Piotr Barczuk Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 Czy zawsze na mnie musi wypasć taka zakała ? Samochód z niemiec, papierach jest: IBG4GH4PX740171 na samochodzie IBG4GH5PX740171 Zeby było ciekawiej to nie ma VIN nabitego na nadwoziu, jest tylko Visible VIN pod szybą i coś na kształt tabliczki znamionowej, ale bez mas. Jak to rozgryźć ? Piotr Barczuk p.s. wyglada na to, że to 9 pole to suma kontrolna. Może ktoś wie jak ją policzyć? I dlaczego niemcy wpisali coś innego - myslę ze to świadoma zmiana a nie pomyłka. Proszę o przeniesienie postu do IDENTYFIKACJI. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszek kulferst Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 Napisz nr. fax to przesile materiały Możesz równiesz znalezi na stronie www.automat.pl./infoserwis/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 wyliczyć liczbę kontrolną nie jest tak latwo , znam tę procedure, trzeba znać liczby do podstawienia pod nr vin, napisze tylko przykład jak to wygląda. 1G1YY21P2E5999999 [ TO LIPNY NR ] pod vinem podstawiasz liczby znane przez producenta. 17188217255999999 [ to jest WYZNACZONA WARTOŚĆ] teraz podstawiasz mnozniki. 876543210098765432. [ i teraz mnożysz górny z dolnym] 1razy 8 / 7razy 7/ i tak do końca. ---------------------------- wyniki dodajesz[1*8= 8 +7*7 = 49+ tak dalej , ogólna liczba w tym przypadku musi wynosić 541, to dzielimy przez 11 to wychodzi49,181818 czyli po zaokrągleniu bedzie 49,2 i te 2 to jest liczba kontrolna na 9 miejscu w amerykanach , BMW ,TYLKO ZEBY ZNAĆ TE WYZNACZONE WARTOSCI , a to zna tylko producent i ci co przebilaja nr.czyli jaki kolwiek znak zostanie zmieniony to mnoznik już nie będzie wynosił 541. [ Dodano: 23-08-2005, 16:33 ] a tak na marginesie to pierwszy znak jest cyfrą 1[ jeden] [ Dodano: 23-08-2005, 16:37 ] dlaczego jest tylko 15 znaków a nie 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 Nie może być nienabity numer na nadwoziu. Po prostu go nie znalazłeś. Powinien być na ścianie grodziowej od strony pasażera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 24 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2005 Oczywiscie 1=USA. Co do VIN w amerykanach to jest jakaś magiczna data: 1994. Widziałem kilka aut z USA z przed 1994 które nie miały trwale umieszczonego VIN np. Camry - w to Toyocie raczej nie ma problemu z lokalizacją - sciana grodziowa - środek, i czysto . To samo ford Mustang - ktoś nawet nabił VIN numeratotem na nadkolu. Też zawsze wychodzę z załozenia ze nie znalazłem - ale w tym chryslerze napewno nie ma Za to klient pojechał na inną stację i tam nie ma problemu: im wystarcza VIN z za szyby a za numer silnika 4 cyferki wybiete na głowicy Moze ktoś wie coś pewnego na temat tego VIN w USA ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 Powiem tak, jak diagnista to podpisał to jest jego problem. Przy pierwszej kontroli na granicy albo jak klient będzie chciał sprzedać auto i nabywcą pojedzie na jakąś SKP żeby sprawdzić numery i stan pojazdu to się dopiero zacznie wojna. Klient będzie psy wieszał na diagnoście i szukał sposobu aby to załatwić a diagnosta będzie odpowiadał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 24 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2005 A rozwiaznie tego problemu ? Jak VIN nie ma to i nie będzie, numer silnika i tak nie gra roli. W takim razie wynik negatywny z bowodu braku VIN i braku nr silnika -> ostępstwo od warunków technicznych na jedno i drugie ? Czyli samochód nie do zidentyfikowania. A auto jedziło od 1993 roku po niemczech i nikomu nie przeszkadzało - o co chodzi ? Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 Tbliczka z nr VIN umieszczona w lewym rogu podszybia w USA jest normalna sprawą i innego nr nie znajdziesz, są jeszcze takie naklejki na różnych elementach nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 25 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2005 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 1 b 4 g h 5 4 r 5 p x 7 4 0 1 7 1 1 2 4 7 8 5 4 9 0 7 7 7 4 0 1 7 1 8 7 6 5 4 3 2 10 0 9 8 7 6 5 4 3 2 8 14 24 35 32 15 8 90 0 63 56 49 24 0 4 21 2 = 445 445/11=40 r5 Czyli niemiec popełnił bład w papierach. VIN poprawny. Wiesław - czy wedłu ciebie wystarczy VIN na kawałku blaszki przyklejony gdziekolwiek do samochodu? nie musi być umieszczony trwale na nadwoziu/ramie? Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kayaba2 Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 witam, miałem parę już amerykanów więc spiesze z informacja, numer na lewym dolnym podszybiu i nuer ten sam na tbliczce nie noszącej cech tabliczki znaminowej nie muszą być numerami VIN i często nie są a śą to numery producenta , natomiast nr VIN jest w innym miejscu i tabliczka znamionowa również,mialem takie przypadki i dotyczyły Chryslera, Pontiaca,Oldsmobile. Znam to również z autopsji, mój Jeep Cherokee/90 r ma również na podszybiu tabliczke po lewej str. blisko szyby z innymi nr niz wybity na wzmocnieniu,pr. str. nr VIN a tabliczka zn. jest na prawym słupku, w briefie jest zapis w uwagach o takich nr ale miałem też przypadek że nie było uwag na ten temat,nr musi być nabity Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 25 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2005 o.k. tyle ze ten numer z brief nie ma prawa istniec bo nie zgadza się w nim suma kontrolna. