Skocz do zawartości

Przyczepa rolnicza a w dowodzie ciężarowa uniwersalna


DIAGNOSTA__

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 month later...

Witam, czy mógłby ktoś albo podesłać link (jeśli temat już był) albo wrzucić przykładowy opis zmian konstrukcyjnych przyczepy z ciężarowej na rolniczą? Np jakiś Autosan d47.  Dopiero się uczę a nie bardzo mam kogo zapytać jak taki opis powinien wyglądać prawidłowo. Jakiś skan zaświadczenia mile widziany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostajesz na Bt pojazd po zmianach, uprawniony podmiot w oświadczeniu lub fakturze opisze co było zmienione. Musisz ocenić czy zmiany są zgodne z przepisami czy nie. Pewnie będą to jakieś bajki, ale jeśli coś się zmieniło, i ty widząc przyczepę po zmianach uznasz że spełnia warunki to robisz ZK i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2022 o 10:13, Rafi90 napisał:

Pewnie będą to jakieś bajki

Jeżeli będą to zmiany tego typu to zapewne nici ze ZK.

W dniu 14.07.2022 o 23:43, bisko_04519 napisał:

Dopiero się uczę a nie bardzo mam kogo zapytać jak taki opis powinien wyglądać prawidłowo.

Musisz sobie dać odpowiedź na jedno zasadnicze pytanie. Jaka jest różnica pomiędzy przyczepą ciężarową a ciężarową rolniczą? Podpowiedź - ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj to jest zmiana kół i instalacji, albo rzekoma zmiana układu hamulcowego. Stare przyczepy naprawdę mało się różnią jeśli chodzi o ciężarową / rolniczą. No bo Wieltona z 20 roku przerobić na rolniczą ciężko by było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Rafi90 napisał:

Zazwyczaj to jest zmiana kół i instalacji

To nie jest zmiana konstrukcyjna tylko niewłaściwa naprawa. Jeżeli dla jakiegoś diagnosty jest to wystarczająca zmiana to gratulować fantazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Rafi90 napisał:

Zazwyczaj to

Zakładają trójkąt - jak by nie było przyczepa ciężarowa jest produktem "nadmiarowym" w stosunku do rolniczej  a że żyjemy w takiej rzeczywistości jaka jest iż nie da się tego zrobić na zgłoszenie do WK to mamy "zmiany konstrukcyjne" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

 Jeżeli dla jakiegoś diagnosty jest to wystarczająca

Jeżeli zmiana ciężarowej Octavii na osobową polega na demontażu przegrody, to hamulce i koła nazwałbym już naprawdę grubą robotą 😄

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć że żaden z was nie robił tego o co zapytałem? Kilku z was odpisało ale bez żadnych konkretów. Może też i ja się za mało precyzyjnie wyraziłem. Domyślam się że ZK będą nie wielkie (o ile wgl będą). U mnie w firmie np jest przyczepa Autosan która swoje najlepsze lata jeździła za Starem i Jelczem więc wtedy była jako ciężarowa i badanie co rok. Obecnie ta przyczepa jeździ tylko za ciągnikiem rolniczym. Z racji tego że niedługo prawdopodobnie dodatkowo zacznę pracę na OSKP to chciałbym zrobić z niej ciężarową rolniczą. Stąd moje pytanie do was jako doświadczonych diagnostów jak to prawidłowo opisać (wiadomo że papier wszystko przyjmie) żeby WK miał podstawę do zmiany rodzaju?

W dniu 15.07.2022 o 10:13, Rafi90 napisał:

uprawniony podmiot w oświadczeniu lub fakturze opisze co było zmienione

 Mamy warsztat i taki dokument będę musiał sam wystawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bisko_04519 napisał:

Kilku z was odpisało ale bez żadnych konkretów.

Jak Ci podam na tacy to nie zapamiętasz, pomyśl przez chwilę samodzielnie a zostanie w głowie na całe życie

W dniu 18.07.2022 o 08:36, adam1501 napisał:

Jaka jest różnica pomiędzy przyczepą ciężarową a ciężarową rolniczą? Podpowiedź - ilość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2022 o 23:43, bisko_04519 napisał:

temat już był

Był ...

np. rozpoczęty 26 Styczeń 2006 . A ostatni post 11 Styczeń 2021 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bisko_04519 napisał:

Czyli mam rozumieć że żaden z was nie robił tego o co zapytałem? Kilku z was odpisało ale bez żadnych konkretów. Może też i ja się za mało precyzyjnie wyraziłem. Domyślam się że ZK będą nie wielkie (o ile wgl będą). U mnie w firmie np jest przyczepa Autosan która swoje najlepsze lata jeździła za Starem i Jelczem więc wtedy była jako ciężarowa i badanie co rok. Obecnie ta przyczepa jeździ tylko za ciągnikiem rolniczym. Z racji tego że niedługo prawdopodobnie dodatkowo zacznę pracę na OSKP to chciałbym zrobić z niej ciężarową rolniczą. Stąd moje pytanie do was jako doświadczonych diagnostów jak to prawidłowo opisać (wiadomo że papier wszystko przyjmie) żeby WK miał podstawę do zmiany rodzaju?

