Skocz do zawartości

Interpretacja przepisów dot. VAT via Kujawsko-Pomorskie


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 100
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Norbert Jezierski

    17

  • wlodas

    14

  • Yeti

    12

  • kayaba2

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

ja od Starosty dostałem Broszurę informacyjną o zmianach wprowadzonych Ustawą zdn 21.04.2005r.i materiały z Gazety Rzeczpospolita Tak trzymać panowie .to dużo będziemy wiedzieć. Miroslaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumie Waszych uwag!!

Dzienniki ustaw są ogólnie dostepne :D - co Starosta ma Wam przesłać Dz U.??

A jesli juz to US mógłby coś wyjaśnić - co zresztą zrobił wydał broszurę dla swoich pracowników :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłem na tym szkoleniu ale w wyciągu ze świadectwa homologacji pod koniec pkt około 37 jest podrodzaj pojazdu. Ten punkt jest decydujący. I tu znowu przypominam, że na poprzednim szkoleniu uczono nas, że diagnosta widząc w wyciągu ze świadectwa homologacji: furgon nie może zmienić podrodzaju pojazdu ale może wpisać wielozadaniowy jak spełnia wymogi. Teraz okazuje się, że diagnosta dla własnego bezpieczeństwa przez 5 lat musi posiadać kserokopie wyciągów z świadectwa homologacji z wpisem Van lub wielozadaniowy. Oj, co szkolenie to inna interpretacja.

 

No ale rozumiem. Zmieniły się przepisy i teraz zaświadczenie diagnosty będzie również widział urzędnik i dokona odpowiedniej adnotacji. Wiadomo jak w bazie będzie furgon to urzędnik nie wpisze że spełnia VAT1 bo to nie jest wielozadaniowy lub van. Jak już ktoś wspomniał w dowodzie rejestracyjnym jest rodzaj i przeznaczenie. Nie ma podrodzaju.

 

Sejm choćby chciał to nie dopisze do VAT1 furgonu bo już nie obraduje, a ustawę tylko parlament może zmienić.

 

Jak ktoś ma furgon z 1 rzędem siedzeń i oddzieloną kabinę to jeszcze pod VAT 4 podejdzie, ale kabine z przestrzenią ładunkową w jednej bryle i 1 rzędem siedzeń - współczuje.

 

[ Dodano: Wto Wrz 06, 2005 10:09 am ]

Z tą homologacją to tylko taki pomysł jak sądze, ponieważ ma to ochronić diagnostę przed wystawieniem dokumentu potwierdzającego nieprawdę. Zaraz po wyjściu ze stacji klient uda się na rejestrację a tam porównają zapisy z homologacji i zaraz się zacznie na jakiej podstawie diagnosta dokonał zmiany podrodzaju pojazdu.

 

Z ostatniej chwili:

Ponieważ były wątpliwości zamieściłem kilka przykładów świadect homologacji: podrodzajów furgon i wielozadaniowy w poz. 37.

 

Dodam, że dotychczas absurd tych przepisów mnie denerwował, a teraz jestem na etapie że już mnie to śmieszy.

W zasadzie "na chwilę obecną" decydu7jące zdanie będzie miał DIAGNOSTA czy samochód jest wielozadaniowy czy VAN. Tak jak poniżej kolega podał samochód ciężarowy hatchback to biorąc pod uwagę Dz. U. Nr 211 i Nr 5 będzie to VAN i ponoć rejestracja mając zapis o podrodzaju furgon czy hatchback przyjmie zapis że jest to VAN lub wielozadaniowy jak spełni te przepisy.

 

W sumie zaczynam nie nadążać za tempem zmian bo właśnie się dowiedziałem, że homologacje , o których była mowa ja słyszę na szkoleniu w Bydgoszczy nie będą już żądane przez diagnostów w Bydgoszczy i starostwie bydgoskim.

 

Liczę, iż MI da jakieś wytyczne pisemne.

 

Biorąc pod uwagę iklość zmian tego samego przepisu na szkoleniach pomiędzy lipcem, sierpniem i wrześniem 2005r. potiwerdzam, że jak diagnosta będzie się szkolił raz na 5 lat to napewno będzie wtórnym analfabetą.

homologacja.thumb.jpg.9bcd331ce8fb898cff60655647d216bb.jpg

homologacja_fiat_wielozadaniowy2.thumb.jpg.0e2347639c940644d6f2a256fc2f5f3f.jpg

homologacja_fiat_wielozadaniowy1.thumb.jpg.ba1262566a1a7db510d1bd9b1a084409.jpg

homologacja_citroen_furgon2.thumb.jpg.5154ddb3756a2bad95c34b3b67639d17.jpg

homologacja_citroen_furgon1.thumb.jpg.4443217f9e0be8fbd00d437736efcb95.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam homologacę Seicento Van ,katygoria N1 sam.ciężarowy w poz .37 Rodzaj nadwozia hatchback i z czym to się je.Wiadomo w sam.ciężar. nie ma podrodzaju hatchback , czy ta pozycja 37 określa podrodzaj?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem dokładnie tak samo z Renault clio 1,2 i opisałem bardo podobnie . Czekam co bedzie ;) ale mysle ze ci własciciele co maja zamiast podrodzaju , wpisane rodzaj nadwozie sa wygrani bo my opisujemy wtedy "organoleptycznie :)

 

[ Dodano: 07-09-2005, 07:53 ]

Dostałem niezłą zjebke I poinformowano mnie ze jezeli nie ma czarno na białym " wielozadaniowy , van to nie mam nic kombinowac. Nikogo nie obchodza błedy tyou CIEZAROWY--- rodzaj nadwozia HATCHBACK .....no i sie --ma!!