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 27 Sierpień 2005 Share Napisano 27 Sierpień 2005 ok, to niech się ktoś wpisze kto znalazł nabity nr VIN w oryginalnym Amerykańskim aucie [ nie jakaś wersja na europę , bo takie są ] bo mi się taki nie trafił, nawet z oryginalnej instrukcji wozu przetłumaczonej na Polski było napisane że numer na podszybiu jest prawowitym numerem uznawanym w USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 4 Październik 2005 Share Napisano 4 Październik 2005 numer na podszybiu jest prawowitym numerem uznawanym w USA. ale czy ten numer uznawany jest u nas i czy klient nie musi nabic numer na nadwoziu. policja przyjechała do znajomego do komisu i powiedzieli że numery na podszybiu może sobie wsadzić ,muszą być numery nabite na nadwoziu ,ramie ,a jak nie to na parking policyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 4 Październik 2005 Share Napisano 4 Październik 2005 to niech policja wystąpi do firm Amerykańskich żeby wybijali numery na nadwoziu , bo jak przypadkiem jeden trafi do chorego kraju to klient bedzie miał problemy, widać z tego że my produkujemy więcej aut i dłuzej więc się lepiej znamy na motoryzacji niż USA.a szczególnie nasza policja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Październik 2005 Share Napisano 4 Październik 2005 Robiłem Jeep'a Grand Cherokee i to nie wersję europejską tylko sprowadzony ze stanów (nie przeszedł na reflektory symetryczne) i miał numer nabity oprócz tego na podszybiu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 4 Październik 2005 Share Napisano 4 Październik 2005 a gdzie miał nabity mozesz określic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Październik 2005 Share Napisano 4 Październik 2005 Bodajże pod tylną kanapą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 4 Październik 2005 Share Napisano 4 Październik 2005 ok , jak będzie sposobność to sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 5 Październik 2005 Share Napisano 5 Październik 2005 Ja miałem podobny przypedek z "amerykańcem"na nadwoziu był 15cyfrowy nr,natomiast na podszybiu był typowy nr vin17znakow, pytałem się wk powiedzieli żeby odnotować obydwa nr w zaświadczeniu.I wyobrażcie sobie że w kolejnym roku w dowodzie rej miał wbity 17 cyfrowy nr vin(i, o.k)natomiast w adnotacjach napisany był nr z nadwozia15 znaków.To mi bardzo odpowiadało.Bylem czysty.Wszystko grało. Często jast tak że "amerykaniec"potrafi mieć za szybą tylko kod paskowy.I to w ameryce wystarczy.Ala nie u nas.A dlaczago kod paskowy pod przednia szybą? Bo tak wiem że policja w np.USApotrafi z smigłowca policyjnego odczytać posiadacza pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 9 Marzec 2006 Share Napisano 9 Marzec 2006 Rozkodujcie mi to 1D4GP253X3B170967 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 9 Marzec 2006 Share Napisano 9 Marzec 2006 http://www.abvwc.org.uk/vw_vin.ht Your VIN: 1D4GP253X3B170967 Region: North America [ 1 ] Manufacturer: undefined [ D ] Car Type: undefined [ 4 ] Body Style: 4 door(deluxe/custom/wagon GL) [ G ] Engine: undefined [ P ] Restraint: Passive w/manual lap belt [ 2 ] Model: Scirocco [ 53 ] Year: 2003 [ 3 ] Assembly Plant: Brussels, Belgium [ B ] Serial #: 170967 coś takiego wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 9 Marzec 2006 Share Napisano 9 Marzec 2006 No to coś tu nie tak ! I ktoś inny też sprawdzał i wychodzą głupoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 9 Marzec 2006 Share Napisano 9 Marzec 2006 a mi wyszło takie coś World Manufacturer Identifier - 1st, 2nd, 3rd Positions VIN Code: 1D4 Assembly Country: USA Make: DODGE MPV Body Style: MINIVAN Restraint System Type (Passenger Cars) or Brake Type and GVWR Class (Trucks and Vans) - 4th Position VIN Code: G Brake System: HYDRAULIC GVWR Class: Class D: GVWR Range: 5,001 - 6,000 POUNDS Line,Series Body Type - 5th, 6th, 7th Positions VIN Code: P25 Vehicle Line: CARAVAN Series: SE Engine Type - 8th Position VIN Code: 3 Engine: 3.3 LITERS Cylinders: 6 Fuel: GASOLINE Model Year - 10th Position VIN Code: 3 Model Year: 2003 Assembly Plant - 11th Position VIN Code: B Assembly Plant: ST. LOUIS ASSEMBLY SOUTH: FENTON, MO Production Sequence Number - 12th - 17th VIN Code: 170967 Prod Sequence Number 170967 [ Dodano: 09-03-2006, 12:15 ] www.fleet.ford.com/maintenance/vin_tools/default.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 9 Marzec 2006 Share Napisano 9 Marzec 2006 Yes ! to może być tak Dzięki jesteście WIELCY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 13 Wrzesień 2006 Share Napisano 13 Wrzesień 2006 Jak dla mnie najciekawsza dyskusja na forum, ale jestem z Wami od 2 miesięcy i wszystkich nie czytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.