Jacdiag Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 a potem w wolnej chwili diagnosta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Czesc CzescInny VIN na aucie - niz w papierach = N hak w aucie - brak w DR = P ze stosowna adnotacja w zaswiadczeniu. Ale nie stukamy w DR tylko wystawiamy zaswiadczenie???? Tylko i wyłacznie tak.Klientowi wskazujemy azymut do WK po wpis i dopiero pózniej po powrocie z WK wpis do DR Mam nadzieje ze dobrze mnie zrozumiales - nie mialem na mysli wbijania haka w DR. Chodzilo mi o to ze jak klient nie ma w DR adnotacji HAK to daje "P" ale na zaswiadczeniu. Problem tkwi tylko w tym - na jakiej podstawie WK wbije ten hak? oswiadczenia klienta??? Dlatego jak mam taka sytuacje robie pierw dodatkowe "HAK" wystawiam zaswiadczenie potem juz legalnie z zaswiadczeniem robie okresowe. Oczywiscie okresowe konczy sie pieczatka w DR. Niestety mam sporo takich badan - ale klienci to zwykle podwykonawcy z okolicznych budow a ich WK mieszcza sie gdzies w Polsce. Wiec musze miec troche litosci dla nich a wydaje mi sie ze nie bardzo mozna sie do czegos przyczepic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Chodzilo mi o to ze jak klient nie ma w DR adnotacji HAK to daje "P" ale na zaswiadczeniu Tylko tak a nie inaczej. Problem tkwi tylko w tym - na jakiej podstawie WK wbije ten hak? oswiadczenia klienta??? To juz wyłącznie sprawa klienta.Nie ma wpisu-nie ma stempla. Często się zdarza ze przy wydawaniu nowego lub wymianie starego DR pani urzędniczka zapomni ten "drobiazg"odnotować w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Czesc Często się zdarza ze przy wydawaniu nowego lub wymianie starego DR pani urzędniczka zapomni ten "drobiazg"odnotować w DR. W samej rzeczy kolego - pisalem juz ale powtorze, zdarzylo sie tak ja piszesz: a klient mial kopie starego DR z wpisem. Jak pojechal do WK paniusia stwierdzile ze nie bylo w starym wiec w nowym tez nie bedzie haka, na to klient pokazal kopie starego DR ale to i tak nie przekonalo paniusi (bo taka kopia to zaden dowod) dopiero negocjacje "po znajomosci" (uchron boze przed takimi znajomymi) z przelozonym tej pani doprowadzily do laskawej zgody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macstro Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Załącznik w formie DIP tylko i wyłącznie do badania okresowego przed pierwsza rejestracją. Już poruszałem ten temat. Szkoda, że program stacja2000 pozwala władować go póki co wszędzie - przynajmniej takie badania non stop widzę (a więc samo dodatkowe, a jednak z DIPem). Zgłaszałem do twórcy programu, ale cóż... echo... Wg mnie załącznik DIP nie pojawia się wszędzie tylko tam gdzie być powinien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Wg mnie załącznik DIP nie pojawia się wszędzie tylko tam gdzie być powinien Nie widzę w tym problemu.Nawet jezeli pojawia się tam gdzie nie jest potrzebny to przeciez nie muszę go drukować...Tak wiem ze to pewna upierdliwość bo zeby zakończyć badanie /oczywiscie w kompie/to trzeba go kazdorazowo zatwierdzać. Jednak z drugiej strony jest tez zaletą bo jak widzę ze DR zgodny z TZ to wpisuję dane z DR które pozniej przydają sie przy uzupęłnieniu danych w innych pojazdach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Czesc CzescInny VIN na aucie - niz w papierach = N hak w aucie - brak w DR = P ze stosowna adnotacja w zaswiadczeniu. Ale nie stukamy w DR tylko wystawiamy zaswiadczenie???? Tylko i wyłacznie tak.Klientowi wskazujemy azymut do WK po wpis i dopiero pózniej po powrocie z WK wpis do DR Mam nadzieje