Skocz do zawartości

LPG + ON - badanie


GK

Rekomendowane odpowiedzi

LPG w dieslu podnosi temperaturę spalin do tego stopnia, że sadza spala się w cylindrze.

Powiedzmy, że raczej tam nie powstaje bo ze względu na większą jednorodność spalania nie ma spalania niezupełnego.

Właśnie ze względu na wyższą temperaturę spalania montowany jest czujnik EGT i niestety w pewnych warunkach elektronika wyłącza podawanie gazu.

Z tej samej przyczyny montowany jest zawór EGR, tj z tego powodu żeby obniżyć temp. spalania bo powstaje wtedy duża ilość NOx.

Dodatek LPG wydaje sie powodować wzrost tej wartości.

 

BTW LPG pomaga spalić całą ropę wtryśniętą do cylindra. Nic się nie marnuje jak w przypadku pracy na samej ropie. :)

O spalaniu zupełnym i całkowitym decyduje współczynnik nadmiaru powietrza a nie dodatek dodatkowego czynnika palnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Jackow

    4

  • Nowicjusz

    4

  • Marek1

    4

  • Grzegorz Łódź

    4

Może trochę przesadziłem. Wiesz przecież, że nie piszę o idealnych procesach. Nad tym męczą się tysiące inżynierów i na pewno LPG nie rozwiąże wszystkich problemów z którymi się borykają. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę przesadziłem. Wiesz przecież, że nie piszę o idealnych procesach. Nad tym męczą się tysiące inżynierów i na pewno LPG nie rozwiąże wszystkich problemów z którymi się borykają. :)

Ja też nim nie jestem, coś tam tylko nt temat wiem :oops:

Natomiast wiesz juz dlaczego i po co jest ten czujnik EGT :)

Jednak jak sie wezmą za to ekolodzy to właśnie NOx może wykluczyć ten system a na pewno wydatnie skomplikować elektronikę tego układu.

Gdyby ktoś się zastanawiał dlaczego w nowych analizatorach jest możliwość pomiaru NOx to dlatego że ten parametr uważa się teraz za decydujący i niedługo będziemy ten parametr mierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś się zastanawiał dlaczego w nowych analizatorach jest możliwość pomiaru NOx to dlatego że ten parametr uważa się teraz za decydujący i niedługo będziemy ten parametr mierzyć.

Zwłaszcza, iż tlenki azotu są bardziej szkodliwe dla człowieka niż tlenek węgla ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Związki azotu są bardzo szkodliwe. W pojazdach reaktor katalityczny odpowiada za ich redukcję. Może wydajniejsze "katalizatory" dadzą radę. Ale to też koszt i kolejne problemy do rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Związki azotu są bardzo szkodliwe. W pojazdach reaktor katalityczny odpowiada za ich redukcję. Może wydajniejsze "katalizatory" dadzą radę. Ale to też koszt i kolejne problemy do rozwiązania.

Do redukcji NOx dochodzi w katalizatorach silników niskoprężnych.

Niestety w przypadku silników wysokoprężnych katalizator na redukcję NOx nie pomaga...

Dla tego tak kluczowa jest sprawność EGR w tych silnikach bo tylko one prowadzą do redukcji NOx.

Dlatego nie można w tych silnikach doprowadzać do wzrostu temp. spalania, bo dziura ozonowa coraz większa... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w przypadku silników wysokoprężnych katalizator na redukcję NOx nie pomaga...
Jak najbardziej pomaga. Selektywny katalizator przy zastosowaniu np. wodnego roztworu mocznika. Redukuje nawet do 70% NOx.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w przypadku silników wysokoprężnych katalizator na redukcję NOx nie pomaga...
Jak najbardziej pomaga. Selektywny katalizator przy zastosowaniu np. wodnego roztworu mocznika. Redukuje nawet do 70% NOx.

Standardowy katalizator bez tego układu nie redukuje NOx w dieslu.

Dlatego właśnie są te dodatkowe układy np. AdBlue.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam. Chciałbym odświeżyć troszkę ten temat gdyż nie miałem okazji mieć jeszcze na badaniu technicznym diesla z lpg. Mianowicie interesuje mnie czy w samochodzie ciężarowym tudzież dostawczym z olejem napędowym i dodatkowo z LPG powinna być adnotacja w dowodzie rejestracyjnym o instalacji gazowej. W zasadzie jest to domontowanie nowej instalacji na podzespołach homologowanych, więc chyba zakład montujący wystawia też homologacje montażową jak w przypadku pojazdów benzynowych??? No i tego nie wiem. Oczywiście atest zbiornika obowiązkowo , ale jak z tym wpisem to może któryś z kolegów mi pojaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interesuje mnie czy w samochodzie ciężarowym tudzież dostawczym z olejem napędowym i dodatkowo z LPG powinna być adnotacja w dowodzie rejestracyjnym o instalacji gazowej.

Tak powinna być, ewentualnie w rodzaju paliwa powinno być D+LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dziękuje koledzy. Tak mi się zdawało że raczej wpis musi być,ale wolałem się upewnić. Pozdrawiam serdecznie i upojnego weekendu.

 

Jakiś czas temu robiłem i ów pojazd miał wpis w DR odnośnie zasilania, miał wyciąg z homo (bo przywiózł klient) no i oczywiście kwit na zbiornik z TDT'u.

 

Tylko co w takim przypadku mierzyć zadymienie czy skład spalin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ZI - toksyczność

 

Silnik ZS - zadymienie

 

Bez względu na rodzaj paliwa. To wynika z poz. 996 zał.1 dz. IV

 

Nie mądrzyj się :D:D:D

A "dziękuję" to gdzie :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Silnik ZI - toksyczność

Silnik ZS - zadymienie

Bez względu na rodzaj paliwa. To wynika z poz. 996 zał.1 dz. IV

nie zapomnij że tu dochodzi jeszcze stosunek mieszanki ok 70% D i 30% LPG

miałem takie cudo ale na szczęście na VAT, pojazd 14 miesięczny 240 tys km :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max72, ja się odniosłem do 996, które mówi w jakich silnikach jakie pomiary zanieczyszczeń gazowych się wykonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Panowie chciałbym odnowić temat: na badanie okresowe mamy samochód ( diesel z turbo 2007 r) osobowy zasilany ON z zamontowaną instalacją LPG. Oczywiście Dozór na butle ma. Pytanie brzmi sprawdzamy zadymienie czy coś jeszcze? Proszę o podpowiedz wraz z podstawą prawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pojazdach z silnikiem o zapłonie samoczynnym robisz pomiar zadymienia, zgodnie z § 9. 1. 3 (Dz. U. 2015 poz. 305). Warunki dla instalacji masz w załączniku nr 9 w/w rozporządzenia. Procedura pomiaru z Dz. U. 2015 poz. 776. Dział IV § 9-14 i Dział V. Mam nadzieję, że to wystarczy jeśli chodzi o podstawy prawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.