 

[ Dodano: 07-09-2005, 08:11 ]

Nie wolno interpretowac nic[ w tych przepisach] na korzysc klienta, bo my dostaniemy po" kulasach." Pieniadz ma wpłynac do Panstwa i basta [To moje prywatne uwagi]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

My doszliśmy do takich oto ustaleń :

- diagnosta podaje stan faktyczny, który wynika z definicji i ewentualnych przeliczeń w/g wzorów np. VAN

- urzędnik WK weryfikuje zaświadczenie diagnosty na podstawie wyciągu z homologacji i wpisuje w dowodzie rej. np. vat - 1, albo odmawia wpisu bo wyciąg zawiera informację, że jest to furgon

- ponieważ z dostępnych definicji wynika, że pojazdy jednobryłowe jednak furgonami nie są, klient skacze do gardła przedstawicielowi producenta - dlaczego homologacja ma taki wpis ?

- jak ma wyglądać furgon stanowi Polska Norma udostępniona na forum przez nieocenionego pana Bogusława

- jeżeli klientowi zależy to wydrze od producenta przyznanie się do błędu w homologacji, albo potwierdzenie że van jest w/g tego producenta furgonem, z uzasadnieniem tej opinii oczywiście

- jeżeli producent uzna swój błąd to droga do uzyskania wpisu jest otwarta; sprawa jest istotna dla firm posiadających np. kilkadziesiąt takich pojazdów

- tak czy owak ani diagnosta ani WK nie jest powodem niezadowolenia klienta

8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy owak ani diagnosta ani WK nie jest powodem niezadowolenia klienta

 

Tak czy owag mamy bałagan (delikatnie to ujmując) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie dostałem telefon ze swojego starostwai i wkoncu wychodza z bardzo podobnego załozenia co u ciebie VACUM ! czyzby zaczeło sie cos dziac!? (jakies swiatełko w tunelu) :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ma ktos poważne argumenty zeby Poloneza Truck z dwoma rzędami siedzeń i otwarta skrzynią ladunkową nie uznać jako Vat-

Nie ma tam nic o ilości miejsc, więc na pewno podlega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym go zrobił jako VAT-4.

Pod VAT-3 podlega pick-up a Polonez Truck nie jest pick-upem.

Posiada kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest to Polonez Truck z zabudowaną skrzynią ładunkową

To vat-4 pod warunkiem, że to nie jest tylko zdejmowana nadstawka. Ale akurat ten przypadek ma

Truck z dwoma rzędami siedzeń i otwarta skrzynią ladunkową
więc na pewno vat-3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal mam wątpliwości.

VAT-3 kabina kierowcy i nadwozie do przewozu ładunków stanowią konstrukcyjną całość z tym,że przesterzeń ładunkowa jest odkryta.

VAT -4 kabina i nadwozie do przewozu ładunków konstrukcyjnie nie stanowią jednej całości.

Truck ma możliwość zdemontowania nadwozia do przewozu ładunków tz.paki i dokonania innej zabudowy.

Ale np. Mitschubishi L200 juz nie ma takiej mozliowści gdyż nadwozie do przewozu ładunków stanowi konstrukcyjną całość z kabiną kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie uwaga.... Fiat Seicento Van przegroda oddzielajaca przestrzeń ładunkowa niezgodna z warunkami technicznymi. Elementy przegrody oddalone od siebie wiecej niż wymagane minimum ( 100 mm ). Miałem w przeciągu tygodnia trzy takie autka i identyczne przegrody wiec to nie przypadek.A może wasze zdanie jest.... " czepia się ", wiec przypominam że chodzi o US i państwową kase. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wczoraj takiego Fiata Seicento z odległego terenu, przegroda wygląda na fabryczną, ale nie spełnia wymagań.

Dlatego prawdopodobnie użytkownicy tych samochodów szukają głupiego w różnych skp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o US i państwową kase.

Zgadzam się - nie będzie - PRZEBACZ :-(

 

Chciałem tylko zasygnalizowaźć że takie przegrody są montowane w wiekszości tych pojazdów. a niewymiarowa kratka jest widoczna na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie uwaga.... Fiat Seicento Van przegroda oddzielajaca przestrzeń ładunkowa niezgodna z warunkami technicznymi. Elementy przegrody oddalone od siebie wiecej niż wymagane minimum ( 100 mm ).

Też miałem takie przypadki i kazałem zmienić kratkę, zwłaszcza że niektóre były z tworzywa sztucznego i wytrzymałość miały raczej kiepską :) O US każdemu też wspomniałem, ale to przeważnie firmowi kierowcy więc dynda im czy firma beknie, czy nie. Większość jest obrażona, że zawracam im głowę i marnuję ich czas. Samo życie :mrgreen:

 

[ Dodano: Sro Wrz 21, 2005 6:27 pm ]

Własnie dostałem telefon ze swojego starostwai i wkoncu wychodza z bardzo podobnego załozenia co u ciebie VACUM

Brawo, nie tylko u nas urzędnicy myślą jak sprawę załatwić, a nie odepchnąć. Jestem pełen podziwu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.