ze dobrze mnie zrozumiales - nie mialem na mysli wbijania haka w DR. Chodzilo mi o to ze jak klient nie ma w DR adnotacji HAK to daje "P" ale na zaswiadczeniu. Problem tkwi tylko w tym - na jakiej podstawie WK wbije ten hak? oswiadczenia klienta??? Dlatego jak mam taka sytuacje robie pierw dodatkowe "HAK" wystawiam zaswiadczenie potem juz legalnie z zaswiadczeniem robie okresowe. Oczywiscie okresowe konczy sie pieczatka w DR. Niestety mam sporo takich badan - ale klienci to zwykle podwykonawcy z okolicznych budow a ich WK mieszcza sie gdzies w Polsce. Wiec musze miec troche litosci dla nich a wydaje mi sie ze nie bardzo mozna sie do czegos przyczepic... Litości... I co ich zmusi do wbicia haka w DR ? Ma pieczątkę w DR ma ! Zaświadczenie na hak ok ale ta pieczątka w DR dopiero jak będzie hak w DR. 8)Ale Regan wskazał już prawidłową kolejność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 pyt. 15rozbie wynik N technicznych -> wynik P + rozbie rozbie przerobiona na hakowiec na BTP), WK poprowadzi ten przypadek dalej; Mercedes ML z Niemiec na ustalenie roku produkcji, okresowe ważne auto mniej jak 3 lat. W nienieckim DR ciężarowy S1=2. Faktycznie S1=5 i brak przegrody. Ustalam rok produkcji 2007. Co mam napisać w zaświadczeniu w polu "rodzaj pojazdu"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Co mam napisać w zaświadczeniu w polu "rodzaj pojazdu"? W takim przypadku piszę to co widzę....!!!! Mozesz jedynie wytłumaczyć klientowi o co chodzi i zrobiś zmiany konstrukcyjne... [ Dodano: 17-11-2009, 22:45 ] Ps.Jezeli natomiast chce mieć cięzarowy to wiesz co musi zrobic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Co mam napisać w zaświadczeniu w polu "rodzaj pojazdu"? W takim przypadku piszę to co widzę....!!!! Mozesz jedynie wytłumaczyć klientowi o co chodzi i zrobiś zmiany konstrukcyjne... [ Dodano: 17-11-2009, 22:45 ] Ps.Jezeli natomiast chce mieć cięzarowy to wiesz co musi zrobic... Ten gość to cwaniak i twierdzi że mam ustalić tylko rok produkcji, resztę to on ma w niemieckim DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Ten gość to cwaniak i twierdzi że mam ustalić tylko rok produkcji, resztę to on ma w niemieckim DR. To napisz mu na kartce papieru rok prod. dlugopisem,skasuj 60.- i azymut do WK.. Na powaznie-przeciez w zaswiadczeniu musisz napisać rodzaj sam.Jezeli nie pasują mu Twoje warunki to niech sobie jedzie na inną SKP a Ty spokojnie śpisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Pamiętaj, że przy tym aucie akcyza to ładnych kilka kawałków - jak nie więcej (a przecież o nią tutaj chodzi). Nie mieszaj się w to. Wystawiaj na osobowy, tak jak jest i opisz w uwagach co nie gra, albo niech gość szuka innej stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiubowawa Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 taaaaaaaaaaa niech szuka innej skp kolega zapytał co zrobić,poprosił o radę i dostał spychologia stosowana wujków dobra rada nie brakuje [ Dodano: 18-11-2009, 08:41 ] Czescrozbie wynik Ntechnicznych -> wynik P + rozbie o co kaman?? Inny VIN na aucie - niz w papierach = N hak w aucie - brak w DR = P ze stosowna adnotacja w zaswiadczeniu. Ale nie stukamy w DR tylko wystawiamy zaswiadczenie???? Tylko i wyłacznie tak.Klientowi wskazujemy azymut do WK po wpis i dopiero pózniej po powrocie z WK wpis do DR [ Dodano: 16-11-2009, 21:27 ] za brak np. podświetlenia tablicy rej. tez dajemy P i zaświadczenie?? Faktycznie tak robisz...???? chyba ze to jest tak ze jezeli pojazd nie spełnia warunków technicznych ale nie zagraza