Marek1 Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 LPG w dieslu podnosi temperaturę spalin do tego stopnia, że sadza spala się w cylindrze. Powiedzmy, że raczej tam nie powstaje bo ze względu na większą jednorodność spalania nie ma spalania niezupełnego. Właśnie ze względu na wyższą temperaturę spalania montowany jest czujnik EGT i niestety w pewnych warunkach elektronika wyłącza podawanie gazu. Z tej samej przyczyny montowany jest zawór EGR, tj z tego powodu żeby obniżyć temp. spalania bo powstaje wtedy duża ilość NOx. Dodatek LPG wydaje sie powodować wzrost tej wartości. BTW LPG pomaga spalić całą ropę wtryśniętą do cylindra. Nic się nie marnuje jak w przypadku pracy na samej ropie. O spalaniu zupełnym i całkowitym decyduje współczynnik nadmiaru powietrza a nie dodatek dodatkowego czynnika palnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 Może trochę przesadziłem. Wiesz przecież, że nie piszę o idealnych procesach. Nad tym męczą się tysiące inżynierów i na pewno LPG nie rozwiąże wszystkich problemów z którymi się borykają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 Może trochę przesadziłem. Wiesz przecież, że nie piszę o idealnych procesach. Nad tym męczą się tysiące inżynierów i na pewno LPG nie rozwiąże wszystkich problemów z którymi się borykają. Ja też nim nie jestem, coś tam tylko nt temat wiem Natomiast wiesz juz dlaczego i po co jest ten czujnik EGT Jednak jak sie wezmą za to ekolodzy to właśnie NOx może wykluczyć ten system a na pewno wydatnie skomplikować elektronikę tego układu. Gdyby ktoś się zastanawiał dlaczego w nowych analizatorach jest możliwość pomiaru NOx to dlatego że ten parametr uważa się teraz za decydujący i niedługo będziemy ten parametr mierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Gdyby ktoś się zastanawiał dlaczego w nowych analizatorach jest możliwość pomiaru NOx to dlatego że ten parametr uważa się teraz za decydujący i niedługo będziemy ten parametr mierzyć. Zwłaszcza, iż tlenki azotu są bardziej szkodliwe dla człowieka niż tlenek węgla ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 No tak. Związki azotu są bardzo szkodliwe. W pojazdach reaktor katalityczny odpowiada za ich redukcję. Może wydajniejsze "katalizatory" dadzą radę. Ale to też koszt i kolejne problemy do rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 No tak. Związki azotu są bardzo szkodliwe. W pojazdach reaktor katalityczny odpowiada za ich redukcję. Może wydajniejsze "katalizatory" dadzą radę. Ale to też koszt i kolejne problemy do rozwiązania. Do redukcji NOx dochodzi w katalizatorach silników niskoprężnych. Niestety w przypadku silników wysokoprężnych katalizator na redukcję NOx nie pomaga... Dla tego tak kluczowa jest sprawność EGR w tych silnikach bo tylko one prowadzą do redukcji NOx. Dlatego nie można w tych silnikach doprowadzać do wzrostu temp. spalania, bo dziura ozonowa coraz większa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 12 Marzec 2012 Share Napisano 12 Marzec 2012 Niestety w przypadku silników wysokoprężnych katalizator na redukcję NOx nie pomaga... Jak najbardziej pomaga. Selektywny katalizator przy zastosowaniu np. wodnego roztworu mocznika. Redukuje nawet do 70% NOx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Marzec 2012 Share Napisano 12 Marzec 2012 Niestety w przypadku silników wysokoprężnych katalizator na redukcję NOx nie pomaga... Jak najbardziej pomaga. Selektywny katalizator przy zastosowaniu np. wodnego roztworu mocznika. Redukuje nawet do 70% NOx. Standardowy katalizator bez tego układu nie redukuje NOx w dieslu. Dlatego właśnie są te dodatkowe układy np. AdBlue. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesli Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 Witam. Chciałbym odświeżyć troszkę ten temat gdyż nie miałem okazji mieć jeszcze na badaniu technicznym diesla z lpg. Mianowicie interesuje mnie czy w samochodzie ciężarowym tudzież dostawczym z olejem napędowym i dodatkowo z LPG powinna być adnotacja w dowodzie rejestracyjnym o instalacji gazowej. W zasadzie jest to domontowanie nowej instalacji na podzespołach homologowanych, więc chyba zakład montujący wystawia też homologacje montażową jak w przypadku pojazdów benzynowych??? No i tego nie wiem. Oczywiście atest zbiornika obowiązkowo , ale jak z tym wpisem to może któryś z kolegów mi pojaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 Jeśli ma instalację, powinien mieć wpis w ADOTACJACH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 interesuje mnie czy w samochodzie ciężarowym tudzież dostawczym z olejem napędowym i dodatkowo z LPG powinna być adnotacja w dowodzie rejestracyjnym o instalacji gazowej. Tak powinna być, ewentualnie w rodzaju paliwa powinno być D+LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 ale jak z tym wpisem to może któryś z kolegów mi pojaśni. Jeśli nie ma wpisu możesz dać UD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesli Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 OK. Dziękuje koledzy. Tak mi się zdawało że raczej wpis musi być,ale wolałem się upewnić. Pozdrawiam serdecznie i upojnego weekendu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 OK. Dziękuje koledzy. Tak mi się zdawało że raczej wpis musi być,ale wolałem się upewnić. Pozdrawiam serdecznie i upojnego weekendu. Jakiś czas temu robiłem i ów pojazd miał wpis w DR odnośnie zasilania, miał wyciąg z homo (bo przywiózł klient) no i oczywiście kwit na zbiornik z TDT'u. Tylko co w takim przypadku mierzyć zadymienie czy skład spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 mierzyć zadymienie czy skład spalin Jakiś czas temu robiłem To powiedz bo ja jeszcze nie robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 To powiedz bo ja jeszcze nie robiłem No ja zrobiłem zadymienie bo przecież to Diesel w końcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 No ja zrobiłem zadymienie Też tak uważam.Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 No ja zrobiłem zadymienie bo przecież to Diesel w końcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 Silnik ZI - toksyczność Silnik ZS - zadymienie Bez względu na rodzaj paliwa. To wynika z poz. 996 zał.1 dz. IV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Silnik ZI - toksyczność Silnik ZS - zadymienie Bez względu na rodzaj paliwa. To wynika z poz. 996 zał.1 dz. IV Nie mądrzyj się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Styczeń 2014 Share Napisano 19 Styczeń 2014 Silnik ZI - toksyczność Silnik ZS - zadymienie Bez względu na rodzaj paliwa. To wynika z poz. 996 zał.1 dz. IV Nie mądrzyj się A "dziękuję" to gdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 14 Luty 2014 Share Napisano 14 Luty 2014 Silnik ZI - toksycznośćSilnik ZS - zadymienie Bez względu na rodzaj paliwa. To wynika z poz. 996 zał.1 dz. IV nie zapomnij że tu dochodzi jeszcze stosunek mieszanki ok 70% D i 30% LPG miałem takie cudo ale na szczęście na VAT, pojazd 14 miesięczny 240 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Luty 2014 Share Napisano 14 Luty 2014 max72, ja się odniosłem do 996, które mówi w jakich silnikach jakie pomiary zanieczyszczeń gazowych się wykonuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piechu Napisano 30 Maj 2016 Share Napisano 30 Maj 2016 Panowie chciałbym odnowić temat: na badanie okresowe mamy samochód ( diesel z turbo 2007 r) osobowy zasilany ON z zamontowaną instalacją LPG. Oczywiście Dozór na butle ma. Pytanie brzmi sprawdzamy zadymienie czy coś jeszcze? Proszę o podpowiedz wraz z podstawą prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Maj 2016 Share Napisano 30 Maj 2016 W pojazdach z silnikiem o zapłonie samoczynnym robisz pomiar zadymienia, zgodnie z § 9. 1. 3 (Dz. U. 2015 poz. 305). Warunki dla instalacji masz w załączniku nr 9 w/w rozporządzenia. Procedura pomiaru z Dz. U. 2015 poz. 776. Dział IV § 9-14 i Dział V. Mam nadzieję, że to wystarczy jeśli chodzi o podstawy prawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.