 Mamy warsztat i taki dokument będę musiał sam wystawić.

ale po co w ten sposób?
Obecnie zasław "ma" dokumentację autosanów i sanoków i za opłatą wystawia kwit który potwierdza że przyczepa jest rolnicza.
Dzwonisz do nich, mówisz dane i Ci wysyłają papier jak opłacisz fakturę. Ja wysłałem dane przyczepy na maila, dostałem fakturę, opłaciłem i dostałem kwity i potem tylko do wydziału komunikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Nikita_Bennet napisał:

dostałem kwity i potem tylko do wydziału komunikacji.

A jakie to cudowne kwity i na jakiej podstawie WK zmienia dane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bisko_04519 napisał:

Czyli mam rozumieć że żaden z was nie robił tego o co zapytałem? Kilku z was odpisało ale bez żadnych konkretów. Może też i ja się za mało precyzyjnie wyraziłem. Domyślam się że ZK będą nie wielkie (o ile wgl będą). U mnie w firmie np jest przyczepa Autosan która swoje najlepsze lata jeździła za Starem i Jelczem więc wtedy była jako ciężarowa i badanie co rok. Obecnie ta przyczepa jeździ tylko za ciągnikiem rolniczym. Z racji tego że niedługo prawdopodobnie dodatkowo zacznę pracę na OSKP to chciałbym zrobić z niej ciężarową rolniczą. Stąd moje pytanie do was jako doświadczonych diagnostów jak to prawidłowo opisać (wiadomo że papier wszystko przyjmie) żeby WK miał podstawę do zmiany rodzaju?

 Mamy warsztat i taki dokument będę musiał sam wystawić.

Witaj kolego.

Wykonujesz badanie techniczne zmian konstrukcyjnych razem z okresowym. Właściciel musi przedłożyć oświadczenie z warsztatu, który ma kod działalności PKD 45.20Z, na którym będzie wypisane co zostało zmienione lub fakturę. Z mojego podwórka opis wygląda mniej więcej tak. "Przystosowano instalacje elektryczną oraz pneumatyczny układ hamulcowy do ciągnika rolniczego, wymieniono opony"  Wykonujesz zdjęcia tej przyczepy, tabliczki znamionowej, elementów które zostały zmienione, 5-6 zdjęć.  Nasz WK  przyjmował bez zastrzeżeń. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, marecki076 napisał:

Przystosowano instalacje elektryczną oraz pneumatyczny układ hamulcowy do ciągnika rolniczego, wymieniono opony

Zmiana napięcia instalacji a już w szczególności wymiana opon nie stanowią podstawy do zmiany rodzaju pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marecki076 napisał:

Właściciel musi przedłożyć oświadczenie z warsztatu, który ma kod działalności PKD 45.20Z, na którym będzie wypisane co zostało zmienione lub fakturę.

Może za krótko ma uprawnienia, ale od kiedy można na fakturze, zamiast na oświadczeniu, zrobić ZK jeśli zmienia się rodzaj pojazdu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bisko_04519 napisał:

Domyślam się że ZK będą nie wielkie (o ile wgl będą).

I tu leży cały problem, bo na siłę chcesz zalegalizować zmiany, których de facto nie przeprowadzono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie ma chętnych do prawdziwych zmian, to dalsza podpowiedź:

ciągnik rolniczy  przyczepa rolnicza  druga przyczepa - to jest zestaw który może legalnie poruszać się po drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę, to ta przyczepa i zdecydowana większość podobnych to są przyczepy rolnicze.

Przyczepy te były produkowane z przeznaczeniem: do prac rolniczych (w polu) lub transportowych (w PRL ciągniki były używane powszechnie do tego celu), stąd różnice głównie w ogumieniu.

Do katalogu ITS, przyczepy przeznaczone do użytkowania transporcie trafiły ( nie rozumiem dlaczego) jako ciężarowe.

Przyczepy przeznaczone do eksploatacji w zestawie z ciągnikiem rolniczym, powinny moim zdaniem być rolnicze.

Odwrócę pytanie o tzw. przebudowy. Jeżeli to nie są przyczepy rolnicze a ciężarowe, czy to znaczy, że mogą być używane w zestawie z sam. ciężarowym? Ciekawy jestem ilu diagnostów podpisałoby się pod tym.

Za sam. ciężarowym większość z tych przyczep przejedzie kilka, kilkanaście kilometrów zanim odpadną im koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.