bezpieczenstwu ruchu drogowego to dajemy P ale bez wpisu w DR tylko dopiero jak usunie to wpis w dowód. No,no masz ciekawą teorię.... wez mnie chłopie nie osłabiaj tylko przeczytaj post po poscie i nie wyrywaj słów z kontekstu ty podbijesz człowiekowi dowód z np.niesprawnym oswietleniem tablicy rej. jak tak to gratuluje. napisałem skoro nie widzisz np. czyli na przykład. a moja teoria nie ma tu nic do rzeczy.czytaja posty jeden po drugim mozna tak wywniskowac masz sie widze za bożyszce forumowe widzac to jak traktujesz posty siwezaków forumowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 No proszę - kolega hiubowawa już się zgłosił na ochotnika do badania tego pojazdu jak rozumiem. Czyli problem z głowy Temat do zamknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 Temat do zamknięcia Psuju przybywaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 Temat do zamknięcia Psuju przybywaj I zakończ kłótnie bo przykro takie rzeczy czytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiubowawa Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 kolega blakop widze podchodzi tak samo to tematu jak kolega regan zamiast pisac na temat podbijaja sobie liczniki postów zamiast doradzic najlepiej napisac zeby szukac innej skp. ot i panowie doradzacze.ktos prosi o rade i ja szybko dostaje. Panowie forum chyba do tego słuzy zeby sobie nawzajem pomagac a nie głupio doradzac. Tak przynajmniej ja uwazam ale wy chyba uwazacie inaczej SZKODA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 Nie będę zamykał każdego tematu w którym ktoś ma inne zdanie niż ktoś inny Po to jest to forum. Mięsem nie rzucacie to co mam zamykać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 kolega blakop widze podchodzi tak samo to tematu jak kolega reganzamiast pisac na temat podbijaja sobie liczniki postów zamiast doradzic najlepiej napisac zeby szukac innej skp. ot i panowie doradzacze.ktos prosi o rade i ja szybko dostaje. Panowie forum chyba do tego słuzy zeby sobie nawzajem pomagac a nie głupio doradzac. Tak przynajmniej ja uwazam ale wy chyba uwazacie inaczej SZKODA Ten post za wiele nie wnosi do dyskusji I nie widzę tu jakiejś rady dla kolegi, a skłaniam się do wypisania zaświadczenia na podstawia tego co widzę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszmaczo85 Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 koledzy a ja mam znow inny problem. Zrobilem klientowi badanie VAT-u wypisalem zaswiadczenie w uwagach wpisalem ze pojazd spełna warunki wymienione w art.86...... skreslilem punkt 1 i 2 i klient pojehal do WK i wrocil znow do mnie bo powiedzieli ze zaswiadczenie zle wypisane bo skreslone oba punkty.No wiec jak to w koncu wypisywac?? No i drugie pytanko w przypadku pokolizyjnego tez skereslamy oba punkty a co wpisac w uwagach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiubowawa Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 kolega blakop widze podchodzi tak samo to tematu jak kolega reganzamiast pisac na temat podbijaja sobie liczniki postów zamiast doradzic najlepiej napisac zeby szukac innej skp. ot i panowie doradzacze.ktos prosi o rade i ja szybko dostaje. Panowie forum chyba do tego słuzy zeby sobie nawzajem pomagac a nie głupio doradzac. Tak przynajmniej ja uwazam ale wy chyba uwazacie inaczej SZKODA Ten post za wiele nie wnosi do dyskusji I nie widzę tu jakiejś rady dla kolegi, a skłaniam się do wypisania zaświadczenia na podstawia tego co widzę . wiem ze nie wnosi ale jesli czytałes posty napisane powyzej powinienes wiedziec o co chodzi. ale jesli