór tabliczki i ewidencję pojazdów i ten leśnik by już widział kto jedzie po lesie, pod warunkiem, że tablica nie została by zdjęta. Więc ten argument upada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd ale jakby rozebrać ten przepis na części składowe to quad ma:

a ) hamulec roboczy działający na wszystkie koła

b) z możliwością: dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk (tyle że nie na cztery koła)

Przecież tego nie można rozebrać na części. Taki jest wymóg i hamulec musi spełnić oba warunki. Tu nigdzie nie pisze "lub". Tu jest wszystko jasne.

 

Quady zostały wymyślone i zaprojektowane wyłącznie do poruszania się poza drogami publicznymi. Ja uważam, że tam powinne pozostać.

Co do rejestracji to myślę, że pojazdy te powinne zostać zewidencjonowane ale bez prawa poruszania się po drogach publicznych. Co do ubezpiecznia to myślę, że powinno być dobrowolne.

Dobrze wiecie jakie myślenie ma duża część Polaków. Wiać to po statystykach wypadków, zatrzymanych pijanych i mandatów za przekracznie prędkości. Z dawnych czasów został opór do władzy i do przepisów które ta władza tworzy. I dopóki nie zmieni się mentalność Polaków i wzajemny szacunek to "indywidualistom" będzie ciężko. Sądzę, że na na chwilę obecną nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za potencjalne ofiary wypadków na quadach, a ludzi z ułańską fantazją w Polsce nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego antidotum na quady ma być ich nie rejestrowanie? Przecież ten pojazd jest tak samo niebezpieczny w lesie jak i na asfalcie. A z tego co zaobserwowałem państwo chętnie właśnie takie przedmioty niebezpieczne rejestruje np. broń palna, samochód osobowy. Chyba łatwiej byłoby dbać o porządek gdyby leśnik zauważył tablice rejestracyjną? A że można sobie tym zrobić krzywdę? Jasne, ale jest klika innych pojazdów tez równie niebezpiecznych i wymagają one jedynie innego prawa jazdy niż na samochód osobowy.

 

Jechałeś kiedyś czterokołowcem?

Mam wrażenie, że nie po Twoim poście.

Ten pojazd jest przystosowany do jazdy po nierównym terenie i świetnie sobie z tym radzi, na asfalcie ten pojazd, szczególnie kiedy jego moc jest duża, zachowuje się jak dziecko we mgle.

No ale myślę, że analogicznie stwierdzisz iż potoczna szlifierka nie stwarza zagrożenia w terenie górzystym..... baaaa jest do tego wręcz stworzona, myślę że wypadałoby nawet stworzyć rajd na Kasprowy Yamahami R1 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Jechałeś kiedyś czterokołowcem?

Mam wrażenie, że nie po Twoim poście.

Ten pojazd jest przystosowany do jazdy po nierównym terenie i świetnie sobie z tym radzi, na asfalcie ten pojazd, szczególnie kiedy jego moc jest duża, zachowuje się jak dziecko we mgle.

No ale myślę, że analogicznie stwierdzisz iż potoczna szlifierka nie stwarza zagrożenia w terenie górzystym..... baaaa jest do tego wręcz stworzona, myślę że wypadałoby nawet stworzyć rajd na Kasprowy Yamahami R1 :D

 

Niesmialo zauwazam ze sa rowniez szosowe czterokolowce...

co do jazdy w terenie R1 polecam film i strone:

TEGO-GOSCIA

Oczywiscie nie zmienia to faktu ze quady nalezy trzymac z daleka od ruchu publicznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widze że minister swoje a Wy swoje

minister o "niewyraźnych" przepisach a Wy o tym czy można po drodze publicznej czy też nie

a niespełna 2 godziny temu obok mnie był wypadek z motocyklistą i w bardzo ciężkim stanie jest w szpitalu, no oile jeszcze żyje bo została kałuża krwi i buty.......

no ale nikt nie wprowadzia zakazu na motory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Witam, nie obrażając szanownych tu kolegów. Jestem w trakcie zakupu quada.

Przeznaczenie turystyka, także zagraniczna. Jeżeli chodzi o wyobraźnie ludzi na quadach to muszę przyznać że jest tak jak z ludźmi na "przecinakach" lub z młodymi co dostali golfa z silnikiem 2,0. I hulaj dusza....

Nie można ludzi wrzucać do jednego worka.

Jeśli chodzi o niszczenie środowiska, to owszem jest dużo wybryków ignorantów, a ludzie w autach terenowych [często mocno modyfikowanymi] do takiego stopnia, że diagnosta nie powinien pościć go normalnie? A enduro? w mojej okolicy to prawdziwa plaga!

Na marginesie w mojej okolicy jeździ dużo quadów, enduro i aut terenowych przerobionych naprawdę ekstremalnie. Najgorsi są właściciele fabryk co mandat ich nie przeraża- jeżdżą autami terenowymi oraz ludzie na quadach tzw oskach- jak dla mnie to quady tylko na tor.

Quady przeprawowe to quady stworzone z myślą o PRACY, WOJSKU, Turystyce [nie inwazyjnej]. Mój dziadek zawsze mówił- wszystko jest dla ludzi, nawet wódka, ale nie wszyscy ludzie są dla wszystkiego

 

Co do tego co na Tym forum wyczytałem to podkategoria inny wg "dyrektora" została dla pojazdów typu SAM lub BUGGY, które spełniają wymogi jak samochody osobowe. [?]

 

Ale proszę już nie zchodzmy z tematu bo temat ten jest ciekawszy i ważniejszy.

 

A jak wygląda sprawa jak zakupi się quada zarejestrowanego z mocą 37kW i ograniczy się moc modułami elektronicznymi do 14kW?? poświadczenie konkretnego rzeczoznawcy i wykres z hamowni wystarczy???

 

Pocieszę tylko Was że w przepisach innych "branż" jest podobny młyn. A najbardziej załamujące że każdy wyda inną opinie, "władze sprawdzające/wykonawcze" też różnie interpretują.

 

Prawda/ racja jest jak pupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa jak zakupi się quada zarejestrowanego z mocą 37kW i ograniczy się moc modułami elektronicznymi do 14kW?? poświadczenie konkretnego rzeczoznawcy i wykres z hamowni wystarczy???

 

Mam pisemko, jutro w pracy wrzucę, że mamy uznawać ograniczenia mocy tylko potwierdzone homologacją przez producenta/importera. Opinia rzeczoznawcy nie wystarcza, tym bardziej, że, nie oszukujmy się, ilu z nich ma dostęp do hamowni ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.