Skocz do zawartości

Dodatkowe kierunkowskazy


adam1501

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy poszukuje podstawy prawnej, która określa, że pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych musi (może, powinien) posiadać dwa dodatkowe kierunkowskazy w tylnej części pojazdu.

 

[ Dodano: 26-11-2009, 22:38 ]

Ponieważ taki pojazd zgodnie z Dz.U.32 jest niesprawny techniczne, chyba, że o czymś nie wiem.

5ae1a3e29344d_wzr.JPG.da20251d0269c4035cdc3f8e250cfe2d.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach technicznych liczba tylnych kierunkowskazów w pojazdach samochodowych to 2. Dopuszcza się dwa dodatkowe kierunkowskazy tylne na samochodach ciężarowych i specjalnych o dmc powyżej 3,5 t, autobusach oraz na przyczepach o dmc powyżej 750 kg (kat. N2, N3, M2, M3, O2, O3 i O4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, jeżeli taki pojazd jest autobusem wszystko gra ale co pojazdami kat. N1 i M1 co wówczas? Wszystkie te pojazdy są zrobione na taki sam wzór ale skąd się on wziął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezsprzecznie, jest to ewidentny przykład naruszenia przepisów o warunkach technicznych, jesli pojazd widoczny na fotografii nie jest autobusem. Dodać tylko należy, ze jeszcze do niedawna nasi "wspaniali" twórcy prawa absolutnie zabraniali montowania dodatkowych świateł "stop", że o dodatkowych kierunkowskazach już nie wspomnę (jest to dość "świeża" sprawa). Opornie przychodzi im przyznawanie, że pod względem bezpieczeństwa Zachód ciągle nas wyprzedza. Komu z nas, patrzących logicznie i praktycznie na sprawy bezpieczeństwa i techniki, te dodatkowe kierunkowskazy przeszkadzają? Czy powodują one obniżenie BRD, czy wręcz przeciwnie? Oczywiście pod warunkiem nie doprowadzania do przesady. Dla mnie osobiście ta cała logika naszych "prawotwórców " jest wręcz "pokręcona" i nosi znamiona zwykłej złośliwości. Przecież duży gabarytowo pojazd o DMC pow.3,5t jest i tak ogólnie lepiej widoczny niż jakiś "mikrus". Dlaczego więc to ten większy, lepiej widoczny może mieć mieć dodatkowe kierunkowskazy, czy sygnał cofania, a ten "mały" już nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasi prawodawcy nie dopuszczają myśli, że ktoś poza nimi może wymyślić ( przepis, rozwiązanie techniczne, normę systemową i.t.p.) coś co będzie lepsze, bezpieczniejsze, praktyczniejsze niż zatwierdzone przez Wysokich Urzędników. A nawet jeśli coś takiego dostrzegają, to nie mogą tego uznać bo byłoby to namacalnym śladem, że nie mają oni patentu na mądrość a tego by nie przeżyli. Przykład? Gdyby zastosowali się do wniosków wynikających choćby z dyskusji na niniejszym forum to nie wypuściliby takiego gniota prawnego jak obowiązujący od 22-go września. Ale dla nich ważniejsze jest: cyt. "Nie sugerujcie mi tu" :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.