chodzi o podejscie do badania to robie podobnie ja ty.pisze to co widze a papiery z zagranicy służa mi jedynie do pomocy i ewentualnego porównania. i wszystko. [ Dodano: 18-11-2009, 12:12 ] koledzy a ja mam znow inny problem. Zrobilem klientowi badanie VAT-u wypisalem zaswiadczenie w uwagach wpisalem ze pojazd spełna warunki wymienione w art.86...... skreslilem punkt 1 i 2 i klient pojehal do WK i wrocil znow do mnie bo powiedzieli ze zaswiadczenie zle wypisane bo skreslone oba punkty.No wiec jak to w koncu wypisywac?? No i drugie pytanko w przypadku pokolizyjnego tez skereslamy oba punkty a co wpisac w uwagach? ja robiłem dokładnie tak jak napisałes i podobnie jak ty miałem przeboje z wk ale po kilku tel. sie wyjasniło ze nie moge pisac ze jest sprawny skoro robie mu tylko vat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 koledzy a ja mam znow inny problem. Zrobilem klientowi badanie VAT-u wypisalem zaswiadczenie w uwagach wpisalem ze pojazd spełna warunki wymienione w art.86...... skreslilem punkt 1 i 2 i klient pojehal do WK i wrocil znow do mnie bo powiedzieli ze zaswiadczenie zle wypisane bo skreslone oba punkty.No wiec jak to w koncu wypisywac?? No i drugie pytanko w przypadku pokolizyjnego tez skereslamy oba punkty a co wpisac w uwagach? Masz problem bo sam go sobie zrobiłeś. Nie wypisujecie poematów na zaświadczeniach tylko ograniczajcie się do rzeczy niezbędnych. Po cóż uczyniłeś ten dopisek w uwagach? Miałeś wykonać badanie dodatkowe bez zakresu okresowego czyli skreślić oba punkty i w drugim punkcie na odwrocie zaświadczenia napisać jaki VAT spełnia i wszystko. Wówczas miałbyś zaświadczenie zgodne ze wzorem i treścią z Dz. U. i sen spokojny bez niepotrzebnych pytań telefonów i innych historii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 Pamiętaj, że przy tym aucie akcyza to ładnych kilka kawałków - jak nie więcej (a przecież o nią tutaj chodzi). Nie mieszaj się w to. Wystawiaj na osobowy, tak jak jest i opisz w uwagach co nie gra, albo niech gość szuka innej stacji. Zagubiłem się z tym ustalaniem danych. Nie określamy wyniku badania ani terminu nastepnego bt. Klient chce rok produkcji to robię rok i kropka. Problem w tym jak napisać pierwszą stronę zaświadczenia, wychodzi na to że i tak muszę ustalić markę, model, rodzaj itd i wszystko robi się jasne że nie mogę pisać cieżarowy jak widzę osobowy. Teraz rozpatrzmy inaczej. Ten sam samochód, też ustalenie danych, jest kratka. Klient chce żeby mu ustalić rok produkcji ale auto na lawecie i po dzwonie. Czy można w uszkodzonym ustalać dane? Przegląd ma ważny do 2010 bo to rocznik 2007. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 Klient chce żeby mu ustalić rok produkcji ale auto na lawecie i po dzwonie.Czy można w uszkodzonym ustalać dane? Przegląd ma ważny do 2010 bo to rocznik 2007. Ustalasz dane ,ale w uwagach piszesz-pojazd uszkodzony,auto podstawione na SKP na lawecie.My dopuszczamy pojazdy do ruchu i nie możemy mieć klap na oczach.Skierowany na opony ,a "on" ma jeszcze rozbity refkektor ,peknięta szyba idt -nie dostanie przynajmniej u mnie zaswiadczenia ,że usterki usunięto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowan Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 DU 155 paragraf 3 ust 1 pkt 11) w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagroŜenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 1 i 7 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek; Właśnie ten przepis powinniśmy stosować w takich sytuacjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.