adam1501 Napisano 26 Listopad 2009 Share Napisano 26 Listopad 2009 Koledzy poszukuje podstawy prawnej, która określa, że pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych musi (może, powinien) posiadać dwa dodatkowe kierunkowskazy w tylnej części pojazdu. [ Dodano: 26-11-2009, 22:38 ] Ponieważ taki pojazd zgodnie z Dz.U.32 jest niesprawny techniczne, chyba, że o czymś nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 27 Listopad 2009 Share Napisano 27 Listopad 2009 W warunkach technicznych liczba tylnych kierunkowskazów w pojazdach samochodowych to 2. Dopuszcza się dwa dodatkowe kierunkowskazy tylne na samochodach ciężarowych i specjalnych o dmc powyżej 3,5 t, autobusach oraz na przyczepach o dmc powyżej 750 kg (kat. N2, N3, M2, M3, O2, O3 i O4). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Listopad 2009 Autor Share Napisano 27 Listopad 2009 Zgadza się, jeżeli taki pojazd jest autobusem wszystko gra ale co pojazdami kat. N1 i M1 co wówczas? Wszystkie te pojazdy są zrobione na taki sam wzór ale skąd się on wziął? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 27 Listopad 2009 Share Napisano 27 Listopad 2009 Bezsprzecznie, jest to ewidentny przykład naruszenia przepisów o warunkach technicznych, jesli pojazd widoczny na fotografii nie jest autobusem. Dodać tylko należy, ze jeszcze do niedawna nasi "wspaniali" twórcy prawa absolutnie zabraniali montowania dodatkowych świateł "stop", że o dodatkowych kierunkowskazach już nie wspomnę (jest to dość "świeża" sprawa). Opornie przychodzi im przyznawanie, że pod względem bezpieczeństwa Zachód ciągle nas wyprzedza. Komu z nas, patrzących logicznie i praktycznie na sprawy bezpieczeństwa i techniki, te dodatkowe kierunkowskazy przeszkadzają? Czy powodują one obniżenie BRD, czy wręcz przeciwnie? Oczywiście pod warunkiem nie doprowadzania do przesady. Dla mnie osobiście ta cała logika naszych "prawotwórców " jest wręcz "pokręcona" i nosi znamiona zwykłej złośliwości. Przecież duży gabarytowo pojazd o DMC pow.3,5t jest i tak ogólnie lepiej widoczny niż jakiś "mikrus". Dlaczego więc to ten większy, lepiej widoczny może mieć mieć dodatkowe kierunkowskazy, czy sygnał cofania, a ten "mały" już nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 27 Listopad 2009 Share Napisano 27 Listopad 2009 Nasi prawodawcy nie dopuszczają myśli, że ktoś poza nimi może wymyślić ( przepis, rozwiązanie techniczne, normę systemową i.t.p.) coś co będzie lepsze, bezpieczniejsze, praktyczniejsze niż zatwierdzone przez Wysokich Urzędników. A nawet jeśli coś takiego dostrzegają, to nie mogą tego uznać bo byłoby to namacalnym śladem, że nie mają oni patentu na mądrość a tego by nie przeżyli. Przykład? Gdyby zastosowali się do wniosków wynikających choćby z dyskusji na niniejszym forum to nie wypuściliby takiego gniota prawnego jak obowiązujący od 22-go września. Ale dla nich ważniejsze jest: cyt. "Nie sugerujcie mi tu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.